CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 vedlikehold av vinduer

Go down 
+2
hpk
uskedal1
6 posters
AvInnlegg
uskedal1
CAMPER
CAMPER



Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Haugesund/Uskedal
Registration date : 20.05.2010

vedlikehold av vinduer Empty
PosteTema: vedlikehold av vinduer   vedlikehold av vinduer Icon_minitimeFre 28 Mai 2010 - 20:13

Lurte på hva man vasker vinduene med på vogna? Kan de poleres som resten av vogna?
Og hva med vinduene på forteltet?
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

vedlikehold av vinduer Empty
PosteTema: Re: vedlikehold av vinduer   vedlikehold av vinduer Icon_minitimeFre 28 Mai 2010 - 20:24

Vinduene på vogna kan vaskes med samme middelet som man vasker vogna med. Må bare passe på at man får spylt det av før det tørker. Andre midler jeg har brukt er Nylonvask, som er krem på tube som man blander ut i vann. Høres kanskje sært ut, men det er et produkt som har vært på markedet i styggmange år.

Polering av plastvinduer har jeg ingen erfaring med. Da må du forsikre deg at poleringsmiddelet er beregnet for denne type vinduer. Jeg ser for meg at det gjør mer skade enn det gagner.

Vinduer på forteltet skal vaskes med rent vann.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

vedlikehold av vinduer Empty
PosteTema: Re: vedlikehold av vinduer   vedlikehold av vinduer Icon_minitimeSøn 30 Mai 2010 - 22:01

Ja, du kan polere vinduene i vogna! Og det blir supert.
Jeg var så skeptisk at jeg ventet i tre år, nå angrer jeg på at jeg ikke gjorde det før.
MEN: Du må være helt sikker på at du bruker en voks uten slipemiddel.
Jeg har nettopp gjort det med mine på tre sider med rød AutoGlym. Det er ikke nødvendig å bruke så dyr voks, men jeg hadde bare det liggende.
Resultatet er supert. I løpet av de første dagene skal jeg få lagt ut bilder på www.campist.info

....og selvsagt - du må vaske rutene først :-)

Jeg har to ruter med henholdsvis et matt felt etter et zip-telt og ett med riper. Jeg skal se om voksen fikser det i løpet av disse vinduene i løpet av noen dager.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

vedlikehold av vinduer Empty
PosteTema: Re: vedlikehold av vinduer   vedlikehold av vinduer Icon_minitimeSøn 30 Mai 2010 - 22:15

Heisann!

Jeg også polerer vindu. Bruker også rød autoglym...

Blir så fint atte - Var selv meget skeptisk.... Venta vel bare 2 år jeg da (og prøvde på det lille kjøkkenvinduet først) :-)
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

vedlikehold av vinduer Empty
PosteTema: Re: vedlikehold av vinduer   vedlikehold av vinduer Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 16:48

Bruker som flere over her rød autoglym voks til polering av vogn/vinduer/takluker..Først vasker jeg vogna nøye med Globex 80 og svamp (bytt vann og svamp noen ganger slik at det ikke riper vogna,Biltema har billige svamper)så polerer jeg med microfiber duker, disse kan gjenbrukes fmange ganger bare vask dem på 90 grader i vaskemaskinen etter bruk..
Til Toppen Go down
Mogra




Male
Antall Innlegg : 4
Localisation : Sandefjord
Registration date : 27.10.2011

vedlikehold av vinduer Empty
PosteTema: Re: vedlikehold av vinduer   vedlikehold av vinduer Icon_minitimeTir 1 Nov 2011 - 18:15

Et fint tips til vedlikehold av frontruter og andre vinduer er å sette disse inn med Nano , f.eks Nanoformula ,
Rengjør først grundig med Mikrosvamp og skyll godt. Etter behandlingen ble vinduene veldig glatte og vann bare prellet av . Insekter ble heller ikke noe problem å fjerne.
Disse produktene fås kjøpt hos Alpas.no
Til Toppen Go down
http://www.alpas.no
Gjest
Gjest




vedlikehold av vinduer Empty
PosteTema: Re: vedlikehold av vinduer   vedlikehold av vinduer Icon_minitimeTir 1 Nov 2011 - 18:41

Mogra: om du selger disse så er det greitt å vite det.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




vedlikehold av vinduer Empty
PosteTema: Re: vedlikehold av vinduer   vedlikehold av vinduer Icon_minitimeTir 1 Nov 2011 - 19:36

Alpas.no:
Daglig leder/ adm.direktør: Morten Granerød "mogra"
brreg.no
Til Toppen Go down
Mogra




Male
Antall Innlegg : 4
Localisation : Sandefjord
Registration date : 27.10.2011

vedlikehold av vinduer Empty
PosteTema: Re: vedlikehold av vinduer   vedlikehold av vinduer Icon_minitimeTir 1 Nov 2011 - 20:02

Det stemmer helt riktig at vårt firma selger disse varene.
Ny på forumet så glemte helt å informere om dette.
Til Toppen Go down
http://www.alpas.no
Gjest
Gjest




vedlikehold av vinduer Empty
PosteTema: Re: vedlikehold av vinduer   vedlikehold av vinduer Icon_minitimeTir 1 Nov 2011 - 20:26

Helt greitt det, Mogra. Lag gjerne en signatur om du poster info om det du selger. Jeg synes ihvertfall det blir ryddigere slik.
Til Toppen Go down
Mogra




Male
Antall Innlegg : 4
Localisation : Sandefjord
Registration date : 27.10.2011

vedlikehold av vinduer Empty
PosteTema: Re: vedlikehold av vinduer   vedlikehold av vinduer Icon_minitimeTir 1 Nov 2011 - 20:33

Helt i orden .
lærer forumsregler etter vært.
Til Toppen Go down
http://www.alpas.no
Sponsored content





vedlikehold av vinduer Empty
PosteTema: Re: vedlikehold av vinduer   vedlikehold av vinduer Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
vedlikehold av vinduer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Polering av mørke vinduer
» Vinduer til Dethleffs
» Missfargede vinduer
» Vinduer hvor lamineringen går opp.
» Nye vinduer. Er disse prisene OK?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: