CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Rolli markisetelt

Go down 
+2
André
Ronny
6 posters
AvInnlegg
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 56
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 22:28

Er det noen som vet om dette selges i norge? ser at wellness camping har det i 5m lengde for ca 11000kr men de sender ikke så store gjenstander...Er dette en posemarkise? syns det så ganske pent ut og vi ser etter alternativ til telt..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 22:33

Ser ut til å være posemarkise i følge det som står her
http://www.campingguiden.dk/nyheder/vis/?artikel=10208
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 22:35

Ronny skrev:
Er det noen som vet om dette selges i norge? ser at wellness camping har det i 5m lengde for ca 11000kr men de sender ikke så store gjenstander...Er dette en posemarkise? syns det så ganske pent ut og vi ser etter alternativ til telt..

http://www.campingnorge.no/dct-2009-fortelt-eller-markisetelt.html

Her står litt om denne.
Var jo ikke så dumt det der.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 56
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 22:37

Hva syns du om utseendet May-britt? leter etter en markise med litt størrelse og litt utseende fra vanlige telt..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 56
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 22:39

André skrev:
Ronny skrev:
Er det noen som vet om dette selges i norge? ser at wellness camping har det i 5m lengde for ca 11000kr men de sender ikke så store gjenstander...Er dette en posemarkise? syns det så ganske pent ut og vi ser etter alternativ til telt..

http://www.campingnorge.no/dct-2009-fortelt-eller-markisetelt.html

Her står litt om denne.
Var jo ikke så dumt det der.

Syns det ser ganske bra ut, men se på vekta da en 5*2,35 markise veier bare komplett 35kg!!..
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 22:41

Ikke noe å si på det nei.
Dette var da mye finere enn zip-markisene. Det har jo de samme trekkene som et vanlig fortelt.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 22:42


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 56
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 22:54

Du har et slikt lett reise telt? så noen fine der men jeg er interessert i størst mulig telt og gjerne markise slik at jeg bare kan bruke taket hvis jeg vil.. en viss størrelse er også viktig for å få kona med på legge teltet hjemme..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 56
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 22:55

André skrev:
Ikke noe å si på det nei.
Dette var da mye finere enn zip-markisene. Det har jo de samme trekkene som et vanlig fortelt.

Syns også det så lekkert ut!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 22:57

Har et Star Camp Magnum 390x240 Veier 17kg og settes opp på en knapp halvtime.
Har også utsparing i teltskinna på på taket slik at jeg trekker markisa inn/ut i innrullet tilstand.


http://www.campingdagboka.com/index.htm?blogentryid=4563434#topBox

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 56
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 23:17

Jan Ole skrev:
Har et Star Camp Magnum 390x240 Veier 17kg og settes opp på en knapp halvtime.
Har også utsparing i teltskinna på på taket slik at jeg trekker markisa inn/ut i innrullet tilstand.


http://www.campingdagboka.com/index.htm?blogentryid=4563434#topBox

Syns teltet så flott ut jeg! men kanskje ikke heilt det vi har tenkt oss..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 56
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 23:45

Har fremdeles ikke funnet en norsk importør/forhandler så hvis noen vet noe....finner ikke noe hjemmeside til produsent heller:-(...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeMan 2 Aug 2010 - 9:16

Teltet er tyskprodusert av Wigo. Mener det er DCT som importerer disse. Jeg har kjøpt mitt på Sortland Caravan.
Det er en posemarkise, den er 2,35m dypt.

Har hatt dette i 2 år og er kjempefornøyd, det eneste som kunne vært litt mer praktisk er stengene med en sånn "vri låsemekanisme" som fiamma har.

Nettadresse: http://www.wigozelte.de/
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeMan 2 Aug 2010 - 9:54

Alle caravansjapper som forhandler DCT kan du få kjøpt det hos. Vi har et slikt med 4 meter bredde og tilhørende vegger. Fungerer greit som markise, som vi bruker det mest og funker også som telt. Veggene er i "telt-materiale" så det blir ikke klammere enn i et vanlig telt.

Hadde vi brukt det mest som telt kanskje det hadde blitt et lett reisetelt isteden, men for oss funker det veldig bra.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 56
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeMan 2 Aug 2010 - 11:23

Takk til alle over her, da har jeg fått de opplysningene jeg lette etter!
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 56
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeMan 2 Aug 2010 - 11:46

Her har vi et bilde av det jeg lette etter![img]Rolli markisetelt Rolli_10[/img]
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeMan 2 Aug 2010 - 18:12

Ronny skrev:
Hva syns du om utseendet May-britt? leter etter en markise med litt størrelse og litt utseende fra vanlige telt..

Jeg syns det er praktisk og fint jeg Ronny! Liker det godt. Er litt snarlikt de standby teltene i utseende. Har sans for fargene også Very Happy. Fint at det er sånne store vindu. Liker ikke når vinduene kommer en meter oppå veggen.

Veldig bra løsning som min mann ville ha digga men som ikke vil funke på vogna vår.

Prisen på noe sånt da?

Skal selge teltet vårt Very Happy
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 56
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeMan 2 Aug 2010 - 19:27

Usikker på priser i norge, i Danmark ca 11000 kroner for 5meters varianten med front/sider og gardiner..så kommer matta og vognskjørtet i tillegg..Skal på Nolia messen i piteå til helgen for å se på Adria 2011 og håper å finne svenske selgere for å sjekke priser der..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeTir 3 Aug 2010 - 8:28

Ellers har dette vært vist på Lillestrøm de gangene jeg har vært der.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeTir 3 Aug 2010 - 8:30

May-Britt
Hvorfor vil det ikke funke på vogna deres? funker ikke slike på Kabe?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeTir 3 Aug 2010 - 19:59

Må ha flatt tak når en skal ha laaaang markise, syns jeg Very Happy
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeTir 3 Aug 2010 - 22:07

May-Britt skrev:
Må ha flatt tak når en skal ha laaaang markise, syns jeg Very Happy
Ah, "kabe-knekken" på taket. Joda, det er jeg enig i, men en ikke fullt så lang går jo an da Wink
Til Toppen Go down
sanapo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
sanapo


Male
Antall Innlegg : 153
Localisation : sarpsborg
Registration date : 01.08.2011

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeTor 8 Mar 2012 - 3:21

ArneO skrev:
May-Britt skrev:
Må ha flatt tak når en skal ha laaaang markise, syns jeg Very Happy
Ah, "kabe-knekken" på taket. Joda, det er jeg enig i, men en ikke fullt så lang går jo an da Wink

dere " synes " at det må være flatt tak , men da lurer jeg på om dere vet om det funker med slik kabe vipp ( har solifer, hehe med solifer vipp...) og kunne tenkt meg en lengre rolli type markisevtelt , men hvis det ike funker pga " vippen" så er det vel en innenfor det flate som er riktig? men mister jo ca 1 meter telt/ markise.....
Til Toppen Go down
maya
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 93
Registration date : 21.02.2012

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeTor 8 Mar 2012 - 19:16

Tanken her var vel at markisa ikke kan rulles sammen der "knekken" er - du vil ikke få igjen glidelåsen. Den kan draes frem over "knekken" når den er åpen men ikke lett å rulle den sammen og dra igjen glidelåsen over "knekken". Derfor er det ikke egnet å ha den lengre enn det er flatt tak til, var tanken bak kommentaren Smile
Til Toppen Go down
sanapo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
sanapo


Male
Antall Innlegg : 153
Localisation : sarpsborg
Registration date : 01.08.2011

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeTor 8 Mar 2012 - 19:19

maya skrev:
Tanken her var vel at markisa ikke kan rulles sammen der "knekken" er - du vil ikke få igjen glidelåsen. Den kan draes frem over "knekken" når den er åpen men ikke lett å rulle den sammen og dra igjen glidelåsen over "knekken". Derfor er det ikke egnet å ha den lengre enn det er flatt tak til, var tanken bak kommentaren Smile

aha selfølgelig , tenkte ikke jeg på , tenkte mer på problemene når den var oppe , men self. den skal jo sammen også ....hehe supert ,takk for svar.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeSøn 1 Apr 2012 - 13:46

Noen ferske erfaringer med bruk og kjøp av Rolli? Vi er plutselig uten markise her og vurderer å fornye utstyrsparken til sommeren.... Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeMan 9 Apr 2012 - 15:35

Vi har ikke hektet på vår markise enda, men jeg regner med at jeg husker det meste fra i fjor Wink

Vi er fornøyde med Rolli markisen vi, og synes det blir et fint telt når vi bruker veggene også. Jeg tror kanskje ikke det er noe poeng å ha denne markisen om man bare skal ha taket. Men zip og andre markiser med løse vegger synes jeg ikke noe om, derfor ble det Rolli på oss. Jeg har kjøpt Biltema-reisetelt som skal testes ut så får vi se vi vi finner ut.

Jeg har brukt vanlig fortelt og det er ikke noe for oss, for tungt og mye styr siden vi ikke ligger så lenge av gangen. Ellers har jeg bare sett på andre løsninger på messer og campingplasser.

Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeMan 9 Apr 2012 - 15:47

Arne
Hvor kjøpte du Rollièn?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitimeMan 9 Apr 2012 - 17:12

Jeg kjøpte det av forhandleren hvor jeg kjøpte vogna. De er forhandlere for DCT http://www.dct-vejle.dk/ Sikkert mulig å få det billigere, men det var greit å få det sammen med vogna når den var ny og vi skulle ut på tur.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Rolli markisetelt Empty
PosteTema: Re: Rolli markisetelt   Rolli markisetelt Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Rolli markisetelt
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Markisetelt med sveiv eller motor?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: