CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 POLAR 2008

Go down 
+3
Lars Egil
Elisabeth
SantaFeCM07
7 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 11:08

Hei.

Her er nyhetene på Polar for 2008.

Ser bl.a. at kjøkkenbenkene har fått mørke overflater,mens bordene har beholdt de lyse.Noen som vil mene noe her ???


http://www.polarvagnen.se/upload/mina%20filer/broschyr2008/Polar_folder2008_web.pdf
Til Toppen Go down
SantaFeCM07
CARAVANER
CARAVANER
SantaFeCM07


Male
Antall Innlegg : 142
Age : 60
Localisation : Strandbakken - Lofoten
Registration date : 15.03.2007

POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 11:32

Arve.

Har bestilt ny 620 CTH med lyse benk/bordplater overalt, da vi ikke syntes noe om denne endringen. Ellers med micro i overskap, stor stekovn med 4 bluss og grill, frostede glass i kjøkken ++++, får den vel i oktober, kanskje sent i september..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 11:38

Gunnar.

Ojda.Da må man jo få gratulere !!! Kan jeg spørre om hvorfor dere bytter ? Annen planløsning ??

Ellers så likte jeg heller ikke denne mørke kjøkkenbenken.Kabe hadde og for noen år siden mørke overflater,men kutta det raskt ut igjen.Var ingen suksess.
Til Toppen Go down
SantaFeCM07
CARAVANER
CARAVANER
SantaFeCM07


Male
Antall Innlegg : 142
Age : 60
Localisation : Strandbakken - Lofoten
Registration date : 15.03.2007

POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 11:40

Arve.

Takk takk..

Bytter...., lider vel under samme syken som deg...he-he.

Vi bytter til samme planløsnig som vi har nå, og hadde på 560 2001 modell tidligere, altså vi er >100 % fornøyd.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 11:48

Gunnar.

Jeg har hatt 3 Polarer,og har jo nå en '88,520 som reisevogn.Fremdeles en meget god vogn den der,og vi hadde to uker i den i sommer.

Husker jeg var veldig stolt da vi kjøpte en '91 Polar 570,Aero.Syntes den var den tøffeste vogna i verden,med heftig glassfiber-front og bakende.

Vi holdt på å kjøpe en ny Polar 590 CTX før vi kjøpte den nye Kaben.Men den ble litt trang rundt rundsitteren,og den midtgruppa på den ble og litt liten for vår langbeinte fjortis.

Forelska meg i den vogna en stund.

http://www.annonsborsen.se/husvagnar-6/polar-590-158470.html
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 11:52

For de som ike vet hvordan Polar Aero så ut,så er den her.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9526222&sid=2aHCdiPb3606132&pos=1&tot=1

Meget spesiell vogn med hvite overskap over sittegruppe og kjøkken.Resten av vogna hadde vanlig "treverk"(folie).

Den så heftig ut,utfra hvordan andre vogner så ut på tidlig 90-tall.En av de beste vognene jeg har hatt bak bilen.
Til Toppen Go down
SantaFeCM07
CARAVANER
CARAVANER
SantaFeCM07


Male
Antall Innlegg : 142
Age : 60
Localisation : Strandbakken - Lofoten
Registration date : 15.03.2007

POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 12:05

Arve.

Vi hadde 2 Solifer før Polar, og det blir nr. 3 når vi får nyvogna.
590 har også den samme løsningen, men da har den bare ekstra seng over dobbelsenga som vil bli i trangeste laget for en langbeint fjortis.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 12:08

Gunnar.

Jeg har hatt endel Solifer'e og,men synes de ofte ikke har samme kvalitet på interiøret som Polar og Kabe.Mange innovative løsninger på Solifer gjennom årene,men ofte bruker de mye plast her og der,og ingen vogner vi har hatt,har hatt så mange skavanker etter noen års bruk,som Solifer.

Men huhei for noen kjørevogner !!!
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 54
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 19:19

Noen som kan si noe om prisnivået på disse fine vognene???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 20:47

Bettan.

Ja,jeg.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 21:16

ARVE skrev:
Bettan.

Ja,jeg.

scratch how mucho gracias, por favor, silvo plait... Question
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 21:23

LEV.

Her er '07 prisene fra en forhandler.

http://www.tores-caravan.no/priser2007.htm

'08-prisene er vel ikke helt klare ennå,men oftest så slenger de på et par prosent fra år til år.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeMan 13 Aug 2007 - 9:18

Her er en finn.no annonse med noen 2008 bilder...
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9966534
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeMan 13 Aug 2007 - 9:28

LEV.

Hm,vogna,avbildet der er en '07,og endel av bildene er og fra '07.

De siste bildene,med bl.a. den mørke kjøkkenbenken,er '08.

Syntes de nye stoffene der,på de nederste bildene,så litt Ikea ut jeg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeMan 13 Aug 2007 - 9:31

LEV.

Forresten,det blå stoffet var der i fjor og.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 10:48

Hei! Så på denne vogna her om dagen http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12028114&sid=15odgdwStm816488&pos=13&tot=18
...den er bare lekker. Vet ikke om dere har diskutert den her på forumet... Hva syns dere?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 10:56

Berit og Frank skrev:
Hei! Så på denne vogna her om dagen http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12028114&sid=15odgdwStm816488&pos=13&tot=18
...den er bare lekker. Vet ikke om dere har diskutert den her på forumet... Hva syns dere?

Bert og frank

smaken er som baken....... vi har prata om den tidligere, og jeg syntes faktisk prisen på kr 1,- er i drøyeste laget for den der......

Jeg likte den absolutt ikke..... og kunne over hodet ikke tenkt meg den vogna.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 11:05

Berit og Frank skrev:
Hei! Så på denne vogna her om dagen http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12028114&sid=15odgdwStm816488&pos=13&tot=18
...den er bare lekker. Vet ikke om dere har diskutert den her på forumet... Hva syns dere?

Fin form på innredningen, men: Si meg, har Dorotea-gjengen gått tilbake til sen sytti / tidlig åttitalls mørke innredningsfarger?
Var i allefall ikke mye preg av Bjølseth-fjøs over innvendig løsning. Men syntes den ble for mørk, hvis ikke bildene lyver fargemessig.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 11:30

Jeg vil ikke ha den, men synes det er bra at noen tør å være litt "grense flyttende". Og der er Polar langt fremme. For det er jo deler av den jeg liker om ikke helheten.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 11:39

Vogna er en revolusjon i mine øyne...helhetsinntrykket er at den er lys inni... Hvite vegger, hvite hyller og sideplater. Ingen overskap over fremre stittegruppe. Minimalistisk og moderne stil på både innredning og sittegruppe. Helt herlig etter min mening. Men akkurat denne er en ego-vogn, med 2 seter og sjeselong. Helt uaktuell for oss, men herlig å se på. Nedfellbar TV (forsvinner ned i sjenken), høyt kjøleskap, flotte fliser på kjøkken og bad....you name it cheers Tenk å kjøre med denne lekre vogna hengende på kroken alien
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 11:47

Berit og Frank skrev:
Vogna er en revolusjon i mine øyne...helhetsinntrykket er at den er lys inni... Hvite vegger, hvite hyller og sideplater. Ingen overskap over fremre stittegruppe. Minimalistisk og moderne stil på både innredning og sittegruppe. Helt herlig etter min mening. Men akkurat denne er en ego-vogn, med 2 seter og sjeselong. Helt uaktuell for oss, men herlig å se på. Nedfellbar TV (forsvinner ned i sjenken), høyt kjøleskap, flotte fliser på kjøkken og bad....you name it cheers Tenk å kjøre med denne lekre vogna hengende på kroken alien

Hmmmmmm.....

så forskjellig vi ser på dette..... jeg syntes den er mørk, trist, kald og lite koslig...... og føler det er godt å ikke skulle på tur med denne
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 11:48

Jeg så ei slik vogn i virkeligheten på böda sand camping i sommer .........den var rød med sort på............den skilte seg helt klart ut og alle stirret når de gikk forbi den .........men den var stygg syns jeg .....

akkurat de flisene på badet tenkte jeg å kommentere .......syns de er veldig retro.......og ikke noe jeg liker.......liker ikke det hvite over alt heller......virker kaldt.......og etter min mening er det ikke noe fint sammen med det mørke treverket - det ble for mørkt (treverket altså).......og ikke likte jeg gardinene.........for ikke å snakke om det hvite bordet der........ikke noe hygge inni der slik jeg ser det...........

den er annerledes - veldig annerledes........ jeg liker den ikke........ville vært flaut å dra på ei sånn..........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 12:13

som jeg har nevnt før, er det veldig IKEA greg inni den vogna.
jeg er glad i mørkt treverk, men ikke alt det hvite der..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 12:49

ehh utvendig var den stilig og det var kjekke løsninger inne i vogna selv om det ikke var helt min smak, når det gjelder fagrer...

men var det ikke senger i den???
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 13:58

Rashid skrev:
Berit og Frank skrev:
Hei! Så på denne vogna her om dagen http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12028114&sid=15odgdwStm816488&pos=13&tot=18
...den er bare lekker. Vet ikke om dere har diskutert den her på forumet... Hva syns dere?

Fin form på innredningen, men: Si meg, har Dorotea-gjengen gått tilbake til sen sytti / tidlig åttitalls mørke innredningsfarger?
Var i allefall ikke mye preg av Bjølseth-fjøs over innvendig løsning. Men syntes den ble for mørk, hvis ikke bildene lyver fargemessig.


Ligner lidt på mine 2 jenters leilighet,heheheheheh
ikke varme ikke noe kun klin rent skal det være
ånei jeg må haa lidt farver og varme,men dere er
ungdommer og så skal det i stål osv..
SOM JEG SIER ((NOEN LIKER MOREN ANDRE DATTEREN))
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 14:37

Morten t skrev:
ehh utvendig var den stilig og det var kjekke løsninger inne i vogna selv om det ikke var helt min smak, når det gjelder fagrer...

men var det ikke senger i den???

Akkurat denne var uten senger, men du får den jo slik du vil. Kan også leveres med stoff og andre (mer voksne tongue gardiner) cheers

Tenk en svart, blank og flott bil med denne på slep ... et syn, spør du meg. Men jeg ser at dere er ikke enig. Hvor mange av dere har sett vogna? Question Alle jeg kjenner syns den er rå Exclamation

og foresten...det er ei nordisk vogn dere rakker ned på tongue ...og den har jo isolasjon og varme som gjør at man ikke trenger å lure øyet til å tro det er varmt Twisted Evil
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 14:51

Berit og Frank skrev:
Morten t skrev:
ehh utvendig var den stilig og det var kjekke løsninger inne i vogna selv om det ikke var helt min smak, når det gjelder fagrer...

men var det ikke senger i den???

Akkurat denne var uten senger, men du får den jo slik du vil. Kan også leveres med stoff og andre (mer voksne tongue gardiner) cheers

Tenk en svart, blank og flott bil med denne på slep ... et syn, spør du meg. Men jeg ser at dere er ikke enig. Hvor mange av dere har sett vogna? Question Alle jeg kjenner syns den er rå Exclamation

og foresten...det er ei nordisk vogn dere rakker ned på tongue ...og den har jo isolasjon og varme som gjør at man ikke trenger å lure øyet til å tro det er varmt Twisted Evil

hehe

vogna var tøff den både utvendig og innvendig selv om jeg skulle ha ønsket meg litt mindre hvitt!

uten senger er den vogna uaktuell! har hatt en vogna uten fast seng til alle! aldri mer!

trenger ikke Nordisk jeg for ikke å fryse hehe! har Hobby jeg varmekomforten er topp den syns jeg Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 15:28

Berit og Frank skrev:
Morten t skrev:
ehh utvendig var den stilig og det var kjekke løsninger inne i vogna selv om det ikke var helt min smak, når det gjelder fagrer...

men var det ikke senger i den???

Akkurat denne var uten senger, men du får den jo slik du vil. Kan også leveres med stoff og andre (mer voksne tongue gardiner) cheers

Tenk en svart, blank og flott bil med denne på slep ... et syn, spør du meg. Men jeg ser at dere er ikke enig. Hvor mange av dere har sett vogna? Question Alle jeg kjenner syns den er rå Exclamation

og foresten...det er ei nordisk vogn dere rakker ned på tongue ...og den har jo isolasjon og varme som gjør at man ikke trenger å lure øyet til å tro det er varmt Twisted Evil

var inne i en slik vogn på caravanmessa i høst.. ble ikke imponert jeg altså Shocked
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 16:13

Vi har jo et par bilder her:


http://www.bobilnytt.no/pages/webside.asp?articleguid=34496

http://www.bobilnytt.no/pages/webside.asp?articleguid=35413

Forskjellige polar vogner. Fine Nordiske produkter Smile
Personlig liker jeg at de tenker litt nytt.
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 21:46

Som polareier må jeg også dessverre melde at det er ikke det samme med delvis hvitt interiør (litt kaldt)
Liker bedre fargen på treverket som vi har i vår 2007 modell.
Det som jeg syntes var fint er håndtakene på skuffer og skap, up-light i hyllene fremme i salongen, "living-room" løsningen er tøff.

Jeg synes også polar er flink til å tenke nye løsninger og synes bl.a at panel-gardiner er noe nytt som er flott å se på.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeSøn 6 Jan 2008 - 22:45

Admin skrev:
Vi har jo et par bilder her:


http://www.bobilnytt.no/pages/webside.asp?articleguid=34496

http://www.bobilnytt.no/pages/webside.asp?articleguid=35413

Forskjellige polar vogner. Fine Nordiske produkter Smile
Personlig liker jeg at de tenker litt nytt.

den 730 vogna likte jeg med dobbelt seng og køyeseng da hehe! huff tenkte ny bil tanken med en gang så ble det litt vel dyrt hehe!
får bli når jeg vinner i lotto!!! men da skal den gå i samme farger som bilen helt klart det hadde vært kuuuult Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeMan 7 Jan 2008 - 10:32

Berit og Frank.

Jeg deler deres inntrykk av denne,og var inne i lillebroren,med samme farger,på messa.

Av alt annet som så nesten helt likt ut på messa,skilte denne seg helt ut fra den gemene hop.

Alle interiørløsningene var ikke like gjennomtenkt,for eksempel så går det vitrineskapet opp i lista hvor spottene er på kjøkkenet,når du åpner skapdøra.Så det samme på tilsvarende vogn i Kalmar i sommer,så dette var ikke tilfeldig på den på messa.

Jeg synes ikke den så kald og steril ut,snarere tvert i mot.Ga et moderne og luftig inntrykk,og jeg kunne meget godt tenkt meg denne.

Nå skal det sies at vi og har mye hvite vegger,og ikke liker paneler og mørke interiører hjemme heller,så derfor følte jeg meg hjemme i denne Polaren kanskje.

Følte ikke at det treverket i Polaren var for mørkt,da det harmonerte med resten,etter min smak.

Denne fremkalte litt Solifer-vibber fra sent 80-tall,da Solifer kom med hvite overskap i brødboks-form,og hvite dører på toa'n og garderober.Helt annerledes,men akk så kult.
Til Toppen Go down
Roger
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Roger


Male
Antall Innlegg : 27
Age : 57
Localisation : Helgeland
Registration date : 18.06.2007

POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitimeMan 7 Jan 2008 - 15:19

Tenk dere, hvor artig det må være akkurat den dagen vogna skal poleres....Hærlig.
Til Toppen Go down
Sponsored content





POLAR 2008 Empty
PosteTema: Re: POLAR 2008   POLAR 2008 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
POLAR 2008
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Polar 730 2008
» 3 akslet nytt fra Polar 2008
» Polar 2012
» Polar 560 cth 99
» Polar 950

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: POLAR-
Gå Til: