| NX-5 Sikkerhetsalarm | |
|
+7ulven JonasG T_Rex Sten Rune André Tasle Leif 11 posters |
Av | Innlegg |
---|
Leif CARAVANER
Antall Innlegg : 67 Localisation : Trondheim Registration date : 26.03.2010
| Tema: NX-5 Sikkerhetsalarm Tor 20 Mai 2010 - 15:22 | |
|
Sist endret av Leif den Søn 16 Feb 2014 - 18:11, endret 1 gang | |
|
| |
Tasle MODERATOR
Antall Innlegg : 1477 Localisation : Tromsø Registration date : 09.01.2008
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Lør 22 Mai 2010 - 0:27 | |
| Jeg har "bensinkort" (Cresco Car), og innbakt rabatt hos det firmaet. Tror jammen jeg skal satse på en sånn alarm også! Takk for tipset! _________________ Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt. Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna). Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
| |
|
| |
André ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 506 Localisation : Bodø Registration date : 29.08.2008
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Lør 4 Des 2010 - 22:51 | |
| Ser at NX 5 er anbefalt av flere. Den koster jo en del, i forhold til mange andre alarmer. Og det er vel sånn som med alt annet, at jo bedre jo dyrere. Er dette det man bør gå for? Jeg har fått en pris på kr 3 900.- ferdig montert fra Antons i Danmark. Er det mye styr å montere denne selv, skal det trekkes kabel, og hvor er det i såfall best å montere den? | |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Lør 4 Des 2010 - 23:00 | |
| - André skrev:
- Ser at NX 5 er anbefalt av flere. Den koster jo en del, i forhold til mange andre alarmer. Og det er vel sånn som med alt annet, at jo bedre jo dyrere. Er dette det man bør gå for? Jeg har fått en pris på kr 3 900.- ferdig montert fra Antons i Danmark. Er det mye styr å montere denne selv, skal det trekkes kabel, og hvor er det i såfall best å montere den?
Ja det skal trekkes kabel fra propansensor og til sentralen. Samt 12v til sentralen. Har montert dette i en del bobiler og bruker fra 2-4 timer alt ettersom åssen interiøret er (inkl bevegelsesføler ute ved dør) . I bobilene så er det orginale styringspanelet som oftest plassert over eller ved døra oppunder taket, og da plasserer jeg alltid NX'n ved siden av. Da er det som regel en føringsvei ned mot gulvet i nærheten. _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
André ROYAL CARAVANER
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Lør 4 Des 2010 - 23:08 | |
| - Sten Rune skrev:
- André skrev:
- Ser at NX 5 er anbefalt av flere. Den koster jo en del, i forhold til mange andre alarmer. Og det er vel sånn som med alt annet, at jo bedre jo dyrere. Er dette det man bør gå for? Jeg har fått en pris på kr 3 900.- ferdig montert fra Antons i Danmark. Er det mye styr å montere denne selv, skal det trekkes kabel, og hvor er det i såfall best å montere den?
Ja det skal trekkes kabel fra propansensor og til sentralen. Samt 12v til sentralen. Har montert dette i en del bobiler og bruker fra 2-4 timer alt ettersom åssen interiøret er (inkl bevegelsesføler ute ved dør) . I bobilene så er det orginale styringspanelet som oftest plassert over eller ved døra oppunder taket, og da plasserer jeg alltid NX'n ved siden av. Da er det som regel en føringsvei ned mot gulvet i nærheten. Ok, altså sentralen trenger ikke å monteres ved gulv, det er bare sensoren. Går ut fra at sensoren selvfølgelig er med i prisen. Ser at den fortsatt koster 2990.- hos Bilradiospesialisten. På den nye vogna (som jeg ikke får før til våren) er Aldepanelet plassert over døra, og batteriet står i benken fremme, nærmest døra, kort vei. Men sensoren, er det en idé å sette den ved gulvet i fotenden av senga feks? | |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Lør 4 Des 2010 - 23:27 | |
| Ifg monteringsanvisningen til NX'n så spiller det liten/ingen rolle hvor i vogna/bilen denne blir montert. Den skal monteres 10-20 cm over gulvet. Jeg har brukt å montere den i kjøkkendelen. Det er 3 grunner til at jeg har valgt det: 1. I bobilene er som regel kjøkkenet i nærheten av døra, altså kort vei til sentralen. Dette blir jo litt anderledes i vogn.
2. I kjøkkenskapet sitter gassfordelingen.
3. Kabelen som er koblet til sensoren er 2,5-3 meter lang, og jeg har villet ungå å skjøte denne.
_________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
Sten Rune Admin
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Lør 4 Des 2010 - 23:30 | |
| Sentralen skal stå montert høyt, det sitter sensorer i sentralen som fanger opp andre gasser og røyk.... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
André ROYAL CARAVANER
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Søn 5 Des 2010 - 0:47 | |
| Skjønner. Takk for svar. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Søn 3 Apr 2011 - 12:01 | |
| Jeg har fått tak i en slik. Skal det følge med en "nøkkel" i esken?
Ole |
|
| |
Sten Rune Admin
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Søn 3 Apr 2011 - 12:15 | |
| _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
Sten Rune Admin
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Søn 3 Apr 2011 - 12:17 | |
| Det skal ligge en liten pose i esken som inneholder 2 slike "nøkkler" og 2 eller 3 klistremerker til å sette på vinduene.
_________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Søn 3 Apr 2011 - 12:37 | |
| Takker!
Klistremerker mottatt, men veldig dårlig med "nøkler".
Ole |
|
| |
Sten Rune Admin
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Søn 3 Apr 2011 - 13:28 | |
| Ole
Er dette kjøpt nytt?
Isåfall så ta kontakt med forhandler. Evt direkte med Nor-Tronix i Larvik.
|
| |
Sten Rune Admin
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Søn 3 Apr 2011 - 13:30 | |
| Ser at "nøkkel" er i sortimentet til Max-fritid Art. nr. 39510 til 142,- kr...
|
| |
Leif CARAVANER
Antall Innlegg : 67 Localisation : Trondheim Registration date : 26.03.2010
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Søn 3 Apr 2011 - 14:31 | |
| En slik nøkkel (2 stk) fulgte med i pakken min. En helt ordninær nx-alarm, har ikke montert ekstra utsyr til den, Bare gass og røyk alarm er koblet til forløpig nå. Monterte selv. Kjøpte hos Bilradiospesialisten
| |
|
| |
T_Rex CARAVANER
Antall Innlegg : 105 Registration date : 27.05.2008
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Søn 3 Apr 2011 - 14:51 | |
| Hmm, jeg har også en NX-5 alarm som er kjøpt hos Bilradiospesialisten men noen 'nøkkel' fulgte ikke med. Det kan jo se ut som det er en ordinær 3.5mm mono høyttalerkontakt : Nøkkel. Nå er det vel ikke bruk for denne før en evt. innbruddsalarm monteres, men får høre med de uansett. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Man 4 Apr 2011 - 9:59 | |
| Jeg har sjekket med produsent.
Nøkler har fulgt med tidligere, men følger nå med magnetbryterne til dør og vindu.
Nøkkelen er en plugg med en motstand inni.
Har dere mulighet til å måle verdien på motstanden for meg så bygger jeg selv? (Jeg trenger bare en grov verdi på 1k, 10k 100k ...)
Ole |
|
| |
JonasG
Antall Innlegg : 2 Registration date : 30.10.2012
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Tir 30 Okt 2012 - 22:27 | |
| Er det ingen som har mulighet for å måle motstanden i denne nøkkelen. Fikk alarm levert i dag, uten nøkkel som jeg skal montere i helga. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Tir 30 Okt 2012 - 22:59 | |
| Jonas;
Obs at det er forskjellig motstand i nøklene. Alarmen måler motstanden i din nøkkel og kjenner denne verdien igjen neste gang du setter den inn. Det er derfor ikke veldig smart av noen å oppgi sin motstands/nøkkelverdi her og i alle fall ikke som en eksakt verdi.
Ole |
|
| |
JonasG
Antall Innlegg : 2 Registration date : 30.10.2012
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Tir 30 Okt 2012 - 23:08 | |
| Høres fornuftig ut det, men jeg tror ikke at de lager såå mange unike nøkler.
Men er det noen som har en formening om hvilket område den ligger i, som du har skrevet tidligere Ole, 1k, 10k, eller 100k.
Egentlig så kan jeg vel prøve meg frem.
| |
|
| |
ulven DIREKTØR!
Antall Innlegg : 772 Age : 49 Localisation : Kristiansand/Vennesla Registration date : 19.07.2011
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Ons 31 Okt 2012 - 20:51 | |
| Jeg har å NX5 i min vogn, og hos meg fulgte det heller ikke med "nøkler", trodde det var ekstra utstyr om man ønsket å utvide til innbruddsalarm.
Jeg har montert alarmen høyt oppe og sensoren noen cm over gulvet, fungerer veldig bra.
| |
|
| |
Ottar CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 181 Registration date : 14.10.2011
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Man 5 Nov 2012 - 9:45 | |
| Nøkkelen er jo til sensorene/innbrudsalarmen.Man behøver ikke nøkkel til det andre.Gass o.s.v. | |
|
| |
petter34 ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 407 Registration date : 09.06.2010
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Fre 3 Mai 2013 - 13:28 | |
| - JonasG skrev:
- Høres fornuftig ut det, men jeg tror ikke at de lager såå mange unike nøkler.
Men er det noen som har en formening om hvilket område den ligger i, som du har skrevet tidligere Ole, 1k, 10k, eller 100k.
Egentlig så kan jeg vel prøve meg frem.
hei, jeg skal utvide nx 5. Det er med 2 nøkler, og jeg har 2 fra før. De 2 nye er de da like? Eller er det slik at boksen leser den du bruker og at du må slå av nx 5 med den samme nøkkelen du slo på med? Bevegelsesensoren ute, gir den noe varsel ute , i form av lysblink eller lignende når folk beveger seg nær, slik at de skjønner de er "tatt" av den? Hadde romfolk i forteltet i fjor høst , gikk bra , naboen 4vogner på bortsida så de og jaget de. Så jeg har tenkt å sette opp bevegelse sensor , slik jeg forstår det vil den ikke reagere på blafring i teltduken da jeg setter den slik at den dekker siden av vognen fra hjørne til hjørne. Hvor langt ut fra vognsiden dekker den? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Fre 3 Mai 2013 - 13:37 | |
| Nx-5 skal huske verdien på nøkkelen du låste med og sjekker at du låser opp med den samme.
Jeg mener bevegelsessensorene er infrarøde. Det vil i så fall være en mulighet for feilalarmer ved kombinasjonen sol og vind. Jeg har dog ikke noen praktisk erfaring med akkurat disse sensorene.
Ole |
|
| |
petter34 ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 407 Registration date : 09.06.2010
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Fre 3 Mai 2013 - 13:43 | |
| - Ole3 skrev:
- Nx-5 skal huske verdien på nøkkelen du låste med og sjekker at du låser opp med den samme.
Jeg mener bevegelsessensorene er infrarøde. Det vil i så fall være en mulighet for feilalarmer ved kombinasjonen sol og vind. Jeg har dog ikke noen praktisk erfaring med akkurat disse sensorene.
Ole ok , da bør de 2 være like, er jo litt dumt hvis jeg setter på alarmen og drar avgårde og kona går inn med sin nøkkel!😄😡skal alarmen stå på når vi har reist hjem, er det dumt hvis den uler hele natta, tror den går av etter 10 min, og regner jo da med at den er operativ igjen? | |
|
| |
maya CARAVANER
Antall Innlegg : 93 Registration date : 21.02.2012
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Fre 3 Mai 2013 - 14:00 | |
| Vår utesensor fungerer slik at alarmen går av med lyd inne og utelampen blinker. Du stiller selv inn hvor sensitiv du vil den skal være. Greit om den ikke går av bare noen passerer vogna litt for nært | |
|
| |
Edgar
Antall Innlegg : 19 Registration date : 18.01.2009
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm Fre 7 Jun 2013 - 4:24 | |
| Har nx5 som jeg monterte selv i min bobil. Sentral stå undet taket, gulvsensor nede ved gulvet + at jeg har en ekstra gulvsensor under gulvet da det er dobbel bunn på bilen [lasterom under gulvet]. Har kablet sløyfe rund bilen og magnetkontakter på alle dører og luker. Utendørs bevegelsesensor begge sider. Bevegelsesensor inne, fungerer kun når bilen er forlatt. SOS alarmutløsere. Gsm meldinger med gps posisjonering som går når alarmen utløses. Utendørsensoer fungere slik at utelys, nødblink og noen andre lys tenner seg for å skremme. Hvis dette ikke hjelper utløses alarm. Fungerer utmerket på alle gasser og røyk innen noen sekunder. Kam anbefale nx5 på det varmeste. Bedre personlig sikkerhet finnes vel neppe i caravan vell og merke hvor mye den bygges ut. Så hvorfor sløve med sikkerheten? Bygg den ut! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: NX-5 Sikkerhetsalarm | |
| |
|
| |
| NX-5 Sikkerhetsalarm | |
|