CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Er vogntaket solid nok til å gå på?

Go down 
+3
Elisabeth
Johnny
RuneB
7 posters
AvInnlegg
RuneB
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 53
Registration date : 24.05.2008

Er vogntaket solid nok til å gå på? Empty
PosteTema: Er vogntaket solid nok til å gå på?   Er vogntaket solid nok til å gå på? Icon_minitimeLør 31 Jul 2010 - 20:06

Driver med rundvask av vogna utvendig, men er en del av taket det er litt leit å komme til på, er taket såpass solid at en kan gå på det? Vet taket er solid, men når en går på det, blir vektfordelingen veldig ujevn i forhold til når det ligger snø der.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8916
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Er vogntaket solid nok til å gå på?   Er vogntaket solid nok til å gå på? Icon_minitimeLør 31 Jul 2010 - 20:14

Er forsiktig når jeg ferdes på taket. Pleier gjerne å holde meg der det er støttevegg eller lignende under. Veier 100+ så blir litt ufordelaktig belastning. Vær også oppmerksom på at du fort kan sette merker i taket fra feks et kne eller lignende.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Er vogntaket solid nok til å gå på?   Er vogntaket solid nok til å gå på? Icon_minitimeLør 31 Jul 2010 - 20:20

Vi har hatt vogn med det vi følte var svakt tak

Vi brukte en gammel trestige som vi la på tvers over taket. Denne hvilte på kantene av sideveggene og laget ikke merker. Kan også legge noe mellom stigen og taket om en vil. Så klatrer en utpå stigen og vasker det en når tak i. Går tilbake på gardintrappa ved siden av vogna og flytter stigen. Står på gardintrappa og spyler til slutt.

Slik gjorde vi det. Litt strevsomt, men taket var like fint etterpå Very Happy

Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth

Female
Antall Innlegg : 2482
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Er vogntaket solid nok til å gå på?   Er vogntaket solid nok til å gå på? Icon_minitimeLør 31 Jul 2010 - 21:01

Vi har lik vogn som deg, og mannen min har gått på taket flere ganger uten problemer eller merker, men det er jo som nevnt lurt å holde seg der en vet der er vegger.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Er vogntaket solid nok til å gå på?   Er vogntaket solid nok til å gå på? Icon_minitimeLør 31 Jul 2010 - 21:27

Jeg går på taket på vogna mi når det skal vaskes, men når jeg ligger på kne for å polere oppå der bruker jeg en isopor plate under knærne for å fordele vekta mi litt mere..
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy

Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Er vogntaket solid nok til å gå på?   Er vogntaket solid nok til å gå på? Icon_minitimeLør 31 Jul 2010 - 21:54

Heisann!

Og jeg har aldri gått på taket, men nå har jeg 230 vogn slik at jeg trenger ikke det for å få vasket/polert.

Syntes stigealternativet virker fornuftig. Jeg har vanskeligheter for å tro at slike som meg som veier rett over 100kg ikke setter merke på taket..

Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Er vogntaket solid nok til å gå på?   Er vogntaket solid nok til å gå på? Icon_minitimeMan 2 Aug 2010 - 8:58

På vår vogn (Adria Classica 2009) er det glassfibertak, det er for å kunne motstå hagel bedre. Det kan jo være at det også er mer robust i forhold til å gå på. Jeg har ikke stått på knea der, men det er ikke noe problem med å gå på. Og på vinteren liker jeg ikke å stå på taket med snø mellom skoa og taket, for det blir veldig glatt...
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male

PosteTema: Re: Er vogntaket solid nok til å gå på?   Er vogntaket solid nok til å gå på? Icon_minitimeMan 2 Aug 2010 - 11:20

Tommy skrev:
Heisann!

Og jeg har aldri gått på taket, men nå har jeg 230 vogn slik at jeg trenger ikke det for å få vasket/polert.

Syntes stigealternativet virker fornuftig. Jeg har vanskeligheter for å tro at slike som meg som veier rett over 100kg ikke setter merke på taket..

Hadde ikke bekymra meg for å gå på taket på en solifer...
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy

Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Er vogntaket solid nok til å gå på?   Er vogntaket solid nok til å gå på? Icon_minitimeTir 3 Aug 2010 - 0:03

Ronny

Du har sikkert helt rett i det... På en annen side har jeg aldri hatt behov for å gå på taket. Når jeg rekker å vaske og polere ved å stå ved siden av har jeg ikke noe på taket å gjøre Smile ...
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male

PosteTema: Re: Er vogntaket solid nok til å gå på?   Er vogntaket solid nok til å gå på? Icon_minitimeTir 3 Aug 2010 - 10:59

Solide vogner det der ja...
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom

Male
Antall Innlegg : 453
Registration date : 13.10.2008

PosteTema: Re: Er vogntaket solid nok til å gå på?   Er vogntaket solid nok til å gå på? Icon_minitimeSøn 5 Sep 2010 - 10:36

Har en 2003 560KMFe. Disse har stige originalmontert.

Jeg klatrer stigen hver vår og høst, ifm vinteropplag. Bruker presenning over et presenningsstativ over vogna, med åpning foran og bak for god lufting. Vogna er snøfri og tørr på taket hele vinteren. Men for å få opp stativet, tramper jeg altså rundt på taket med mine ca 95kg.

Embarassed

I tillegg bytta jeg ut den svære TV-antenna som var originalmontert med ei mindre for ei tid tilbake, da ble det også tilbrakt noe tid på taket... Synes det er genialt med originalmontert stige, og solide tak. 560KMFe har jo også rails i forbindelse med takstigen, og er godkjent for taklast på 70kg iflg vognkort.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Er vogntaket solid nok til å gå på?   Er vogntaket solid nok til å gå på? Icon_minitime

Til Toppen Go down

Er vogntaket solid nok til å gå på?
Til Toppen 
Side 1 av 1