CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kvalitet Solifer

Go down 
+21
Nordland
ulven
Camelot
Redneck
Permafrost
Camping Kai
John Martin
Tommy
Hansen
Fjellcamping
Tasle
Svein Tore
DagV
Sten Rune
Jan Ole
Pondus
Jan
Ronny
Legacy
Lars Egil
Johnny
25 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeOns 24 Okt 2007 - 4:49

Vegard skrev:
Legacy

et telt veier kun noen få kilo, og du kan ha det i bagasjerommet, og har da følgelig ingen luftmotstand.... det må være helt topp, når luftmotstanden er hovedmomentet for hva en skal campe i...


Teltet har desverre verken alde eller rennende vann,dårlig isolert er det og.... tongue
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeOns 24 Okt 2007 - 6:32

Apropos rennende vann.Så min gamle Solifer 670,'98 modell på Oslo Caravan nå.Store fuktutslag i bakveggen.Da vi bytta den inn i '05,var det og kommet fukt i den ene sideveggen i løpet av den vinteren vi hadde den.Men da var bakveggen tett

Syntes det var synd for kunden som kjøpte den etter oss.Forhandler skulle ta dette på sin kappe selv om det var utenfor garantitiden.Meget bra av Oslo Caravan.

Ikke nevnt som et argument mot Solifer generelt,da dette like godt kunne ha vært et annet merke.

Pen og koselig vogn forøvrig.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeOns 24 Okt 2007 - 16:59

Har vært lekasje ved bakvinduet på min også, det er jo gamle greier etter hvert...har reparert det men den må nok følges med årlige fuktkontroller resten av tettemidlet og skruene er jo like gamle som det som sviktet...Men dette gjelder vel alle vogner som er like gamle som min..Har forøvrig en kompis som nettopp fikk tilbake sin 06' Hobby 720 fra fuktreparasjon, så det kan jo tydeligvis skje på nye vogner også...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeOns 24 Okt 2007 - 21:57

Vegard.
jeg jobber som selger i caravanbransjen og det du sier om at brukt Solifer er vanskelig å selge må jeg si meg uenig i, det er faktiskt brukt Solifer og Knaus vi selger raskest. Det som er vanskelig å selge hos oss er Bjølseth og Cabby.
Får heller ikke det du sier om at den skråe fronten til Solifer tar så mye plass innvendig at det blir trangt i sittegruppa til å stemme. Leste innleggene dine igår, så jeg gikk ut i en 2006mod. Bjølseth 550 og en 2006 mod. Solifer 600 og målte høyden fra underkant skap til overkant sittegruppe. i Bjølseth var det 90cm og i Solifer var det 95cm.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeOns 24 Okt 2007 - 22:02

ks

jeg refererer bare dine konkurrenter, noe du ser ut av innleggene er noe som og er noe som gjelder flere plasser i landet....

Vedr høydene, kan jeg ikke svare deg i ant cm, men når jeg sitter framme i bjøllens sittegruppe, skaller jeg ikke i skapenes undrkant, noe jeg gjør både i S 10+ og i 610.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeOns 24 Okt 2007 - 22:47

Vegard skrev:
ks

jeg refererer bare dine konkurrenter, noe du ser ut av innleggene er noe som og er noe som gjelder flere plasser i landet....

Vedr høydene, kan jeg ikke svare deg i ant cm, men når jeg sitter framme i bjøllens sittegruppe, skaller jeg ikke i skapenes undrkant, noe jeg gjør både i S 10+ og i 610.

Vegard. Du sitter ikke oppreist i Bjølla. Du har jo en lettere henslengt ligge/sitte stilling der. Og det kan du jo ikke gjøre når du er på besøk i andre vogner. Da sitter du som du lærte på søndagsskolen oppreist som et lys.
Så det går jo ikke ann å sammenligne slik. Kvalitet Solifer - Page 5 280457
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn Online
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeOns 24 Okt 2007 - 22:56

Johnny U skrev:
Vegard skrev:
ks

jeg refererer bare dine konkurrenter, noe du ser ut av innleggene er noe som og er noe som gjelder flere plasser i landet....

Vedr høydene, kan jeg ikke svare deg i ant cm, men når jeg sitter framme i bjøllens sittegruppe, skaller jeg ikke i skapenes undrkant, noe jeg gjør både i S 10+ og i 610.

Vegard. Du sitter ikke oppreist i Bjølla. Du har jo en lettere henslengt ligge/sitte stilling der. Og det kan du jo ikke gjøre når du er på besøk i andre vogner. Da sitter du som du lærte på søndagsskolen oppreist som et lys.
Så det går jo ikke ann å sammenligne slik. Kvalitet Solifer - Page 5 280457

Johnny U


he-he-he...... det hender da det er andre til bords i tillegg til bare meg og chips-posen......
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeOns 24 Okt 2007 - 23:00

Vegard skrev:
Johnny U skrev:
Vegard skrev:
ks

jeg refererer bare dine konkurrenter, noe du ser ut av innleggene er noe som og er noe som gjelder flere plasser i landet....

Vedr høydene, kan jeg ikke svare deg i ant cm, men når jeg sitter framme i bjøllens sittegruppe, skaller jeg ikke i skapenes undrkant, noe jeg gjør både i S 10+ og i 610.

Vegard. Du sitter ikke oppreist i Bjølla. Du har jo en lettere henslengt ligge/sitte stilling der. Og det kan du jo ikke gjøre når du er på besøk i andre vogner. Da sitter du som du lærte på søndagsskolen oppreist som et lys.
Så det går jo ikke ann å sammenligne slik. Kvalitet Solifer - Page 5 280457

Johnny U


he-he-he...... det hender da det er andre til bords i tillegg til bare meg og chips-posen......

Nå, regner med at far i huset har sin favorittsted og posisjon selv med gjester tilstede.
Tenker jo på hvordan jeg innretter meg i min luksus betonte stresslesssitter i mi lukseriøse hobbyvogn
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn Online
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeOns 24 Okt 2007 - 23:04

Johnny U skrev:
Vegard skrev:
Johnny U skrev:
Vegard skrev:
ks

jeg refererer bare dine konkurrenter, noe du ser ut av innleggene er noe som og er noe som gjelder flere plasser i landet....

Vedr høydene, kan jeg ikke svare deg i ant cm, men når jeg sitter framme i bjøllens sittegruppe, skaller jeg ikke i skapenes undrkant, noe jeg gjør både i S 10+ og i 610.

Vegard. Du sitter ikke oppreist i Bjølla. Du har jo en lettere henslengt ligge/sitte stilling der. Og det kan du jo ikke gjøre når du er på besøk i andre vogner. Da sitter du som du lærte på søndagsskolen oppreist som et lys.
Så det går jo ikke ann å sammenligne slik. Kvalitet Solifer - Page 5 280457

Johnny U


he-he-he...... det hender da det er andre til bords i tillegg til bare meg og chips-posen......

Nå, regner med at far i huset har sin favorittsted og posisjon selv med gjester tilstede.
Tenker jo på hvordan jeg innretter meg i min luksus betonte stresslesssitter i mi lukseriøse hobbyvogn

Vel..... kan ikke si jeg har favorittstillingen når det er så mange til stede.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeTor 25 Okt 2007 - 6:16

KS og Vegard.

På våre Solifer 670'er,synes jeg det ble vel mye gardin i bakhuet når man satt med beina rett ut,og huet mot fronten.I '99 kom jo de nye frontene,hvor det ble litt mer høyde ved rundsittern,og jeg har ikke følt det "problemet" så mye på modellene etter 670'ene.670 hadde den gamle karrosseriformen parallellt med de nye S-modellene i '99.

Merket og på Kaben vår (Onyx '06),at det kom mer av gardina i bakhuet enn på Bjøllene våre.Kaben er jo mer skråstilt i fronten enn Bjøllene.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeTor 25 Okt 2007 - 21:17

Har løst problemet med skrå front på Soliferen med å kjøpe spikertelt med bue salong...kan anbefales! Kvalitet Solifer - Page 5 928394 Kvalitet Solifer - Page 5 928394 Kvalitet Solifer - Page 5 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeTor 25 Okt 2007 - 22:57

Ronny.

Se der ja.Happy days min gode mann.Har aldri hatt bu vi,så Soliferne våre ble brukt aktivt både sommer og vinter.Mektig isolering i de 670'ene .Tak og gulv var vel det tykkeste som har vært i vogner noen gang.Kjenner ikke til K-verdiene i isoleringen der,så jeg vet ærlig talt ikke om 7 cm. med isolasjon i 670'ene,isolerer noe bedre enn den i Bjøllene,Cabbyene,Kabene m.fl.,hvor det ikke er så tykt med isolasjon.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeTor 25 Okt 2007 - 23:51

Jeg forstår heller ikke dette med at SOLIFER liksom ikke duger. Stod en S 20+ på Fjellsyn i høst, og det er ei griselekker vogn med meget god plass i Rundsitteren, Men den er stor da, så det er vel forskjell på plassen inni fra vogn til vogn muligens.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 8:28

Er vi ikke enige om at Solifer duger big time...? At noen ikke velger Solifer har vel ingenting med kvalitet og gode egenskaper generelt å gjøre. Noen er plagd av en skrå front, andre ikke.
Jeg har stort sett vært inne i nyere Solifere (2005+) og har ikke følt det nevneverdig plagsomt med fronten, men jeg har vel kanskje ikke vært fokusert på det heller...
Men jeg synes vognene er pene og er overbevist om at det også er veldig gode vogner.
Før jeg bestemte meg for Bjølle i denne omgang, hadde jeg mottatt 3-4 tilbud på ulike Solifererererere, men det ble nå Bjølle nå da...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 9:28

Lars Egil.

Ville ikke vært redd for å kjøpe en Solifer nei.Ofte har de gode løsninger for barnefamilier,og var tidlig ute med solide overkøyer som tålte litt juling.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 10:30

Ronny skrev:
Har løst problemet med skrå front på Soliferen med å kjøpe spikertelt med bue salong...kan anbefales! Kvalitet Solifer - Page 5 928394 Kvalitet Solifer - Page 5 928394 Kvalitet Solifer - Page 5 928394


geek rimelig vanskelig å få med seg på tur den da scratch scratch lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 10:31

Lars Egil skrev:
Er vi ikke enige om at Solifer duger big time...? At noen ikke velger Solifer har vel ingenting med kvalitet og gode egenskaper generelt å gjøre. Noen er plagd av en skrå front, andre ikke.
Jeg har stort sett vært inne i nyere Solifere (2005+) og har ikke følt det nevneverdig plagsomt med fronten, men jeg har vel kanskje ikke vært fokusert på det heller...
Men jeg synes vognene er pene og er overbevist om at det også er veldig gode vogner.
Før jeg bestemte meg for Bjølle i denne omgang, hadde jeg mottatt 3-4 tilbud på ulike Solifererererere, men det ble nå Bjølle nå da...

Livet består av en million valg, derfor er det umulig og velge riktig hver gang Lars Egil.....he he he

Du skulle valgt CABBY....I følge CARAVANMANNEN den beste vogna som produseres i dag, og det ække no å diskutere. Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 10:39

He, ,he... Problemet med vogner som fortsatt er i produksjon er at de er så kostbare.... Very Happy
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 10:53

Lars Egil skrev:
He, ,he... Problemet med vogner som fortsatt er i produksjon er at de er så kostbare.... Very Happy

lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 10:55

Pondus skrev:
Lars Egil skrev:
Er vi ikke enige om at Solifer duger big time...? At noen ikke velger Solifer har vel ingenting med kvalitet og gode egenskaper generelt å gjøre. Noen er plagd av en skrå front, andre ikke.
Jeg har stort sett vært inne i nyere Solifere (2005+) og har ikke følt det nevneverdig plagsomt med fronten, men jeg har vel kanskje ikke vært fokusert på det heller...
Men jeg synes vognene er pene og er overbevist om at det også er veldig gode vogner.
Før jeg bestemte meg for Bjølle i denne omgang, hadde jeg mottatt 3-4 tilbud på ulike Solifererererere, men det ble nå Bjølle nå da...

Livet består av en million valg, derfor er det umulig og velge riktig hver gang Lars Egil.....he he he

Du skulle valgt CABBY....I følge CARAVANMANNEN den beste vogna som produseres i dag, og det ække no å diskutere. Very Happy Very Happy Very Happy

Pondus.

Ja se der ja,nå duger plutselig mine utsagn,og jeg er den som det nå skal refereres til.HEhe,din sleipe ål !!!!
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 12:16

ARVE skrev:
Pondus skrev:
Lars Egil skrev:
Er vi ikke enige om at Solifer duger big time...? At noen ikke velger Solifer har vel ingenting med kvalitet og gode egenskaper generelt å gjøre. Noen er plagd av en skrå front, andre ikke.
Jeg har stort sett vært inne i nyere Solifere (2005+) og har ikke følt det nevneverdig plagsomt med fronten, men jeg har vel kanskje ikke vært fokusert på det heller...
Men jeg synes vognene er pene og er overbevist om at det også er veldig gode vogner.
Før jeg bestemte meg for Bjølle i denne omgang, hadde jeg mottatt 3-4 tilbud på ulike Solifererererere, men det ble nå Bjølle nå da...

