CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Spikertelt

Go down 
+37
Bjørnar
hobby 650 kfu
Camping Kai
André
quattro1
Børge
janp
OyvindSP
ArneO
bsbiker
Polar 680
Remi
Tor-Inge
kbanto
CGJ
ulla
K@ffe@vt@len
Tommy
Black Betty
Hege
Kånå te Maen
hpk
Truls
bjørn
Fjellcamping
Tore
Arild
larud
Ronny
Lene
Johnny
Kurt
karen
Sten Rune
Admin
Jan
Jan Ole
41 posters
Gå til side : Previous  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 13 ... 17  Next
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 8:55

Tom RS

Har forklart dette i rolige vendinger før, let og du skal finne. Trekk pusten dypt og begynn.
Hvem sier at vognene ikke skal trille fordi om eieren har en eller annen god grunn for å sette opp et spikertelt?

Min vogn triller mye mer nå enn med penta teltet i alle fall.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 9:25

TomRS

Så greit med spikertelt da....Hvor unga kan ha med seg en kompis eller tre. Kanskje se en film og roe seg ned etter dagens strabaser i bakken. Også kan vi voksne sitte i fred og ro for å slå av en prat inne i vogna......
Livet er herlig!!!


Sist endret av Tove den Tir 19 Aug 2008 - 11:06, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 10:54

Tji-hi Hadde forventa hardere lut tilbake på den der. Begynner dere å bli sløve eller begynner dere å kjenne disse "utbrudda" mine he he he.

Tove
Dårlig gjort med slike fine Avatarer, når det er så lenge til vi kan reise opp til Haglebu. Kjempekoslig sted........ om det ikke var for spikerbuer affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 11:05

Tom RS skrev:
Tji-hi Hadde forventa hardere lut tilbake på den der. Begynner dere å bli sløve eller begynner dere å kjenne disse "utbrudda" mine he he he.

Tove
Dårlig gjort med slike fine Avatarer, når det er så lenge til vi kan reise opp til Haglebu. Kjempekoslig sted........ om det ikke var for spikerbuer affraid

TomRS

Det er bare spikerbuer der med unntak av en vinterplass......

Fin avatar ikke sant Spikertelt - Page 10 105977
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 11:07

Tove skrev:
Tom RS skrev:
Tji-hi Hadde forventa hardere lut tilbake på den der. Begynner dere å bli sløve eller begynner dere å kjenne disse "utbrudda" mine he he he.

Tove
Dårlig gjort med slike fine Avatarer, når det er så lenge til vi kan reise opp til Haglebu. Kjempekoslig sted........ om det ikke var for spikerbuer affraid

TomRS

Det er bare spikerbuer der med unntak av en vinterplass......

Fin avatar ikke sant Spikertelt - Page 10 105977

Jepp nydelig avatar. Ta med en nytraktet kaffekopp ned på brygga tidlig om morgenen, kjenne den friske fjell-lufta og høre saging og hammring i bakgrunnen he he he JEG VIL PÅ TUR NÅ.


Sist endret av Tom RS den Tir 19 Aug 2008 - 11:11, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 11:10

Hege skrev:
Her er spikerteltet vi har kjøpt og snart sees vel det i fritt svev slik det er avbildet over her, dog uten møbler Razz

Spikertelt - Page 10 67_829613975

Hege
Gratulerer med ny spikerbu. Siden du ikke kjenner "stilen" min her inne.... det er noen ganger jeg sender ut en påstand kun for å få litt temp her inne.

Hvor i Buskerud er det du tråkker da?
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 11:14

Tom RS skrev:
Tji-hi Hadde forventa hardere lut tilbake på den der. Begynner dere å bli sløve eller begynner dere å kjenne disse "utbrudda" mine he he he.

Tove
Dårlig gjort med slike fine Avatarer, når det er så lenge til vi kan reise opp til Haglebu. Kjempekoslig sted........ om det ikke var for spikerbuer affraid

Tror du må komme med hardere kost enn det der for å få en reaksjon, Vi som er lykkelige eiere av spikertelt ler bare litt for oss selv av slike uvitende angrep..For lykken på vinteren er nemlig en velisolert bu å sitte i..
Spikertelt - Page 10 Dsc00911
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 11:16

Tom RS skrev:
Tove skrev:
Tom RS skrev:
Tji-hi Hadde forventa hardere lut tilbake på den der. Begynner dere å bli sløve eller begynner dere å kjenne disse "utbrudda" mine he he he.

Tove
Dårlig gjort med slike fine Avatarer, når det er så lenge til vi kan reise opp til Haglebu. Kjempekoslig sted........ om det ikke var for spikerbuer affraid

TomRS

Det er bare spikerbuer der med unntak av en vinterplass......

Fin avatar ikke sant Spikertelt - Page 10 105977

Jepp nydelig avatar. Ta med en nytraktet kaffekopp ned på brygga tidlig om morgenen, kjenne den friske fjell-lufta og høre saging og hammring i bakgrunnen he he he JEG VIL PÅ TUR NÅ.


Du slipper det på neste tur....2 nye buer i år og resten av plassen er vel etablert.....
Høstferieuka i fjor var alldeles strålende, blikk stille en perfekt varme....
Sånn uke vil jeg ha i år og.....
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 11:24

Tom RS skrev:
Tji-hi Hadde forventa hardere lut tilbake på den der. Begynner dere å bli sløve eller begynner dere å kjenne disse "utbrudda" mine he he he.

Tove
Dårlig gjort med slike fine Avatarer, når det er så lenge til vi kan reise opp til Haglebu. Kjempekoslig sted........ om det ikke var for spikerbuer affraid

Spikerbu er herlig! Og det kan jeg si før vinteren setter inn for fullt til og med... selv om vi bare hadde vintertelt forrige sesong (vi kjøpte bua ved sesongslutt).
Vi har jo parkert vogna på vinterbeite på Ble allerede, og har prøvd ut bua noen netter allerede. Suverent! Nå skal det bli slutt på store vinterplagg som tar opp plassen akkurat ved inngangsdøra - samme med sko! Nøkler og lommelykter trenger ikke parkeres på bordet eller kjøkkenbenken.... - egen knagg til det i bua.... Masse positive ting som bidrar til å gjøre oppholdet i vogna trivelig og ryddig!

Bua vår er dessuten liten og vakker.... 8 kvm - ikke stor og dominerende i det hele tatt! Det er det som gjør plassen vår på Ble så flott egentlig.... her er maks str på bu 8 kvm, ingen buer som "bygger inn" vogna, eller har taket høyt over vogna. Plasseieren er også nøye med hvordan det ser ut... ingen rakkelverk og plankehauger.... Hadde alle vinter- eller helårsplasser sett like velholdte ut som denne, tror jeg debatten om stygge spikerbuer hadde dabbet av....
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 11:51

Når man har tre unger som jeg og står på en plass med ekstreme snømengder og temperaturer er det bare en ting som funker...det var en som prøvde vintertelt men det endte med at teltet klappa sammen..Men er forsåvidt enig i at det finnes mange stygge telt.
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 11:59

Ronny skrev:
Når man har tre unger som jeg og står på en plass med ekstreme snømengder og temperaturer er det bare en ting som funker...det var en som prøvde vintertelt men det endte med at teltet klappa sammen..Men er forsåvidt enig i at det finnes mange stygge telt.

Enig med deg.

På plassen vår var det vinteren som var, bare oss og en vogn til som brukte vintertelt. Vi hadde et Isabella universal 240 med ekstra vintersikring - og det holdt flott gjennom hele vinteren. Det andre teltet derimot klappet sammen. Men så hadde de ikke brukt ekstra vintersikring heller da.... Og med snømengder som i vinter.... da går det sånn....

Så min konklusjon er at telt er nestbest - bu er absolutt å foretrekke. Men jeg kunne definitivt ikke tenke meg å ikke ha "noenting" foran vogndøra!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 12:05

Ronny skrev:
Tom RS skrev:
Tji-hi Hadde forventa hardere lut tilbake på den der. Begynner dere å bli sløve eller begynner dere å kjenne disse "utbrudda" mine he he he.

Tove
Dårlig gjort med slike fine Avatarer, når det er så lenge til vi kan reise opp til Haglebu. Kjempekoslig sted........ om det ikke var for spikerbuer affraid

Tror du må komme med hardere kost enn det der for å få en reaksjon, Vi som er lykkelige eiere av spikertelt ler bare litt for oss selv av slike uvitende angrep..For lykken på vinteren er nemlig en velisolert bu å sitte i..

Men sannheten er også at pga slett håndtverk, dårlig vedlikehold og total mangel på kritisk "blikk" på det ferdige produkt. Er det spikerbuer som skaffer oss "harry" stempel. Enkelte plasser ser ut som katastrofe områder. Buer som Morten E og kanskje din (ser fin ut innvendig) faller ikke inn i denne kategorien. Men det er så alt for mange andre som gjør det.
Dette er veldig viktig for dere som har spikerbuer og rydde opp i faktisk. Ellers kan det fort gå som en plass i Sverige, plutselig måtte alle rive. Plasseier fikk pålegg fra kommune. Det ble baluba det. Ikke en spikerbu der nå.
Nå var jeg seriøs altså
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 12:44

Er helt enig i at enkelte plass eiere kunne vært litt mer kritisk til hva som godtaes, Rødt for eksempel foran en hvit vogn ser vel kanskje ikke så bra ut?. Her er et bilde av teltet mitt før vi var helt ferdig på plassen 2007, om teltet er i lignende farge som vogn og ikke stikker noe særlig over vogntaket ser det vel ikke så aller værst ut?. Har fundert på å male dør og vindus karmer i en gråblå farge som ligner på stripa på sidan av Adriaen men det blir kanskje litt for mye, hva synes dere?

Spikertelt - Page 10 Dsc00510
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 15:39

Tom RS skrev:
Ser dere diskuterer denne galskapen her inne på denne tråden. I fare for å bli skikkelig poppulær her inne, SPIKERTELT ER EN UTING SOM ALDRI SKULLE VÆRT TILLATT.

Hvorfor skal vogna parkeres sammen med noe slikt da? Kan ikke dere som har slikt heller lage ei lita hytte da?????? Kolonihage?

Vogna har hjul og skal trille. BASTA Very Happy .
snurp igjen talatuten du nå!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 16:26

Sikkert flott med spikerbuer,om man er flere enn oss tre.Har aldri følt noe behov for det,da jeg trives umåtelig godt i rundsittern,og kan kjenne varmen fra Alden bre seg oppover vinduene.Skapplass har vi nok av i den vogna vi har nå.

Og når junior vil være alene,eller ha noen kompiser i vogna,drar hun for døra i midten,og har et stort rom for seg selv,uten bu.Kan se filmer på pc'en,eller chatte med omverdenen.

Bare mitt syn på dette,og ikke noe fordømmende ovenfor de som synes bua er toppers !!!
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 17:00

Vi har fast plass på Fagerfjell på Blåberg camping. Et nydlig stykke norsk natur og ca en 20 minutter å kjøre hjemmefra. De aller, aller fleste på¨plassen der vi ligger har spikertelt og etter sist helg var jeg også overbevist. Himmelens sluser virkelig åpnet seg og brått var vogna fyllt med regntøy og våte støvler og jeg kjente klaustrofobien krype innover meg.

Vi har valgt å kjøpe en 560 vogn, det var det vi ble anbefalt som en kjørevogn. Den har nok sengeplasser til familien på 5, men blir litt liten uten de ekstra kvadratene et fortelt/spikertelt gir oss.

Vi har en helårsplass på fjellet, men de fire ukene vi har ferie på sommeren, vil vi velge å reise litt. På denne måten får vi det beste ut av campinglivet føler vi.

Jeg er enig i at ikke alle spikertelt er like fine. Ikke alle er like godt vedlikeholdt heller, men ofte står vogn og spikertelt i stil med hverandre sånn kvalitetsmessig Wink

Her i Flesberg kommune har de laget retningslinjer for hvordan spikerteltet kan se ut. Det skal være max 2,5 x 4 m og ikke rage mer enn 15 cm over vogntaket. På denne måten unngår man i alle fall de største buene!
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 17:04

Hege.

Flott camping.Var og besøkte en på forumet her,"Fjellcamping",der i vinter.Ringte og spurt om plass for en stund siden.Laaaange ventelister.Mye spikerbuer der ja !!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 17:12

He he he morten e. Men om du leser litt mer, skryter jeg av denne varmebua som du har. Prøver bare å sette fokus på noe som fort kan bli problematisk for dere med spikertelt. Så det burde være i deres interesse å passe litt på. Slik det er nå, kan det ikke være. Og det kommer flere til å finne ut.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 0:33

Heisann!

Jeg enger meg på - Stort sett enig i det som sies her. Veldig praktisk med ekstra plass, MEN - Fort gjort at det blir "katastrofeområde om ikke campingeiere passer på.

En annen ting jeg er bekymret for mht bygging av spikertelt/store plattinger er at myndighetene sier "Jammen, dette er da ingen campingvogn - Det er en hytte". Her blir det skatt ja!

Vi bruker telt hele året. For oss som bor på en relativ snøfatttig camping så synes jeg det er greit. Jeg synes slike spikertelt er en "vinterbod".. Forsåvidt greit om vinteren, men om sommeren er det telt som gjelder, det er iallefall min mening.

Mulig en fansy ISOCAMP hadde vært noe for meg? Skulle dog dette være aktuellt så må jeg:

1. Vinne i lotto
2. Men aller først må jeg begynne å tippe lotto
3. Må være modulær - enkelt å ta sammen. Tror det blir mye styr... Er ingen snekker heller.
4. Må kunne låses av når vi drar på tur. Ingen som har gode løsninger mht bakvegg, iallefall har ikke jeg sett det...
5. Slike vognruller tror jeg er greie å ha om man skal parkere inntil...

Er jeg utenfor tråden nå mon tro?

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 8:22

Tommy skrev:
Heisann!

Jeg enger meg på - Stort sett enig i det som sies her. Veldig praktisk med ekstra plass, MEN - Fort gjort at det blir "katastrofeområde om ikke campingeiere passer på.

En annen ting jeg er bekymret for mht bygging av spikertelt/store plattinger er at myndighetene sier "Jammen, dette er da ingen campingvogn - Det er en hytte". Her blir det skatt ja!

Vi bruker telt hele året. For oss som bor på en relativ snøfatttig camping så synes jeg det er greit. Jeg synes slike spikertelt er en "vinterbod".. Forsåvidt greit om vinteren, men om sommeren er det telt som gjelder, det er iallefall min mening.

Mulig en fansy ISOCAMP hadde vært noe for meg? Skulle dog dette være aktuellt så må jeg:

1. Vinne i lotto
2. Men aller først må jeg begynne å tippe lotto
3. Må være modulær - enkelt å ta sammen. Tror det blir mye styr... Er ingen snekker heller.
4. Må kunne låses av når vi drar på tur. Ingen som har gode løsninger mht bakvegg, iallefall har ikke jeg sett det...
5. Slike vognruller tror jeg er greie å ha om man skal parkere inntil...

Er jeg utenfor tråden nå mon tro?

mvh
Tommy

Niks ikke utenfor tråden. Dette med spikertelt går så lenge det går og så er det stopp. Noen lurer kanskje på hvorfor jeg er så skeptisk til dette med spikerbuer.

Et forhold er jo hvordan det blir på campingen sånn tomte-messig. Ja - tomter ja. Har nå reist ganske så mye og sett ganske så mye. Det blir små "private" tomter inne på campen. De fastboende leier ikke bare en plass til vogna. Niks, de setter opp spikerbu, terasse, et partytelt må vi ha og ordner oppkjøring og parkering til bil og kanskje båt. At de legger beslag på et stort område gjør ingenting men det blir inngjerdet og avstengt. Om en av dine håpefulle skulle få en ball eller lignende innenfor der, da kan h...... være igang. Joda har opplevd nettopp dette.

Konflikter med "hyttefolket" Vi skulle på tur ut til oslofjorden, kom til campingen (Ramton) og fikk anvist plass. En riktig flott plass, utsikt å greier. Men så kom vedkommende som bodde fast, og som hadde fått min vogn foran.... BALUBA. Når vi la oss for kvelden kunne vi tydelig høre all skitkastingen, og om morgenen etter var det varm melk i kjøleskapet da de hadde nappa ut strømmen for oss.....

Når vi nå planlegger pinsetreff på Mageli camping så fikk jeg faktisk en PM hvor jeg ble gjort oppmerksom på at det ikke er så koselig der pga mange fastliggere......

Og ja myndighetene er gode til å tenke nytt når det gjelder skatter.
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 9:01

TomRS: jeg forstår godt at du blir irritert over slik oppførsel som du opplevde på Ramton. Manglende folkeskikk kan man møte, både hos fastliggere og hos andre.

Jeg har også reagert over hvor mye plass hver enkelt fastligger får enkelte steder, men det må jo være opp til plasseieren å sette grenser her.

På plassen vi ligger er det bare fastliggere. Ikke har vi stor plass heller, sånn at partytelt osv ikke er aktuellt.

Skatter vil jeg først bekymre meg over når det er aktuellt....

Jeg tror vel vi har ulikt forhold til campingliv. For mange er det å reise rundt med vogna det som er campingliv, for andre er det å ligge på samme plassen. Andre igjen liker å kombinere dette. Jeg synes vel kanskje det skal være rom for oss alle jeg- fellesnevneren er jo at vi liker campinglivets gleder!
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
K@ffe@vt@len
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
K@ffe@vt@len


Female
Antall Innlegg : 287
Localisation : Midt Norge
Registration date : 17.08.2008

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 9:33

At noen oppfører seg seg som du forteller Tom RS er helt forkastelig, enten det er fastleggere eller andre campere. Det går på normal folkeskikk og høflighet, og hører ingen steder hjemme. I tillegg har de tydeligvis fått alt for mye makt av plasseieren, da det jo er denne som gir tillatelse til hva man kan oppføre og ta seg til rette med på en campingplass.


Når vi kom med vår vogn nå (som jo er endel større enn den gamle) så fikk vi beskjed om at vi måtte flytte oss nærmere nabovogna for å få plass til neste vogn som snart kommer.

Det er noen på vår camping som også har både plattinger og vegger, men de ligger slik til at ingen skal forbi dem, eller kommer i annen konflikt med dem. Men hos oss er det et eget hjørne for fastplasser, så vanllige campere er "skjermet mot oss" lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 10:39

Nå skal ikke dette bli en krig mellom fastliggere og farende fant. Masse hyggelige mennesker og noen sorte får i begge leire.

Problemet er kanskje det at disse plassene med 98% fastliggere også står i listene og markedsfører seg som "åpne" plasser. Et eksempel :Nes camping utenfor Moss, NAF camping, som blir markedsført som alle andre campinger. Men når du kommer ut dit finner du fort ut at det er ikke så mange besøkende som får plass der, og du må kjøre igjennom hele område for å komme til plassen. Hadde vært mye bedre om plasser som dette ikke markedsførte seg som en plass du bare kan reise til. Med andre ord en ren fastliggerplass.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 10:47

Tom RS skrev:
Tommy skrev:
Heisann!

Jeg enger meg på - Stort sett enig i det som sies her. Veldig praktisk med ekstra plass, MEN - Fort gjort at det blir "katastrofeområde om ikke campingeiere passer på.

En annen ting jeg er bekymret for mht bygging av spikertelt/store plattinger er at myndighetene sier "Jammen, dette er da ingen campingvogn - Det er en hytte". Her blir det skatt ja!

Vi bruker telt hele året. For oss som bor på en relativ snøfatttig camping så synes jeg det er greit. Jeg synes slike spikertelt er en "vinterbod".. Forsåvidt greit om vinteren, men om sommeren er det telt som gjelder, det er iallefall min mening.

Mulig en fansy ISOCAMP hadde vært noe for meg? Skulle dog dette være aktuellt så må jeg:

1. Vinne i lotto
2. Men aller først må jeg begynne å tippe lotto
3. Må være modulær - enkelt å ta sammen. Tror det blir mye styr... Er ingen snekker heller.
4. Må kunne låses av når vi drar på tur. Ingen som har gode løsninger mht bakvegg, iallefall har ikke jeg sett det...
5. Slike vognruller tror jeg er greie å ha om man skal parkere inntil...

Er jeg utenfor tråden nå mon tro?

mvh
Tommy

Niks ikke utenfor tråden. Dette med spikertelt går så lenge det går og så er det stopp. Noen lurer kanskje på hvorfor jeg er så skeptisk til dette med spikerbuer.

Et forhold er jo hvordan det blir på campingen sånn tomte-messig. Ja - tomter ja. Har nå reist ganske så mye og sett ganske så mye. Det blir små "private" tomter inne på campen. De fastboende leier ikke bare en plass til vogna. Niks, de setter opp spikerbu, terasse, et partytelt må vi ha og ordner oppkjøring og parkering til bil og kanskje båt. At de legger beslag på et stort område gjør ingenting men det blir inngjerdet og avstengt. Om en av dine håpefulle skulle få en ball eller lignende innenfor der, da kan h...... være igang. Joda har opplevd nettopp dette.

Konflikter med "hyttefolket" Vi skulle på tur ut til oslofjorden, kom til campingen (Ramton) og fikk anvist plass. En riktig flott plass, utsikt å greier. Men så kom vedkommende som bodde fast, og som hadde fått min vogn foran.... BALUBA. Når vi la oss for kvelden kunne vi tydelig høre all skitkastingen, og om morgenen etter var det varm melk i kjøleskapet da de hadde nappa ut strømmen for oss.....

Når vi nå planlegger pinsetreff på Mageli camping så fikk jeg faktisk en PM hvor jeg ble gjort oppmerksom på at det ikke er så koselig der pga mange fastliggere......

Og ja myndighetene er gode til å tenke nytt når det gjelder skatter.

Tom RS

Kremt, Kremt

Jeg er en av de som ligger fast på Mageli da... Twisted Evil

Wink

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 10:57

Tommy skrev:
Tom RS skrev:
Tommy skrev:
Heisann!

Jeg enger meg på - Stort sett enig i det som sies her. Veldig praktisk med ekstra plass, MEN - Fort gjort at det blir "katastrofeområde om ikke campingeiere passer på.

En annen ting jeg er bekymret for mht bygging av spikertelt/store plattinger er at myndighetene sier "Jammen, dette er da ingen campingvogn - Det er en hytte". Her blir det skatt ja!

Vi bruker telt hele året. For oss som bor på en relativ snøfatttig camping så synes jeg det er greit. Jeg synes slike spikertelt er en "vinterbod".. Forsåvidt greit om vinteren, men om sommeren er det telt som gjelder, det er iallefall min mening.

Mulig en fansy ISOCAMP hadde vært noe for meg? Skulle dog dette være aktuellt så må jeg:

1. Vinne i lotto
2. Men aller først må jeg begynne å tippe lotto
3. Må være modulær - enkelt å ta sammen. Tror det blir mye styr... Er ingen snekker heller.
4. Må kunne låses av når vi drar på tur. Ingen som har gode løsninger mht bakvegg, iallefall har ikke jeg sett det...
5. Slike vognruller tror jeg er greie å ha om man skal parkere inntil...

Er jeg utenfor tråden nå mon tro?

mvh
Tommy

Niks ikke utenfor tråden. Dette med spikertelt går så lenge det går og så er det stopp. Noen lurer kanskje på hvorfor jeg er så skeptisk til dette med spikerbuer.

Et forhold er jo hvordan det blir på campingen sånn tomte-messig. Ja - tomter ja. Har nå reist ganske så mye og sett ganske så mye. Det blir små "private" tomter inne på campen. De fastboende leier ikke bare en plass til vogna. Niks, de setter opp spikerbu, terasse, et partytelt må vi ha og ordner oppkjøring og parkering til bil og kanskje båt. At de legger beslag på et stort område gjør ingenting men det blir inngjerdet og avstengt. Om en av dine håpefulle skulle få en ball eller lignende innenfor der, da kan h...... være igang. Joda har opplevd nettopp dette.

Konflikter med "hyttefolket" Vi skulle på tur ut til oslofjorden, kom til campingen (Ramton) og fikk anvist plass. En riktig flott plass, utsikt å greier. Men så kom vedkommende som bodde fast, og som hadde fått min vogn foran.... BALUBA. Når vi la oss for kvelden kunne vi tydelig høre all skitkastingen, og om morgenen etter var det varm melk i kjøleskapet da de hadde nappa ut strømmen for oss.....

Når vi nå planlegger pinsetreff på Mageli camping så fikk jeg faktisk en PM hvor jeg ble gjort oppmerksom på at det ikke er så koselig der pga mange fastliggere......

Og ja myndighetene er gode til å tenke nytt når det gjelder skatter.

Tom RS

Kremt, Kremt

Jeg er en av de som ligger fast på Mageli da... Twisted Evil

Wink

mvh
Tommy



lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Ditt avskum Razz Razz Razz Neida bare tuller.

Jeg har aldri vært på Mageli, men da har vi altså spisskompetanse her. Egner plassen seg for treff? eller ikke?
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 11:59

He he nå skjønner jeg Tom's fobi mot spikertelt....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 12:14

Ronny skrev:
He he nå skjønner jeg Tom's fobi mot spikertelt....

Razz Razz Razz Razz
Gjør du Question Heyyy cheers kan du forklare Arrow
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 12:43

Tom RS skrev:
Ronny skrev:
He he nå skjønner jeg Tom's fobi mot spikertelt....

Razz Razz Razz Razz
Gjør du Question Heyyy cheers kan du forklare Arrow

Du er bare misunnelig. No No No

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 12:47

J.O. skrev:
Tom RS skrev:
Ronny skrev:
He he nå skjønner jeg Tom's fobi mot spikertelt....

Razz Razz Razz Razz
Gjør du Question Heyyy cheers kan du forklare Arrow

Du er bare misunnelig. No No No



YES!!!!

Det er det han er. Bare syn at han viser det sånn.
Spikertelt - Page 10 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 13:21

Lady 1 skrev:
J.O. skrev:
Tom RS skrev:
Ronny skrev:
He he nå skjønner jeg Tom's fobi mot spikertelt....

Razz Razz Razz Razz
Gjør du Question Heyyy cheers kan du forklare Arrow

Du er bare misunnelig. No No No



YES!!!!

Det er det han er. Bare syn at han viser det sånn.
Spikertelt - Page 10 928394

Niks, det var feil svar. Jeg kommer aldri til å bygge eller eie noe slikt.
Razz Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 14:59

Tom RS.

Når jeg ser et spikertelt,tenker jeg på den sangen "Burning down the house".
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 15:02

ARVE skrev:
Tom RS.

Når jeg ser et spikertelt,tenker jeg på den sangen "Burning down the house".
Takker for moralsk støtte i min kamp for rettferdighet og bedre miljø.
Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 15:05

Tom RS.

Yeah,CARAVANMANNEN er jo de rettferdiges skyttsengel.

Moralen hans er det vel verre med.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 15:08

Tom RS skrev:
ARVE skrev:
Tom RS.

Når jeg ser et spikertelt,tenker jeg på den sangen "Burning down the house".
Takker for moralsk støtte i min kamp for rettferdighet og bedre miljø.
Very Happy

Du får mer enn Jømnaklanen å stri med i denne kampen. Bare sånn at du vet det.
Den gjengen vil fortone seg som en søndagsskole ute i distriktene i forhold. lol! lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 15:16

J.O. skrev:
Tom RS skrev:
ARVE skrev:
Tom RS.

Når jeg ser et spikertelt,tenker jeg på den sangen "Burning down the house".
Takker for moralsk støtte i min kamp for rettferdighet og bedre miljø.
Very Happy

Du får mer enn Jømnaklanen å stri med i denne kampen. Bare sånn at du vet det.
Den gjengen vil fortone seg som en søndagsskole ute i distriktene i forhold. lol! lol! lol!

Neutral
Til Toppen Go down
Sponsored content





Spikertelt - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 10 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Spikertelt
Til Toppen 
Side 10 av 17Gå til side : Previous  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 13 ... 17  Next
 Similar topics
-
» Spikertelt
» spikertelt
» spikertelt spørsmål
» Spikertelt på hjul
» Strøminntak og kjøleskaplufting på vogn mot spikertelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: