CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Montere nytt 230Volts inntak

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Montere nytt 230Volts inntak Empty
PosteTema: Montere nytt 230Volts inntak   Montere nytt 230Volts inntak Icon_minitimeMan 2 Mai 2011 - 21:23

Jeg lurer på om jeg skal montere nytt inntak, liker ikke helt den orginale. Kan bruke den gamle til noe annet.

Men spørsmålet er hvordan det er å lage hull i sandwich-veggen. Hva er beste måten? Noe etterbehandling for å unngå rust?

Eller bør det frarådes?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Montere nytt 230Volts inntak Empty
PosteTema: Re: Montere nytt 230Volts inntak   Montere nytt 230Volts inntak Icon_minitimeMan 2 Mai 2011 - 21:35

Aluminium ruster sjelden og de flatene som blir kuttet i bør uansett vere innenfor tetningsmassen og altså i "tørr" sone.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Montere nytt 230Volts inntak Empty
PosteTema: Re: Montere nytt 230Volts inntak   Montere nytt 230Volts inntak Icon_minitimeMan 2 Mai 2011 - 21:39

Jan Ole skrev:
Aluminium ruster sjelden og de flatene som blir kuttet i bør uansett vere innenfor tetningsmassen og altså i "tørr" sone.

Trudde ikke heller at aluminium rustet, men etter å ha sett bittelitt rust i en liten ripe i taket må jeg jo lure xD
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Montere nytt 230Volts inntak Empty
PosteTema: Re: Montere nytt 230Volts inntak   Montere nytt 230Volts inntak Icon_minitimeMan 2 Mai 2011 - 21:51

Runerask skrev:
Jan Ole skrev:
Aluminium ruster sjelden og de flatene som blir kuttet i bør uansett vere innenfor tetningsmassen og altså i "tørr" sone.

Trudde ikke heller at aluminium rustet, men etter å ha sett bittelitt rust i en liten ripe i taket må jeg jo lure xD

Da må det ha havnet noe metall-spon/støv der....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Montere nytt 230Volts inntak Caravan
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Montere nytt 230Volts inntak Empty
PosteTema: Re: Montere nytt 230Volts inntak   Montere nytt 230Volts inntak Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 17:49

Runerask skrev:
Jan Ole skrev:
Aluminium ruster sjelden og de flatene som blir kuttet i bør uansett vere innenfor tetningsmassen og altså i "tørr" sone.

Trudde ikke heller at aluminium rustet, men etter å ha sett bittelitt rust i en liten ripe i taket må jeg jo lure xD

Det kan være tørket bjørkepollen som har satt seg fast i den ripa. Har du prøvd å tørke det vekk med en litt fuktig klut?

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Montere nytt 230Volts inntak Empty
PosteTema: Re: Montere nytt 230Volts inntak   Montere nytt 230Volts inntak Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Montere nytt 230Volts inntak
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Prinsipp: Sikring - Hyttavarm - Inntak vogn og spikertelt
» Nytt teppe
» Nytt fra Knaus
» Nytt Vintertelt från DWT
» Hvordan skal jeg bygge opp nytt strømnett i vogna?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: