| Strømpris fastplass | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
EirikN CARAVANER

Antall Innlegg : 66 Age : 46 Localisation : Bergen Registration date : 23.04.2009
 | Tema: Strømpris fastplass Ons 28 Jul 2010 - 18:15 | |
| Hei!
Noen her som har noen formening/erfaring med hva strømforbruket er på en middels stor campingvogn på et halvt år?
Vi bruker vogna stort sett annenhver helg, that`s it.
Fikk regninga i dag. Fra 1. januar og fram til i 31.07 (som ikke har vært enda...) og den var på den nette sum av 5837,- Synes dette var i meste laget, og ikke så veldig langt unna hva vi har i strøm hjemme. Ikke vet jeg, ikke har vi vaskemaskin, oppvaskemaskin o.l. i vogna heller da...kun vanlig utstyrt Hobby med kjøleskap og de lys som følger med, pluss noen pærer i forteltet.
Tenkte spørre her inne før jeg evt spør om han er gærn...hehe | |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Strømpris fastplass Ons 28 Jul 2010 - 18:26 | |
| Har brukt vogna ganske mye siden vi begynte på spikerteltet for 1 år siden. Har brukt den ca 30 helger og litt i ferier. På et år 5400 kwh, spikerteltet har gulvvarme 800 w som er satt til 8-9 grader når vi ikke er der. + 6-7 flasker propan. Ingen varme i vogna når vi ikke er der. Vogna står på en plass med behagelig vintertemp, og lite snø. Noen få dager med 10 -15 cm, ellers lite snø. Sist vinter var veldig kald, i lang tid. Forventer litt lavere strømregning.
Pleier å skrive av måler nesten hver gang vi er der. Kjekt å følge med litt, betaler 1,50 pr kwh. Vi har Alde i vogna, med mulighet for 3 kwh strøm. Bruker ikke strøm til varmvann i vinterhalvåret, er tappet ned.
Fra nyttår og frem til i dag har vi brukt ca 3000 kwh, og da har vi brukte den 2 av 3 helger å hele påsken. Og en del i mai. |
|
 | |
Jan Ole MODERATOR

Antall Innlegg : 13248 Age : 56 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
 | Tema: Re: Strømpris fastplass Ons 28 Jul 2010 - 21:39 | |
| - EirikN skrev:
- Hei!
Noen her som har noen formening/erfaring med hva strømforbruket er på en middels stor campingvogn på et halvt år?
Vi bruker vogna stort sett annenhver helg, that`s it.
Fikk regninga i dag. Fra 1. januar og fram til i 31.07 (som ikke har vært enda...) og den var på den nette sum av 5837,- Synes dette var i meste laget, og ikke så veldig langt unna hva vi har i strøm hjemme. Ikke vet jeg, ikke har vi vaskemaskin, oppvaskemaskin o.l. i vogna heller da...kun vanlig utstyrt Hobby med kjøleskap og de lys som følger med, pluss noen pærer i forteltet.
Tenkte spørre her inne før jeg evt spør om han er gærn...hehe Ring og si at han er gærn, du kan da ikke på noen måte bruke strøm for 8,7 kr/t døgnet rundt under bruk?  _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
 | |
Jan Ole MODERATOR

Antall Innlegg : 13248 Age : 56 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
 | Tema: Re: Strømpris fastplass Ons 28 Jul 2010 - 21:42 | |
| JanP Med NCC medlemskap bør du kunne få gass for 1,41.-kw/h og da burde du bruke det til oppvarming i vogna i stedet. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Strømpris fastplass Ons 28 Jul 2010 - 22:36 | |
| Det billigste jeg betaler for en flaske er 249, det vil si 747,- for 4 flasker. men for å få det så må jeg også betale 500 pr år. Kjøper jeg LPG betaler jeg 229,-. stk. Får da hver 6 gratis, dvs 1145 for 6 flasker. Men da slipper jeg unna medlemsskapet i NCC. Vi fikk nettopp innbetaling, skal se om vi fornyer eller ikke.
Vi i velforeningen jobber for å få ned prisen, med gode avtaler for plasseier, betaler han under 50 øre pr kwh i sommersesongen 1.5 til 1.10. NTE tar 7,5 øre i nettleie i den perioden. Og sånn sett er strømmen rådyr når prisen 3-dobles. I spikerteltet må vi bruke strøm i gulvet, men noen er forutseende og legger inn vannbåren varme i spikertelt også. Hvilken luxus! |
|
 | |
Jan Ole MODERATOR

| Tema: Re: Strømpris fastplass Ons 28 Jul 2010 - 22:43 | |
| Hehe, med NCC får du hver fjerde gratis, da blir kw/h prisen 1,32.- om du ser vekk fra medlemsskapet eller ser på det som veldedighet for at de som sitter i lokalstyrene skal få reise på tur eller noe sånt. Du har jo også muligheten til å hente andre fordeler av medlemsskapet. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Strømpris fastplass Ons 28 Jul 2010 - 22:53 | |
| Ja, greitt å ikke ta med medlemsskapet. Blir billig da. Mange sider av et slikt regnsap, og å frakte flsaske tur-retur Trondheim for LPG er også litt heft. På stedet får jeg Aga, og hver 6 flaske gratis uten NCC.
Du kjenner noen som reiser på tur for vår regning? En som har vært på den svenske østkysten nylig? Som også kan oppleves som bingovert i gode stunder og lyse øyeblikk? T f.eks?
Aner at kontigenten blir brukt til slike utenomsportslige aktiviteter, ja. Skal ta det opp på neste møte.
Og jo, det er andre ting å hente utav medlemsskapet. Forsikringsrabatt, f.eks. Den hjelper mye på totalvurderingen. |
|
 | |
Jan Ole MODERATOR

| Tema: Re: Strømpris fastplass Ons 28 Jul 2010 - 23:03 | |
| Et par stykker har vert i Kroatia også. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Strømpris fastplass Ons 28 Jul 2010 - 23:07 | |
| Tenkte meg det ja. Og vi andre får kjøpe SCR-oblat, rabattert, til 80 kr. |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Strømpris fastplass Ons 28 Jul 2010 - 23:14 | |
| Til Erik: vi ser at vi bruker fort 50 kwh på ei helg når det er null til 10 pluss, avhenger av sol osv.
Du har brukt, om prisen er 1.50, litt under 4000 kwh. Det er litt drøyt, da må du ha på en del strøm når du ikke er der? Står guulvarmen på (300W) er det 7 kwh pr døgn uten termostat. Og det er litt over 200 kwh pr måned. Og på 7 mnd er det 1400-1500 kwh (2100- 2800 kr). Det blir fort penger av slikt! |
|
 | |
haa-la3 CARAVANER

Antall Innlegg : 48 Localisation : Brønnøysund.Vinterplass Hemavan Registration date : 08.01.2011
 | Tema: Re: Strømpris fastplass Fre 28 Jan 2011 - 19:32 | |
| strømprisen på Hemavan Fjellsenter der vi har vogna er 1,60kwh | |
|
 | |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8904 Age : 67 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
 | Tema: Re: Strømpris fastplass Fre 28 Jan 2011 - 19:41 | |
| Strøm er inkludert i sesongleia her. Så vi sparer ikke på strømmen når vi er i vogna. Trur nok verten kommer ut i pluss på denne kostnaden siden det er få som bruker vogna så mye som vi gjør vinterstid. | |
|
 | |
Truls CARAVAN KING!

Antall Innlegg : 314 Age : 54 Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane Registration date : 15.10.2007
 | Tema: Re: Strømpris fastplass Fre 28 Jan 2011 - 22:21 | |
| | |
|
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Strømpris fastplass  | |
| |
|
 | |
| Strømpris fastplass | |
|