| Nytt trekkdyr, hva skal man velge? | |
|
+13thor_egil Lars Tommy Camping Kai Sten Rune Jan Janita Campingfamilie på 5 hpk Thomas Jan Ole ArneO Jon Erik 17 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Tor 3 Jun 2010 - 14:50 | |
| Lisens fremstilt og ikke nok med det, men det er også en eldre modell av motor og kasse!! Et vennepar hadde en slik bil...... Har ikke hørt at de har anbefalt bilen til noen Kjøpte den for å trekke hestehenger og de virket nesten litt gladere hver gang de fik en bulk i bilen  ble bare finere uansett  |
|
 | |
Jon Erik CARAVANER

Antall Innlegg : 64 Registration date : 18.02.2010
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Tor 3 Jun 2010 - 15:55 | |
| nei-nei-nei!!! Det der blir bare helt feil i mine øyne. Ikke akkurat en konstruktiv kommentar, men kommer ikke på noe bedre. Ser ut som en strandet hval. Kan godt hende den er god på innsiden, men jeh hadde nok ikke klart å leve med et slikt ytre er jeg redd. Bilen er like "pen" som damene til Jokke i Pondus  | |
|
 | |
Sten Rune Admin

Antall Innlegg : 15853 Age : 53 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Tor 3 Jun 2010 - 16:28 | |
|  Er en grunn til at de bare blir kalt Snodius.... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95  | |
|
 | |
Sten Rune Admin

Antall Innlegg : 15853 Age : 53 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Tor 3 Jun 2010 - 16:30 | |
| - Jon Erik skrev:
- nei-nei-nei!!! Det der blir bare helt feil i mine øyne. Ikke akkurat en konstruktiv kommentar, men kommer ikke på noe bedre. Ser ut som en strandet hval. Kan godt hende den er god på innsiden, men jeh hadde nok ikke klart å leve med et slikt ytre er jeg redd. Bilen er like "pen" som damene til Jokke i Pondus
  _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95  | |
|
 | |
thor_egil DIREKTØR!

Antall Innlegg : 793 Age : 56 Localisation : Røyse Registration date : 16.05.2007
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Tor 3 Jun 2010 - 23:19 | |
| Jeg har forstått det slik at utseendet til Rodiusen virkelig berører de sartere estetiske følelsene hos barske caravan-herrer. Det er godt! Skulle da bare mangle om man var likegyldig til et slikt spennende design.  I utgangspunktet er det lett å bli historieløs når man skal diskutere en slik ting som faktisk er veldig preget av tidens trend....men det er en lengre filosofisk diskusjon om bil og estetikk som vi må ta en annen gang.. Som tidligere sagt....Det krever litt ryggrad og mot. Når det gjelder bilens øvrige kvaliteter: Jo, jeg har truffet mennesker som synes dette har vært strålende biler å kjøre og eie. Det finnes sikkert de som har opplevet det motsatte. SLik er det vel for mange merker. Bemerkningene rundt min påstand om at dette er MB motor og kasse stemmer. De ER lisensprodusert og sogar av tidligere modeller. SÅ vidt meg bekjent betyr ikke dette at kvaliteten er dårlig - tvert i mot. Jeg vil fortsette å hevde at Rodius er en barskt og annerledes bilvalg....og ja, jeg er en av dem som kunne levd lykkelig i en slik bil. | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Tor 3 Jun 2010 - 23:29 | |
| - thor_egil skrev:
- Som tidligere sagt....Det krever litt ryggrad og mot.
Det krever én ting til, og det er sannsynligvis en velfyllt lommebok.  Tror ikke at denne modellen er den som holder seg best i pris. |
|
 | |
thor_egil DIREKTØR!

Antall Innlegg : 793 Age : 56 Localisation : Røyse Registration date : 16.05.2007
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Tor 3 Jun 2010 - 23:36 | |
| http://www.carpages.co.uk/ssangyong/rodius-review-part-1-25-09-05.asp - en ganske positiv test. Leste litt kort på nettet i kveld om Rodius. Det synes å være to leire av testere. De som synes bilen er så stygg at de ikke tør si et positivt ord om den. Og de som velger å se forbi utseendet og faktisk prøver å se kvalitetene til bilen (hvilket faktisk er en biltesters oppgave nummer 1) uten å si at de nødvendigvis synes det er det vakreste de har sett. Testen på Dinside.no er også ganske positiv LOL: Så en av de testerne som avskydde bilen uttale seg kritisk over at bilen bruke 0,99 på mila i snitt...... Eh.. da har man vel ikke fulgt med i timen på hva biler på over 5 meter, med awd, lavserie og automat bruker!!!! | |
|
 | |
thor_egil DIREKTØR!

| Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Tor 3 Jun 2010 - 23:37 | |
| - JanP skrev:
- thor_egil skrev:
- Som tidligere sagt....Det krever litt ryggrad og mot.
Det krever én ting til, og det er sannsynligvis en velfyllt lommebok. Tror ikke at denne modellen er den som holder seg best i pris. Nei, det er sant. I Norge straffes den hardt med avgiftskroner. Jeg ville definitivt gått for en brukt en!! | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Tor 3 Jun 2010 - 23:41 | |
| - thor_egil skrev:
- Jeg ville definitivt gått for en brukt en!!
Jeg ville definitivt ha gått FRA en brugt en også  |
|
 | |
Jon Erik CARAVANER

| Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Fre 18 Jun 2010 - 12:48 | |
| Da var det nye trekkdyret på plass. Det ble VW Multivan Highline 174 hk. Gleder meg til å dra vogn med den i sommer. Var litt overgang fra Passaten med sportsunderstell. De første svingene under prøverturen ble litt vel "brede" kan man si. Men hvilken komfort  Nå blir det ferie om 2 uker. Alle hjerter gleder seg  Er det noen som har gode innspill når det gjelder "campingvognspeiler" på denne? Speilene er jo forholdsvis store, samtidig som de er ulike på høyre/venstre side? Har fått med meg at det er noen andre med lignende biler her på forumet, og håper derfor på gode råd. | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Fre 18 Jun 2010 - 16:21 | |
| Gratulerer så mye med ny bil !!!!! Vi har spesialspeil til bilen fra EMUK, men det går med universalspeil også. Vi har brukt begge deler. Bare finn noen som sitter godt, det er viktigst!! God ferie, vil nok gå unna i motbakkene  |
|
 | |
hølje COMBI CAMPER

Antall Innlegg : 29 Age : 53 Localisation : Tysvær Registration date : 22.08.2009
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Fre 18 Jun 2010 - 23:51 | |
| - Jon Erik skrev:
- Da var det nye trekkdyret på plass. Det ble VW Multivan Highline 174 hk. Gleder meg til å dra vogn med den i sommer. Var litt overgang fra Passaten med sportsunderstell. De første svingene under prøverturen ble litt vel "brede" kan man si. Men hvilken komfort
Nå blir det ferie om 2 uker. Alle hjerter gleder seg Er det noen som har gode innspill når det gjelder "campingvognspeiler" på denne? Speilene er jo forholdsvis store, samtidig som de er ulike på høyre/venstre side? Har fått med meg at det er noen andre med lignende biler her på forumet, og håper derfor på gode råd. Gratulere med ny bil Samme kombinasjon bil og vogn som vi har, det går som det suser det. Knall bil  | |
|
 | |
Jan Ole MODERATOR

Antall Innlegg : 13247 Age : 56 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Lør 19 Jun 2010 - 1:32 | |
| Jon Erik Med 174hk driter du vel i speilene?  _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
 | |
Jan MODERATOR

Antall Innlegg : 15679 Age : 49 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Lør 19 Jun 2010 - 2:20 | |
| | |
|
 | |
Magne1 CARAVAN BOSS

Antall Innlegg : 172 Age : 53 Localisation : Sunndalsøra Registration date : 27.01.2009
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Søn 20 Jun 2010 - 21:28 | |
| Gratulerer med ny bil, kjøpte en Caravelle for noen uker siden jeg ,og synes den er en drøm å kjøre, da regner jeg med at med din Mv blir du nok konge i trafikken.
Magne1 | |
|
 | |
Jon Erik CARAVANER

| Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Man 21 Jun 2010 - 9:41 | |
| Takker for tips om speil. Har 2 par hjemme som jeg skal prøve. Et par som man fester med en plastreim og strammeskrue rundt speilhuset, samt et par med 2 justerebare plastarmer som festes i over- og underkant av speilhuset. Kan jo være greit å ha speil selv med 174 hk under panseret, men de blir kanskje litt mindre brukt enn før......  Jan Ole: hører på bygda at du har ettermontert ryggesensor på Caramellen. Skulle gjerne hatt det jeg også, så litt tips og "villedning" tas i mot med stor takk. | |
|
 | |
Jan Ole MODERATOR

Antall Innlegg : 13247 Age : 56 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Man 21 Jun 2010 - 10:34 | |
| Jon Erik Bare å stikke innom det, kommer flere med ønskeliste i løpet av uka ser det ut til.  _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
 | |
Jan Ole MODERATOR

| Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge? Man 21 Jun 2010 - 10:39 | |
| _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Nytt trekkdyr, hva skal man velge?  | |
| |
|
 | |
| Nytt trekkdyr, hva skal man velge? | |
|