CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

lakkere med rull utvendig???

Go down 
5 posters
AvInnlegg
starion74

Antall Innlegg : 1
Registration date : 07.12.2010

lakkere med rull utvendig??? Empty
PosteTema: lakkere med rull utvendig???   lakkere med rull utvendig??? Icon_minitimeTor 13 Jan 2011 - 10:52

Hei
Har en gammel hobby -89mod, som begynner å se litt sliten ut, har lakkert front og hekk (det hvite) med spray, men vurderte å fikse sidene også på vogna til våren. Men så ikke for meg å spraye hele greia, vil jo aldri bli ferdig, så nå vurderer jeg rull. har hørt om noen som har gjort det, men ikke sett resultatet.
er det noen som har sett det blitt gjort og hvordan resultatet ble? Vet jo at større stålflater bruker de jo rull på, så en slik ruglete flate som er på vognen skulle jo ikke være noe problem... Smile

Kom gjerne med tips og triks!

på forhånd takk

Torgrim
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: lakkere med rull utvendig???   lakkere med rull utvendig??? Icon_minitimeTor 13 Jan 2011 - 16:49

Om du vil lakkere og få et bra resultat; hvorfor ikke låne en kompressor fra bekjent om du ikke har, og kjøpe deg ei lakksprøyte fra Biltema? 300 kr. er rimelig for ei bra sprøyte. Kjøp ev ekstra dysesett.
Jeg har denne: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Lakksproyte-Proff2/

Å dekke til det som ikke skal males tar ikke så mange timene. Men du må ha en plass som ikke sjenerer andre eller ødelegger hus-bil-etc. Og oppholdsvær selvsagt. Etter lakkering kan du slippe ned plasten så du dekker siden for beskyttelse.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8912
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: lakkere med rull utvendig???   lakkere med rull utvendig??? Icon_minitimeTor 13 Jan 2011 - 19:01

Har rulla ei gammel vogn ei gang. Ble bedre enn utgangspunktet men ikke mere.
Men så var den vogna mer brukt som treff og fest vogn.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Løven
CARAVANER
CARAVANER
Løven

Male
Antall Innlegg : 146
Registration date : 17.09.2010

PosteTema: lakkere.   lakkere med rull utvendig??? Icon_minitimeTor 13 Jan 2011 - 23:12

jeg rulla en gang en bil jeg hadde.Da brukte jeg Bengalakk det ble kjempebra.Eller jeg synest det ble bra da. jocolor
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange

Male
Antall Innlegg : 182
Registration date : 21.08.2010

PosteTema: Re: lakkere med rull utvendig???   lakkere med rull utvendig??? Icon_minitimeFre 14 Jan 2011 - 23:41

Løven skrev:
jeg rulla en gang en bil jeg hadde.Da brukte jeg Bengalakk det ble kjempebra.Eller jeg synest det ble bra da. jocolor

Husker at jeg under studietida hadde en i klassen som etter ei helg ikke lenger hsdde sølvgra Datsun Cherry, men en Cherry med farge noe i retning av lilla. Det var TYDELIG at han ikke hadde vært særlig nøye med maskeringen.

Forklaringen kom, om enn noe beskjemmet. Han fortalte at han etter å kommet hjem en sen lørdagsnatt på byen hadde han funnet på, sammen med en kompis, at han skulle male bilen. Som tenkt, så gjort. Neste morgen (les:ettermidddag) husket han ikke så mye til de nattlige syslene, men fant det jo ut da han skulle ta en tur i den nå lilla Cherryen!

Den historien ble han nok minnet på lenge, eller helt til bilen var rustet opp!
ler ler ler ler ler ler ler
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita

Antall Innlegg : 274
Registration date : 17.10.2008

PosteTema: Re: lakkere med rull utvendig???   lakkere med rull utvendig??? Icon_minitimeMan 17 Jan 2011 - 11:31

Jeg har malt en vogn med rull og syntes resultatet ble veldig bra. Brukte først avfetting, så lakk som var beregnet på metall. Husk å kjøpe riktig rull... Lykke til, dette blir sikkert bra.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: lakkere med rull utvendig???   lakkere med rull utvendig??? Icon_minitimeMan 17 Jan 2011 - 17:15

Janita skrev:
Jeg har malt en vogn med rull og syntes resultatet ble veldig bra. Brukte først avfetting, så lakk som var beregnet på metall. Husk å kjøpe riktig rull... Lykke til, dette blir sikkert bra.

Jeg lakkerte et kjøleskap for noen år siden, brukte skumgummirull. Det ble 4-5 omganger med rullen, men det ble helt glatt og jevnt, og ikke mye dårligere ennet nytt. Men det må mange og tynne strøk til med en rull for å få et bra resultat.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: lakkere med rull utvendig???   lakkere med rull utvendig??? Icon_minitime

Til Toppen Go down

lakkere med rull utvendig???
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Utvendig Led.
» utvendig sensor alde3010
» Utvendig strømuttak
» Overflatebehandle campingvogn utvendig
» Utvendig strøm\12v og tv boks