CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

12V saksejekk fra Jernia

Go down 
AvInnlegg
Gjest
Gjest

12V saksejekk fra Jernia Empty
PosteTema: 12V saksejekk fra Jernia   12V saksejekk fra Jernia Icon_minitimeTir 29 Jun 2010 - 17:34

Har nettopp gått til anskaffelse av denne:

12V saksejekk fra Jernia 37514000

Har testet den hjemme for å se om den er noe som kan brukes på f.eks ei campingvogn. Etter egen erfaring skjer en punktering på uheldig sted eller tidspunkt, slik det var begge gangene jeg punkterte: en gang med høy feber og den andre med ei gipset hånd i regn og kjølig vær.

Prøvde den på høy belastning, dvs at jeg la under klosser for at jekken skulle komme høyt og begynne å løfte nesten med det samme. Reklamen tilsier 2 tonn løftekapasitet, noe jeg syntes å være meget bra.

Status: På høy belastning (dvs jekken er nesten helt flat) løfter den vogna greitt, men ikke mere. Min vogn veier ca 2 tonn, dvs at 1 tonn slik jeg testet det er oppunder maks løfteevne. Prøvde flere ganger for å se om motoren gikk varm, men den var kjølig.

Pluss: enkel i bruk, grei koffert, selv en person med liten armstyrke klarer å håndtere den, kan kobles direkte til batteri, kan brukes på bil og caravan.

Minus: Bruker inntil 12A strøm og ikke alle uttak klarer det, 4-5 kg ekstra vekt å dra på, noe kort ledning på 4,2 meter.

I bruk:

12V saksejekk fra Jernia IMG_2084
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask

Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

12V saksejekk fra Jernia Empty
PosteTema: Re: 12V saksejekk fra Jernia   12V saksejekk fra Jernia Icon_minitimeTir 29 Jun 2010 - 18:48

Genial sak :-D
Til Toppen Go down

12V saksejekk fra Jernia
Til Toppen 
Side 1 av 1