starion74
Antall Innlegg : 1 Registration date : 07.12.2010
| Tema: lakkere med rull utvendig??? Tor 13 Jan 2011 - 10:52 | |
| Hei Har en gammel hobby -89mod, som begynner å se litt sliten ut, har lakkert front og hekk (det hvite) med spray, men vurderte å fikse sidene også på vogna til våren. Men så ikke for meg å spraye hele greia, vil jo aldri bli ferdig, så nå vurderer jeg rull. har hørt om noen som har gjort det, men ikke sett resultatet. er det noen som har sett det blitt gjort og hvordan resultatet ble? Vet jo at større stålflater bruker de jo rull på, så en slik ruglete flate som er på vognen skulle jo ikke være noe problem... Kom gjerne med tips og triks! på forhånd takk Torgrim | |
|
Gjest Gjest
| Tema: Re: lakkere med rull utvendig??? Tor 13 Jan 2011 - 16:49 | |
| Om du vil lakkere og få et bra resultat; hvorfor ikke låne en kompressor fra bekjent om du ikke har, og kjøpe deg ei lakksprøyte fra Biltema? 300 kr. er rimelig for ei bra sprøyte. Kjøp ev ekstra dysesett. Jeg har denne: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Lakksproyte-Proff2/Å dekke til det som ikke skal males tar ikke så mange timene. Men du må ha en plass som ikke sjenerer andre eller ødelegger hus-bil-etc. Og oppholdsvær selvsagt. Etter lakkering kan du slippe ned plasten så du dekker siden for beskyttelse. |
|
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: lakkere med rull utvendig??? Tor 13 Jan 2011 - 19:01 | |
| Har rulla ei gammel vogn ei gang. Ble bedre enn utgangspunktet men ikke mere. Men så var den vogna mer brukt som treff og fest vogn. | |
|
Løven CARAVANER
Antall Innlegg : 146 Age : 76 Localisation : Haugesund Registration date : 17.09.2010
| Tema: lakkere. Tor 13 Jan 2011 - 23:12 | |
| jeg rulla en gang en bil jeg hadde.Da brukte jeg Bengalakk det ble kjempebra.Eller jeg synest det ble bra da. | |
|
lange CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 182 Age : 55 Localisation : Moss Registration date : 21.08.2010
| Tema: Re: lakkere med rull utvendig??? Fre 14 Jan 2011 - 23:41 | |
| | |
|
Janita CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 274 Age : 62 Localisation : Buskerud Registration date : 17.10.2008
| Tema: Re: lakkere med rull utvendig??? Man 17 Jan 2011 - 11:31 | |
| Jeg har malt en vogn med rull og syntes resultatet ble veldig bra. Brukte først avfetting, så lakk som var beregnet på metall. Husk å kjøpe riktig rull... Lykke til, dette blir sikkert bra. | |
|
Gjest Gjest
| Tema: Re: lakkere med rull utvendig??? Man 17 Jan 2011 - 17:15 | |
| - Janita skrev:
- Jeg har malt en vogn med rull og syntes resultatet ble veldig bra. Brukte først avfetting, så lakk som var beregnet på metall. Husk å kjøpe riktig rull... Lykke til, dette blir sikkert bra.
Jeg lakkerte et kjøleskap for noen år siden, brukte skumgummirull. Det ble 4-5 omganger med rullen, men det ble helt glatt og jevnt, og ikke mye dårligere ennet nytt. Men det må mange og tynne strøk til med en rull for å få et bra resultat. |
|
Sponsored content
| Tema: Re: lakkere med rull utvendig??? | |
| |
|