CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.

Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest

Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Empty
PosteTema: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeFre 25 Feb 2011 - 20:56

Fikk innbydelse av Peer Neslein til å bli med på deres tur til Jukkasjärvi 2012.

Har nå sendt en mail der jeg har meldt meg på foreløpig. 1 år er langt frem i tid, men jeg legger nå inn dette i planene for 2012. Så får en se om det er en mulighet til å delta.

Og jeg lufter dette her for å høre om det er andre som kan tenke seg å bli med på denne turen.

De starter i Danmark lørdag 28 januar og er i Stockholm den 29. De skal være tilbake i Stockholm søndag 5. februar.

Siden jeg bor i Trondheim blir det naturlig å slutte seg til i Sundsvall mandag den 30 januar, som er ca 45 mils vei.

Turen er beskrevet her: Polarsirkelen 2012

Pris for deltagelse: 1500 dkr
Vinterdekk er påkrevet på hele vogntoget/bobilen. Hvis piggdekk kreves det på alle hjul (vogn også).
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13183
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeFre 25 Feb 2011 - 21:17

Og med piggdekk må du kjøre sist.... Rolling Eyes
Kunne faktisk godt tenkt meg en sånn tur jeg, men tror ikke at det blir noe av dessverre. Sad

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeFre 25 Feb 2011 - 21:22

Ja, det er enklere for meg som ikke har små. Og dessuten er vel du bundet opp med lange dager i den tiden. Foreløpig vet jeg ikke om det lar seg gjøre. Får forsøke og så se hvor det bærer hen.

Og kona sa: God tur.! Det betyr visst at deltagergebyret blir på 1500 dkr!

Å kjøre sist blir ikke aktuellt, kjøper ikke piggdekk til bilen bare for en slik tur. Men etter siste års reportasje er det kanskje ikke så dumt å ligge bakerst! Langt bak...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTir 15 Mar 2011 - 23:09

Har fått svar fra Danmark:

Du kan læse om Ekspedition Polarcirklen
2012 her:

http://www.campingferie.dk/h5_campingnyt/s/visnyhed.asp?nummer=68201

Jeg reserverer en plads til dig. Så kan vi skrive sammen i november
måned og aftale nærmere om turen i februar 2012.

Hvis du har nogen spørgsmål inden kan du altid sende mig en
mail.

Med venlig
hilsen

Om et er noen som kan tenke seg å bli med ikke har egen ekvipasje så har jeg plass. Men det er langt frem og mye kan skje innen den tid. Som det står over så er det reservert plass og jeg får info fra Peer Neslein om 1/2 års tid.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTir 15 Mar 2011 - 23:16

De legger ut på mange fine turer de. Men noen ganger tror jeg det kanskje er litt på grensen eller litt over det de gjør på vinteren. Virker som reportasjene må i boks etter planene uansett om det er livsfarlige forhold på veien.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeOns 16 Mar 2011 - 7:41

Ja, jeg er obs på dette jeg også. Vi har vel pratet litt om det i en annen tråd etter det lille uhellet de hadde på dette års tur. Og er det utsikter til uvær (vind og mye snø) så blir ikke undertegnede med. Skal være trivelig også, har ikke behov for å leke ekspedisjon jeg ihverfall. Vi som bor i værutsatte strøk vet kanskje litt bedre å forholde seg til vintervær. Og kanskje er det noe mere eksotisk for den som bor i det flate landet lenger sør.

Blir vanskelig å spå været om 10 mnd, så foreløpig er det åpent.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

Antall Innlegg : 3187
Registration date : 19.01.2012

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 15 Mar 2012 - 17:57

Da er filmen med Neslein og Co kommet på http://www.tv-kanalen.dk/.
Jeg hadde gledet meg til dette lenge, men tiden strakk ikke til. Dessverre må jeg vel si, sjøl om camping i temperaturer under minus 40 slett ikke er noen spøk. Som Neslein sier; denne turen vil han huske resten av sitt liv. Og det tror jeg så gjerne, hvem vil vel ikke huske det å måtte stå opp og sjekke gassen kl 04 i -42 grader. Shocked Er nok ikke bare å jumpe ut i slåbrokken da.
Jeg fikk motorstopp rundt 1981 på Tynset, og da var temperaturen -50. Men vi kom da til en hotell med oppvarmede rom. Det fikk ikke alle på denne turen, da strømmen ahdde vært utkoblet og Neslein's Alde ikke hadde startet automatisk.
Da jeg snakket med ham den dagen hadde de vært ute på byen og kjøpt stålflasker, og som det vises her så er ikke det heller problemfritt. Kokepunktet er jo på nettopp -42 garder, men med litt tilført varme så det ut til å bli riktig så bra.

Men jeg er ganske sikker på at jeg prøver neste år igjen om de vil ta denne turen en gang til da: Det spørs, men om det blir tur neste år så blir det garantert ingen som stiller med komposittflasker. Laughing
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTir 18 Sep 2012 - 22:01

Jeg hadde en lengre samtale med "vintervennen" Peer i kveld, og spurte om det blir tur til Jukasjärvi i 2013. Han var åpen for en tur til neste år også, men han hadde investert i en eldre Solifer som han hadde planer om å reise med i Sørnorge.
Han nevnte steder som Rjukan, Geilo, Vøringsfossen, Geiranger, Beitostølen osv. som mulige stoppesteder. Men det er ikke bestemt noe enda.
Han ville gjerne ha tips om steder som er verdt å besøke på vinterstid, samt eventuelle andre ting som vintermarkeder som er verdt å få med seg under et vinteropphold i Norge.

Post gjerne noe her om du har noe som kan være verdt å gjøre/se på vinterstid.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTir 18 Sep 2012 - 22:16

Geiranger må han snart lære ikke er aktuellt annet enn midt på sommeren omtrent, han måtte gjøre vendereis sist han prøvde også.

Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTir 18 Sep 2012 - 22:19

janp skrev:
Jeg hadde en lengre samtale med "vintervennen" Peer i kveld, og spurte om det blir tur til Jukasjärvi i 2013. Han var åpen for en tur til neste år også, men han hadde investert i en eldre Solifer som han hadde planer om å reise med i Sørnorge.
Han nevnte steder som Rjukan, Geilo, Vøringsfossen, Geiranger, Beitostølen osv. som mulige stoppesteder. Men det er ikke bestemt noe enda.
Han ville gjerne ha tips om steder som er verdt å besøke på vinterstid, samt eventuelle andre ting som vintermarkeder som er verdt å få med seg under et vinteropphold i Norge.

Post gjerne noe her om du har noe som kan være verdt å gjøre/se på vinterstid.

Skal han teste utstyr er vel Rørosmartnan 19.-23. februar 2013 uslåelig. Gass er antakelig ikke helt gass lenger Shocked Cool

//Ole
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTir 18 Sep 2012 - 22:22

Det åpnet bare 2 dager etter at de var der, men han skulle sette seg grundig inn i vinterstengte veier om det ble en vintertur til Norge.
Men som jeg sa: vinteråpne veier kan bli stengte på bare noen få timers varsel.

Men om jeg kan hjelpe med tips så gjør jeg da det. Om veier er stengt eller ikke det vet man ikke før man er underveis.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTir 18 Sep 2012 - 22:24

Han skulle prøve å leve litt enkelt med Soliferen, med et solcellepanel og LED-pærer der det er mulig å skifte. Men foreløpig var det ikke avgjort.

De hadde jo tur til Røros sist vinter, en dagstur riktignok, fra en liten vinteråpen plass på svensk side.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTir 18 Sep 2012 - 23:16

janp skrev:
Det åpnet bare 2 dager etter at de var der, men han skulle sette seg grundig inn i vinterstengte veier om det ble en vintertur til Norge.
Men som jeg sa: vinteråpne veier kan bli stengte på bare noen få timers varsel.

Men om jeg kan hjelpe med tips så gjør jeg da det. Om veier er stengt eller ikke det vet man ikke før man er underveis.

Nå er det ikke sånn at denne aktuelle veien åpner og lukker stadigvekk, den var ikke åpnet for sesongen når han var der og dette skjer ikke på helt fast dato, bare sånn ca. Det burde han ha sjekket før han kjørte så langt den aktuelle dagen.
Vinteråpne veier er heller ustadige og for å være ærlig så ser jeg ikke poenget med å forsøke å finne sånne for å teste utstyr, det går helt fint å gjøre andre steder.

Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTir 18 Sep 2012 - 23:19

Forøvrig er det jo mulig å teste hvor mye sidevind Soliferen tåler langs hele Vestlandskysten i løpet av vinteren. ler ler ler

ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeOns 19 Sep 2012 - 8:51

Peer er vel avhengig av at turene blir litt spektakulære for at det skal bli værd å lese om eller ok TV.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeOns 19 Sep 2012 - 10:29

Mulig jeg er utenom boksen da, siden jeg heller leser og ser på normale aktiviteter og steder om anledningen byr seg.
Camping-tv fra Larkollen og Bøda blir bare dumt, men jeg er jo klar over at dette ikke er Nesleins produksjoner.

janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeOns 19 Sep 2012 - 19:11

Nå tror jeg ikke den turen jeg nevnte hadde som primært mål å teste div dingser eller Solifern for den saks skyld. Jeg vet hva den kostet, og det var ikke mye. Og ikke var den av den nye sorten heller. Suspect

Synes da ikke turene hans bærer preg av å være så unormale. Og hva angår Geiranger og vinterstegning så er det lett for å oss her på bjerget å se hvor toskete det er eller kan være å ikke sjekke veiene før man drar hit fra et land der sommeren er kommet langt. Vi som bor her vet at våren kan komme sent.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeOns 19 Sep 2012 - 20:43

janp skrev:

Men jeg er ganske sikker på at jeg prøver neste år igjen om de vil ta denne turen en gang til da: Det spørs, men om det blir tur neste år så blir det garantert ingen som stiller med komposittflasker. Laughing

Kompositt med et te-lys under går sikkert fint Rolling Eyes

Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeOns 19 Sep 2012 - 21:31

Sitter og ser filmen til Neslein, den stopper ved ca 40 min, er det bare her hos meg eller?

Sist endret av Jan Ole den Tor 20 Sep 2012 - 11:51, endret 1 gang
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeOns 19 Sep 2012 - 21:35

Om det er den ifra vinter så erfarte jeg det samme, men etter kortere tid. Byttet nettleser, husker ikke hvilken en som skar seg, men mulig det var Firefox eller Opera. Eller IE....
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeOns 19 Sep 2012 - 21:37

Om det er den filmen, se på salgstilbudet etter ca 1 min og 5 sek. "Tykke fryseposer"...
Passer sikkert godt i minus 40 gr. Shocked

Hdde nok kjøpt mange om jeg hadde blitt med, men som jeg sa til Peer i går: Jeg er glad det ikke ble noen tur i den kulden! Kona er slett ikke uenig, hun trodde i en periode at jeg var splitter pine gal!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeOns 19 Sep 2012 - 21:50

Måtte gi meg, joda så de fryseposene, var vel det de dro kunderpå på Ullared også tror jeg. ler

janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeOns 19 Sep 2012 - 21:58

Opera funker ok, får med meg hele filmen.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 9:50

Firefox på linux funket også fint
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120

Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 10:30

Jan Ole skrev:
janp skrev:

Eller de varmemattene som finnes for kompositflasker.Tror jeg hadde mekken sammen noe selv med en lang varmekabel til et avløp fra et fryserom.(ettersom du får de som går på 12 v no)
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 10:31

janp skrev:
Opera funker ok, får med meg hele filmen.

Funker på IE her
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 19:34

Jan Ole skrev:

Hysj, Jan Ole. Ikke si sånt, noen kan ta dine råd for bokstavelig! Shocked
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 19:37

Vi skal forresten til Sverige en tur i morgen, fredag. Tempen er på rett side av null. Enda.. Rolling Eyes

Trenger ikke telys under komposit'en denne helga. Ellers takk for tips!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 20:25

Skal ikke så langt vi, men tror det blir camping, kanskje til og med helt uten å ha med verktøy, nesten tror jeg.....

Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 20:31

Ser mulighetene til å stikke av en tur vi også i helgen.Må bare en liten tur i morgen tidlig å dra opp ei "lita" bjølle som står fast i litt gjørme.Ble prøvd med en sånn hyndai santa fee Shocked i dag men med gatedekk og lite egnet drivverk ble det bare potetåker der.
Så Lotta må til pers med grove dekk,lavserie og sperrer.... Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 20:34

Hvor mye tåler ei vogn å bli dratt når den sitter fast da? Hva blir skjevt eller ryker først, noen som vet?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 20:35

LC120

En 790? ler ler ler

Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 20:42

ArneO skrev:
Hvor mye tåler ei vogn å bli dratt når den sitter fast da? Hva blir skjevt eller ryker først, noen som vet?

Slik som den står så ryker nok ingen ting,er dekkene som har sunket med i undergrunnen.Eier fikk låne noen sahara stiger som jeg har liggende.(Plater med hull i,bruker dem når vi leker oss i snøen med bilene)
Han skulle grave litt rundt hjulene og få plass til de,alt blir litt enklere når hjulene ikke står fast.Men vi har mistanke om at noen bremser også henger.Så vi får se hva som ryker eller om den kommer opp... Rolling Eyes Rolling Eyes
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 20:45

Sverre tar utfordringene på strak arm. Ingen Bjøler for lten og ingen er for stor. Unntatt 790 som sitter med gjørma oppunder buken.

ArneO: Hvor mye vogna tåler vil vel vise seg. Dersom kulehansken sitter igjen på hengerfestet så tåler den litt mindre.. ler
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 20:46

Jan Ole skrev:
LC120

En 790? ler ler ler

Neida er en 650......
Ble også prøvd med en sånn Terracan eller noe sånt den heter.Å den står også fast nå,med utbrendt kobling....... Laughing Laughing Laughing
Kan vel si at æ glisa godt når æ så derre i dag.
Så i morgen tidlig blir det Lotta to the rescue........... ler ler ler
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.   Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012. Icon_minitime

Til Toppen Go down

Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next