CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Understell på VW Multivan/Caravelle

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Understell på VW Multivan/Caravelle Empty
PosteTema: Understell på VW Multivan/Caravelle   Understell på VW Multivan/Caravelle Icon_minitimeMan 6 Sep 2010 - 13:34

Har en 04 Multivan med originalt understell og original dekkdimensjon (215/60-16 tror jeg). Synes bilen er litt myk, så jeg lurer på å gjøre noe med understellet. Går helt fint å trekke vogn slik den er nå, men mistenker at den kanskje vil bli enda bedre med litt stivere fjærer evt. i kombinasjon med større og bredere dekk. Disse bilene ble vel også levert med orignalt sportsunderstell mener jeg. Nå er jo ikke disse bilene akkurat silkemyke over skarpe ujevnheter fra før av, og det blir vel bare verre med stivere understell vil jeg tro. Er det noen som har erfaring med å oppgradere understellet på disse bilene, eller vet om der er stor forkjell på standard kontra sportsunderstell?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Understell på VW Multivan/Caravelle Empty
PosteTema: Re: Understell på VW Multivan/Caravelle   Understell på VW Multivan/Caravelle Icon_minitimeMan 6 Sep 2010 - 14:05

Sjekk koolart.no du, der er mye ekspertise på sånne biler, og der er også et forum.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Understell på VW Multivan/Caravelle Empty
PosteTema: Re: Understell på VW Multivan/Caravelle   Understell på VW Multivan/Caravelle Icon_minitimeMan 6 Sep 2010 - 14:16

Been there, done that. Er også med i forumet. Fikk forslag fra Koolart om å senke med 40mm og sette på 18' dekk. Gjør sikkert susen det, men er det egentlig verdt det? Er det like greit å bare senke, men beholde de originale dekkene, eller bør man også bytte til større dekk for å få godt nok resultat? Hva med å bare bytte til 18' dekk uten å senke . Hadde vært fint å høre med noen som har reell erfaring med dette.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Understell på VW Multivan/Caravelle Empty
PosteTema: Re: Understell på VW Multivan/Caravelle   Understell på VW Multivan/Caravelle Icon_minitimeMan 6 Sep 2010 - 16:24

personlig ville jeg ikke senket, da veistandarden her på berget ikke er av like god kvalitet over alt hele året
synes det er veldig greit med litt bakkeklaring
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Understell på VW Multivan/Caravelle Empty
PosteTema: Re: Understell på VW Multivan/Caravelle   Understell på VW Multivan/Caravelle Icon_minitimeMan 6 Sep 2010 - 17:56

Har på min T4, altså ikke T5 som i spørsmålet, senket med 40mm bak og noe mer fremme på torsjonfjærene, ble veldig bra og jeg har fortsatt bakkeklaring mer enn de fleste, omtrent som en moderne SUV. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Understell på VW Multivan/Caravelle Empty
PosteTema: Re: Understell på VW Multivan/Caravelle   Understell på VW Multivan/Caravelle Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Understell på VW Multivan/Caravelle
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bremsejustering, gammelt AL-KO 251 S understell
» Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???
» VW Multivan 2,5 TDi
» VW multivan
» DEKK

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: