CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Fukttest hos merkeforhandler

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest

Fukttest hos merkeforhandler Empty
PosteTema: Fukttest hos merkeforhandler   Fukttest hos merkeforhandler Icon_minitimeTir 14 Sep 2010 - 21:26

Hei
Vi har ei ny vogn med 7 års fuktgaranti,forhandler sier at vi må til merkeforhandler for å ta årlig fukttest for at garantien skal være gyldig,
er dette rett?
Jeg vil tru at et autorisert vognverksted skal kunne ta en godkjent fukttest uten at det skal gå utover garantivilkår.

Er det noen som veit Question
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Fukttest hos merkeforhandler   Fukttest hos merkeforhandler Icon_minitimeTir 14 Sep 2010 - 21:27

De aller fleste vognprodusentene forlanger merkeforhandler....

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Fukttest hos merkeforhandler Caravan
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: Re: Fukttest hos merkeforhandler   Fukttest hos merkeforhandler Icon_minitimeTir 14 Sep 2010 - 21:47

Antar nok at, som Sten Rune sier, at de fleste produsenter forlanger merkeforhandler. Men da jeg skulle ha test på vogna mi (som jeg hadde kjøpt brukt), kjøpt ny på sørlandet av forrige eier, holdt det med en hvilken som helst forhandler for at garanti skulle gjelde. Men dette var garanti ovenfor forhandler, ikke produsent.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Fukttest hos merkeforhandler   Fukttest hos merkeforhandler Icon_minitimeTir 14 Sep 2010 - 21:50

Thomas

Brukte du da en som ikke forhandlet "ditt" merke?

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Fukttest hos merkeforhandler Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Fukttest hos merkeforhandler   Fukttest hos merkeforhandler Icon_minitimeTor 8 Mar 2012 - 18:39

Hei no nærmer det seg tiden for den årlige fukttesten, å da kommer de samme tanker opp som året før.
Hvorfor må vi til en Solifer forhandler for å ta denne testen,så jeg spurte fabrikken til
SoliferPolar om fukttesten og tetthetsgarantien er godkjent i garantiperioden om jeg tar
denne testen hos en autorisert forhandler som ikke har dette merket.

Svar fra dem var at fukttest og tetthetsgarantien er godkjent,men om det skulle oppstå
fukt i denne perioden så må vognen inn til en merke forhandler til rep.

Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Fukttest hos merkeforhandler   Fukttest hos merkeforhandler Icon_minitimeTor 8 Mar 2012 - 18:57

Er det avstand til merkeforhadler som er årsaken
til at du ønsker å bruke en annen?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Fukttest hos merkeforhandler   Fukttest hos merkeforhandler Icon_minitimeTor 8 Mar 2012 - 19:30

Vel vi bor rett utfor Tromsø og merkeforhandleren ligger på Andslimoen( ca 1,5 times kjøring).
Det blir vel litt feil å bare skylde på kjøretida, det er nok mye annet djævelskap som er årsaken til at jeg ikke vil sette fra meg gullet hos den merkeforhandleren.

Det passer vel ikke å rakke ned på en forhandler hær,men men Evil or Very Mad Evil or Very Mad affraid
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Fukttest hos merkeforhandler   Fukttest hos merkeforhandler Icon_minitime

Til Toppen Go down

Fukttest hos merkeforhandler
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Fukttest, når?
» Pris på fukttest
» Fukttest statistikk