CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 fått kona på gli!

Go down 
+11
Lars Egil
rebrynju
campist
trivesivogn
Camping Kai
Thomas
Magne1
Jørn O
Sven Erik
ArneO
Lmc
15 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Lmc
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 118
Localisation : Hovdebygda, Ørsta
Registration date : 19.01.2011

fått kona på gli! Empty
PosteTema: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 15:23

Då har eg endeleg fått kona på gli, ,,, for ein tur til Italia altså!

Men eg er ikkje heilt sikker sjølv heller. Vi har 2 gutar på 5 og 6 år som har vore glade i å køyre bil men er litt usikker på om turen frå Sunnmøre til Lido-halvøya kan bli for lang. Er litt lei Sverige no og vil prøve noko nytt til sommaren. Nokon som har erfaringar med den lange campingturen med små barn i baksetet. Er også ute etter tips om campingplassar der nede. Virkar kanskje litt vel strengt på Union Lido med alle reglane der???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 15:50

Er ungene glade i å kjøre bil er det ikke noe stort problem Very Happy

Anbefaler å fortelle dem at vi skal kjøre LAAAANGT og i MAAANGE dager. Så er de forberedt.
Vise bilder og video snutter fra "drømme plassen". Så er de motiverte.
Lydbøker, DVDer og litt leker i bilen. Så er de aktiverte.

Dra avgårde på småtassenes premisser.

Stopp når nødvendig. Kanskje en liten stopp i timen er nødvendig og en større tank, tisse og spise is pause annen hver time. Ikke ta planlagte stopp så lenge det er fred i baksetet!!
Dette løser seg og dere finner en rytme som passer dere. (derfor bør man ikke reise i følge)

Vedr. ordens regler så er det vel slik at jo større plass jo flere regler. Naturlig nokk!!
Det er ikke noe problem for normale folk, med ordens reglene. Tror faktisk de fleste trives med reglene. Og er ganske så sikker på at mindre enn 1 promille ville trives uten disse regler.

Har skrevet dette tidligere, men gjør det gjerne igjen:
IKKE REIS HVIS DERE IKKE ER KLARE FOR EN NY TUR NESTE ÅR.
Ingen gjør dette bare en gang!! Laughing
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 16:52

Lmc
Dere skal vel ha med vogn? Blir dere lei kjøringen så finnes det masse steder å stoppe på veien til Italia. Camping er jo litt det å ikke måtte følge planen også. Om været er dårlig gjør det jo ikke noe å kjøre, om været er bra kan man stoppe Wink

Husk at det kan være at sjåføren trenger en stopp selv om det er stille i baksetet. Det er forskjell på folk, men jeg holder mye lengre om jeg får tatt en matbit og gjort litt benstrekk innimellom. Jeg trenger ikke nødvendigvis så lang stopp og jeg har alltid doen operativ og nok vann slik at vi kan ta stopper når det passer oss og ikke må finne et egnet sted. Ofte går det raskere med spispauser når vi spiser i vogna også. Det blir jo ikke til at man tar full middag i vogna på en rasteplass, men skikkelig brød og pålegg holder ofte det. Unger kan jo bruke en del tid på et spisested for å finne ut hva de vil ha også (og så var det ikke noe godt når det kom heller...)

Jeg tror ikke dere bør være redd for den turen, vips så er dere der.
Til Toppen Go down
Sven Erik
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Sven Erik


Male
Antall Innlegg : 265
Age : 56
Localisation : Geithus, Buskerud
Registration date : 12.03.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 17:12

Bare og dra vi har to gutter 6 og 8 år.Kjøringen er ikke noe problem vi lar gutta bestemme hvor lange etappene blir.Turen til sommeren blir 4 turen til Italia/kroatia,man blir avhengig som det er blitt sagt sunny
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 18:07

Vi reiser ned til syd-Europa for 9 år på rad til sommeren og første gangen var minsten 3 år. Dette har gått knirkefritt i alle år, men det er viktig som JKL sier å forberede på at det tar lang tid. Vi har også prøvd å styre unna de ukene med størst ferietrafikk for om mulig unngå køer og fulle campingplasser, da det fort kan bli kjedelig både for stor og liten.
Vi ferierte også en del i Sverige/Danmark mens ungene var veldig små, men etter at turene etterhvert har gått til Italia/Kroatia vil nok ferie i Sverige eller Danmark igjen bli veldig nedtur. Sa til guttungen her en dag at til sommeren blir det ferie i sverige på oss. Da svarte han: jeg skal til Union Lido om jeg så må sykle.

Konklusjon: Campingtur syd for alpene er svært vanedannende.
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 18:29

Hei.
Kan ikke annet enn å anbefale en tur til Italia, var der sist sommer med hele familien og vi er 7 stk.
Det er jo mange timer i bilen,men dvd-spiller er et uvurderlig hjelpemiddel for ro i bilen.
Et annet godt tips er jo å la ungene være med på å bestemme etappenes lengde.
Fantastiske fine veier å kjøre på nedover kontinentet.
Vi bodde på Lidoen og syntes at reglene der var helt greie, det er jo tross alt en familiecamp.
Kommende sommer går turen sørover igjen, at dette er en vanedannende greie kan jeg skrive under på.

Magne1
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 18:33

Vi reiser nå nedover for 3. sommeren på rad. Drar sammen med Sven Erik som har kommentert over her og en familie til fra forumet. Mange har skrevet mye her om reisen nedover, og det rette er skrevet i mine øyne Smile
Som Jørn O skriver, det er veldig vanedannende! Vi skulle egentlig bare dra til syd-Tyskland for å oppleve noe annet enn Sverige (som dere også vil). Da var Tom RS (fra forumet) raskt ute med å overtale oss til å bli med til Italia. Og vi angrer ikke!! Vi reiser med Caravelle så barna har god plass. 3 barn på 2, 5 og 8 år. Null problemer! Filmer, spill, godteri mm gjør underverker.

Og det du skriver om reglene er helt riktig. Det er strengt på Lidoen. Spes sent på kvelden. Men, i fjor var vi først på Union Lido og etterpå dro vi over til Zaton i Kroatia. Da vi kom til Zaton konkluderte vi med at vi faktisk savnet reglene fra Lidoen!! Med så veldig mye folk på en plass som løper, sykler, kjører moped (uten hjelm), skateboard, sparkesykkel etc så ble det litt i meste laget når vi hadde med oss så små unger. Måtte leie ungene hele tiden. Det slipper man på Lidoen takket være reglene. Så vi er alt i alt glad for de reglene de har der. Men det er oss da.... De med større unger syntes sikkert det er i strengeste laget.
Til Toppen Go down
Lmc
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 118
Localisation : Hovdebygda, Ørsta
Registration date : 19.01.2011

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 19:14

Kjekt at så mange har svart på så kort tid.
Hadde tenkt å reise i fellesferien, torsdag 7. Juli etter jobb. Kan legge nokre mil på telleren da og kanskje stoppe for overnatting sør for mjøsa. Vidare neste dag til svenskegrensa og sør over svenskekysten til Helsinborg. Ferga over til Helsingør, og til Rødby-Puttgarden. Derfra om Berlin pga mindre trafikk? Trur vi kanskje kan vere framme i Italia på søndagen da, viss alt går bra.
Vi bør vel bestille plass på campingen, eller hur?
Bør vi bestille på fergene?

Valget av camping står mellom Union Lido eller Marina De Venezia, nokon som har vore på begge? Har høyrt at på Lido er det ikkje lov å grille ved vogna, stemmer det? Sykling har vore ein naturlig del av ferien, er det heilt forbudt på på både lido og marina di venezia?
Mange spørsmål dette, men har fleire på lur.

Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 19:37

Den turplanen din høres veldig kjent ut Smile Vi har reist torsdag og fremme sent søndag. Får vel ikke bestilt i høysesongen tror jeg. Tar det man får når man kommer frem. MÅ bestille i god tid på fergene. Ikke kullgrill ved vogna nei. Gass er vel ok. Vi har alltid hatt flaks mtp kø på Autobahn. Noe kø er det jo alltids, men det verste har vi unngått heldigvis Smile
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 20:02

Reiseruta di virker helt grei, og det bør være fullt mulig å være fremme søndag kveld. Da er det nok ikke problem med plass, og jeg ville ikke ha bestilt plass da. Valget om å kjøre om Berlin (A9) støtter jeg fullt ut, har selv gjort det de siste åra, og det er mye behageligere. Bedre vei og mindre trafikk gjør turen ned raskere. Ferge på de strekninger du nevner behøver du ikke å bestille. De går så ofte at du kjører stort sett nesten rett om bord.

