Hei
Jeg har en Adria 360TQ -87.
Les mer her:
http://www.caravan.norwegianforum.net/adria-f6/adria-360tq-og-storre-ca-1987-t2301.htm#206389Det presses inn vann i veggen under vinduet fremme ved kjøring i regn. I skruer etc lekker det inn i vogna. Dette til tross for iherdig tetting av forrige eier, og litt av meg.
Det er ikke enkelt å tette det store bakoverlutende vinduet med gamle pakninger. Så bruker vi det aldri åpent, og så er plexiglasset temmelig slitt.
Så jeg har en ide om å kjøpe en stor plexiglassdel som dekker hele den bakoverlutende frontdelen, inkludert avstivningslister nede og oppe, og lime den på chassiset.
Tenker å ha litt original blåtone på glasset, men det kan også fikses med folie på innsiden.
Så tenkte jeg å male baksiden av plexiglasset før montering slik at det blir et orignalt stort vindu. Fargen er ikke bestemt, men kanskje blått på grunn av de andre detaljene.
Deretter tenkte jeg å montere på nytt avstivningingslistene, Eller ha noen gjennomgående skruefester til plexiglasset.
Tykt nok plexiglass burde vel være vel så bra avstivning som listene...?
Noen råd her?
Fester til bord på innsiden og ev annet, samt evnt. et sykkelstativ på ruta, krever noen gjennomgående hull. Selve festene er ikke noe problem.
Er det noen som har vært borti lignende prosjekt eller har erfaringer/viten som jeg burde kjenne til før jeg gir meg i kast med dette?
F.eks. hva jeg bør lime platen med på den ujevne skrogsiden på denne type vogn?
Rundt kantene tenkte jeg å bruke et tetningsmiddel som tåler utvendig eksponering bedre enn butyl-37/terostat, men husker ikke navn i farta. Å legge det på som om det var silikon/list.
Andre ideer?