CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Pris på fukttest

Go down 
+9
Jan Ole
Johnny
Ronny
uskedal1
Sten Rune
ovev
ArneO
Tove
mac
13 posters
AvInnlegg
mac

Antall Innlegg : 5
Registration date : 12.08.2010

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTor 12 Aug 2010 - 20:52

Noen som har erfaring med pris på fukttest? I mitt garantihefte står det att jeg skal betale et selvkostbidrag på kr. 475,-, men dette avfeier forhandleren og skal ha ett betydelig høyere beløp.

Er det andre som har erfaring med dette? Dette gjelder altså de årlige kontrollene som skal avholdes for å oppretholde garantien.
Til Toppen Go down
Tove
CARAVANER
CARAVANER
Tove

Antall Innlegg : 110
Registration date : 02.04.2010

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTor 12 Aug 2010 - 20:58

500 har jeg betalt for en slik test
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTor 12 Aug 2010 - 21:01

ca 500,- betalte jeg også
Til Toppen Go down
ovev
CARAVANER
CARAVANER
ovev

Antall Innlegg : 136
Registration date : 05.10.2008

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTor 12 Aug 2010 - 21:11

Mener å huske kr 680,-
Til Toppen Go down
mac

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTor 12 Aug 2010 - 21:17

Ser det er varierende erfaringer og kr. 500,- hadde jeg vel ikke reagert veldig på.

Men er det bare meg som synes det blir galt att i garantiboka så står det selvkostbidrag kr.475,- mens forhandler avkrever ett betydelig høyere beløp?

Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTor 12 Aug 2010 - 21:23

Og hva er begrunnelsen han bruker for å kreve mer?

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Pris på fukttest Caravan
Til Toppen Go down
mac

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTor 12 Aug 2010 - 21:50

Det var ikke han som hadde skrevet garantskjemaet... Men han var ikke særlig innteresert i å begrunne dette eller diskutere pris med sine kunder, for å si det pent....

Men en skulle jo tro att forhandlerne var forpliktet av de papirene de leverer med vogna?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTor 12 Aug 2010 - 21:52

Ville nå mene det jeg også... Suspect

Chevrolet Suburban -95

Pris på fukttest Caravan
Til Toppen Go down
uskedal1
CAMPER
CAMPER

Male
Antall Innlegg : 40
Registration date : 20.05.2010

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 9:58

Sten Rune skrev:
Ville nå mene det jeg også... Suspect

Bergen caravan skulle har 1400 får å fuktteste min kanus royal 780 08 mod. ?????
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 10:27

Send en mail til importøren kanskje?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8912
Registration date : 12.03.2007

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 10:32

Har betalt 1500 for fukttest hos den lokale dethleffs forhandleren.
Det skulle innbefatte sprøyting av spesialguffe på undersiden av vogna i gulvskjøter.
Men nå er jeg ferdig med den forhandleren. Neste fukttest blir hos en annen forhandler.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 11:04

tror dem tar 700.- på caranord, bodø..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248
Registration date : 11.03.2007

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 11:08

Johnny skrev:
Har betalt 1500 for fukttest hos den lokale dethleffs forhandleren.
Det skulle innbefatte sprøyting av spesialguffe på undersiden av vogna i gulvskjøter.
Men nå er jeg ferdig med den forhandleren. Neste fukttest blir hos en annen forhandler.

Er litt mer styr på Dethleffs pga konstruksjon og den guffa du nevnte, viktig at klistremerket blir satt i serviceboka. Husker ikke prisen da, men den er litt høyere på dette merket.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
mac

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 11:11

Jeg var i kontakt med importøren som kunne bekrefte att pris på fukttest i forbindelse med den "obligatoriske " fukttesten skulle være på kr. 475,-, som det står i garantiheftet.

En kan lure litt da på hva forhandlerne holder på med, da jeg ble skjelt ut og fikk beskjed om å ryke og reise og aldri komme tilbake da jeg stilte spørsmål med om regningen jeg ble presentert var riktig.

Men importøren bekreftet att 475,- var riktig og beklaget det inntrufne, men reiser nok ikke tilbake til denne forhandleren under noen omstendighet.

Også verdt å legge merke til hvordan det er i Sverige, der fukttest skal være gratis om importøren krever att det skal være hos egne forhandlere. Finnes en del om dette på svenske forum, som burde være relevante for norske forhold også.

Og det å kreve kr. 1400,- for en 10 minutters jobb er passe absurd, når dette er en sjekk som fabrikanten krever for å opprettholde en garanti, som uansett burde være omfattet av kjøpsloven. Dette ligner mer på en melkeku for enkelte forhandlere.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 12:26

Enig i det du sier, men en fukttest, uansett om du betaler eller ikke bør ikke være unnagjort på ti minutt, det blir for dårlig.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
uskedal1
CAMPER
CAMPER

Male

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 8:52

er det noen som har erfaring med at forhandler skriver reiserekning når han skal reise inn på camping plasser for å ta fukt test? En forhandler skulle ha 750 kr timen for kjøring.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 9:45

Uskedal: Synes ikke det er urimelig å ta betalt for kjøretid, reise eller arbeid: det er jo arbeidsdagen okkesom.

Om han har avtale med flere kan han jo avtale en fastpris for oppmøte til hver av dere, flere av dere kan jo samarbeide for en avtale med forhandler. Om du skal dra vogna til forhandler, hva ville det ha kostet deg? Pris på fukttest Icon_pale Om jeg skal dra vogna frem og tilbake er det ca 20 mil for å hente og kjøre den til forhandler. Og så blir det samme for å ta vogna tilbake igjen. Og ca 200 kr i bompenger. Og det går med litt tid å ta vogna fra spikertelt og koble den på igjen. Totalt vil jeg måtte bruke en hel dag på dette. Er vi f. eks 4 personer der jeg holder til vil jeg tro vi ville fått en pris på 500 - 600 kr hver for kjøring.

Min mening er at dette ikke er urimelig i forhold til arbeidet med å selv bringe vogna til forhandler. Mao. ingen grunn til å klage på forhandlerens godtgjørelse! Pris på fukttest Icon_smile
Til Toppen Go down
uskedal1
CAMPER
CAMPER

Male

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 9:59

Tror du misforstår meg litt.... det var ikke meningen å klage på forhandleren.
Lurte bare på om det var normalt da jeg ikke har tidligere erfainger med dette. Har vert inne på tanken om at flere går sammen på camping plassen. Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 13:16

synes og det er greit at forhandleren tat betalt for tilkjøring, for det gjør nemlig alle håndtverkere og stort sett
men vet og at her oppe på møre bruker flere forhandlere å samkjøre med flere vogneiere i samme område, og tar service på flere vogner når de først er på tur
da fordeler de reisekostnaden utover på alle, slik at det blir små summer på hver å betale
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 16:09

uskedal1 skrev:
Tror du misforstår meg litt.... det var ikke meningen å klage på forhandleren.
Lurte bare på om det var normalt da jeg ikke har tidligere erfainger med dette. Har vert inne på tanken om at flere går sammen på camping plassen. Smile

OK, da misforstod jeg deg nok. Vet ikke hvor stor plass du camperer på, men om dere snakkes litt i god tid bør det vel bli en ganske overkommelig pris på hver av dere!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 17:20

mac

Skulle nesten tro du hadde vært hos en viss forhandler på Hønefoss Wink
Til Toppen Go down
uskedal1
CAMPER
CAMPER

Male

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 19:13

Snakket med iportøren av knaus i dag. han fortalte at den prisen som stod i garngtid hefte er ment som ein veiledende pris. dvs. at hver forhandler bestemmer prisen.
Etter min mening bør dette ikke koste noe, men at de skal ha betalt for å reise rundt kan jeg godt godta.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 19:59

Nå er det vel slik at det blir problemer med garanti på bilen også om ikke service blir fulgt. Og det er vel ikke noe man regner med å få gratis...

Det er jo frivillig å ta fuktkontroll, det er bare dersom du vil ha garanti du må ta den.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 20:29

Mener nå at det er latterlig å sutre over de få kronene det her er snakk om. Kjøper vogner til 150-300 000 og klager over en "frivillig" utgift på 475-1500 kr.....

Dette er jo utgifter en veit om når man kjøper ny vogn. Blir vel som om en båtkjøper skulle hatt gratis båtplass det...

Ikke mange røykpakkene eller cocnacflaskene det....

Chevrolet Suburban -95

Pris på fukttest Caravan

Sist endret av Sten Rune den Tir 17 Aug 2010 - 20:32, endret 1 gang
Til Toppen Go down
uskedal1
CAMPER
CAMPER

Male

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 20:31

Ja jeg ser poenget ditt. Men kan en hver forandler ta fukttest ( eks. hobby forhandleren tar den på min knaus vogn)? Hvis en eiger en eks, en opel kan en jo gå på hvilket som helst verksted og ta service uten at det har innvirkning på garangtiden.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 21:29

Sten Rune skrev:

Ikke mange røykpakkene eller cocnacflaskene det....

Blir ca 1 eller 2 maks det, Sten Rune. Drikker da ikke Bache 3-Kors heller da! Pris på fukttest 970313
Til Toppen Go down
voide
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
voide

Antall Innlegg : 21
Registration date : 29.01.2009

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 23:30

uskedal1 skrev:
Ja jeg ser poenget ditt. Men kan en hver forandler ta fukttest ( eks. hobby forhandleren tar den på min knaus vogn)? Hvis en eiger en eks, en opel kan en jo gå på hvilket som helst verksted og ta service uten at det har innvirkning på garangtiden.

Sjekk med din importør. vet at Solifer godtar IKKE at andre en egne forhandlere utfører testen.
Til Toppen Go down
Polar 680
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Polar 680

Male
Antall Innlegg : 161
Registration date : 04.11.2008

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 0:05

uskedal1 skrev:

Du må til merke forhandler, det har vel noe med at de kjenner til alle steder hvor det feks er stålforsterkninger,kabler etc. i konstruksjonen som kan gi utslag på fuktmåler.
Til Toppen Go down
Sponsored content

Pris på fukttest Empty
PosteTema: Re: Pris på fukttest   Pris på fukttest Icon_minitime

Til Toppen Go down

Pris på fukttest
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Fukttest, når?
» trenger hjelp med pris vurdering