CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Svenske slott og campingplasser

Go down 
+3
hpk
ArneO
André
7 posters
AvInnlegg
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 21:31

Da det ble en del snakk om svenske slott, og Örebro i tråden Campist, kan man starte en ny tråd her.
Slott er interressant, og det er sikkert flere enn man tror rundt omkring.
Vedlagt en link til områdekart over Gustavsvik:

http://www.gustavsvik.se/media/files/25/campingkarta%20nya%20700%20med%20ampere%201%20sid.pdf
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 21:41

Jan Ole nevnte Kalmar slott, det har jeg lagt inn på lista om det blir tur til området i sommer. Kanskje Jan Ole kan bidra litt når han får litt fart på nettet.

Slottet i Örebro har jeg ikke vært innom, så jeg vet ikke så mye om hva som skjuler seg der. Men det er ikke lengre unna Gustavsvik enn at det går an å gå inn til bykjernen på 20-25 minutter.

I stadsparken er det minst en cafe med uteservering. Og det er også en grunn til å la bilen stå, ikke sant?
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 21:47

http://www.visitsweden.com/sverige-no/Aktiviteter-/Kultur/Slott/

Her er en link til flere slott Very Happy

JanP, hadde du noen tips på plassering på Gustavsvik?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 21:51

Skal sjekke plassene på kartet, bare coole'n du!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 21:56

Kartet over plassen er borte fra hjemmesidene deres. Og mitt kart ligger i vogna, og jeg er nå hjemme. Dessverre.

Men om jeg kommer på det så skal jeg ta med kartet. Klarer ikke å huske plassnr. i hodet, så det blir bare gjetting. Sorry Andre!
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 22:02

Läckö slott - http://www.vastsverige.com/en/Lacko---Kinnekulle/ Bli med på guidet tur den var bra.

Gunnebo Slott - http://www.gunneboslott.se/ Flott anlegg, ta guidet tur inne også helt klart severdig.

Sofiero - http://www.sofiero.se/Main.aspx?id=7332&epslanguage=SV har ikke rukket å dra innom, men står på listen over ting jeg vil se.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 22:10

Nei, fant det:

http://www.gustavsvik.se/media/files/25/campingkarta%20nya%20700%20med%20ampere%201%20sid.pdf

De plassene som er (etter min menig da) noe trang og støyfyllte er opptil nr 310

De svarte plassene husker jeg ikke, men tror de er litt større.

Plassene med nr 803-836 (ca) er litt større, men det skrår svakt oppover. Ikke mye, 10 cm kanskje på 2,5 m. Og litt langt gress i perioderr. Og litt skjermet for jernbanen. Vi lå på plass nr 810 i fjor, og de bakerste plassene har mye plass da det ikke er noen som ligger bak der. Men hva du foretrekker vet jeg ikke, og jeg formidler bare mitt inntrykk. Og jeg har ikke barn og foretrekker lugn og ro.

Men som sagt: fellesferien er et yrende liv, kanskje med vel mye bråk om natta. Jeg har aldri sett vakter gå der på natterstid, og jeg har opplevd en god del bråk flere ganger jeg har vært der til både 2 og 3 om natta. Og det av av folk fra bl. annet trøndelag som synes at det er slik man skal feriere når man reiser til nabolandet. Og brannsikkerheten er elendig når mange vogner ligger 1 meter eller mindre fra hverandre.

Og slikt er ikke forenlig med en ***** plass!

PS: Håper ikke at jeg skremte deg, forsøk det og så reis derfra om det ikke er en plass du ikke liker. Og liker du deg så blir du der! flower
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 22:15

Takk for det JanP. Har jo hørt mye bra om denne plassen da, og da forventer man jo litt fra en 5 stjernes ja. Ser det er noen røde plasser som er nye, de ser jo ut som det kan være litt størrelse på.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 22:24

Området som er markert rødt var tidligere ikke regulert på samme måte. Nå er det blitt mere oppstillingsplasser for bobiler, om jeg husker riktig. Og de er ikke såstore som det ser ut til på kartet. Vi kjørte rundt de et par ganger og fikk ikke plass. Det ble for trangt. Prøvde å rygge inn på en, men ga opp. Jeg vil ikke ha naboene 1-2 meter fra vogn da, så jeg er ganske sær kanskje.

Og derfor oppsøker jeg nok ikke denne plassen i fellesferien flere ganger. Men sist sommer måtte vi da det var 32-33 grader, og vi måtte rett og slett stoppe fordi det ble for varmt til at vi kunne fortsette.


PS: Når det gjelder anbefalinger så blir det jo alltid subjektivt. Så prøv det og dra ev. videre om det ikke faller i smak. Ikke verre enn det. Mange 1000 bor jo der hvert år og er fornøyde, og for barna er det sikkert flott.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 22:53

Tja, kanskje ikke så enkelt å pakke sammen og dra, siden vi blir to familier. Det er jo ønskelig å være naboer på campingplassene, og det er vel ikke det enkleste å få til på drop in midt i ferien.
Men plassene du refererer til kan jo være aktuelle, skal studere litt på kartet
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 23:15

På de svarte og røde plassene står vogna/bobilen på grus mens forteltet står på gress. Fine plasser som er helt flate og godt regulert.

Vær obs på at Gustavsvik har vært rene hengemyra de siste par årene og at det er ganske kaos der i fellesferien. Det var ikke slik tidligere selv om det var mye folk der. Spørs om de har passert en grense for hvor lenge de greier maxbelastning
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 23:53

JanP skrev:
Nei, fant det:

http://www.gustavsvik.se/media/files/25/campingkarta%20nya%20700%20med%20ampere%201%20sid.pdf

De plassene som er (etter min menig da) noe trang og støyfyllte er opptil nr 310

De svarte plassene husker jeg ikke, men tror de er litt større.

Plassene med nr 803-836 (ca) er litt større, men det skrår svakt oppover. Ikke mye, 10 cm kanskje på 2,5 m. Og litt langt gress i perioderr. Og litt skjermet for jernbanen. Vi lå på plass nr 810 i fjor, og de bakerste plassene har mye plass da det ikke er noen som ligger bak der. Men hva du foretrekker vet jeg ikke, og jeg formidler bare mitt inntrykk. Og jeg har ikke barn og foretrekker lugn og ro.

Men som sagt: fellesferien er et yrende liv, kanskje med vel mye bråk om natta. Jeg har aldri sett vakter gå der på natterstid, og jeg har opplevd en god del bråk flere ganger jeg har vært der til både 2 og 3 om natta. Og det av av folk fra bl. annet trøndelag som synes at det er slik man skal feriere når man reiser til nabolandet. Og brannsikkerheten er elendig når mange vogner ligger 1 meter eller mindre fra hverandre.

Og slikt er ikke forenlig med en ***** plass!

PS: Håper ikke at jeg skremte deg, forsøk det og så reis derfra om det ikke er en plass du ikke liker. Og liker du deg så blir du der! flower


Nettopp. Dette gjelder ikke bare Gustavsvik, men også flere av de populære plassene i Sverige. Rølpete folk som egentlig burde vært hjemme ødelegger atmosfæren på en ellers så hyggelig campingplass. Grunnen til at ingen tar affere tror jeg er at de er redd for å miste inntekten. Dette var en av grunnene til at vi ble lei disse plassene og begynte å campere lenger syd i Europa, og har ikke angret et sekund.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeTor 24 Feb 2011 - 0:18

Jeg sitter igjen med samme inntrykk av populære svenske plasser, spesielt ned over vestkysten.
Mange stjerner, mye folk og bråk og ikke bestandig en trivelig atsmosfære.
De siste maange årene har sverige blitt et gjennomreise land for min del.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeTor 24 Feb 2011 - 8:23

André skrev:
Takk for det JanP. Har jo hørt mye bra om denne plassen da, og da forventer man jo litt fra en 5 stjernes ja. Ser det er noen røde plasser som er nye, de ser jo ut som det kan være litt størrelse på.

Nei, Andre. Du skal forvente svært mye av en 5-stjerners plass. flower De skal være best på alt, inkludert trivesel og miljø. Og brannsikkerhet og vakthold skal egentlig ikke være noe tema i det hele tatt. Det SKAL være topp. Er ikke rom for noe annet. Enkelt og greitt.

Og SCR og plassen gir etter mitt inntrykk blaffen, siden vakthold ser ut til å være helt fraværende om natten. Samt det faktum at sikkert 100 vogner pluss/minus står helt oppi hverandre. Det viser at eierne/driverne ser ut til at de lar det skure og gå.

Og til den som vil dit: prøv å starte med palsser som ikke ligger i det trangeste området. Og kom tidlig om du kan, på ettermiddagen i fellesferie kan det bli ei lang ventetid i resepsjonen for innsjekking. Sad
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeTor 24 Feb 2011 - 8:34



André skrev:
Tja, kanskje ikke så enkelt å pakke sammen og dra, siden vi blir to familier. Det er jo ønskelig å være naboer på campingplassene, og det er vel ikke det enkleste å få til på drop in midt i ferien.
Men plassene du refererer til kan jo være aktuelle, skal studere litt på kartet


Kan bli vanskelig med drop in men, ikke umulig.
Lettere på de mindre campingplassene og det er mange av de.
På Vita Sander i Mellerud i fjor måtte vi flytte rundt litt, en natt her og tre der, og det er ikke greit men sånn har det blitt dessverre.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeTor 24 Feb 2011 - 8:44

Var på Gustavsvik i 2001, og mye vann har rent i havet siden den gang. Men man blir jo litt skeptisk når mange har dårlig erfaring fra plassen. Når man på nettsiden deres leser at det er en 5 *, og en av nordeuropas beste campinger, kan man jo lure.
Var på Lysningsbadet i Västervik i fjor, og det er en flott camping, og vi sto på plass 853, i et område som heter Hagen, og det var store plasser med VA. kan godt anbefale den.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeTor 24 Feb 2011 - 9:26

Hva som er utrolig, er at lenger syd for oss her oppe, så klarer de å ha enorme campingplasser og likevel holde orden. På min seneste yndlingsplass - Camping di Venezia - er det opp til 12-15.000 mennesker innenfor gjerdet. Og både her og på mn andre yndling - Campeggio Bella Italia - er det kontinuerlig patruljernede vakthold. Og det fungerer supert!
...men slikt koster. Og de fem stjerners plassene jeg har vært på i Sverige og Danmark, de koster da vitterlig de også
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeTor 24 Feb 2011 - 10:07

Tror det har noe med lønnsnivå å gjøre.
En vaktmann i Italia koster antakelig en langt mindre del av de 500,- du betaler for plassen enn tilsvarende vakt i Göteborg.

Samme med vaskehjelpen som vasker dassene 2. hver time og de som feier veiene hver dag.

Men man sitter litt med følelsen av ,at eierne av de litt større plassene i Skandinavia, egentlig tenker mest på fortjenesten.
At noen gjester er mindre fornøyde og aldri kommer tilbake spiller ingen rolle, for det kommer alltid nye som fyller plassen.

Service er Shell, det! Ikke campingplassen ansvar!

Det er vel også derfor det blir fler og fler norske biler og vogner nedover i Europa. Er ikke mange år siden man kunne tilbringe 3 uker i "syden" uten å sen mer enn to - tre norske familier.
Til Toppen Go down
T_Rex
CARAVANER
CARAVANER
T_Rex


Antall Innlegg : 105
Registration date : 27.05.2008

Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeTor 24 Feb 2011 - 11:05

På tur sydover/hjemover har det blitt slik for oss også at vi unngår å overnatte på plasser langs vestkysten i Sverige, vi føler det har blitt vel mye uro på nettene, oppstilling av vogner/bobiler i hytt og pine, dårlig vakthold etc. Vi tilbrakte før endel sommerferier på vestkysten, men det har det blitt slutt på. Derimot har vi også veldig positive erfaringer med Syd-Europa, og for vår del spesielt Catalonia i Spania etter å ha vært der 10-11 år med vogn. Fire- og fem-stjerners plasser har liksom fått en annen mening. Strengt, javel, men utrolig behagelig og trygt når alt er godt organisert. Her opplever vi også topp renhold og topp vakthold døgnet rundt.

Per
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitimeTor 24 Feb 2011 - 20:55

Flere slott, en artikkel fra 2004:

http://www.aftenposten.no/reise/article904114.ece
Til Toppen Go down
Sponsored content





Svenske slott og campingplasser  Empty
PosteTema: Re: Svenske slott og campingplasser    Svenske slott og campingplasser  Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Svenske slott og campingplasser
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Campingplasser
» Campingplasser
» Campingplasser.
» Campingplasser
» Campingplasser i MR og SF

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Langs Svenske veier-
Gå Til: