CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bobil over 3,5tonn og fartsskriver

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Empty
PosteTema: Bobil over 3,5tonn og fartsskriver   Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Icon_minitimeLør 26 Jun 2010 - 23:51

Slik jeg forstår det må man har fartsskriver på alle lastebiler i Norge. Når man vipper over den gylne grensen på 3,5 tonn kallers en bil for lastebil.

Betyr det at til og med bobiler over 3,5 tonn må ha fartsskriver?

Synes dette virker litt snodig. Noen som vet noe om dette og har bobilen som registrert over 3,5 tonn?


Takker for svar :-)
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Empty
PosteTema: Re: Bobil over 3,5tonn og fartsskriver   Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Icon_minitimeSøn 27 Jun 2010 - 0:17

"Alle busser og lastebiler registrert i Norge etter 9. desember 2006 og som brukes til kjøre- og hviletidsregulert trafikk, skal utstyres med en digital fartsskriver."

Ut fra denne teksten tolker jeg det som at bobiler ikke trenger det.

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Yrkestransport/Digital+fartsskriver

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Caravan
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Empty
PosteTema: Re: Bobil over 3,5tonn og fartsskriver   Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Icon_minitimeSøn 27 Jun 2010 - 0:27

Sten Rune skrev:
"Alle busser og lastebiler registrert i Norge etter 9. desember 2006 og som brukes til kjøre- og hviletidsregulert trafikk, skal utstyres med en digital fartsskriver."

Ut fra denne teksten tolker jeg det som at bobiler ikke trenger det.

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Yrkestransport/Digital+fartsskriver

Her må man tolke veldig ja xD

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg går i tankene om å få bobilen opp til 3,85 tonn, og om jeg da må montere inn fartskriver. Men slik reglene er beskrevet er det jo ikke lett å vite hva man skal tru. bounce
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Empty
PosteTema: Re: Bobil over 3,5tonn og fartsskriver   Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Icon_minitimeSøn 27 Jun 2010 - 0:51

Nei fordi den er din private og således ikke tenkt brukt til yrkesskjøring. Og husk at du ikke kan kjøre over 80 km/t uansett her i landet!
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Empty
PosteTema: Re: Bobil over 3,5tonn og fartsskriver   Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Icon_minitimeSøn 27 Jun 2010 - 10:29

JanP skrev:
Nei fordi den er din private og således ikke tenkt brukt til yrkesskjøring. Og husk at du ikke kan kjøre over 80 km/t uansett her i landet!
Ja, det er det med yrkeskjøring jeg håper på at jeg kan slippe iallfall fartsskriver.

I tillegg må jeg inn til EU-kontroll hvert år, høyere bompengeavgift, lastebilskilt blir gjeldene (forbud/påbud), kontroll av store kjøretøy blir gjeldene og sikkert en del annet også som jeg ikke kommer på nå.

Eneste lyspunktet jeg ser er at jeg kun trenger å ha med 3 kjettinger i bilen om vinteren, og slipper å skifte 6 dekk rabbit
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Empty
PosteTema: Re: Bobil over 3,5tonn og fartsskriver   Bobil over 3,5tonn og fartsskriver Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bobil over 3,5tonn og fartsskriver
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Finansiere Bobil
» Tilhenger på bobil
» Bobil til familie på 5
» Barn i Bobil
» Flytte inn i bobil

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILPRAT-
Gå Til: