- Vegard skrev:
- Irriterer meg så grenseløst det derre digitale bakkenettet.....
Det gamle var best kanskje. Det som irriterer meg er at jeg ender opp med enda en fjernkontroll på bordet !
Man må jo derfor montere tuneren slik at den er "synlig" for fjernkontrollen. Man må ikke glemme at man i praksis heretter skifter kanal på digital tuneren. Gjemmer man mottageren vil fjærnkontrollen ikke nå frem til tuneren.
Blir som med satelitt tuneren. Man setter tv'n på en fast kanal, evt. AV, og skifter kanal på fjernkontrollen for digital tuneren. Skal man stille volume etc. må man bruke tv'ns fjernkontroll.
Irriterende ? Ja ! Det mener nå jeg.
Jeg kjøpte en slik digitaltuner for bakkenettet for ca. 1 år siden i Sverige for svenske kanaler. Denne har ikke kortleser. Jeg har nemlig ikke interesse i å skaffe med abonnement i Sverige. Jeg plukker nå inn alle gratiskanaler på en boks som ikke er større enn en sigarettpakke. Bruker vognas gamle takantenne. Kjempeløsning om man er på tur i Sverige. Denne løsningen fungerer kun når man får signaler fra svenske senderstasjoner. I praksis mens man er i Sverige eller tett innpå grensa.
Skal jeg ha norske kanaler må jeg opp med satelitt antenna.
Jeg kan også skaffe meg et "tvilling" kort fra Canal Digital til en hyggelig penge. Det betyr at jeg kan ha 2 motagertunere og to kort på samme abonnement.
Min erfaring etter å ha puslet med dette i flere år er at for min del vil satelittantenne og abonnement fra Canal Digital være å foretrekke. Jeg kan på denne måten plukke inn mine kaneler i stort sett hele europa. For min del vil en fastmontert satelitt parabol på taket av vogna være et must.
Klart.. ligger jeg fast på plass i Norge kan digitalt bakkenett
kanskje komme til sin rett for meg.
Dette ble muligens ikke svar på trådstarters spørsmål, men likevel noen relevante betraktninger.