Det kan grilles ved vogna på Union Lido, men bare med gass. Ikke kullgrill. Det kan sykles på veiene i ytre plassområde for å komme ut og inn av plassen, men ikke på veiene i sentrale plassområder. Godt merket hvor du kan sykle og ikke.

På Marina Venezia mener jeg du kan sykle overalt. For de minste er nok badeland bedre på Marina med flere sklier og bølgebasseng, men masse folk. Stranda blir omtrent det samme begge plasser. Bedre utvalg i butikker,barer og restauranter på Union.

Blir nok mye smak og behag dette her, da disse plassene er ganske like i størrelse og standard.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 20:14

En liten kommentar til dette med ferge som Jørn O skriver. Vi reiste 1. juli i fjor og da fikk vi ikke plass på Larvik - Hirtshals, det var fullt da vi prøvde å bestille i begynnelsen av april. På Gedser - Rostock fikk vi plass til syvende og sist da vi ringte. På nettsiden fikk vi beskjed om at det var fullt, ringte inn og da klarte de så vidt å trykke oss inn. De sa da at det "egentlig" ikke er plass Smile Jeg mener "egentlig" at enten så er det plass eller så er det ikke plass. Men vi skal i hvertfall bestille i år også, tar ikke sjansen på å ikke få plass en gang til Smile
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 20:19

Thomas skrev:
Vi reiser nå nedover for 3. sommeren på rad. Drar sammen med Sven Erik som har kommentert over her og en familie til fra forumet. Mange har skrevet mye her om reisen nedover, og det rette er skrevet i mine øyne Smile
Som Jørn O skriver, det er veldig vanedannende! Vi skulle egentlig bare dra til syd-Tyskland for å oppleve noe annet enn Sverige (som dere også vil). Da var Tom RS (fra forumet) raskt ute med å overtale oss til å bli med til Italia. Og vi angrer ikke!! Vi reiser med Caravelle så barna har god plass. 3 barn på 2, 5 og 8 år. Null problemer! Filmer, spill, godteri mm gjør underverker.

Og det du skriver om reglene er helt riktig. Det er strengt på Lidoen. Spes sent på kvelden. Men, i fjor var vi først på Union Lido og etterpå dro vi over til Zaton i Kroatia. Da vi kom til Zaton konkluderte vi med at vi faktisk savnet reglene fra Lidoen!! Med så veldig mye folk på en plass som løper, sykler, kjører moped (uten hjelm), skateboard, sparkesykkel etc så ble det litt i meste laget når vi hadde med oss så små unger. Måtte leie ungene hele tiden. Det slipper man på Lidoen takket være reglene. Så vi er alt i alt glad for de reglene de har der. Men det er oss da.... De med større unger syntes sikkert det er i strengeste laget.

Opplevde noe av det samme i fjor da vi kom til Bi Village i Kroatia etter å ha vært på Union Lido. Noe av det første som skjedde var at jeg møtte en gutt på ATV i gangen inne på toalettanlegget. Det hadde vært morsomt å prøve på Union Smile Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 20:22

Jørn O skrev:

Opplevde noe av det samme i fjor da vi kom til Bi Village i Kroatia etter å ha vært på Union Lido. Noe av det første som skjedde var at jeg møtte en gutt på ATV i gangen inne på toalettanlegget. Det hadde vært morsomt å prøve på Union Smile Smile

Vil tro at hvis du hadde prøvd det på Lidoen så hadde du ikke trengt å bekymre deg for de strenge reglene lengre.. for å si det sånn Smile Smile
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 20:27

Thomas skrev:
En liten kommentar til dette med ferge som Jørn O skriver. Vi reiste 1. juli i fjor og da fikk vi ikke plass på Larvik - Hirtshals, det var fullt da vi prøvde å bestille i begynnelsen av april. På Gedser - Rostock fikk vi plass til syvende og sist da vi ringte. På nettsiden fikk vi beskjed om at det var fullt, ringte inn og da klarte de så vidt å trykke oss inn. De sa da at det "egentlig" ikke er plass Smile Jeg mener "egentlig" at enten så er det plass eller så er det ikke plass. Men vi skal i hvertfall bestille i år også, tar ikke sjansen på å ikke få plass en gang til Smile

Helt klart at en bør bestill på ferger som har bare et par avganger om dagen, men disse fergene det er snakk om her går vel hver halvtime hele døgnet i sommersesongen. Helsingør-Helsingborg tar ikke lenger tid en ferga over Randsfjorden Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 20:32

He he.. ant det Jørn O. Men vi bestiller uansett for å være sikker. Ferga over Randsfjorden har jeg ikke sjekket enda. Føler egentlig det blir litt omvei å ta Randsfjord-ferga når vi skal til Cavallino-Treporti. Smile
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 20:37

Thomas skrev:
He he.. ant det Jørn O. Men vi bestiller uansett for å være sikker. Ferga over Randsfjorden har jeg ikke sjekket enda. Føler egentlig det blir litt omvei å ta Randsfjord-ferga når vi skal til Cavallino-Treporti. Smile

Tror ikke de har online-bestilling heller. Smile Nei dette ble bare tull Smile
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 21:12

Sven Erik skrev:
Bare og dra vi har to gutter 6 og 8 år.Kjøringen er ikke noe problem vi lar gutta bestemme hvor lange etappene blir.Turen til sommeren blir 4 turen til Italia/kroatia,man blir avhengig som det er blitt sagt sunny

He He da må gutta dine være veldig glde i å kjøre bil Svein Erik. Har ikke du sånne tralier etapper. Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 21:15

Camping Kai skrev:
Sven Erik skrev:
Bare og dra vi har to gutter 6 og 8 år.Kjøringen er ikke noe problem vi lar gutta bestemme hvor lange etappene blir.Turen til sommeren blir 4 turen til Italia/kroatia,man blir avhengig som det er blitt sagt sunny

He He da må gutta dine være veldig glde i å kjøre bil Svein Erik. Har ikke du sånne tralier etapper. Very Happy Very Happy Very Happy


Det er ikke helt sant Kai.. Trailersjåførene kjører nok ikke så lange etapper Smile Smile
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeOns 19 Jan 2011 - 21:23

Får henge meg på her jeg også.

Blir 6 turen vår nedover til Lidoen og Kroatia.

Kjør etapper etter barnas ønsker, jeg personlig syntes du hadde tøffe etapper om du er usikker.

Flott med regler som på Union Lido, mange mennesker på et forholdsvis lite område. Kroatia er det vill vest i forhold. Må prøves og bedømmes.

Egne grillplasser for kullgrill, koselig plasser som jeg savner litt etter jeg kjøpte meg gassgrill.

Dere kommer garantert til å trives med denne destinasjonen, deilig å vite at det kun er shortsen som skal på om morgenen.

Reiser forøvrig dagen etter deg, 8 Juli. Gøteborg - Kiel.
Til Toppen Go down
Lmc
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 118
Localisation : Hovdebygda, Ørsta
Registration date : 19.01.2011

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeTor 20 Jan 2011 - 13:53

Då var ferga bestilt, trudde eg. Klarte det kunststykke å bestille middels tilhengar i staden for campingvogn på Kielferga. Har prata med color Line og det var sjølvsagt ikkje plass for campingvogn, men dei skulle sjekke om dei kunne skvise inn ei vogn, skulle få svar i morgon.

Har ikkje bestemt oss om det blir Italia, men vi skal i alle fall lenger sør enn Sverige.
Til Toppen Go down
Lmc
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 118
Localisation : Hovdebygda, Ørsta
Registration date : 19.01.2011

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeTor 20 Jan 2011 - 14:05

Thomas!

Du skriv at ein ikkje får bestille plass på Union Lido i høgsesong, kan eg då risikere at vi ikkje får plass viss vi kjem ned ca. 11 Juli?

Når startar høgsesongen der nede? Den "kontinentale fellesferien" trudde eg var eit par veker seinare enn den norske.


Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeTor 20 Jan 2011 - 14:38


Lmc

Prøvde i tidligere i dag bare for å se hva prisene ble. Det er ikke noe problem å booke (så sant ikke problemet kommer i de siste leddene i bestillingen)

Mener å huske høysesong er fra slutten av juni og ut august.
Til Toppen Go down
Lmc
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 118
Localisation : Hovdebygda, Ørsta
Registration date : 19.01.2011

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeTor 20 Jan 2011 - 15:24

Ordna seg med color line, fekk plass til campingvogna, men fekk beskjed om at den ikkje kunne vere høgre enn 2,60. Litt usikker her også eg, må vel ta ein tur i morgon og måle høgda på den.

Greit å kunne ta eit avbrekk på turen til kontinentet og spare 75 mil, sjølv om det kostar flesk.

Synd det er så lenge til ferien, men kjekt og planlegge litt også.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeTor 20 Jan 2011 - 21:25

Vogna di er nok ikke høyere enn 260. Ikke min i hvertfall Smile Ikke sikker på dette med booking i sesong, men mener det var sånn. Men det er "alltid" plass på de svære plassene. I absolutt verste fall må man stå på venteplass utenfor plassen i ett døgn. Men da har du full tilgng til plassen og dens fasiliteter. Men det er garantert plass. Ta en tur rundt på plassen ved ankomst (eller dagen etter hvis man kommer 5 min etter stengetid som vi gjorde i fjor). Finner man en dugandes plass så parkeres kjerringa der mens du henter bil og vogn (sikkerhet, folk er som gribber etter plassene som er ledige der).
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeTor 20 Jan 2011 - 22:05

Lmc skrev:
Thomas!

Du skriv at ein ikkje får bestille plass på Union Lido i høgsesong, kan eg då risikere at vi ikkje får plass viss vi kjem ned ca. 11 Juli?

Når startar høgsesongen der nede? Den "kontinentale fellesferien" trudde eg var eit par veker seinare enn den norske.



Den uka er det ikke noe problem å få plass,men uka etterpå så tetter det seg til.

Regner med at vi ankommer 11 Juli vi også faktisk.

Kan jeg spørre hva du betalte for Color Line.

Vi tar Gøteborg Kiel 8 Juli 4 stk bil og vogn med mat 6620 SEK.
Til Toppen Go down
Lmc
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 118
Localisation : Hovdebygda, Ørsta
Registration date : 19.01.2011

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeTor 20 Jan 2011 - 22:27

Camping Kai

Det merkelige er at eg har søkt fleire gongar og då har prisen vore 8-9000 kroner eller det har vore fullt, men idag var prisen 5245 for alle fire i utvendig lugar med bil og vogn. Vart så overraska at eg bestilte med ein gong.
Var nok litt for rask på bestillinga og såg etterpå eg hadde betalt at eg hadde bestilt medium hengar opp til 2,30 og ikkje campingvogn opp til 2,60.

Men det ordna seg heldigvis etter ein telefon, vart heller ikkje dyrare med større hengar. Uansett så er det jo dyrt og det hadde lønt seg å køyre heile vegen, men eg trur at ungane vil storkose seg på Magic og dens fasiliteter.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeTor 20 Jan 2011 - 23:35

LMC
Vi tok Göteborg - Kiel i våres når vi tok en tur nedover. Det er ikke bare pengene, men god avslapping, mat etc. Våken og opplagt ut i Tyskland med magene fulle er en veldig god start på noe lange etapper.

Vi kommer vel til å prøve Larvik - Hirtshals i år og gjennom Danmark, men det blir nok flere ganger med Göteborg - Kiel også.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeTor 20 Jan 2011 - 23:55

ArneO skrev:
LMC
Vi tok Göteborg - Kiel i våres når vi tok en tur nedover. Det er ikke bare pengene, men god avslapping, mat etc. Våken og opplagt ut i Tyskland med magene fulle er en veldig god start på noe lange etapper.

Vi kommer vel til å prøve Larvik - Hirtshals i år og gjennom Danmark, men det blir nok flere ganger med Göteborg - Kiel også.

Vi har kjørt Larvik- Hirtshals. Egentlig helt greit, men vi kom frem sent, litt over kl 22, siden vi ikke rakk morgenavgangen. Men helt ok å komme i land i Danmark, kjøre noen mil også ta kvelden!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeFre 21 Jan 2011 - 10:42

LMC,
Dette kan du glede deg til!
Jeg har ingen erfaring med småfolk i baksetet, men har lang erfaring med kone som ikke er glad for maratonetapper. Vi har funnet to små nøkler til å stortrives langs autobahn:
1) Mange stans - vi kjører sjelden mer enn halvannen time med korte stans. Siden vi kun er to voksne, er vi fornøyd med noen få minutter til å strekke beina før beina blir slitne. Det betyr at om dagsetappen blir 60-70 mil, blir det gjerne fire-fem stans.

2) Fra nederst i Telemark til den smale tangen utenfor Jesolo er det fra 200-240 mil avhengig av hvilken vei vi kjører. Vi tar oss god tid og bruker gjerne fire kjøredager ned, pluss kanskje en to netters stans et sted. Til sommeren beregner vi via Sveits en stopp i to-tre dager og spanderer seks dager på turen ned.
Det betyr at vi har rundt 50-60 mils etapper i snitt.
Nøkkel nummer to er å stanse før det har gått til langt på natt. Kjører du for lenge blir det vanskeligere å finne ledig overnatting. Dessuten om du stanser i 17-18 og seinest 19, så får dere noen timer i ro til oppleve noe annet enn asfalt og betong :-)

Her kan du få litt info om våre erfaringer, med Marina di Venezia som drømmeplassen:
http://campist.info/Campingplasser/Italia/Italia.htm

Jeg har også beskrivelse fra fjorårets tur ned:
http://campist.info/Tur2010/Innhold2010Tur/innholdsside_2010_tur.htm
og turen i 2009:
http://campist.info/Reiser/Reise2009/Del1/del1.htm

Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Lmc
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 118
Localisation : Hovdebygda, Ørsta
Registration date : 19.01.2011

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeFre 21 Jan 2011 - 19:07

campist

Nettsida di har eg sjølvsagt fått med meg, og der har eg faktisk kost meg med mykje godt campingstoff. Meget grundig og godt dekkande stoff om plassane du har vore. Faktisk mykje pga. Campist.info vi kanskje legg turen til Italia i år. Du bør vere stolt av det du har fått til Surprised For nye camparar burde det vere obligatorisk å bruke nokre timar på sidene dine for tips og triks.

Men Campist, du skriv at du foretrekker Marina de Venezia framfor Union Lido. For meg så virkar Union som eit hakk eller to over Marina. Kan du utdjupe det litt nærmare viss du har tid.
Er det lov a sykle overalt på Marina?
Kan man grille med kull ved vogna?

Forøvig vil eg ønske alle camparar God helg

Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeLør 22 Jan 2011 - 10:24

Takk for dette, Lmc! Det gir meg inspirasjon til å fortsette! Og turen nedover i år er allerede planlagt:-)

Om du liker Union Lido eller Marina di Venezia, er nok en smaksak. I prinsippet er de to nokså like.
Men ja: Du kan sykle overalt på Marina, og ja du kan bruke kullgrill så vidt jeg vet. Men det er ikke nødvendigivs en fordel fordi om mange nok gjør det, så blir det nok røyk til alle, for å si det sånn.Men det har ikke jeg merket noe til når vi har vært der nede :-)

Union LIdo var en plass som AutoUnion kjøpte og etablerte, seinere overtatt av Audi. Dette har jeg både fra tyske og italienske campingnaboer. Blant annet fra et ektepar fra Stuttgart som har feriert på Marina i 27 år.

Jeg vil ikke si noe ubetinget negativt om Union Lido, men hva jeg kan si er at det er en svært velregulert plass. For meg altfor regulert. På Lido er trærne symetrisk plantet, på Marina er det ulike trår på ulike steder. Lido har et par hundre plasser mer enn Marina, men LIdo er 600 mål og Marina er 700 mål. Marina har eget området for hunder, der kan du ikke ligge UTEN hund, men du kan heller ikke ligge andre steder MED hund.

Jeg har selv opprinnelig valgt Marina fordi jeg har lest en hel haug tråder på danske campingforum om plassene. Dernest har jeg snakket med ganske mange i Italia om de to plassene. MEN: Jeg har kun besøkt Union LIdo, jeg har ikke overnattet der.

Jeg vil tro at du uansett vil stortrives på begge plassene. Med hensyn til fasiliteter tror jeg de to er ganske like. Og tilnærmet like mange menensker på begge to. Min oppfatning er at Unio er mer tysk og Marina mer italiensk i temperamentet.
Send meg en epost om du vil vite noe mer :-)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeSøn 23 Jan 2011 - 10:11

Det er riktig at Union Lido er tysk velregulert. Veldig regulert . Da Audi kjøpte plassen til rekreasjonssted for sine ansatte, var det de første åra ikke lov å ha med barn under 3 år dit. (kilde: en dame fra trøndelag som har vært der siden 71) Det sier litt, og noe av regelverket henger nok litt igjen fra den tida. Du kan gjøre hva du vil der, MEN: på anviste plasser. Barnelek som feks. ballspill,tennis,badminton,sykling,rulleskøyter,skateboard,ol. ja, men ikke ved vogna, men på de forskjellige plassene rundt om som de har tilrettelagt for det. Det vil si at med hensyn til de mange som vil sitte utenfor vogna si å slappe av, så skal de slippe å få en ball i hodet eller en syklist som absolutt skal sykle i mellom vogner og biler. Klokken 23 om kvelden skal det være ro, og da menes absolutt stillhet. Da stenger alt. Butikker,restauranter,barer,ol. Aircondition ol. skal slåes av og alle som har vært der vet at man like godt kan gå og legge seg, da det ikke er vits å prøve å sitte sammen med andre utenfor vogna å ha det "hyggelig". MEN:det er fullt mulig å ta seg en tur ut av plassen å hygge seg på de restauranter,barer,discoteker, ol. som finnes i nærheten. Tips: ta en tur til Jesolo,(10km.) en turistby med yrende kvelds og natteliv. Bussene går tilnærmet hele døgnet. Konklusjon: passer for oss som vil slappe av ved vogna uten forstyrrelse. Passer ikke for folk som vil drive all aktivitet runt vogna si.
Plassreglement: http://www.unionlido.com/images/download/PrezziRegolamento_010_DK.pdf

Og dette håndheves av et uniformert bestemt og hyggelig vaktkorps som patruljerer plassen hele døgnet. Forøvrig veldig trygt og godt for plassens gjester.
Til Toppen Go down
rebrynju




Antall Innlegg : 2
Registration date : 06.09.2008

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeTir 25 Jan 2011 - 15:27

Vi har de to siste årene vært i Bibione i Norditalia på en plass som heter Villagio Turistico Internationale, www.vti.it.
Nydelig liten plass med badeanlegg og strand og ellers alt du trenger innen rekkevidde.
Vi har lagt 2-3 uker begge gangen og har ikke hatt bruk for bilen da alt er innen gangavstand.
Kjørte for øvrig også veien øst i Tyskland da det er minst trafikk der.
siste gangen kjørte vi tur retur uten å stå i noe som helst kø.

JIM Very Happy
Til Toppen Go down
Lmc
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 118
Localisation : Hovdebygda, Ørsta
Registration date : 19.01.2011

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeTir 25 Jan 2011 - 21:45


rebrynju

Takk for tipset men det ser ut til at vi siktar oss inn på Marina de Venezia.
Trur at regelverket på Union blir litt for heftig for to gutar på 5 og 6 år som er aktive og livlege av seg. Satsar på Union når ungane er blitt litt større og kan gå seg ein tur på eiga hand viss dei skal drive på med badminton eller ballspel etc. Har prøvd å søke etter plassregelverket på Marina men har ikkje funne det enda. Nokon som veit kvar det er?
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitimeTir 25 Jan 2011 - 21:50

Fikk kona på gli jeg også til slutt Very Happy

Har nå bestilt ferjebilletter t/r Stavanger til Hirtshals Very Happy

Europe here we come Very Happy
Til Toppen Go down
Sponsored content





fått kona på gli! Empty
PosteTema: Re: fått kona på gli!   fått kona på gli! Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
fått kona på gli!
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Har fått tilbud på en Tec 730 RDK 07-mod
» Fått meg flotørventil. Genialt :-D
» Resetält 2011 har fått en uppfrächning

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Veien til Italia-
Gå Til: