| Bruke eldre polar om vinteren | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
crazycampingfunn
Antall Innlegg : 18 Registration date : 02.09.2010
| Tema: Bruke eldre polar om vinteren Søn 5 Sep 2010 - 23:36 | |
| Er det noen her inne som bruker eller har brukt polar vogn om vinteren? Holder den normal innetemp?
Takker for svar på forhånd!
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bruke eldre polar om vinteren Man 6 Sep 2010 - 10:51 | |
| Vi har tidligere hatt en polar 1992-modell. holdt greit temperaturen inne ned til -10gr, under det så fyrte vi med gass i tillegg. Vogna hadde sentralvarme med vannbåren gulvvarme.
Gode råd: - tett eller isoler aldri med tilleggsisolasjon hverken under, på sidene eller på taket med ekstra isolasjon. Dette grunnet personsikkerhet både hmt. gass og tilstrekkelig med luftutskifting for de som skal oppholde seg i vogna.
|
|
| |
crazycampingfunn
| Tema: Re: Bruke eldre polar om vinteren Tir 7 Sep 2010 - 4:20 | |
| Dem som bruker vognen hele året og ikke flytter på den vet jeg tetter under med isolasjon, må bare ikke bruke gass.
Det jeg egentlig lurer er om det nogenlunde er mulig og bruke vognen på det kaldeste uten og tømme lommeboken. Bor i gammel knaus vogn for øyeblikket men vurderer og bytte til polar da den skal tåle kulde bedre har jeg hørt.
| |
|
| |
kbanto CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 207 Age : 42 Registration date : 24.05.2008
| Tema: Re: Bruke eldre polar om vinteren Tir 7 Sep 2010 - 12:09 | |
| Tror du vil få det varmt og godt i ei eldre polar. Men har aldri hørt om noen som isolerer under vogna. Dette er både unødvendig og farlig hvist det blir kaldt å gass må til. | |
|
| |
crazycampingfunn
| Tema: Re: Bruke eldre polar om vinteren Tir 7 Sep 2010 - 23:27 | |
| - kbanto skrev:
- Tror du vil få det varmt og godt i ei eldre polar. Men har aldri hørt om noen som isolerer under vogna. Dette er både unødvendig og farlig hvist det blir kaldt å gass må til.
Vi får se, tror dere tar grådig feil i det! Der ikke veldig kaldt ute nå men jeg fryser på føttene litt utpå kvelden, må bruke sko. Med isolasjen under har jeg mye tro på at gulvet holder nesten samme tempratur som rommet over. Gulvet vil være den delen med mest varmetap da varme trekker oppover og vil da ikke holde tilbake kulden som veggene og taket vil gjøre. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bruke eldre polar om vinteren Ons 8 Sep 2010 - 17:23 | |
| - crazycampingfunn skrev:
Vi får se, tror dere tar grådig feil i det! Der ikke veldig kaldt ute nå men jeg fryser på føttene litt utpå kvelden, må bruke sko. Med isolasjen under har jeg mye tro på at gulvet holder nesten samme tempratur som rommet over. Gulvet vil være den delen med mest varmetap da varme trekker oppover og vil da ikke holde tilbake kulden som veggene og taket vil gjøre. Det er bare å sette igang med å lime styrofoam under vogna det, ingen som sier at det ikke går. Pass på at du ikke tetter luftekanalene, forresten. Siden du er eier av vogna er det bare å kjøre i gang. Ingen som kan nekte deg det. Blir penere det enn halmballer. Men husk å prime platene mot bakken, slik at brannsikkerheten blir ivaretatt!! Send oss noen bilder da, og mål gjerne tempen direkte på gulvet uten varmen påslått. Lykke til!! |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Bruke eldre polar om vinteren Ons 8 Sep 2010 - 19:20 | |
| ja og så må du huske å bruke brannklassifisert isopor som er godkjent for å ligge rett på konstruksjonen skal du bruke vanlig isopor så må denne støpes inn i betong for å tilfredstille brannkravene som er satt brudd på disse kan bli dyrere enn det ei vogn konstruert for helårsbruk koster lykke til | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Bruke eldre polar om vinteren Ons 8 Sep 2010 - 19:57 | |
| Riktig, ikke styrofoam. Har brukt brannklassifisert isopr. I størrelse 120 X 120. Blir akkurat 2 i bredden det om vogna er 250.
Rockwool markplate er et annet alternativ, men tyngden er litt lei.
Blir spennende å se om det funker!! (Noen må gå opp nye stier og være den første, slik er det med alt!). |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Bruke eldre polar om vinteren Ons 8 Sep 2010 - 20:33 | |
| hadde det funka hadde alle visst om det, og gjort det for lenge siden | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Bruke eldre polar om vinteren | |
| |
|
| |
| Bruke eldre polar om vinteren | |
|