CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Importere fra Danmark

Go down 
+6
Jon Erik
Jan
ArneO
hølje
André
annka
10 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
annka




Female
Antall Innlegg : 15
Localisation : Tromsø
Registration date : 28.07.2010

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeTir 3 Aug 2010 - 23:57

Her inne virke det som det er mange folk med litt peil,så jeg spør her Very Happy

Vi vurderer å importere ei adria fra antons i danmark. Er det noen som har erfaring med dette, tenke da på tileggskonstnader. Lure og på om noen har hatt trøbbel med sin vogn om det gikk greit å få fikset den. Er veldig usikker,fått et godt tilbud men litt skeptisk kjenner jeg What a Face

Ser ikke noen forskjell på den norske og danske. Utenom batteripakken da men den har vi bakt inn i prisen. Noen kloke ord her?

Vognen det er snakk om er Adria Classica 743UT
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 0:16

Uttdrag fra mine tidligere innlegg:

"Jeg holder til i Nordland, og prisen ligger her i utgangspunktet på kr 239 900.- for vogna. Hvis jeg trekker fra teltet som var med i prisen, havner den vel på ca 231 500.-.
Prisen jeg har fått fra Danmark, uten denne oppgraderingen, er kr 173 000.-, levert Oslo, inkl moms.
Nå har jeg som sagt bestilt oppgradering til skandinavisk utgave, der de bygger om en vogn i Danmark. Så har jeg i tillegg bestilt ferdig montert parabol, TV-feste, ekstra stikk for antenne og strøm, lever Oslo, til NOK 189 000.- inkl. mva. Så hvsi man finregner litt på det, blir besparelsen på rundt 42 500.-, noe som fortsatt er en del penger.
Jeg har vært i kontakt med Thomas Kaspersen i Antons Camping, og han har vært veldig ok og forholdt seg til."

"Jeg har nettopp bestilt en 663 UK fra antons camping i Danmark.
Ja, jeg har tenkt gjennom dette med import kontra norske "vanskelige" forhandlere. Men min besparelse var avgjørende for mitt valg. Levert i Oslo, blir besparelsen
på ca kr 50 000.- norske kroner. Det er et betydelig beløp. Men jeg har bestilt oppgradering til skandinavisk versjon, mot tillegg på ca kr 6 500.-. Det som ikke går an å få gjort om på, er avløpsrørene. De er utvendig på denne, og innvendig på skandinavisk. Men dette lar seg ordne med selvregulerende varmekabel og isolasjon rundt rør, for vinterbruk. Nå skal jeg i hovedsak bruke den i sommerhalvåret.
Det er hel dør, med vindu.
Antons camping har drevet med eksport til Norge lenge, og har stor erfaring med det. Det er i følge dem ikke noe problem å få utført fukttest i Norge. De har noen forhandlere som gjør dette for dem. Og på Adria skal den til fukttest 3 ganger i løpet av 5 år
"

Det som er forskjell på den danske, er at det er større kjøkkenvindu, avløpsrør er under vogna, altså utvendig, og det er delt dør. Det går an å få hel dør.

Jeg hentet vogna i Oslo, kjørte hjem til Bodø, og har i sommer vært i sør Sverige, kjørt ca 4000km, vogna har fungert perfekt.

Da jeg fikk priser fra Danmark, ville en 743 2010 mod, med batteripakke++ komme på NOK 198 000.- levert Oslo.
Til Toppen Go down
annka




Female
Antall Innlegg : 15
Localisation : Tromsø
Registration date : 28.07.2010

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 15:14

Tusen takk for svar.

tenker nok vi går for dette,men har prøvd å finne ne måte å få det opp til tromsø på uten å hente de nmed bil.
Billigste pris no er 22 000 kr. Det kommer jo i fratrekk til besparelsen.
Til Toppen Go down
hølje
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
hølje


Male
Antall Innlegg : 29
Age : 54
Localisation : Tysvær
Registration date : 22.08.2009

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Import fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 15:45

Hei.
Husk at ingen Norsk forhandler tar garanti reperasjoner på vogn som er importert fra Danmark.
Har akkurat snakket med dei.
Min vogn kom via Danmark i august 09. Møkka firmaet eg kjøpte vogna av i Norge ordner ikke opp ang reklamasjon , har prøvd å kontakte dei flere ganger(trur firmaet gikk konk) Evil or Very Mad
Firmaet har solgt mange vogner så dette er nok et problem for flere vil eg tru.
Snakket med den danske forhandleren og dei ville ikkje gjøre noe, sa bare at eg måtte kontakte norsk forhandler. Så der står eg nå da Mad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 15:51

annka skrev:
... har prøvd å finne ne måte å få det opp til tromsø på uten å hente de nmed bil.
Billigste pris no er 22 000 kr.

22.000,- fra Oslo til Tromsø Rolling Eyes
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 15:54

jkl skrev:
annka skrev:
... har prøvd å finne ne måte å få det opp til tromsø på uten å hente de nmed bil.
Billigste pris no er 22 000 kr.

22.000,- fra Oslo til Tromsø Rolling Eyes

Vi brukte litt mer vi, men det var kombinert med 4 uker ferie og begge veier Wink
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 15:57

annka skrev:
Tusen takk for svar.

tenker nok vi går for dette,men har prøvd å finne ne måte å få det opp til tromsø på uten å hente de nmed bil.
Billigste pris no er 22 000 kr. Det kommer jo i fratrekk til besparelsen.
kan hende jeg kan svinge vogna oppover til dere
går sykemeldt hjemme likevel
skal nok komme meg godt under 22 000,- for den turen
er en reell kostnad med drivstoff,ferger og bompenger på ca 7000,-
og da kjører jeg nesten 60 m il bare for å komme til oslo, så 22 var en rimelig frisk sum


Sist endret av Jan den Ons 4 Aug 2010 - 16:21, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 15:58

Det var jo triste greier Sad Forstår det slik at du kjøpte vogna direkte fra Danmark gjennom en norsk megler? Er det mulig å spørre hvem dette er i tilfelle man skulle komme bort i samme problemet? Importerte selv en Adria 743 fra Antons i Dnamark i desember 08. Har ikke hatt noen problemer med den heldigvis, og fukttest samt noe oppfølging har jeg fått gjennom Anders Caravan. Han samarbeider med Antons, og tar en del service og oppfølging o.l for dem. Håper at ting ordner seg for deg Smile
Til Toppen Go down
hølje
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
hølje


Male
Antall Innlegg : 29
Age : 54
Localisation : Tysvær
Registration date : 22.08.2009

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 16:18

Jon Erik skrev:
Det var jo triste greier Sad Forstår det slik at du kjøpte vogna direkte fra Danmark gjennom en norsk megler? Er det mulig å spørre hvem dette er i tilfelle man skulle komme bort i samme problemet? Importerte selv en Adria 743 fra Antons i Dnamark i desember 08. Har ikke hatt noen problemer med den heldigvis, og fukttest samt noe oppfølging har jeg fått gjennom Anders Caravan. Han samarbeider med Antons, og tar en del service og oppfølging o.l for dem. Håper at ting ordner seg for deg Smile

Ja eg kjøpte ei dansk vogn gjennom megler ja
Firmaet heter H-bildelsenter i Farsund.
Det mest useriøse firmaet eg har vore borti.
Anders caravan er nok for langt unna meg.
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 16:38

Useriøse idioter finnes dessverre over alt!! Bare synd at man av og til også kommer i kontakt med slike. Anders caravn reiser en del rundt og tar service etc, så du kan jo ta en liten telefon for å spørre om han kan hjelpe deg. Hva er problemet med vogna di?
Til Toppen Go down
hølje
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
hølje


Male
Antall Innlegg : 29
Age : 54
Localisation : Tysvær
Registration date : 22.08.2009

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 16:45

Jon Erik skrev:
Useriøse idioter finnes dessverre over alt!! Bare synd at man av og til også kommer i kontakt med slike. Anders caravn reiser en del rundt og tar service etc, så du kan jo ta en liten telefon for å spørre om han kan hjelpe deg. Hva er problemet med vogna di?

Eg har rust på kjøkkenvifta, det ligger stålspon under lakken som det nå kjem rust gjennom. så er det noe knirk i gulvet. Ikkje det heilt store problemet egentlig , men forbannet iritterende å ikkje få hjelp fra der eg kjøpte ei vogn til over 200000,-

Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 18:11

hølje skrev:
Hei.
Husk at ingen Norsk forhandler tar garanti reperasjoner på vogn som er importert fra Danmark.
Har akkurat snakket med dei.
Min vogn kom via Danmark i august 09. Møkka firmaet eg kjøpte vogna av i Norge ordner ikke opp ang reklamasjon , har prøvd å kontakte dei flere ganger(trur firmaet gikk konk) Evil or Very Mad
Firmaet har solgt mange vogner så dette er nok et problem for flere vil eg tru.
Snakket med den danske forhandleren og dei ville ikkje gjøre noe, sa bare at eg måtte kontakte norsk forhandler. Så der står eg nå da Mad

Antons Campingcenter har 3 forhandlere i Norge, i Drammen, Stavanger og litt sør for Trondheim som de har en deal med. Har forstått det slik at det ikke skal være noe problem å ihvertfall kunne bruke de. Hvis det skulle oppstå noe større, kan man høre med en forhandler om å få reparert, man må nok legge ut for det, og få dette refundert fra Danmark. Antons virker ihvertfall seriøs.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 18:16

hølje skrev:
Jon Erik skrev:
Det var jo triste greier Sad Forstår det slik at du kjøpte vogna direkte fra Danmark gjennom en norsk megler? Er det mulig å spørre hvem dette er i tilfelle man skulle komme bort i samme problemet? Importerte selv en Adria 743 fra Antons i Dnamark i desember 08. Har ikke hatt noen problemer med den heldigvis, og fukttest samt noe oppfølging har jeg fått gjennom Anders Caravan. Han samarbeider med Antons, og tar en del service og oppfølging o.l for dem. Håper at ting ordner seg for deg Smile

Ja eg kjøpte ei dansk vogn gjennom megler ja
Firmaet heter H-bildelsenter i Farsund.
Det mest useriøse firmaet eg har vore borti.
Anders caravan er nok for langt unna meg.

Hva slags vogn er det du har?
Til Toppen Go down
hølje
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
hølje


Male
Antall Innlegg : 29
Age : 54
Localisation : Tysvær
Registration date : 22.08.2009

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 18:19

André skrev:
hølje skrev:
Jon Erik skrev:
Det var jo triste greier Sad Forstår det slik at du kjøpte vogna direkte fra Danmark gjennom en norsk megler? Er det mulig å spørre hvem dette er i tilfelle man skulle komme bort i samme problemet? Importerte selv en Adria 743 fra Antons i Dnamark i desember 08. Har ikke hatt noen problemer med den heldigvis, og fukttest samt noe oppfølging har jeg fått gjennom Anders Caravan. Han samarbeider med Antons, og tar en del service og oppfølging o.l for dem. Håper at ting ordner seg for deg Smile

Ja eg kjøpte ei dansk vogn gjennom megler ja
Firmaet heter H-bildelsenter i Farsund.
Det mest useriøse firmaet eg har vore borti.
Anders caravan er nok for langt unna meg.

Hva slags vogn er det du har?

Adria 743UT+
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 18:25

hølje skrev:
André skrev:
hølje skrev:
Jon Erik skrev:
Det var jo triste greier Sad Forstår det slik at du kjøpte vogna direkte fra Danmark gjennom en norsk megler? Er det mulig å spørre hvem dette er i tilfelle man skulle komme bort i samme problemet? Importerte selv en Adria 743 fra Antons i Dnamark i desember 08. Har ikke hatt noen problemer med den heldigvis, og fukttest samt noe oppfølging har jeg fått gjennom Anders Caravan. Han samarbeider med Antons, og tar en del service og oppfølging o.l for dem. Håper at ting ordner seg for deg Smile

Ja eg kjøpte ei dansk vogn gjennom megler ja
Firmaet heter H-bildelsenter i Farsund.
Det mest useriøse firmaet eg har vore borti.
Anders caravan er nok for langt unna meg.

Hva slags vogn er det du har?

Adria 743UT+

Ja det ser jeg jo på bildet ditt.. hehe.
Men du er jo ikke langt unna Stavanger. Kunne du ikke hørt med han som Antons har avtale med der.
Til Toppen Go down
hølje
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
hølje


Male
Antall Innlegg : 29
Age : 54
Localisation : Tysvær
Registration date : 22.08.2009

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 18:38

André skrev:
hølje skrev:
André skrev:
hølje skrev:
Jon Erik skrev:
Det var jo triste greier Sad Forstår det slik at du kjøpte vogna direkte fra Danmark gjennom en norsk megler? Er det mulig å spørre hvem dette er i tilfelle man skulle komme bort i samme problemet? Importerte selv en Adria 743 fra Antons i Dnamark i desember 08. Har ikke hatt noen problemer med den heldigvis, og fukttest samt noe oppfølging har jeg fått gjennom Anders Caravan. Han samarbeider med Antons, og tar en del service og oppfølging o.l for dem. Håper at ting ordner seg for deg Smile

Ja eg kjøpte ei dansk vogn gjennom megler ja
Firmaet heter H-bildelsenter i Farsund.
Det mest useriøse firmaet eg har vore borti.
Anders caravan er nok for langt unna meg.

Hva slags vogn er det du har?

Adria 743UT+

Ja det ser jeg jo på bildet ditt.. hehe.
Men du er jo ikke langt unna Stavanger. Kunne du ikke hørt med han som Antons har avtale med der.

Hvem er det da?
Merkelig at ikkje Antons caravan i Danmark nevnte det da.
Virke på meg som om dei sa fra seg alt ansvar, siden eg fikk beskjed om å kontakte Adria Norge da. Sitat : ellers skal i ringe til Adria i norge og forhører dem om hvor i skal kører hen, for det er adria norge som skal lave reklamationerne.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 18:49

hølje skrev:
André skrev:
hølje skrev:
André skrev:
hølje skrev:
Jon Erik skrev:
Det var jo triste greier Sad Forstår det slik at du kjøpte vogna direkte fra Danmark gjennom en norsk megler? Er det mulig å spørre hvem dette er i tilfelle man skulle komme bort i samme problemet? Importerte selv en Adria 743 fra Antons i Dnamark i desember 08. Har ikke hatt noen problemer med den heldigvis, og fukttest samt noe oppfølging har jeg fått gjennom Anders Caravan. Han samarbeider med Antons, og tar en del service og oppfølging o.l for dem. Håper at ting ordner seg for deg Smile

Ja eg kjøpte ei dansk vogn gjennom megler ja
Firmaet heter H-bildelsenter i Farsund.
Det mest useriøse firmaet eg har vore borti.
Anders caravan er nok for langt unna meg.

Hva slags vogn er det du har?

Adria 743UT+

Ja det ser jeg jo på bildet ditt.. hehe.
Men du er jo ikke langt unna Stavanger. Kunne du ikke hørt med han som Antons har avtale med der.

Hvem er det da?
Merkelig at ikkje Antons caravan i Danmark nevnte det da.
Virke på meg som om dei sa fra seg alt ansvar, siden eg fikk beskjed om å kontakte Adria Norge da. Sitat : ellers skal i ringe til Adria i norge og forhører dem om hvor i skal kører hen, for det er adria norge som skal lave reklamationerne.

Jeg vet ikke navnet på dem, har bare hørt at det er 3 stk i Norge. Anders caravan virker som den mest kjente. Er det noen andre på forumet som vet mer?
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 21:30

Jeg tror at jeg muligens har kontaktinfo til Antons servicemann i Stavanger/Sandnes-området. Skal sjekke dette i morgen tidlig når jeg kommer på jobb. Hadde jeg skjønt at du bodde der nede så skulle jeg selvsagt tipset deg før. Trodde Tysvær var et sted i Nord-Norge. Høres så nordnorsk ut Rolling Eyes ......Det er jo mulig at Antons har bedt deg om å kontakte Adria i Norge fordi hans kunde egentlig er den jæ..... idioten som du kjøpte vogna av, og ikke deg. Uansett så synes jeg de bør hjelpe deg så langt som mulig.
Til Toppen Go down
hølje
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
hølje


Male
Antall Innlegg : 29
Age : 54
Localisation : Tysvær
Registration date : 22.08.2009

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 21:43

Jon Erik skrev:
Jeg tror at jeg muligens har kontaktinfo til Antons servicemann i Stavanger/Sandnes-området. Skal sjekke dette i morgen tidlig når jeg kommer på jobb. Hadde jeg skjønt at du bodde der nede så skulle jeg selvsagt tipset deg før. Trodde Tysvær var et sted i Nord-Norge. Høres så nordnorsk ut Rolling Eyes ......Det er jo mulig at Antons har bedt deg om å kontakte Adria i Norge fordi hans kunde egentlig er den jæ..... idioten som du kjøpte vogna av, og ikke deg. Uansett så synes jeg de bør hjelpe deg så langt som mulig.

Smile Tysvær ligger rett uttafor Haugesund.
Mulig det er derfor Antons caravan ikke vil hjelpe meg ja.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 22:19

André skrev:

Antons Campingcenter har 3 forhandlere i Norge, i Drammen, Stavanger og litt sør for Trondheim som de har en deal med. Har forstått det slik at det ikke skal være noe problem å ihvertfall kunne bruke de. Hvis det skulle oppstå noe større, kan man høre med en forhandler om å få reparert, man må nok legge ut for det, og få dette refundert fra Danmark. Antons virker ihvertfall seriøs.

Den forhandleren litt sør for Trondheim er nok Trondheim Caravansenter. De selger Kabe og Polar, og Adria. Forhandleren ligger ved E6 på Kvål, rett sør for Melhus, midt mellom Støren og Trondheim.
Hjelpsomme og flinke folk som har vært mange år i bransjen.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 22:26

JanP skrev:
André skrev:

Antons Campingcenter har 3 forhandlere i Norge, i Drammen, Stavanger og litt sør for Trondheim som de har en deal med. Har forstått det slik at det ikke skal være noe problem å ihvertfall kunne bruke de. Hvis det skulle oppstå noe større, kan man høre med en forhandler om å få reparert, man må nok legge ut for det, og få dette refundert fra Danmark. Antons virker ihvertfall seriøs.

Den forhandleren litt sør for Trondheim er nok Trondheim Caravansenter. De selger Kabe og Polar, og Adria. Forhandleren ligger ved E6 på Kvål, rett sør for Melhus, midt mellom Støren og Trondheim.
Hjelpsomme og flinke folk som har vært mange år i bransjen.

Hm, er du sikker på det, mente det var Anders Caravan på Lundamo.
Sendte en mail til Antons og spurte, da spesielt i Stavanger.
Håper det kan løse seg for "hølje"
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 22:33

Ja, jeg kan jo ta feil. Trondheim Caravansenter selger ihvertfall Adria. Visste ikke at det var noen på Lundamo, forresten.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 23:01

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 23:08

Takk, May-Britt. Visste ikke om denne før nå.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 23:10

Ikke jeg heller Very Happy

Måtte bare søke litt, har aldri hørt om dem selv om vi kjører ofte i området.......
Til Toppen Go down
annka




Female
Antall Innlegg : 15
Localisation : Tromsø
Registration date : 28.07.2010

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeOns 4 Aug 2010 - 23:46

Hm her var det mye info. Når det gjelder garanti har jeg snakket med adria forhandler her i romsø,der får vi utført alle reperasjoner,men vi havner ikke framst i køen og det forstår jeg.
Tusen takk fro tilbud om kjøring opp Jan.Men ser ikke ut som vi treng det.Auto et eller annet skal ha 12000 i frakt og det er en grei og akseptabel sum.Men takk for tilbudet.

Vi skal bestemme oss innen lørdag men ser ut som vi tr sjansen. Spare jo en ca 60 000 kr og det er rimelig mye penger.I tilegg er det nesten ikke 743 ut å oppdrive i norge no.Ikke kommer den lenger i 2011 heller.Eller den kommer i alpina utgave da men den blir nok dyrere uansett .
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeTor 5 Aug 2010 - 0:52

Det er slett ikke sikkert at den vanlige utgaven av Alpina 743ut kommer til å bli spesiellt dyrere enn Classica 743ut...håper jeg får svar på dette på Nolia...
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeTor 5 Aug 2010 - 10:31

Jeg fikk i fjor sommer oppgitt følgende servicemann fra Antons Camping:

Jens-Arild Johannessen
Eivindholsvegen 22
4340 Bryne
mob: 94333535
Tel: 51 32 06 46
mail: fukttest@lyse.net

Lykke til
Very Happy
Til Toppen Go down
annka




Female
Antall Innlegg : 15
Localisation : Tromsø
Registration date : 28.07.2010

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeTor 5 Aug 2010 - 13:39

Ronny skrev:
Det er slett ikke sikkert at den vanlige utgaven av Alpina 743ut kommer til å bli spesiellt dyrere enn Classica 743ut...håper jeg får svar på dette på Nolia...

Nei,ingenting er sikkert.Vi får vite helt sikkert på fredag.Menforhandler her sa at prisen ville ligge mellom classica og alpina ca. Dvs rundt 300 000 kr (med ltt utstyr) Men et annet problem er at alpina er tyngere og vi kan få problem med bilen.Kan bare trekke 2 tonn.Alpina modellen 2011 veier 150 kg mer enn calssica og da vil nyttelast være på 200 kg,det holder ikke.
Men skal snakke med forhandler fredag og bestemme oss. Skulle gjenre hatt alpina,syns den er dritlekker og masse fine skap,men men
Til Toppen Go down
hølje
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
hølje


Male
Antall Innlegg : 29
Age : 54
Localisation : Tysvær
Registration date : 22.08.2009

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeTor 5 Aug 2010 - 13:54

Jon Erik skrev:
Jeg fikk i fjor sommer oppgitt følgende servicemann fra Antons Camping:

Jens-Arild Johannessen
Eivindholsvegen 22
4340 Bryne
mob: 94333535
Tel: 51 32 06 46
mail: fukttest@lyse.net

Lykke til
Very Happy

prøver å ringe, det ringer 3-4 ring på mobil. så blir det brutt. prøver det andre får da beskjed om at det ikkje er i bruk. finner heller ikkje noen opplysninger på 1881

??
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeTor 5 Aug 2010 - 14:09

Jeg fikk opplysningene fra Antons i fjor sommer, og snakket da med Jens-Arild Johannessen. Det var han som tipsa meg om Anders Caravan fordi han lå nærmere meg. Foreslår at du tar kontakt med Anders Caravan og spør om han kjenner til status vedr. Jens-Arild Johannessen, evt sender en forespørsel til Antons.

Jeg hadde også litt knirk i gulv/innredning. Fiksa det selv med litt vinkler og skruer. Er fortsatt litt lyd her og der, men det klarer jeg å leve med. Har fått litt misfarging helt nederst på ene speilet ved vasken bak. Mistenker at det skyldes litt vann som har kommet inn som følge av litt søling ved håndvask o.l. Overgangen mellom benk og speil burde vel egentlig vært silikonert for å forhindre slikt.
Til Toppen Go down
hølje
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
hølje


Male
Antall Innlegg : 29
Age : 54
Localisation : Tysvær
Registration date : 22.08.2009

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeTor 5 Aug 2010 - 16:39

Ringte Anders Caravan i dag, hadde en hyggelig samtale. han ville hjelpe meg , så eg sendte han en mail med alle opplysninger.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeTor 5 Aug 2010 - 20:16

hølje skrev:
Ringte Anders Caravan i dag, hadde en hyggelig samtale. han ville hjelpe meg , så eg sendte han en mail med alle opplysninger.

Det hørtes jo supert ut. Bra du får hjelp.
Men spurte du om han i Stavangerområdet da?
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeTor 5 Aug 2010 - 20:35

Gode greier Very Happy Da håper jeg at ting ordner seg for deg på beste måte. Gi beskjed dersom du får vite noe om Hr. Johannessen.
Til Toppen Go down
hølje
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
hølje


Male
Antall Innlegg : 29
Age : 54
Localisation : Tysvær
Registration date : 22.08.2009

Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitimeTor 5 Aug 2010 - 21:12

Jon Erik skrev:
Gode greier Very Happy Da håper jeg at ting ordner seg for deg på beste måte. Gi beskjed dersom du får vite noe om Hr. Johannessen.

Hr.Johannessen hadde han ikke hørt om.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Importere fra Danmark Empty
PosteTema: Re: Importere fra Danmark   Importere fra Danmark Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Importere fra Danmark
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Skal importere en Hobby 560 UKF
» Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland.
» Import fra Danmark, Erfaringsoverføring
» DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring
» Interesse i Danmark

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: IMPORT-
Gå Til: