CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold.

Go down 
AvInnlegg
Gjest
Gjest

BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold. Empty
PosteTema: BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold.   BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold. Icon_minitimeFre 3 Jun 2011 - 19:25

Fant en servicemanual for BPW hos Hofstad.no. Her er det beskrevet moment for hjulmuttere, smørepunkter og ikke minst hvirdan å legge inn bremsebånd. Noen på et annet forum (Vegard) gjør dette selv.

Og det er beskrevet intervaller for forskjellige ting, og intervallene tilsier at dette lett blir oversett av en del av oss campere.

Link til servicemanual BPW.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold.   BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold. Icon_minitimeFre 3 Jun 2011 - 22:06

Har sett den beskrivelsen hos Hofstad,det er mye penger å spare ved at man tar servicen selv på undervogna,husker ikke i farta om det sto noe om å sjekke boltene i ramma og mellom ramma og gulv,det er viktig å ha kontroll på at de boltene ikke er løs.

Sparer ca 3500,- på at mann gjør den servicen selv.Heter vist en lett service hos forhandler
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold.   BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold. Icon_minitimeLør 4 Jun 2011 - 22:09

Her er det også å finne blant annet anbefalt moment på hjulmutter, både på stål og alu. Og anbefalt mengde med fett også om en skal smøre selv. Og det har jeg gjort i dag, ble ei nyinnkjøpt fettpresse fra Biltema.

Vet ikke om jeg tør begynne med bremsebånd, tror ikke jeg er stø nok i dette. Og erfaring fra andre ting tilsier at slikt holder en seg langt borte fra om en ikke vet hva en gjør. Kan fort gå aldeles galt om en driter på draget, bokstavelig talt! Suspect

EDIT: Jo det e angitt noe om moment på bolter rammevang/drag. Side 22. 92 Nm pluss/min 10%.
Til Toppen Go down
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin

Male
Antall Innlegg : 77
Registration date : 19.07.2009

PosteTema: Re: BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold.   BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold. Icon_minitimeOns 13 Jul 2011 - 11:17

Ka slags fett bruker dokker...? sto ingen ting i manualen

Svein-Roe
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold.   BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold. Icon_minitimeOns 13 Jul 2011 - 15:18

Lagerfett fra Biltema, ikke litiumbasert om jeg husker rett. Hjernen er i feriemodus...
Til Toppen Go down
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin

Male

PosteTema: Re: BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold.   BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold. Icon_minitimeOns 13 Jul 2011 - 15:21

Å det bruker du på alt som rører seg.... draget, lager og foringer...?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold.   BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold. Icon_minitimeOns 13 Jul 2011 - 15:33

Brukes på de smørenipler som skal smøres, ikke noe annet.

Se i beskrivelsen om hvor det skal smøres, eller let opp niplene. Kjøpte ei pumpe og bruker slangen som fulgte med. Ganske prakkete å få tube på plass, så jeg vil anbefale noe annet enn Biltema sin pumpe.

Mulig jeg ikke skjønner hvordan dette skal gjøres, ingen bruksanvisning var med. Bannet litt høyt etter 1/2 times plundring.. confused
Til Toppen Go down
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin

Male

PosteTema: Re: BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold.   BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold. Icon_minitimeOns 13 Jul 2011 - 15:41

D var alle niplene eg mente...
Tenkte om du hadde en sort grease for drag og en anna for hjullager...

Men da e det bare å hive seg i bilen... Biltema neste
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold.   BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold. Icon_minitime

Til Toppen Go down

BPW og Winterhoff. Nyttige tips for vedlikehold.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tips om punktering
» Winterhoff
» Winterhoff caravan brager.
» Tips om 540 UKF/UFK
» Tips og råd..