CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Gustavsvik på vei hjem i fra Italia!

Go down 
AvInnlegg
Gjest
Gjest

Gustavsvik på vei hjem i fra Italia! Empty
PosteTema: Gustavsvik på vei hjem i fra Italia!   Gustavsvik på vei hjem i fra Italia! Icon_minitimeFre 17 Aug 2007 - 4:39

Når vi var i Italia i år, var vi flere som var i lag! Den ene familien Reiste hjemover tidliger enn oss andre som tok omveien til San Marino! De valgte å reise til Gustavsvik!

når vi vendte nesa hjemover og kom til Trelleborg i Sverige tok vi farvel med Tom og Anne May, for de skulle besøke familie i Svellvik!
vi hadde hele tiden hatt kontakt med den tredje familien som var på Gustavsvik, for å sjekke hvordan været var der. (det har jo vært et stort samtaleemne her nord i år) vi fikk hele tiden på vei hjemover værmeldinger hehe! og når vi nærmet oss Sverige og værmeldingene var bra for området valgte vi å ta turen til Ørebro, og Gustavsvik camping!

vi kom til Trelleborg ca kl 02, og startet kjøre turen nord over, etter et stykke kom vi til en stor bensinstasjon hvor vi fylte diesel, jeg spurte der om det var mulig å stå på parkeringen bak stasjonen, fikk da beskjed av de annsatte at det burde jeg ikke for det hadde vært så mye bråk og tull der at det var ingen god ide`.

vi kjørte videre, og tok etterhvert av opp mot Stockholm, når vi hadde kjørt en god stund fant vi en flott raste plass som var overvåket, der stod det flere bobiler og campingvogner!

neste morgen fortsatte vi opp mot Stockholm og Ørebro, veiene var fine og litt spesielle for en Nordmann, uvant er vel rette ordet! hvorfor kan ikke vi få slike veier i Norge? 3 felts vei! den midterste fila bytta side hele tiden.
så alle biler/ lastebiler som kjørte for seint, var det alltid mulighet å passere! vi holdt god fart ca 95+ nesten hele veien oppover

vi var fremme ved Gustavsvik i 15 tiden tror jeg, han Harald hadde vært frempå igjen og holdt av flotte plasser til oss så det var bare å velge!
Vi fant oss en fin og stor plass, med strøm og kabel, vi lå da rett i nærheten av et av sanitær annlegga.

minste mann hos oss hadde sittet i bilen og gledet seg til bade annlegget under hele turen Nordover så han var sprekke ferdig til å komme seg inn der, vi sendte gutta av gårde for å få litt fred, etter et par minutter kom minsten som er 10 år hylende tilbake hehe! her ville han ikke være dette var en dritt plass og vi kunne bare kjøre hjem for han fikk ikke lov til å bade han var for liten???
sliten var jeg og rimelig frustrert for det var vanskelig å få roet gutten, det løste seg etter hvert når damene i følge ble med han inn til bade land, da kom han inn og humøret steg betraktelig hehe!

de hadde en regel i badelandet at barn under 12 år måtte ha følge av en voksen!!
men så lenge vi fulgte han inn så var det greit! de hadde foresten en annen rar regel, som ikke helt stemte overens med den første, og det var at i opplevesles badet, var barn opp til 7 år de over 7 var ungdom???
så for at de var store nok til å kunne være aleine måtte de være over 12 år? men når de måtte inn på det området som kostet penger var man beregnet som ungdom når man var over 7år. det må man sikkert være svensk for å forstå!! eller litt grisk kanskje???

men men nok om det vi likte oss veldig godt der, ungene likte opplevelses badet godt! og det var et stort innendørs badebaseng med stupe brett pluss to utendørsrutsjebaner og to utendørs basenger som ikke kostet noe for campingens gjester!

campingen var romslig, og hadde mange store fine standplasser, der var resturang, minigolf osv.

Vi hadde oss en dag hvor vi fikk testet kjøreferdighetene våre på go-cart banen, alle 6 gutta fikk kjørt seg 3 ganger og jeg tror alle forbedret tidene sine hver gang!

på onsdagen skulle Harald & co reise hjemover vi hadde som plan og bli til været ble dårlig så når de begynte å pakke om morgene satt vi bare å så på, sola skinte og alt var bare fryd og gammen!
etter hvert kom det en liten stripe av skyer som skygget for sola men jeg og Heidi satt bare og koste oss og var glad for at vi skulle være litt lengre, hehe vi hadde tydligvis glemt hvordan været kan snu her i norden.
skyene ble flere og mørkere så vi stod å diskuterte om vi ikke burde ta ned teltet mens det var tørt, vel vi begynte i hvertfall vi fikk ned veggene, men da åpnet himmelens sluser seg og det høljet ned!!
vi ventet det ut litt, og når det ble litt lettere reiv vi teltet selv om det var vått, pakket sammen og spurte om vi kunne kjøre sammen med Harald nord over, det fikk vi!
kl 12 sjekket vi ut og la i vei opp E18 mot Norge. den turen gikk veldig bra vi fikk til og med gjort unna litt godis handel rett før grensa.

vi tok farvel med Harald og familien rett etter Oslofjord tunnelen, de skulle videre mot kongsberg og vi skulle nedover mot sørlandskysten, vi stoppet for helgen i Fevik på Bagatell camping.

en natt for oss på Gustavsvik 355skr.
en flott camping som jeg trykt vil anbefale!! vi koste oss i hvertfall!!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Gustavsvik på vei hjem i fra Italia!   Gustavsvik på vei hjem i fra Italia! Icon_minitimeFre 17 Aug 2007 - 6:44

Artig og lese skilldringene dine Morten t.

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Gustavsvik på vei hjem i fra Italia! Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Gustavsvik på vei hjem i fra Italia!   Gustavsvik på vei hjem i fra Italia! Icon_minitimeFre 17 Aug 2007 - 6:53

Stenis.

Kan bare bekrefte dette Morten nevner angående veiene i Sverige.De har de siste årene jobbet steinhardt og godt med å få til disse midtdelerne,som gjør at man unngår front mot front kollisjoner.Samtidig har de et system hvor det er to filer i en retning i f.eks. 2 km,for så å gå over til at bilene i mot får to filer en stund.Dette veksler hele tiden,og gjør at du vet at nå er det snart din tur til å få to filer i din retning,slik at du kommer forbi traileren med EST-skilter om et øyeblikk.Et suverent system,som gjør at folk senker skuldrene,og ikke foretar hasardiøse forbikjøringer av tunge ekvipasjer o.l.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Gustavsvik på vei hjem i fra Italia!   Gustavsvik på vei hjem i fra Italia! Icon_minitimeFre 17 Aug 2007 - 16:54

Vi lå på Gustavsvik Camping i 18 dager i år. Fra 31 juni til 17 juli. Plass nr 125.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Gustavsvik på vei hjem i fra Italia!   Gustavsvik på vei hjem i fra Italia! Icon_minitimeFre 17 Aug 2007 - 18:21

ARVE skrev:
Stenis.

Kan bare bekrefte dette Morten nevner angående veiene i Sverige.De har de siste årene jobbet steinhardt og godt med å få til disse midtdelerne,som gjør at man unngår front mot front kollisjoner.Samtidig har de et system hvor det er to filer i en retning i f.eks. 2 km,for så å gå over til at bilene i mot får to filer en stund.Dette veksler hele tiden,og gjør at du vet at nå er det snart din tur til å få to filer i din retning,slik at du kommer forbi traileren med EST-skilter om et øyeblikk.Et suverent system,som gjør at folk senker skuldrene,og ikke foretar hasardiøse forbikjøringer av tunge ekvipasjer o.l.

Må bare få hive meg på den der om veiene i Sweden kontra veiene i Potetlandet NOREG, helt fantastisk å kjøre bil i Sverige. Her på berget må vist Trollemor legge både sine egne 11 små og naboen sine i tillegg før veiene blir prioritert noe særlig.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Gustavsvik på vei hjem i fra Italia!   Gustavsvik på vei hjem i fra Italia! Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 15:13

når det gjelder disse veiene i Norge kontra sverige, så fikk jeg en aha opplevelse i det jeg krysset grensen, veiene var sånn normale, greie å kjøre på men når vi hadde passert grensa og kom over på Norsk vei så begynte det å hompe å riste sprekker var det i asvalten osv. tydlige tegn på telehiv, slitasje osv. hehe!

merkelig syns jeg at det skal være så mye mere tele hiv og slitasje på samme veien bare man passerer en strek på et kart!!

har funnet ut at grunn forholdene må være annerledes her på berget enn 50 meter lengre bort i Sverige ??????????????????????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Gustavsvik på vei hjem i fra Italia!   Gustavsvik på vei hjem i fra Italia! Icon_minitimeTor 30 Aug 2007 - 13:27

Morten t.

For å si det sånn-jeg savner ikke Norge ett sekund når jeg er på ferie i Sverige.Service er og på topp der borte,og alt er tilrettelagt for at folk faktisk har biler.I Norge er vel behovsprøving av bil det neste,om Kristin H. får bestemme.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Gustavsvik på vei hjem i fra Italia!   Gustavsvik på vei hjem i fra Italia! Icon_minitime

Til Toppen Go down

Gustavsvik på vei hjem i fra Italia!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Gustavsvik i Örebro
» Italia
» Enkleste vei til Italia
» Italia 2019
» Italia 2020