| Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
turbokenneth COMBI CAMPER
Antall Innlegg : 26 Registration date : 23.02.2011
| Tema: Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu Ons 2 Mar 2011 - 22:45 | |
| Hei,skal muligens handle vogn i helga,å det kan våre fare for litt glatte veier fra oslo og opp til Romsdalen.Så får å ha en liten sikkerhet i bakhånd så har jeg sånne poser som mann kan trekke over hjulene liggende,men disse er vel beregnet til 15" felg (saab 9-5).
Derfor hadde det vert greit å visst dim på felg og dekk til denne vogna. Dette er ment som en "liten" sikkerhet i tilfelle noen mil med vinterføre.
Mvh Kenneth | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu Ons 2 Mar 2011 - 23:01 | |
| Går ikke, de er vel 13 tommer og 155 bredde, skal du ha sokker på de må du nok begynne å strikke.... Dekk klister er vel omtrent eneste mulighet. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
| Tema: Re: Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu Ons 2 Mar 2011 - 23:07 | |
| He he,nei da skjønner jeg att det ikke er noe vits i det får satse på fine veier da Å strikke det kan jeg nok ikke desverre Takker får kjapt svar ivertfall | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu Ons 2 Mar 2011 - 23:15 | |
| Går stort sett bra på hovedveier. Var snø på Strynefjellet når jeg henta min Kfu for noen år siden, forsøkte å bremse, men det var rett og slett nedslående effekt, føltes ikke som jeg hadde nok bremseeffekt på Passaten til å legge på bremsene på vogna en gang, hadde vel piggfrie dekk den gangen. Vogna jeg har nå har jeg kjørt med bak Caravellen med piggdekk, ville gått for piggdekk på vogna også om kjøring skulle blitt en vane på vinteren. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu Tor 3 Mar 2011 - 7:54 | |
| Jeg vil si at å satse på fine veier er gambling med din og andres sikkerhet. Du skal være skodd på bil og vogn etter vær og føre. Hentet ei vogn i Drammen denne uka, og det første som ble gjort var å kjøpe vinterdekk med pigg til vogna. Er det fare for glatt vei og du ikke har råd til vinterdekk eller ikke får låne dekk så gjør du klokest i å la det ligge inntil videre. Vi hadde 2 episoder med møtende lastebiler, den ene var på glatt vei. Måtte bremse hardt, og takket være godt skodd vogn var det ingen problem. Og så har man et reservehjul også. |
|
| |
| Tema: Re: Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu Tor 3 Mar 2011 - 8:28 | |
| Ja pigg dekk er å foretrekke både på vogn og på bil,men nå har det seg sånn att vi skal ta fly fra Molde-Gardemoen-Krsand og buss opp igjen til Nedenes å hente en bil først,denne har piggfri dekk. Så blir det til Oslo får å hente vogn,og rettning hjem etter på. Tror ikke det er så lett å få med seg 4 dekk på felg på flyet Men er det noen som vet boltsirkel,innpress og dim på navet på hobbyen da? Mvh Kenneth | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu Tor 3 Mar 2011 - 8:40 | |
| Ang. dimensjoner; prøv Lara Fritid. De burde kunne hjelpe deg med eksakt mål. Ser problemet med dekk i flybagasjen ja. Og slik vær det ser ut til å bli mot dene helga er det kanskje klokt å vente til veiene er bare. Da er problemet løst! |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu Fre 4 Mar 2011 - 9:50 | |
| Dimensjon på felger er 4 1/2 J 13 H2. Jeg antar at boltsirkelen er 4x100, men det kan jeg ikke garantere. Dimensjon på dekk er 155 13 | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu Fre 4 Mar 2011 - 19:55 | |
| I denne tråden finner du mere info, og som HPK sier så er det boltsirkel 100 som leveres på din vogn. På enakslet er det om jeg husker rett, boltsirkel 112 og 5,5" X 14" |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu | |
| |
|
| |
| Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu | |
|