Livet består av en million valg, derfor er det umulig og velge riktig hver gang Lars Egil.....he he he

Du skulle valgt CABBY....I følge CARAVANMANNEN den beste vogna som produseres i dag, og det ække no å diskutere. Very Happy Very Happy Very Happy

Pondus.

Ja se der ja,nå duger plutselig mine utsagn,og jeg er den som det nå skal refereres til.HEhe,din sleipe ål !!!!

HÆÆÆÆ....... hakke referert til dine utsagn her jeg ARVE, jeg sikter til CARAVANMANNEN hos CARAVANFORHANDLEREN jeg lol! lol! lol!


Sist endret av den Fre 26 Okt 2007 - 12:19, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 12:18

Pondus.

Det er bare en CARAVANMANNEN som kan skrives med bare store bokstaver.Jeg har lest lovverket nemlig.Gis ikke rom for tolkninger der.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 12:21

ARVE skrev:
Pondus.

Det er bare en CARAVANMANNEN som kan skrives med bare store bokstaver.Jeg har lest lovverket nemlig.Gis ikke rom for tolkninger der.

He he he he he he...akkurat sånn er det..... lol! lol!
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 23:08

Morten t skrev:
Ronny skrev:
Har løst problemet med skrå front på Soliferen med å kjøpe spikertelt med bue salong...kan anbefales! Kvalitet Solifer - Page 5 928394 Kvalitet Solifer - Page 5 928394 Kvalitet Solifer - Page 5 928394


geek rimelig vanskelig å få med seg på tur den da scratch scratch lol! lol! lol! lol! lol!

Det er kommet en ny oppfinnelse som heter fortelt, fungerer kjempefint!! tongue tongue tongue
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 23:16

Ronny skrev:
Morten t skrev:
Ronny skrev:
Har løst problemet med skrå front på Soliferen med å kjøpe spikertelt med bue salong...kan anbefales! Kvalitet Solifer - Page 5 928394 Kvalitet Solifer - Page 5 928394 Kvalitet Solifer - Page 5 928394


geek rimelig vanskelig å få med seg på tur den da scratch scratch lol! lol! lol! lol! lol!

Det er kommet en ny oppfinnelse som heter fortelt, fungerer kjempefint!! tongue tongue tongue
ja du de har jeg og hørt om, hva er det for noe lurt da lol!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeLør 27 Okt 2007 - 6:22

Jan da.... det sier seg jo selv... et telt du kan vente i..... som et forværelse...eh..eller var det venterom det kansje...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Kvalitet Solifer - Page 5 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeLør 27 Okt 2007 - 8:49

Ronny skrev:
Har løst problemet med skrå front på Soliferen med å kjøpe spikertelt med bue salong...kan anbefales! Kvalitet Solifer - Page 5 928394 Kvalitet Solifer - Page 5 928394 Kvalitet Solifer - Page 5 928394

Ronny

Hmmmmm....... går faktisk å lurer på en Isocamp, men det er jo tenkt som sånn ekstrarom, med ei sittegruppe til ungene det..... så far kan sige ned i sitteren forran i fronten på vogna selv...... dermed blir det jo ikke noe endringer vedr problematikken rundt den skrå fronten...

Dessuten i sommerhalvåret, når vi kjører..... da ville det jo også være et frontproblem.......
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeLør 27 Okt 2007 - 18:50

Vegard skrev:
Ronny skrev:
Har løst problemet med skrå front på Soliferen med å kjøpe spikertelt med bue salong...kan anbefales! Kvalitet Solifer - Page 5 928394 Kvalitet Solifer - Page 5 928394 Kvalitet Solifer - Page 5 928394

Ronny

Hmmmmm....... går faktisk å lurer på en Isocamp, men det er jo tenkt som sånn ekstrarom, med ei sittegruppe til ungene det..... så far kan sige ned i sitteren forran i fronten på vogna selv...... dermed blir det jo ikke noe endringer vedr problematikken rundt den skrå fronten...

Dessuten i sommerhalvåret, når vi kjører..... da ville det jo også være et frontproblem.......

det er bare og kline til, vogna blir ikke til å kjenne igjen med mere plass...ser bare forskjellen fra fjor årets 6m2 dårlig isolerte telt til 12m2 godt isolert telt som vi har i år...vi storkoser oss nå og er kjempe glade over at vi investerte i nytt....
Til Toppen Go down
DagV
CARAVANER
CARAVANER
DagV


Male
Antall Innlegg : 49
Age : 65
Localisation : Gjøvik
Registration date : 04.11.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeMan 5 Nov 2007 - 17:36

Er det HER dere er? Hei Vegard og Morten t! Har ikke visst om dette forumet før nå.... ser veldig bra ut, skal lese til øyet blir stort og vått etterhvert, men hiver meg kort innpå i Solifer diskusjonen:
For vår del endte vi opp med Solfer S-10 -99mod som den største vogna vi fant på markedet som ikke veide mer enn 1500kg, og som kunne tilby fem faste sengeplasser. Det som fristet var at Solifer var nordisk, kjent for gode kjøreegenskaper og vinteregenskaper, og jeg synes de alltid har hatt et moderne interiør. I de snart to årene vi har hatt den har vi ikke opplevd noen feil eller at ting har gått i stykker. Vi er to voksne og tre jenter i alder 8-13år, og vi dro Solifer'n t/retur helt til Venezia i sommer.
MEN: Vegard har litt rett i sine påstander om at Solifer har litt forskjellig popularitet rundt om. Vi opplevde å få mer igjen for den gamle -93 Cabby'en vi byttet inn, og samtidig lavere pris på Soliferen i Nord-Norge enn her i Mjøs-området, det skilte titusener av kroner, så det å ta turen til Mosjøen fra Gjøvik, ble en svært lønnsom affære i forhold til forhandlerne her nede. Solifer er ikke stort her, heller ikke Polar. Eller KABE. Cabby er faktisk største nordiske vil jeg tro. Vi skal beholde Solifer'n til etter ferien neste år, vi skal til England, og der kommer man som kjent ikke inn med 250cm bred vogn på kroken. Har skaffet oss alle trekkbilers mor (Suburban) så nå blir det vel større vogn, ja....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeMan 5 Nov 2007 - 17:42

Velkommen på caravanforum DagV.
Du har rett. det er her Vegard og Morten T sammen med noen andre herjer rundt. Og her holder det ikke kun å lese med våte øyne. Her må det deltas med glimt i øya og hardtslående argumenter.


Kvalitet Solifer - Page 5 265129
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn Online
DagV
CARAVANER
CARAVANER
DagV


Male
Antall Innlegg : 49
Age : 65
Localisation : Gjøvik
Registration date : 04.11.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeMan 5 Nov 2007 - 17:55

he-he.... det vil jeg tro, etter å ha lest litt...! Takk for velkomsthilsen; står på farten til møte i NCC Gjøvik nå, skal tipse om siden deres her, om de ikke vet om den!
Vi snakkes!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeMan 5 Nov 2007 - 20:25

DagV skrev:
Er det HER dere er? Hei Vegard og Morten t! Har ikke visst om dette forumet før nå.... ser veldig bra ut, skal lese til øyet blir stort og vått etterhvert, men hiver meg kort innpå i Solifer diskusjonen:
For vår del endte vi opp med Solfer S-10 -99mod som den største vogna vi fant på markedet som ikke veide mer enn 1500kg, og som kunne tilby fem faste sengeplasser. Det som fristet var at Solifer var nordisk, kjent for gode kjøreegenskaper og vinteregenskaper, og jeg synes de alltid har hatt et moderne interiør. I de snart to årene vi har hatt den har vi ikke opplevd noen feil eller at ting har gått i stykker. Vi er to voksne og tre jenter i alder 8-13år, og vi dro Solifer'n t/retur helt til Venezia i sommer.
MEN: Vegard har litt rett i sine påstander om at Solifer har litt forskjellig popularitet rundt om. Vi opplevde å få mer igjen for den gamle -93 Cabby'en vi byttet inn, og samtidig lavere pris på Soliferen i Nord-Norge enn her i Mjøs-området, det skilte titusener av kroner, så det å ta turen til Mosjøen fra Gjøvik, ble en svært lønnsom affære i forhold til forhandlerne her nede. Solifer er ikke stort her, heller ikke Polar. Eller KABE. Cabby er faktisk største nordiske vil jeg tro. Vi skal beholde Solifer'n til etter ferien neste år, vi skal til England, og der kommer man som kjent ikke inn med 250cm bred vogn på kroken. Har skaffet oss alle trekkbilers mor (Suburban) så nå blir det vel større vogn, ja....


Dag V

Hjertelig velkommen hit..... her er vi ja..... liker meg her ja..... mange trivlige mennesker er det her og..... samt en del du vil kjenne igjen...
Til Toppen Go down
DagV
CARAVANER
CARAVANER
DagV


Male
Antall Innlegg : 49
Age : 65
Localisation : Gjøvik
Registration date : 04.11.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeTir 27 Nov 2007 - 14:06

Dette er vel Vegard-mat:
Har flg problem nå som vi har blitt fastliggere: Tilbakekoblingen mot laderen (tror jeg det må være) gjør at mitt relativt nye 120Ah batteri går tomt for strøm etter tre-fire uker. Sist vi skulle opp til vogna på fjellet og stå på ski, kom vi frem til kald og mørk vogn til tross for at verten hadde plugget i strøm til vogna. Det var bare å bruke start-kabler fra bilen og så startet alt uten problemer, men hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Kan selvsagt koble fra vinterkoblingen og la strømmen stå på, men da blir det jo alltid kald vogn når vi kommer!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeTir 27 Nov 2007 - 19:13

DagV skrev:
Dette er vel Vegard-mat:
Har flg problem nå som vi har blitt fastliggere: Tilbakekoblingen mot laderen (tror jeg det må være) gjør at mitt relativt nye 120Ah batteri går tomt for strøm etter tre-fire uker. Sist vi skulle opp til vogna på fjellet og stå på ski, kom vi frem til kald og mørk vogn til tross for at verten hadde plugget i strøm til vogna. Det var bare å bruke start-kabler fra bilen og så startet alt uten problemer, men hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Kan selvsagt koble fra vinterkoblingen og la strømmen stå på, men da blir det jo alltid kald vogn når vi kommer!

Dag V

her er det flere muligheter.....

jeg har egentlig liten tro på at laderen er skyld i dette..... men utelukker det heller ikke...

Batteriet ditt, hvor gammelt er det? for det kan være en nokså stor selv-utading i dette, evt ei celle som ikke er helt sprek... i såfall er et nytt batteri løsningen....

En annen faktor, kan være en forbruker som blir stående på, et erller annet sted i vogna.

Skjekk og at vinterkoblingen virkelig fungerer, så at sirk-pumpe og alti vogna stopper, når kontakten trekkes ut.

Skulle det være laderen, vil jeg nok legge noen kroner i lader. Kjøp derfor en som klarer å starte et helt flatt batteri..... da slipper du uansett slike problemer som du har her..... Mascot 20A klarer dette....
Til Toppen Go down
DagV
CARAVANER
CARAVANER
DagV


Male
Antall Innlegg : 49
Age : 65
Localisation : Gjøvik
Registration date : 04.11.2007

Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitimeTir 27 Nov 2007 - 22:15

Takk for svar, Vegard!

Har sjekket ut da vi satte på plass vogna, at alt kutter når vinterkoblingen settes på. Hadde her et releproblem vi oppdaget som ble løst. Da slukket nemlig ikke utebelysningen samt lyset over rundsitteren, og 12V pumpa sto og kjørte etter at 220V ble koblet ut. Fikk gått gjennom dette og fant feilen med utmerket hjelp på tlf på en lørdag ettermiddag av servicesjefen hos Fritidssentret AS i Mosjøen, der vogna er kjøpt. Så alt dette er målt og funnet dødt nå. Det var derfor jeg, etter å ha lest litt på NCC forumet om dette med tilbakekobling og strømforbruk fra laderen, antok at det kunne være dette fenomenet vi opplevde.

Skal gjøre det enkelt til helgen og ta med et ekstra batteri, og så bytte de om og se hva som skjer. Er det batteriet mitt (som nå er i sesong to) er det jo grei skuring. Da må jeg beholde det jeg låner....

Hvor lenge burde et slikt 120Ah batteri holde om det ikke er mer enn ca -10grader i snitt f.eks? Og vil en 20A lader kunne gå noenlunde optimalt selv på en 10A kurs?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kvalitet Solifer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 5 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kvalitet Solifer
Til Toppen 
Side 5 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Next
 Similar topics
-
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet
» Hobby Kvalitet
» kvalitet/pris

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: SOLIFER-
Gå Til: