CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 antenneforsterker

Go down 
2 posters
AvInnlegg
joergt

joergt


Male
Antall Innlegg : 16
Localisation : Vesterålen
Registration date : 06.08.2010

antenneforsterker Empty
PosteTema: antenneforsterker   antenneforsterker Icon_minitimeLør 2 Okt 2010 - 5:18

God morn
Jeg har kjøpt meg TV til vogn. Ordnet til med ledninger og fikk dårlig bilde, bare med å holde ledning i lufta. Da jeg stakk kabeln i kontakten ble signal borte. Da jeg koblet fra strøm til antenneforsterker (12 V dirkete til batteri) da fikk jeg bilde. Viser meg signal 50 - 98 % og strenght 50 %, noen ganger ingen signal. Spesiell når noen gå rund i vogn. Syns det bli mye inn og ut av signal til tross for fri luftlinie til neste sendemast.
Noen av dokker som har (hatt) samme problem?

Til Toppen Go down
Noraf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 125
Age : 47
Localisation : Vestfold
Registration date : 07.02.2010

antenneforsterker Empty
PosteTema: Re: antenneforsterker   antenneforsterker Icon_minitimeLør 2 Okt 2010 - 13:27

først, er alt av kabler ok?
dernest, har du en ekstern antenneforsterker? eller er det aktiv antenne du har?

Har du tv med fjernmatning for aktiv antenne? i såfall ikke slå den på hvis du bruker ekstern antenneforsterker, eller aktiv antenne med egen strømforsyning.
Til Toppen Go down
joergt

joergt


Male
Antall Innlegg : 16
Localisation : Vesterålen
Registration date : 06.08.2010

antenneforsterker Empty
PosteTema: Re: antenneforsterker   antenneforsterker Icon_minitimeLør 2 Okt 2010 - 22:59

Hei

Kabler ser ut til å være riktig koblet. Ny vogn og koblet opp hos forhandler.

Har denne:

TV-antenne KAMA DAE 100 DVBT for både digital og
analog mottagning. Forsterking: 22-26 dB (454-890 MHz).
Strømforbruk: 230V (120 mA), 12V (65 mA).
DVB-T kanaler: 21-69. Egnet for Boxer mottagning.
Fram/bak forhold: UHF 16-6. Maks vindfang: 0,181 m2.
Maks vindtrykk: 12,67 KPa. Masterørsdiameter: 15-56 mm.

Har ikke funnet fjernmatning i menu til TV

Hilsen Jørg
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




antenneforsterker Empty
PosteTema: Re: antenneforsterker   antenneforsterker Icon_minitimeSøn 3 Okt 2010 - 23:21

"Innstillinger-Systeminnstillinger-Aktiv antenne på". Der slår du 5V av eller på.

Om en forhandler har innstallert dette gir det ikke noen garanti. Om du fl\lytter deg rundt om må du alltid kjøre reinstallasjon av kanalene, ellers får du blanding av forskejellige sendere og favorittlista vil ikke finne den kanalen du har lagt inn (f.eks NRK 1) på den frekvensen eller regionen fordi den rettt og slett ikke er sterk nok. Så derfor: flytter du deg så kjør reinstallasjon og legg inn de kanalene du skal ha på nytt.

Sånn er det bare,. Jeg har prøvd dette i et år nå, så det er ingen enkel måte å gjre det på.
Til Toppen Go down
Sponsored content





antenneforsterker Empty
PosteTema: Re: antenneforsterker   antenneforsterker Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
antenneforsterker
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: