CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Truma Mover TE R og Hobby 650 KFU 2010

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Geirr

Antall Innlegg : 8
Registration date : 22.08.2009

Truma Mover TE R og Hobby 650 KFU 2010 Empty
PosteTema: Truma Mover TE R og Hobby 650 KFU 2010   Truma Mover TE R og Hobby 650 KFU 2010 Icon_minitimeSøn 16 Jan 2011 - 16:12

Hei alle.

På grunn av en litt kinkig parkeingsplass for vogna, har jeg erfart at det må en Mover til. Og siden min vogn er dobbelt akslet, må det bli en TE R.

Jeg har lastet ned installasjonsveilledning, og den så rimelig grei ut. MEN det står en del om ekstra utstyr og tilbehør som kan være nødvendig vissomatte dersomatte osv. Så det jeg lurte på om det var noen med erfaring som vet om jeg trenger å bestille tilbehør også.

I manualen på min vogn står det at ramma er forhåndspreparert for Truma Mover, men med en gammel betegnelser. Det står også at en må montere spesielle støttevinkler for montering av Truma. Det er bare det at jeg finner ikke disse støttevinklene noe sted, og bilde av både chassi og Truma Mover i manualen på vogna tror jeg er noe foreldet, siden Moveren har ikke tverrstaget(-ene på TE R).

Mvh
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Truma Mover TE R og Hobby 650 KFU 2010   Truma Mover TE R og Hobby 650 KFU 2010 Icon_minitimeSøn 16 Jan 2011 - 16:24

Når du kjøper mover og samtidig oppgir hva slags vogn den er tiltenkt mener jeg at dette ordner seg, dessuten tror jeg ikke det er noe spesiellt ekstra utstyr som trengs til montering på Hobby.
Har bare montert en TE og en TE-R, den første på en Dethleffs og den andre på en LMC, med andre ord ikke identiske understell som Hobby.
Begge ble montert foran fremste aksel.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Geirr

Antall Innlegg : 8
Registration date : 22.08.2009

PosteTema: Re: Truma Mover TE R og Hobby 650 KFU 2010   Truma Mover TE R og Hobby 650 KFU 2010 Icon_minitimeSøn 16 Jan 2011 - 19:28

Takke for svar.

Saken er at jeg ville være litt forberedt, og det blir vel til at jeg kommer til å forsøke å bestille / anskaffe moveren fra enten tyskland eller england.
Så derfor tenkte jeg bare å forsikre meg om at jeg får med alt på første forsøk...

Mvh.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Truma Mover TE R og Hobby 650 KFU 2010   Truma Mover TE R og Hobby 650 KFU 2010 Icon_minitime

Til Toppen Go down

Truma Mover TE R og Hobby 650 KFU 2010
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Truma Mover
» Programere Truma mover fra TER til SER
» Truma XT Mover-problem
» Truma mover SE på BPW-chassis
» Montere Truma Mover på min Fendt.