| Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. | |
|
+13Dethleffs Ottar chg mattis Åge P TomA hpk ro-ban Harald- Jan Ole frank T_Rex olselli 17 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
olselli
Antall Innlegg : 2 Registration date : 10.02.2011
| Tema: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tor 10 Feb 2011 - 14:35 | |
| Hei..
Vi vurderer å importere en Hobby 650 Kmfe 2011 modell fra Tyskland, selgeren vi har funnet er Wohnwagen Thode i Rendsburg. Lurer på om det er noen som kan dele erfaringer v/import fra tyskland og om det er noe spesielt vi må være obs på. Er helt ny her, så jeg vet ikke helt om jeg har postet på rett tråd!.
På forhånd takk.
Mvh. Olselli | |
|
| |
T_Rex CARAVANER
Antall Innlegg : 105 Registration date : 27.05.2008
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tor 10 Feb 2011 - 17:47 | |
| Det er endel viktige ting å huske på ved import av vogn til Norge, spesielt i forholdet til norske Hobby forhandlere, de tar ikke i importerte vogner med ildtang. Noen generelle punkter: - Du vil ikke ha en norsk forhandler å forholde deg til - Du får ikke utført fukttest hos norske forhandlere for å oppretteholde tetthets-garantien - Alt garantiarbeid må gå igjennom tysk forhandler med det ekstra-arbeid det måtte medføre - Du kan få utført reparasjoner hos norsk forhandler, men dette må du betale selv. Du må også regne med å stille 'bakerst' i køen. Dette synes jeg forsåvidt er greit, det er vel naturlig at de prioriterer egne kunder først. Les også her: http://www.lara.no/Forhandler/HobbySalg.htm- Det er litt forskjellig standard-spesifikasjon på norske og tyske vogner, for Hobby sin del er dette i hovedsak gulvvarme, Ultraheat, kjøkkenvifte og sengeteppe, og 50 litr fast vanntank for vogner mindre enn 540. Dette kan selvfølgelig også leveres med tyske vogner men det må bestilles som ekstrautstyr. - Ved import til Norge må det legges til utgifter til: - reise opp og ned for hente vogn, ferjebiletter, bompenger, drivstoff, overnatting, prøveskilt - eller fraktutgifter Color Line hvis en velger å få vogna sendt fra Kiel. Husk også at det er moms på frakt - Kontroll Biltilsynet - Skilt - Norsk moms 25% og evt fortollingsbegyr. Som regel får du en pristilbud fra tysk forhandler uten tysk moms.(Husk også at Tollvesenet bruker egne omregningskurser) - Norsk gasskobling-reduksjonsventil Føler en seg komfortabel med dette og kan leve med å ikke ha en norsk forhandler i nærheten å forholde seg til, kan Wohnwagen Thode absolutt anbefales (De er forresten lokalisert 'rett borti gata' et par kilometer fra selve Hobbfabrikken). Jeg har veldig god erfaring med de. Du får selvfølgelig levert vogna med de spesifikasjoner og ekstrautstyr du måtte ønske. Når det gjelder garantiarbeid, fukttest osv finnes det løsninger for å få gjort dette i Norge også. En fukttest utført i Norge kan sendes til 'din' forhandler i Tyskland som stempler garantiboka. Er du litt handyman og greier å fikse småting som evt måtte dukke, sender forhandler i Tyskland deler uten kostnad. Mvh Per
Sist endret av T_Rex den Ons 9 Mar 2011 - 15:05, endret 1 gang | |
|
| |
frank CARAVANER
Antall Innlegg : 67 Age : 60 Localisation : Nordfjord Registration date : 18.03.2007
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Man 14 Feb 2011 - 17:10 | |
| Har ei 650 kfu 2007 modell, er glad eg ikkje importerte den privat. Er vel sammenheng mellom pris og kvalitet, så får håpe at 2011 modellen er bedre enn mi vogn der. Men mi erfaring er ikkje alt for god med Hobby, rust på understell, takluker som lek, sprekker på pyntedeksel framme....osv.... Så lykke til | |
|
| |
olselli
Antall Innlegg : 2 Registration date : 10.02.2011
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tir 15 Feb 2011 - 12:23 | |
| Heisann.. Tusen takk for tips og råd, men lurer litt på hvordan jeg får tatt fukttest visst ikke lokale forhandlerer gjør det på importerte vogner..?? Jeg har også funnet en annen som jeg vurdere og importere i fra og det et dansk firm www.dcag.dk, noen som kjenner til dem?? Mvh. Olselli:) | |
|
| |
T_Rex CARAVANER
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tir 15 Feb 2011 - 13:01 | |
| Det er nok enkelte andre caravan-forhandlere (IKKE Hobby-forhandlere) som vil utføre fukttest på en Hobby-vogn, du trenger kun en bekreftelse med resultat på at det er utført. Bor du i Østlands-området, har du også Jømna Caravan som et godt alternativ. I tillegg til fukttest utfører de også små og store reparasjoner på alle typer vogner.
Dansk Caravan Agent har jeg ingen erfaring med annet enn nettsidene. Personlig ville jeg nok heller valgt en autorisert forhandler, men det nå meg da...
Mvh Per | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tir 15 Feb 2011 - 14:58 | |
| Om du vurderer å handle utenom forhandlernettet så er ogs dincaravanpertner iDrammen/Bergen en mulig kanal å bruke. Men vær obs på at reklamasjoner/garantier kan bli en arbeidssom affære.
Hobby, som i utgangspunktet er ei ganske rimelig vogn, gjør det ikke så lukurativt å kjøpe som dyrere merker. Lett å se seg blind på sparte kroner i kjøpsøyeblikket. Noen har lett for å tåkelegge reelle kostnader som frakt for henting og annet i forbindelse med kjøpet. Men det er nå en del av kjøpesummen, uansett.
Og må du av en eller annen grunn selge etter kort tid så kan du vel glemme å få en tilsvarende pris som en som er solgt fra offisiell forhandler. |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tir 15 Feb 2011 - 15:45 | |
| Kan jo være ganske fristende når forskjellen blir 80 tusen på en vogn til under 300 hos norsk forhandler. Med sånne tall ville jeg nok også vurdert å stå for importen selv. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tir 15 Feb 2011 - 15:59 | |
| Fikk jo tilbud på en Adria fra Antons, og med litt forbehold så ble prisen ca 60-70 rimeligere. Men da tok jeg ikke med utgifter til henting i Oslo. Og ikke ev. rabatt hos forhandler.
Prisene hos Dincaravanpartner har jeg sjekket, og på grunnprisen skiller det her ca 51-52'. Og med noe tilbehør(glattblekk, Alde, matter, stekovn ++) ble det faktisk en besparelse (hvis prisene er riktig og ingen rabatt her hjemme) ca 65'. Det var da ganske mye synes jeg. Er det andre kanaler du vet om på Dethleffs? |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tir 15 Feb 2011 - 16:09 | |
| Nei, sjekket bare litt da jeg skulle kjøpe vogna og den gangen var gevinsten maks 20 tusen der jeg sjekket, men mest sannsynlig 10 eller lavere og da var det helt uaktuellt. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Harald- CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 328 Localisation : Måløy Registration date : 21.07.2010
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tir 15 Feb 2011 - 21:26 | |
| - olselli skrev:
- Heisann..
Tusen takk for tips og råd, men lurer litt på hvordan jeg får tatt fukttest visst ikke lokale forhandlerer gjør det på importerte vogner..??
Jeg har også funnet en annen som jeg vurdere og importere i fra og det et dansk firm www.dcag.dk, noen som kjenner til dem??
Mvh. Olselli:) dcag.dk er kun en agent som igjen kjøper vognene fra Wohnwagen Thode. Snakk direkte med Wohnwagen Thode så sparer du deg agent gebyret. Jeg hadde dialog med cdag, litt frem og tilbake, og jeg måtte skrive en engelsk mail som han videresendte til Wohnwagen Thode. All komunikasjon jeg har hatt i ettertid er kun med Wohnwagen Thode. | |
|
| |
ro-ban
Antall Innlegg : 2 Registration date : 16.03.2011
| Tema: Jeg å vurdere å hente selv fra Tyskland Ons 16 Mar 2011 - 21:47 | |
| - olselli skrev:
- Hei..
Vi vurderer å importere en Hobby 650 Kmfe 2011 modell fra Tyskland, selgeren vi har funnet er Wohnwagen Thode i Rendsburg. Lurer på om det er noen som kan dele erfaringer v/import fra tyskland og om det er noe spesielt vi må være obs på. Er helt ny her, så jeg vet ikke helt om jeg har postet på rett tråd!.
På forhånd takk.
Mvh. Olselli Men hva skal man gjøre? trenger råd | |
|
| |
ro-ban
Antall Innlegg : 2 Registration date : 16.03.2011
| Tema: Flere som kan komme med råd ang import Ons 16 Mar 2011 - 21:48 | |
| Trenger synspunkter fra flere ang vogn fra Tyskland | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Ons 16 Mar 2011 - 21:57 | |
| Ta på deg hatt og frakk, oppsøk nærmeste Hobby forhandler og kjøp det du skal ha. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Ons 16 Mar 2011 - 22:22 | |
| - ro-ban skrev:
- Trenger synspunkter fra flere ang vogn fra Tyskland
Synspunkter? Vogna er jo den samme, prisen er lavere og sjansen for mulige problemer med reklamasjoner er mye større. Alt må du sannsynligvis dekke sjøl, og søke om refusjon. Og husk at timepris for reparasjoner er noe helt annet i Tyskland enn her hjemme. Og det er det som ev. blir refundert. Kikket nettopp på en bobil, Hobby, med fuktskader, som var kjøpt i Tyskland og ca 4-5 år gammel. Bakvegg måtte skiftes pga omfattende råte/fuktskader i bakvegg og gulv. Repprisen? over 100 000 norske. Eier får sannsynligvis ikke dekt ei krone da det ikke er 5 års garanti i Tyskland. Så om har griller i hodet og ser for deg store besparelser, og håper å spare 20-30 eller 40 lapper eller mere, ja så er det bare løp og kjøp. Men om du har du vettet i behold så skrinlegger du det umiddelbart. Det er de 2 valgene du har, er ikke noe imellom dette. Mao: du får ikke både i pose og sekk. |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Ons 16 Mar 2011 - 22:28 | |
| Er du villig til å ta risken så er det bare å bestille vogn direkte fra forhandler i Tyskland og hente den der eller få den opp med Kielferga. Kommunikasjon med tysk forhandler går helt greit pr epost. Jeg ville ikke gjort det. Til det er risikoen for stor og fortjenesten for liten. - Prisforskjellen skrumper inn når du får gått en pruterunde med norsk forhandler. - Nye vogner er som regel ikke helt feilfrie så noe påkost må du ta høyde for i "garantiperioden". - Det finnes en del seriøse norske forhandlere som parallell-importerer selv. De selger vogner billigere enn de offisielle forhandlerne. Du får ikke noe bedre rettigheter ift det offisielle forhandlernettet, men du får tross alt en norsk forhandler å forholde deg til. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Ons 16 Mar 2011 - 22:43 | |
| - hpk skrev:
- Det finnes en del seriøse norske forhandlere som parallell-importerer selv. De selger vogner billigere enn de offisielle forhandlerne. Du får ikke noe bedre rettigheter ift det offisielle forhandlernettet, men du får tross alt en norsk forhandler å forholde deg til. Det stemmr ikke helt i alle tilfeller det heller. En her i distriktet med "gråimport" importerer ikke vognen selv, men i kjøpers navn. Og er så freidig, etter det jeg vet av noen som har handlet der, å henvise kjøperne til den offisielle forhandleren her i området siden det jo er 2 års garanti. Og de er ganske klar: de tar ikke i vognene. Hvis dette er riktig så står kjøper der uten å få hjelp noe sted. |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Ons 16 Mar 2011 - 23:08 | |
| - JanP skrev:
- hpk skrev:
- Det finnes en del seriøse norske forhandlere som parallell-importerer selv. De selger vogner billigere enn de offisielle forhandlerne. Du får ikke noe bedre rettigheter ift det offisielle forhandlernettet, men du får tross alt en norsk forhandler å forholde deg til. Det stemmr ikke helt i alle tilfeller det heller. En her i distriktet med "gråimport" importerer ikke vognen selv, men i kjøpers navn. Og er så freidig, etter det jeg vet av noen som har handlet der, å henvise kjøperne til den offisielle forhandleren her i området siden det jo er 2 års garanti. Og de er ganske klar: de tar ikke i vognene. Hvis dette er riktig så står kjøper der uten å få hjelp noe sted. Du hoppet nok over et ord når du leste innlegget: seriøse. Den du nevner er ikke seriøs etter det du skriver. | |
|
| |
TomA CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 180 Age : 56 Localisation : Oppland Registration date : 19.11.2010
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Ons 16 Mar 2011 - 23:16 | |
| Det er nok noen kroner å tjene på å kjøpe ny vogn i Tyskland hvis du ser på prisen du skulle betale her mot den du betaler der. Der og da tjener du fort en del, men du må ikke glemme at du skal kanskje ha vognen i 5 - 6 år. I løpet av disse årene må du regne med noen problemer hvor du kanskje må ty til en forhandler. De vil helst ikke hjelpe deg, og om de gjør det står du i hvert fall ikke først i køen. Du tar kanskje fuktkontroll hvert år (lønner seg), etc. Så kommer vi til dagen hvor du skal bytte eller selge vogn. Da får du ikke like mye igjen for den som du ville gjort for en Norsk vogn
Da kan du begynne å regne, hva koster minst?
Lykke til med valget.
P.S
Tenke lenge selv å importere selv fra Tyskland nå i vinter, men når jeg begynte å regne etc. ble valget enkelt Det ble rett å slett kjøp via offisiell Norsk forhandler. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Ons 16 Mar 2011 - 23:20 | |
| - hpk skrev:
Du hoppet nok over et ord når du leste innlegget: seriøse. Den du nevner er ikke seriøs etter det du skriver. Ser det, HPK. Er ikke seriøst når lite eller nesten ingen hjelp er å få. Godt at det er noen som prøver å være sitt ansvar bevisst og at det finnes hjelp å få hos noen!
Sist endret av JanP den Tor 17 Mar 2011 - 17:47, endret 1 gang |
|
| |
Åge P ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 411 Age : 43 Localisation : Bergen Registration date : 11.09.2009
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tor 17 Mar 2011 - 17:44 | |
| Vurderte selv å importere når jeg skulle kjøpe første vognen. Men er i ettertid gla jeg ikke gjorde det. Pga eurokursen på det tidspunktet så hadde besparelsen vært på 10-15 tusen i forhold til listepris i Norge. Men selv uten noe nevneverdig pruting hos forhandler så får en rabatt som gjør besparelsen mindre. Og som nevnt så er ikke vognene feilfrie, iallefall ikke Hobby. Allerede ved ankomst Norge og gjennom gang av vognen hos forhandler då ble feil oppdaget. Blandt annet var ikke skyvedøren til soverommet låst, slik at den hadde seilt frem og tilbake under transporten og ødelagt trinsen. Og kjøleskapdøren var feiljustert så en måtte løfte hele døren for å få lukket den. Ikke akkurat de største problemene men greit å få det ordnet av forhandleren før overtagelse så en slipper å irritere seg over sånne ting allerede på første turen.
I ettertid har det også vært andre problemer som gjerne er mer arbeid å ordne. Strømomformeren har røke 2 ganger, plus den orginale batteriladeren røk. Og 2 av støttebeina var ikke skikkelig galvanisert så de var kraftig rustet i løpet av første året. Å då syns jeg det har vært veldig greit å få ordnet slikt på garanti hos forhandleren i norge uten å måtte legge ut for det selv og så få refundert i fra tyskland. | |
|
| |
mattis
Antall Innlegg : 3 Registration date : 08.12.2011
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tor 8 Des 2011 - 23:11 | |
| hei ! ny her. me har nettopp bestilt bil nr 2 frå Tyskland (ny bil denne gongen) gjennom ein "agent" som fikser alt for slikk og ingenting. han har vert i bransjen i 30 år, og har kontakter over alt. service/garantiarbeider og fukt tester ordnes på mange verksteder som er godkjent frå fabrikk/forhandler i tyskland. ingen problem. besparelse ved import på denne bilen kr 200.000.- skal de importere så få ein som kan "gamet", samt transporterer den heim til norge. han tar ca 15.000.- for heile jobben og transporten. gleda oss enormt til flett ny Frankia 8400 til våren. | |
|
| |
chg CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 308 Localisation : Østfold Registration date : 25.06.2010
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Fre 9 Des 2011 - 9:52 | |
| Gratulerer med ny råflott bil.
| |
|
| |
Ottar CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 181 Registration date : 14.10.2011
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Fre 9 Des 2011 - 14:00 | |
| Hobby 720 UML Premium + fortelt,Truma6,gulvvarme osv osv, med levering April 2012,kostet i September ferdig på vei i Norge Kr 210.000,00,Total insparing vog/utstyr ble Kr 75000,-og kjøpt av en venn av meg.Dette er den tredje Hobby-vogna han kjøper der nede.De andre 2 har han solgt privat,og fått en god pris. Han får ikke fullrost oppfølging,service og handelen som sådan fra forhandler,og vært kunde der siden han kjøpte den første vogna for 9 år siden.Beliggenhet ved Dansk/Tyske grensa ved Padborg. Han henter vogna på kaia i Oslo,men kan også hente den selv hos forhandlern,som er: http://www.caravan-center-nord.de/dk/indexMange har selvfølgelig andre erfaringer,men dette har vi jo også om vi handler i Norge. | |
|
| |
Dethleffs ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 555 Registration date : 10.03.2009
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Lør 10 Des 2011 - 21:02 | |
|
Hei
Vi kjøpte ny Dethleffs fra tyskland i 2005,pris 395000,-tenkte å bytte i fjord fikk da pris på 440000,- så forhandler bryr seg ikke om at jeg har tatt den til Norge selv.
Service og fukttest har også ordna seg.
Men det er mange mørke menn her i verden.
| |
|
| |
johan_a CARAVANER
Antall Innlegg : 89 Localisation : Steinkjer Registration date : 02.12.2011
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Man 12 Des 2011 - 14:27 | |
| - Ottar skrev:
- Hobby 720 UML Premium + fortelt,Truma6,gulvvarme osv osv, med levering April 2012,kostet
i September ferdig på vei i Norge Kr 210.000,00,Total insparing vog/utstyr ble Kr 75000,-og kjøpt av en venn av meg. Fikk mail fra Tyskland i dag.Og prisene er ikke helt slik du beskrev.
Jeg tilbyder jeg hermed: En HOBBY 720 UML Premium med - elektrisk gulvvarme - kantsyede tæpper ( serie ) - LCD-panel ( serie ) - autark-forberedning 12V - ultra-head denne vogn ville koste EUR 22.930,-- netto + norsk moms. Madrasserne er allerede gode synes jeg, der findes en "komfortmadrass" men denne er meget blød og varmt ... det er en samgsag, ville koste € 399,-- Optioner: - alde ................... € 1.894,-- - opvejning er ikke muligt, 2300 kg er max. - brannslukker € 35,-- - reservehjulsholder € 40,-- - brannvarsler € 25,-- - narkose- og flaskegasvarsler € 170,-- - levering til Kiel € 100,-- alle priser netto + norsk moms ! Beklager at jeg ikke kan give positiv svar her og nu, men at love levering en vogn som ikke er bekræftet imod os bærer et stort risiko og dette er bare stress for os alle. Mit freundlichen Grüßen Med venlig hilsen
|
€23 000 til kurs 7,80 +moms blir ca 225 000. Og det levert Kiel. Og så kommer teltet i tillegg. Og frakt til Norge eller henting i Tyskland tilkommer også.Da blir pris på vogn 230000 + teltet. Og da blir det et helt nok en helt annen pris enn den prisen du kommer med over. Og siden flere norske forhandlere har priser på 245-260' så blir ikke besparelsen på så mange tusenlapper.Og på forespørsel så er det ikke umulig å få et godt tilbud på ren handel.Ringte flere og 2 var villige til å se på prisen ved en ren handel. Jeg vil da si:sjekk priser selv og ikke ta alle fantastiske priser for god fisk.Og vei besparelsen opp mot fordelen med å ha en norsk forhandler å støtte seg til.Jeg kunne tenkt meg å kjøpe ei vogn fra Tyskland,og jeg er klar over den risiko som løper.Men selv om dine "dansk/tyske" venner er hyggelige og hjelpsomme så blir dette fint lite å spare penger på.Dessverre. Håper du kan sjekke opp priser litt bedre ved en annen korsvei før du poster de. Flott med tips,men da må fakta komme på bordet.Det er vel ikke urimelig å be om?
| |
|
| |
Åge P ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 411 Age : 43 Localisation : Bergen Registration date : 11.09.2009
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Man 12 Des 2011 - 15:02 | |
| - jaggusajegsmør skrev:
- Jeg tilbyder jeg hermed:
En HOBBY 720 UML Premium med - elektrisk gulvvarme - kantsyede tæpper ( serie ) - LCD-panel ( serie ) - autark-forberedning 12V - ultra-head denne vogn ville koste EUR 22.930,-- netto + norsk moms. Madrasserne er allerede gode synes jeg, der findes en "komfortmadrass" men denne er meget blød og varmt ... det er en samgsag, ville koste € 399,-- Optioner: - alde ................... € 1.894,-- - opvejning er ikke muligt, 2300 kg er max. - brannslukker € 35,-- - reservehjulsholder € 40,-- - brannvarsler € 25,-- - narkose- og flaskegasvarsler € 170,-- - levering til Kiel € 100,-- alle priser netto + norsk moms ! Beklager at jeg ikke kan give positiv svar her og nu, men at love levering en vogn som ikke er bekræftet imod os bærer et stort risiko og dette er bare stress for os alle. Mit freundlichen Grüßen Med venlig hilsen
Er ikke enig med han selgeren når det gjelder madrassene. Er jo som han sier en smaksak, men jeg synes komfortmadrasser er verdt prisen. De orginale madrassene til Hobby er veldig harde, komfortmadrassene er mykere men ikke meget mykere som han sier. Og har ikke opplevde de som varme i noe mer grad enn madrassene jeg har hjemme. | |
|
| |
johan_a CARAVANER
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Man 12 Des 2011 - 15:35 | |
| Nei du har nok rett idet.Skal ligge godt og den merprisen er ubetydelig totalt.Kan lime inn resten av texten:
tak for dit mail. Jeg må desværre meddele dig, at den forspurgte vogn er absolut udslogt. Jeg har lige ringet med Hobby selv og forspurgt vognen og spurgt fire forskellige kolleger om de har et ledig order-nr som jeg kunne få, desværre nej. Hobby siger, at jeg kan lægge orderen ind i deres system. Det sker nogen gange, at en kunde springer af også alligevel er en vogn ledig ... dette er et forsøg men kan ikke loves at vognen bliver leveret. Hvis Hobby tager imod orderen for jeg en orderbekræftelse og kan så bekræfte vognen imod jeg. Det må i nu vurdere om i ønsker dette eller ikke. Jeg tilbyder jeg hermed:
|
Dermed sier det seg selv, det blir ikke noen ny vogn i 2012.Ser på 650 også, men det meste er utsolgt av produksjonen for 2012-modeller.Og med annet utstyr(Alde) så er nok toget gått.Får greie oss med traveren vi har.
| |
|
| |
Ottar CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 181 Registration date : 14.10.2011
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Man 12 Des 2011 - 17:17 | |
- Ottar skrev:
Fikk mail fra Tyskland i dag.Og prisene er ikke helt slik du beskrev.
[color=#000000]
€23 000 til kurs 7,80 +moms blir ca 225 000. Du har helt rett. Jeg konfronterte denne jeg refererte til med dette,og han påstår fortsatt at dette jeg tidligere skisserte er det han inngikk kontrakt om. Han har god forbindelse der nede,om det kan spille inn på prisen,3.dje store vognen han kjøper,men som sagt....du har rett i følge tilbudet du fikk.Et priseksempel fra Finn.no: http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=31770600Her ser du hva "Stratcast" her inne nylig kjøpte en Hobby for hos; http://www.caravan-center-nord.de/Dette må jo sies å være knallpris. Norsk eksempel fra Campinggården i Drammen: http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=32173869Og en fra Grimstad: http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=31674271Så ser vi her hva "stratcast" betaler for samme vogn i Nord-Tyskland: Kopiert fra annen tråd her inne. ---------------------------------------------------------------------------------- = 127 876.185 Norske kroner totalt for: Hobby 545 KMF De Luxe model 2012 inkl. de udstyr du ønsker: - autark-pakke med. gelbatteri 80 A og lader - gulvvarme - lcd panel (ISP) - omnistor markise i 4 meter længde (alaska grå) - 14 liter 230 volt truma boiler inkl. 50 liter vandtank - cityvand tilkobling - truma ultraheat - opvejning til 1750 kg -------------------------------------------------------------------------------------- Kan det dreie seg om rundt 50 - 60.000,- i lavere pris i Nord-Tyskland?? På denne vognen er prisen 32% lavere,++ all oppgradering som ligger i Tysk pris. Så det er faktisk fordelaktig for mange å ta seg brydderiet.
Sist endret av Ottar den Man 12 Des 2011 - 18:13, endret 2 ganger | |
|
| |
johan_a CARAVANER
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Man 12 Des 2011 - 17:46 | |
| Da er han vel heldig han.Ikke alle som får så gode tilbud selv der nede tror jeg. PS:sjekk om han brukt dollarkursen,da stemmer summen bedre. Og hva han egentlig hadde i glasset også kan være en forklaring. | |
|
| |
T_Rex CARAVANER
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tir 13 Des 2011 - 17:01 | |
| Når det gjelder komfortmadrassene som nevnes her synes jeg også at de veldig gode sammenlignet med standardmadrasse. Jeg ligger meget godt i disse, men nå er jeg veldig gæern i ryggen også da.. . De former seg veldig bra etter kroppen, og kan kanskje av den grunn oppleves noe mykere, men likevel er de faste og fine. Men det er smak og behag. Når det gjelder utgifter ved egen import har jeg nevnt noe av det lenger oppe i tråden her også, men gjentar det: Ved import til Norge må det legges til utgifter til: - reise opp og ned for hente vogn, ferjebiletter, bompenger, drivstoff, overnatting, norske prøveskilt - eller fraktutgifter Color Line hvis en velger å få vogna sendt fra Kiel. - Kontroll Biltilsynet - Skilt - Norsk moms 25% Som regel får du en pristilbud fra tysk forhandler uten tysk moms.(Husk også at Tollvesenet bruker egne omregningskurser) - Husk også at det er moms på frakt, uansett om du henter selv eller sender med Color Line. - fortollingsbegyr - Color Line "Customs clearance" ved utførsel fra Danmark(EU) - Norsk gasskobling-reduksjonsventil Litt avhengig av hvor en bor, men for en på Østlandet bør en regne inn minst ca 6000 kroner til disse påløpende utgiftene tllegg til norsk moms. For egen del kom disse utgiftene på 5700,- nå i vår. Men i alle fall er det viktig å innhente et konkret gjerne skriftlig tilbud også fra norsk forhandler, her kan prisen gjerne bli noe bedre enn det de oppgir f.eks. på Finn.no. Sammeligne dette med tilbud fra tysk(eller dansk) forhandler på en helt likt spesifisert vogn medregnet tilleggsutgifter nevnt over. Først da kan en se hvor mye en reelt kan spare. Disse besparelsene kan variere veldig, og vil kun være interessante for den tilbudet gjelder for. Derfor er det nyttesløst å reklamere med besparelser i fantasiklassen nettopp fordi dette vil oppleves individuelt i hvert enkelt tilfelle. Vær også klar over ulempen ved ikke å ha en norsk forhandler å forholde seg til, viser til innlegget mitt i andre posten i denne tråden. Kunne lagt ut mer men jeg har skrevet endel herPer | |
|
| |
mattis
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tir 13 Des 2011 - 23:03 | |
| eg HAR fått tilbud på bilen min i norge hjå forhandler. eg HAR fått tilbud på samme bil levert i norge på norske skilt. eg HAR forhandler å forhalde meg til i Norge. (har avklart det med ein "lokal" forhandler) eg HAR spart nøyaktig 200.000.- eg HAR og bestemt meg og bestilt. eg HAR ingen negative opplevelsar frå tidlegare import gjennom samme kontakt. og eg HAR sikkert vert heldig ! og elles så HAR eg det bra FRANKIA 8400 | |
|
| |
johan_a CARAVANER
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Tir 13 Des 2011 - 23:33 | |
| og du HAR ikke like lang reklamasjonstid som en norsk bobil og du HAR ikke bruk for en norsk forhandler (tror du) du HAR ikke kjøpt deg en feilfri bil MEN du HAR nok postet i feil tråd | |
|
| |
chg CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 308 Localisation : Østfold Registration date : 25.06.2010
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Ons 14 Des 2011 - 0:13 | |
| Å påkoste noe på noe en har spart 200.000 kroner på import er mer greit fremfor en vogn en har spart 30.000 kroner på.... | |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Ons 14 Des 2011 - 1:01 | |
MEN du HAR nok postet i feil tråd bra vi har deg til å passe på her da slik at vi moderatorne, som faktisk også eier forumet slipper å passe på | |
|
| |
mattis
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. Ons 14 Des 2011 - 6:26 | |
| eg har 5 års reklamasjon på fukt og 2 år på resten. samme som forhandler i norge gav.
eg har ringt norsk forhandler som skal gi meg samme service som om eg hadde kjøpt i Norge.
det er godt nok for meg.
mulig eg har posta i feil tråd, men det tråden gjekk i lenger oppe, så er det relevant.
mitt siste ord er sagt i denne tråden. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. | |
| |
|
| |
| Importere Hobby 650 Kmfe fra Tyskland. | |
|