CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 lido.

Go down 
+6
Camping Kai
campist
Jan Ole
Jon Erik
Thomas
Magne1
10 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

lido. Empty
PosteTema: lido.   lido. Icon_minitimeLør 14 Aug 2010 - 18:51

Da er vi ferdige med vår lengste campingtur til nå.
Kom hjem fra vår ferietur i går, det ble veldig mange km på veien.
Siden været var så dårlig i Sverige(nedbørsrekord i Kalmar) så dro vi sørover og etter hvert kom vi til Lido.

Som førstegangsbesøkende virket alt veldig omfattende og stort.
Heldigvis var Tom RS der(May-Britt hadde kontaktet Tom og orientert om at vi var på vei), han hadde ordnet plass til oss så alt var på stell da vi kom.
Hadde noen fantastiske dager på Lidoen, ble også godt kjendt med Tom's
familie...,en flott og trivelig gjeng!

Campingplassen er så stor at man trenger litt tid for å ta den inn, så vidt jeg husker så var det rundt 3000 plasser.
Campingens strand er bare helt utrolig. Inne på campen har man alt man trenger til og med apotek, vi drog alikevel et par ganger utenfor portene for å handle på det lokale supermarkedet der.

Vi drog hjemover på tirsdag, dro sammen med Tom og de siden de var mere drevne på kjøre denne ruten enn oss ,dessuten så trivdes ungene våre så godt i lag.
Vi tok farvell da båten la til kai i Trelleborg.
Om det frister med langtur til neste sommer også....,JA!!!!!

PS: vil gjerne takke både May-Britt og Tom RS m. fam for hjelp og tips...,kjemebra!!

Mvh Magne1
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 23:04

Takk for en fin tur Magne, det var veldig trivelig og bli kjent med dere også (selv om dere har Burstner :-). Nå må vi bare holde kontakten fremover, så møtes vi nok snart igjen.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 23:06

Tom RS skrev:
Takk for en fin tur Magne, det var veldig trivelig og bli kjent med dere også (selv om dere har Burstner :-). Nå må vi bare holde kontakten fremover, så møtes vi nok snart igjen.



???????????????????????????????????????????????????????????
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 10:08

Lido??? Regner med at det IKKE er Lido i Paris. Så vidt jeg vet så har de ikke campingplass eller er særlig barnevennlig (med unntak av store gutter selvsagt lido. 928394 ) Hvilken Lido er det snakk om her Question
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 10:15

Jon Erik

Skjerpings, dette er disse pizza/pasta spisende øl/vindrikkende kjøreglade turistene som ikke lenger gidder å skrive hele navnet Union Lido i Italia og dette hadde du visst om du var mer innom. lido. Icon_lol
lidoen er mye bedre enn Öland altså, bare litt lenger vekke.... lido. Fresse

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av Jan Ole den Tir 17 Aug 2010 - 10:57, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 10:31

Tom RS skrev:
Takk for en fin tur Magne, det var veldig trivelig og bli kjent med dere også (selv om dere har Burstner :-). Nå må vi bare holde kontakten fremover, så møtes vi nok snart igjen.

Som du ser Tom så finnes det mange ok folk som eier Burstner Smile
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 10:34

Mer innom du liksom...synes jeg er ganske flink jeg. Må jo jobbe litt innimellom også vet du Wink Var inne å kikket litt på nettsidene til Lido. Det så jo slettes ikke så værst ut. Ut fra prisene deres så koster det jo også en del. Kom fram til at vår familie måtte betale ganske nøyaktig 80 euro per dag for de beste plassene. Er forholdene så bra som de ser ut så er det vel kanskje verdt det. Hva tror du Jan-Ole, blir det Lido til neste år? Forresten, er det denne plassen jeg har hørt om som har restriksjoner på bruk av air-con i vogna? Bør vel kanskje ha det der nede på varmeste sommeren sunny
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 10:56

Blir ikke Lido på oss nei, om vi skal nedover blir det nok Kroatia, har hatt lyst dit i mange år, men det er lite stemning for kjøreturen etter den ferien vi har hatt i år. Ved dårligere vær kan man jo vurdere og jeg tror kanskje det er lurt å ha med pass i bagasjen. lido. Icon_lol

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 11:11

Magne1 skrev:
Tom RS skrev:
Takk for en fin tur Magne, det var veldig trivelig og bli kjent med dere også (selv om dere har Burstner :-). Nå må vi bare holde kontakten fremover, så møtes vi nok snart igjen.

Som du ser Tom så finnes det mange ok folk som eier Burstner Smile
ja. Jeg ble positivt overrasket. Det må jeg si. :-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 11:13

Jan Ole skrev:
Blir ikke Lido på oss nei, om vi skal nedover blir det nok Kroatia, har hatt lyst dit i mange år, men det er lite stemning for kjøreturen etter den ferien vi har hatt i år. Ved dårligere vær kan man jo vurdere og jeg tror kanskje det er lurt å ha med pass i bagasjen. lido. Icon_lol
og kanskje grønt kort på bil og vogn :-)
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 17:23

og ja.. Det er strengt med AC på lidoen. Men hvis du ikke får survete naboer som klager så går det stort sett greit Smile Og det er verdt turen nedover!!! Vognhjula til Tom RS var ikke engang kalde før han satt på terrassen min og vi begynte å snakke om neste sommerferie Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 17:50

Hei dere som valfarter til Lido'n (og andre plasser i området):

Har ennå ikke fått helt forståelsen for at dette målet skal lokke så mange nedover. Og hvorfor jeg lurer på det er blant annet en kjørestrekning på 500-600 mil, mye av den i kø og høyfart, varme dager og ev. med barn i baksetet.
Når en kommer frem er det ofte kvelende varme og så er det, om jeg tolker det rett, ikke mer enn lusne 4A strøm å boltre seg i. Holder ikke å få fyrt opp Alden en gang det, og slettes ikke AC'en. Og å ta med seg Moccamastern kan en vel bare glemme. Blir stusselig å sitte med en kopp lunken pulverkaffe...

Og når en skal bade er en ikke akkurat alene. Så hvorfor ikke ta fly ned til f.eks Kroatia og bo på et fint hotell med mange fasciliteter for en rimeligere penge? Kan jo ta seg pils før avreise uten å tenke på promillen!! Og komme frem og få hjelp av en BOY til å komme seg på plass. Det hadde vel vært noe det?

Gi meg 3 gode grunner til å dra så langt med vogn på slep i varmen, så skal vi se hva neste års ferie bringer!!

Sleep
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 17:56

Nå smeller det snart, tror jeg. Og det bør det gjerne også! alien

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 18:08

Magne1 skrev:
Da er vi ferdige med vår lengste campingtur til nå.
Kom hjem fra vår ferietur i går, det ble veldig mange km på veien.
Siden været var så dårlig i Sverige(nedbørsrekord i Kalmar) så dro vi sørover og etter hvert kom vi til Lido.

Som førstegangsbesøkende virket alt veldig omfattende og stort.
Heldigvis var Tom RS der(May-Britt hadde kontaktet Tom og orientert om at vi var på vei), han hadde ordnet plass til oss så alt var på stell da vi kom.
Hadde noen fantastiske dager på Lidoen, ble også godt kjendt med Tom's
familie...,en flott og trivelig gjeng!

Campingplassen er så stor at man trenger litt tid for å ta den inn, så vidt jeg husker så var det rundt 3000 plasser.
Campingens strand er bare helt utrolig. Inne på campen har man alt man trenger til og med apotek, vi drog alikevel et par ganger utenfor portene for å handle på det lokale supermarkedet der.

Vi drog hjemover på tirsdag, dro sammen med Tom og de siden de var mere drevne på kjøre denne ruten enn oss ,dessuten så trivdes ungene våre så godt i lag.
Vi tok farvell da båten la til kai i Trelleborg.
Om det frister med langtur til neste sommer også....,JA!!!!!

PS: vil gjerne takke både May-Britt og Tom RS m. fam for hjelp og tips...,kjemebra!!

Mvh Magne1

Magne1

Jeg syns dere var råbarske som la om kursen og kjørte så langt som til Lidoen midt i ferien. Skikkelig tøft gjort cheers

Jeg ble ganske så overraska da jeg fikk sms om at dere var i Østerrike, men det var gøy å høre at dere hadde tatt turen. Det er skikkelig kjekt å høre at dere har hatt det flott på Lidoen Very Happy

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 18:10

Vi skal vurdere neste års ferie, og om Lido er så bra som de sier så er det kansje verdt å reise nedover. Men uten barn og hund. Og kanskje bytte vogn med naboen som har noe mindre Dethleffs.

Trenger ikke smelle for det, J. O.!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 18:23

Ikke fordi du reiser til Lidoen nei, det er sant det. lido. Icon_lol

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 19:38

JanP skrev:
Hei dere som valfarter til Lido'n (og andre plasser i området):

Har ennå ikke fått helt forståelsen for at dette målet skal lokke så mange nedover. Og hvorfor jeg lurer på det er blant annet en kjørestrekning på 500-600 mil, mye av den i kø og høyfart, varme dager og ev. med barn i baksetet.
Når en kommer frem er det ofte kvelende varme og så er det, om jeg tolker det rett, ikke mer enn lusne 4A strøm å boltre seg i. Holder ikke å få fyrt opp Alden en gang det, og slettes ikke AC'en. Og å ta med seg Moccamastern kan en vel bare glemme. Blir stusselig å sitte med en kopp lunken pulverkaffe...

Og når en skal bade er en ikke akkurat alene. Så hvorfor ikke ta fly ned til f.eks Kroatia og bo på et fint hotell med mange fasciliteter for en rimeligere penge? Kan jo ta seg pils før avreise uten å tenke på promillen!! Og komme frem og få hjelp av en BOY til å komme seg på plass. Det hadde vel vært noe det?

Gi meg 3 gode grunner til å dra så langt med vogn på slep i varmen, så skal vi se hva neste års ferie bringer!!

Sleep

Din helv.... fordø.... idi....
Neida, langt i fra! Men jeg MÅ jo kommentere dette Wink

Ganske riktig med ca 500 mil ja, 520 ca for vår del i år. Høy fart?? Med 2 tonn vogn bak?? Nei... ca 95 km/t på gps-fart. Og barn i baksetet? Ja, 3 stk. Han minste skjønte ikke så mye, men de 2 eldste kunne ikke hatt det bedre! Kvelende varmt? Tja... Varmest første kvelden før man får aklimatisert seg. Hadde begrenset behov for Alden nede der. Har ikke 4A sikringer, men 10 eller 15 mener jeg betemt det var. Moccamaster har jeg ikke med, bare vanlig kaffetrakter med norsk filterkaffe Wink Hvorfor skal jeg bo på et hotell når jeg har 3 små barn? Kan ikke slippe de ut alene, må være på rommet fra ca kl 20 eller 21 om kvelden for da må minsten legge seg.
Etter å ha drukket noen liter øl hver dag i 3 uker trenger man i hvertfall ingen pils før avreisen hjemover Smile Trenger heller ingen BOY nede der, reisefølget er Tom RS Smile Smile

Kanskje ikke de 3 grunnene du trenger for å reise nedover, men har i hvertfall "drept" dine argumenter om hvorfor nettop jeg skal bo på hotell der nede Smile Smile

Men, jeg gidder ikke å smelle for dette Smile Opplevd andre ting inne her før som var "litt" mer provoserende!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 20:37

Jan P,
Jeg har ikke noen spesiell gode grunner til å komme til Union Lido, den plassen skyr jeg, men området er fantastisk! Selv sverger jeg til mindre restriktive, men 100 mål større Marina di Venezia.

1) Flott klima
2)Uvirkelige flotte campingplasser - fem hakk høyere standard enn norske
3) Utrolig god plass på stranda selv når det er mye mennesker.
4) Supre svømmebassen
5) Alt inne rekkevidde for gåtur eller sykkel
6)Fantastisk spennende om man er en liten smule interessert i å oppleve noe av gamle byer og områder.
7)http://www.campist.info/Reiser/Italia/italia__reisetips.htm
Her står det en god del om det som finnes innen rekkevidde uten bil :-)
Cool Legg til en sveiv til Gardasjøen og bli der noen dager og det meste er supert!
http://www.campist.info/Tur2010/Del5/Del5.htm

Og jeg mener køer er oppskrytt. Fra her i jeg holder hus i Skien via Sverige, er det rundt 2300 kilometer ned og vi satt til sammen mindre enn en time i kø tur retur. (GPS'n reddet oss fra en lang kø ved München på grunn av en ulykke, men ellers ingenting)

Det oppleves ikke langt, men om man ikke liker å kjøre bil - så går det fint an å ta fly til Venezia og ta en taxibåt over til Punta Sabbioni og bussen de siste to kilometerene(Marina, Union Lido er seks-sju kilometer lenger) og så legge seg inn i en leid campingvogn eller hytte eller telt for den saken skyld)
;-)

Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 21:25

Takk, Campist. At jeg skriver noe som ikke alle klarer å se at det ligger noe mellom linjene er helt ok.

Kjørte ned til Split den gangen veiene var fine helt til grensen av Yugoslavia. Fantastisk flott natur som ved siden av et krystallklart vann var en opplevelse.

Mine erfaring fra campinglivet (vogn) er bare siden 2004. Har til gode å campe utenom skandinavia. Om en skal reise så langt med bil og betale stive priser må også opplevelsen være verdt det. Å ligge på en campingplass og stort sett tilbringe dagen med strandliv er vel ikke den beste investeringen for meg.

Skal se litt på den plassen du beskriver, og vurdere neste års ferie. Kan muligens bytte til ossen 595-vogn, og det ser jeg for meg blir en enklere tur. Men mulig at vår vogn er grei å reise med også. Har bare prøvd svenske veier, men bilen er oppgradert og sannsynligvis enklere å dra med.

Det er vel dette med varme dager og lange køer i Tyskland som jeg har sett og hørt beskrevet som feriens nedtur. Men vi er så heldige at vi kan stort sett velge tidspunkt for ferien. (Kona har kjørt til Spania med bil i 20 år, kan de fleste ruter og omveier).

Har opplevd å feriere når italienere starter fellesferien, og det var ikke det ferieminne jeg vil fremheve..

Og ja, vi er interessert i å oppleve noe annet enn strand og sjø, og serverdigheter som må oppleves er en naturlig del av vår feieopplevelse. Vi har vært i Mexico 2 ganger og besøkt Tulum og Chitzen Itza, og svømt i flere hundre meter under bakken i en av de undersjøiske elver som hele Yucatan-halvøya er kjent for. De opplevelsene tror jeg nok ikke vi matcher noen gang, men en skal aldri si aldri. I Mexico var vi så heldige å få en guide som var levende interesssert i Maya-kulturen og Chitzen Itza. I entusiasme ovegås han kanskje av Nils Arne på Lerkendal, og med slike guider blir et slikt sted en plass en ønsker å komme tilbake gang etter gang.

Oppsummert: vi skal se hva vi gjør til neste år. Planlegging er noe vi vanligvis ikke gjør, men skal en reise så lang og bruke en ganske drøy sum så må en få mye tilbake også. Det er slik vi prioritere, men for all del: respekterer for all del de som reiser til området uten at en på liv å død skal besøke all verdens kirker, museer osv. En god og vellykket ferie består da av mange små- og noen store opplevelser.


Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 21:47

JanP
Nå må du ikke være sår fordi jeg antyder at du tråkker noen på tærne når du forsåvidt gjør det og lager din stil av det da. At du ikke skjønte at det var humoren din jeg dro litt i får så være, men tror nok at de fleste gjengangerene skjønner at det er sånn du forsøker å få litt liv i leiren.
Slettes ikke alle temaer du ville fått sånn saklig response på og en hver får like eller ikke like denne måten å gå frem på.
Men de som har svart deg klarer å svare saklig så da ordner det seg og fint er det.

Setter selv stor pris på at folk formidler erfaringene ryddig og skikklig, blir mer troverdig da så fortsett med det og forumet blir enda bedre. lido. Icon_biggrin

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 22:02

Det var ikke deg, Jan Ole. Og tærne er ikke såre. Enket og greitt! Og ja, det som skrives kan menes og tolkes annerledes enn det som er skrevet. Takk for "korrigering" allikevel!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 22:11

Ok var bare to andre som svarte på ditt innlegg og de var jo greie nok de? Jaja, ny dag i morgen, både her og der. lido. Icon_lol

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 22:13

JanP

Planlegg ferie nedover neste år og du vil ikke angre. Vi reiser nedover av den enkle grunn været. Deilig og vite hva man skal ha på seg om morgenen, shorts!

Turen ned er hva man gjør den til, vi tar Gøteborg Kiel flott start på ferien og hundre mil er unnagjort i løpet ev en god middag og en hyggelig aften. Lørdag morgen ut på Autobahn i 37 varmegarder, men har da AC i volvoen så det er ingen problem. Vi deler turen i tre etapper, deilig og komme frem til en campingplass og fyre grillen, et par kalde bokser (som er kjøpt meget billig i Tyskland)og ungene koser seg med fotball eller badminton.

Når vi kommer ned er det deilig og ha sitt eget hus på ryggen, med AC og kaffetraker som brukes samtidig. Alt innen gangavstand, ungene en tur i poolen mens far kjøper rundstykker og store tomater til frokosten. Resten av dagen tilbringes på stranden, med bading, et besøk i strandbaren for en lunch og en ettermiddagslur til slutt.

Tusle opp til vogna og late seg litt i skyggen før man går ut og spiser eller fyrer grillen foran vogna (sammen med en vinflaske til et par euro) fortsatt i bare shortsen.

Treffe mennesker med samme interesse for camping som man selv og utveksle erfaringer. Har jo truffet en drøss hyggelige mennesker fra forumet her inne der nede også.

Vi har tilgang på leilighet i Spania og med billig flybillet fra Sterling hadde nok det vært mye billigere men ikke så bra for oss. Godt vi er forskjellige.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 22:19

Jan Ole skrev:
Ok var bare to andre som svarte på ditt innlegg og de var jo greie nok de? Jaja, ny dag i morgen, både her og der. lido. Icon_lol

Joda, startet med litt (nesten)-bannskap., men er ikke harsår. En ny dag i morgen blir det, for noen i København blir det kanskje en blåmandag...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 22:35

Camping Kai: Du beskriver det så lyrisk at en skulle tro du snart er på vei nedover....

Siden denne tråden egentlig heter Lido så skal jeg ikke fortsette i samme ånd og beskrive Playa del carmen i Mexico. Men kan si det litt enkelt: Du kommet til et hotell som ligger ved stranden i Karibien, med barer der alt er gratis. Du kommer sent om kvelden, månen er i ferd men å stige opp i øst, bølgene slår i den krittvite sanden og kjenner den særegne lukten som er Karibien osv. farao Men skal la det ligge, siden ferieopplevelser er så forskjellige for oss alle sammen. Det viktigste er at man finner en plass som en vil tilbake til og som gir deg en ferie som du husker!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 23:24

Det er en stor forskjell ute og går her, slik jeg ser det. Om det kun var kona og meg som skulle på ferie kunne det sikkert vært helt ok med hotell eller da helst leilighet (tilbringer nok tid på hoteller). MEN når vi reiser på ferie har vi med oss hele bølkegjengen. Prøver og danne meg et bilde av hvordan det ville se ut på hotellrommet når minstemann begynner og blåse opp gummibåten, mellomste bukkende bruse hiver alt ut av minibaren for å få inn Burn / Red Bull boksene sine, største bukkene bruse kobler om hotellets TV for å spille Need for Speed .... og hva i all verden skulle vi gutta finne på for å komme litt unna når det ikke er en eneste campingsjappe i mils omkrets? (Kona var innom her nå: Hvor i all verden skulle vi lage mat?) Vel jeg kan tenke på noen løsninger, men nevnte de ikke.

Det handler mye om frihet og det å klare alt selv. Første turen er kanskje mest spesiell. Når du for første gang møter Alpene, når du for første gang kjører utover slettene i nord Italia og ser at temperaturmåleren kryper oppover. Det går sakte opp for deg at du har kjørt til syden. Det er en mektig bra følse, det skal jeg garanter.

Union Lido passer kanskje aller best for barnefamilier, det er strengt der. Men det setter mann faktisk pris på. Ikke så koselig når folk bråker så mye som jeg og Magne gjorde i Tyskland (he he he) hver kveld. Ikke bra om minsten blir påkjørt av sykkel eller moped (noe som lett kan skje andre steder) osv. Union Lido er stor, den inneholder langt mer enn mann trenger. Har vært der tilsammen 8 uker fordelt på tre år og har faktisk ikke vært innom alle barene eller resturantene enda. Men det er mulig at kjerringa har vært i samtlige forretninger. Rent og pent er det alltid og flere steder minner det om park. To store badeland, som er oppe fra morgen til kveld uten inngangsbetaling, diskotek, lekeland, spa, hester og ridning, pil og bue skyting, dykkerskole, windsurfing/seiling leie/kurs, arrangerte utflukter..... egen kirke også faktisk.

Men det er ikke sikkert at Union Lido passer for to voksne som vil oppleve Italia. Område rundt er ikke så veldig spennende om vi da ser bort fra Venezia som er verdt et besøk. Union Lido kan vel sies og være en turistmaskin, en deilig maskin med vanvittig fin strand, så og si garantert godt vær og adriaterhavets deilige vann. (Er det lenge til sommerferien?)
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 23:47

Å nei da det går fort det. Skal bare over jul nå så er den der igjen.

God natt.
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 9:59

Tom RS skrev:
Det er en stor forskjell ute og går her, slik jeg ser det. Om det kun var kona og meg som skulle på ferie kunne det sikkert vært helt ok med hotell eller da helst leilighet (tilbringer nok tid på hoteller). MEN når vi reiser på ferie har vi med oss hele bølkegjengen. Prøver og danne meg et bilde av hvordan det ville se ut på hotellrommet når minstemann begynner og blåse opp gummibåten, mellomste bukkende bruse hiver alt ut av minibaren for å få inn Burn / Red Bull boksene sine, største bukkene bruse kobler om hotellets TV for å spille Need for Speed .... og hva i all verden skulle vi gutta finne på for å komme litt unna når det ikke er en eneste campingsjappe i mils omkrets? (Kona var innom her nå: Hvor i all verden skulle vi lage mat?) Vel jeg kan tenke på noen løsninger, men nevnte de ikke.

Det handler mye om frihet og det å klare alt selv. Første turen er kanskje mest spesiell. Når du for første gang møter Alpene, når du for første gang kjører utover slettene i nord Italia og ser at temperaturmåleren kryper oppover. Det går sakte opp for deg at du har kjørt til syden. Det er en mektig bra følse, det skal jeg garanter.

Union Lido passer kanskje aller best for barnefamilier, det er strengt der. Men det setter mann faktisk pris på. Ikke så koselig når folk bråker så mye som jeg og Magne gjorde i Tyskland (he he he) hver kveld. Ikke bra om minsten blir påkjørt av sykkel eller moped (noe som lett kan skje andre steder) osv. Union Lido er stor, den inneholder langt mer enn mann trenger. Har vært der tilsammen 8 uker fordelt på tre år og har faktisk ikke vært innom alle barene eller resturantene enda. Men det er mulig at kjerringa har vært i samtlige forretninger. Rent og pent er det alltid og flere steder minner det om park. To store badeland, som er oppe fra morgen til kveld uten inngangsbetaling, diskotek, lekeland, spa, hester og ridning, pil og bue skyting, dykkerskole, windsurfing/seiling leie/kurs, arrangerte utflukter..... egen kirke også faktisk.

Men det er ikke sikkert at Union Lido passer for to voksne som vil oppleve Italia. Område rundt er ikke så veldig spennende om vi da ser bort fra Venezia som er verdt et besøk. Union Lido kan vel sies og være en turistmaskin, en deilig maskin med vanvittig fin strand, så og si garantert godt vær og adriaterhavets deilige vann. (Er det lenge til sommerferien?)

Bråket vi så mye da...?uansett, det hadde nok ikke blitt godtatt på Lidoen.(Camping Lido Italia, må ha med alt siden folk var i tvil litt lenger oppi innleggene).
Veldig kjekk at ungene har mange aktiviteter å ta seg til ,da blir det jo mere tid til å slappe av for oss voksne.

I fjor var jeg og familien til Grand Canaria, en feiende flott feritur det, men jeg savnet vogna jeg.
Det med at det er en spesiell følelse når det går opp for en at man har kjørt til syden, kan jeg skrive under på, verden har liksom blitt mindre og litt mere tilgjengelig.

Magne1

Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 23:12

Er det noen andre som har hørt at man må ha grønt kort på Campingvognen også fom i år ?
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 23:20

Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 23:22

Men det var godt du nevnte det... Jeg hadde ikke hørt dette før nå. Og vi reiser på onsdag Smile
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 23:33

Se der ja, da må vi fikse det.

God tur vi får vente noen uker til vi.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 23:51

Du vet, Kai, den som venter på noe godt etc Smile Smile
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 8:09

Håper dere får det tidsnok, mitt tok 10 dager for bilen... 3-4 for vogna...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 21:59

Lars Egil skrev:
Håper dere får det tidsnok, mitt tok 10 dager for bilen... 3-4 for vogna...

Vi får det i grevens tid Smile Godt man har ei snill svigermor vegg-i-vegg, hun reiser inn til Skøyen og henter det. Reisefølget mitt (Tom RS) reiser noen timer etter oss så svigers møter de på veien så de tar det med til oss. Vi tar samme ferge på torsdag morgen.
Til Toppen Go down
Sponsored content





lido. Empty
PosteTema: Re: lido.   lido. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
lido.
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Union Lido Italia
» På plass på union lido...
» Plassanbefaling på Union Lido
» Lido di Jesolo 2018
» sommeren 2017 union lido.... igjen

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Veien til Italia-
Gå Til: