Hei alle sammen!
Tenkte jeg skulle starte en tråd om denne vognserien fra Adria.
Vi kjøpte i fjor ei knøttlita Adria 360TQ. Var på impuls da vi absolutt ikke kunne tenke oss å være campere.... Men nå har vi vært på to lange turer: Oslo - Legoland, og i år Oslo, Nordsverige, Nord-Norge (over 500 mil).
Vogna er fenomenalt tilpasset oss: vår sønn på 6 vår eget krypin bak i underkøye, mens overkøye er blitt "skap" for klær. Vi har doavlukke med vask og porta potti, kjøkkenbenk og fremme en liten sitteavdeling / dobbeltseng.
Det er ikke god plass, men det funker. Og så får jeg plass til den nede med huset, hvor det er trangt.
Vogna er fremdeles plaget med litt vanninntregning i front under kjøring. Ellers tett. Finner ikke direkteårsak og hadde vel egentlig ikke tenkt annet enn å bytte ut litt tetning her og der, da vi ikke helt visste om dette ligger for oss.
Har noen ideer som jeg poster under andre overskrifter, blant annet å ta ut hele det store vinduet i front, og lime en stor plexiglassplate på hele fronten (den delen som skrår).
Legger linket til tråden under.
Men nå er vi overbevist om at denne vogna må vi bare fortsette å ha. Tenkte litt på å kjøpe nyere i samme size, men så er den jo blitt så fin.
Vi kjøpte hos Tekno Maskin. Vogna var i original stand og uten noe stasj, men teknisk i god forfatning: alt virker som det skal: varmeovn (gass), bluss, to vasker (bad og kjøkkenbenk), og kjøleskapet som er kombi 12v/230V og gass. Og det virker som om bremser og hjullagere og sånt også funker bra (har jo tross alt kjørt den snart 1000 mil).
Til og med putetrekk var originalt og helt uten reparasjoner noe sted!
Hele fronten var vannskadet. Men tørt ved kjøp og uten råte. Masse fæl tetting utvendig, men men...
Og det lekker enda litt ved kjøring i regnvær (kun i delen under vinduet).
Men vi tok en tur...mange... til Biltema, ClasOhlson, og Jula, og malte alle vegger og tak i halvblank eggehvit. Det ble veldig bra!
Og så malte vi gulvinylen også: ikke helt bra; er enda litt "limete".
Skrudde opp litt hyller, og limte nye skinner i taket. Dermed kunne vi lage et praktisk forheng framfor køya bak (liten omgjort sittegruppe). Og da er det alltig oppredet med kosebamser og leker for minstemann.
Men det ser veldig bra ut...
(forts neste post)