CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 "Voltmeter" - eller hva det nå heter.....

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Spirea

Spirea


Antall Innlegg : 13
Localisation : Halden
Registration date : 23.08.2010

"Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Empty
PosteTema: "Voltmeter" - eller hva det nå heter.....   "Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Icon_minitimeMan 23 Aug 2010 - 20:09

Når vi skal ut og fricampe, og det håper jeg blir snart, hadde det vært fint å visst hvor mye strøm som er igjen på batteriet til enhver tid. Noen som har et slikt å anbefale? Har sett på èn måler, men den viser ingenting før batteriet har vært avslått så og så lenge, og det syns vi var litt dumt. Vil gjerne kunne se på nivået underveis, sånn at vi evt. kan rasjonere litt på strømmen osv.

Alle forslag mottas med takk til grønn familie med Hobby 560kmfe 2008, som bærer navnet Slottet og som vi er veldig glade i Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Empty
PosteTema: Re: "Voltmeter" - eller hva det nå heter.....   "Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Icon_minitimeMan 23 Aug 2010 - 20:18

Tips: legg 12 volt på pinne 9 (fra bilen). Da kan du bruke opp hele batteriet på vogna. Når det er tomt kobler du bare på bilen. Når vi fricamper klarer vi aldri og bruke opp batteriet ..... bortsett fra Thomas da (alde)
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

"Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Empty
PosteTema: Re: "Voltmeter" - eller hva det nå heter.....   "Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Icon_minitimeMan 23 Aug 2010 - 21:06

Tom RS skrev:
Tips: legg 12 volt på pinne 9 (fra bilen). Da kan du bruke opp hele batteriet på vogna. Når det er tomt kobler du bare på bilen. Når vi fricamper klarer vi aldri og bruke opp batteriet ..... bortsett fra Thomas da (alde)


he he he.. Moroklumpen!! Wink

Skal herved nevnes at batteriet var egentlig modent for utskiftning FØR denne turen. Bare jeg som ikke hadde fått suset meg til å bytte det Smile Men, om ikke Alden drar mye så går det jo litt når pumpa surrer og går hele natta. Nå har jeg nytt batteri, og det gamle har jeg med som "forsikring" Wink
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

"Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Empty
PosteTema: Re: "Voltmeter" - eller hva det nå heter.....   "Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Icon_minitimeSøn 5 Sep 2010 - 8:50

Jeg har satt inn et digitalt voltmeter fra Biltema, artnr 32-210. Kosta 349 kr, + 14kr for en enkel brakett eller no sånt. Kjekt å ha.

"Voltmeter" - eller hva det nå heter..... 32-210_m

3 tilkoblinger. Jord, brytestrøm og konstantstrøm. Kobla brytestrøm over en bryter etter hovedstrømsbryter, sånn at det ikke står på hele tida.

En kjekk funksjon er at voltmeteret (om konstantstrøm kobles, og det har jeg selvsagt gjort) slår seg på automatisk om spenninga faller under 11V. Jeg monterte voltmeteret i hyllene over TV, sånn at ungene sier fra om så skjer.

Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

"Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Empty
PosteTema: Re: "Voltmeter" - eller hva det nå heter.....   "Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Icon_minitimeSøn 5 Sep 2010 - 9:02

HobbyTom skrev:
Jeg har satt inn et digitalt voltmeter fra Biltema, artnr 32-210. Kosta 349 kr, + 14kr for en enkel brakett eller no sånt. Kjekt å ha.

"Voltmeter" - eller hva det nå heter..... 32-210_m

3 tilkoblinger. Jord, brytestrøm og konstantstrøm. Kobla brytestrøm over en bryter etter hovedstrømsbryter, sånn at det ikke står på hele tida.

En kjekk funksjon er at voltmeteret (om konstantstrøm kobles, og det har jeg selvsagt gjort) slår seg på automatisk om spenninga faller under 11V. Jeg monterte voltmeteret i hyllene over TV, sånn at ungene sier fra om så skjer.


Så ungene sitter stort sett foran TV'n??

Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

"Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Empty
PosteTema: Re: "Voltmeter" - eller hva det nå heter.....   "Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Icon_minitimeSøn 5 Sep 2010 - 9:06

Det sto vel klart mellom linjene...

Wink

Edit:
Neida, det er ikke så ille. Men TV'n står gjerne på om kveldsmaten fortæres innomhus, og det er vel helst på den tida at det brukes mest strøm.
Til Toppen Go down
Sponsored content





"Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Empty
PosteTema: Re: "Voltmeter" - eller hva det nå heter.....   "Voltmeter" - eller hva det nå heter..... Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
"Voltmeter" - eller hva det nå heter.....
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?
» Hva heter pæren som er mindre enn MR11?
» Gassuttak til grill, hva heter koblinga/nippelen?
» penta telt eller annet telt med 3,5 m dybde eller mer ønskes
» 230 eller 250 bredde

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: