Tema: Sykkelstativ på draget Tor 9 Jun 2011 - 12:33
Er det noen her med Hobbyvogn som har montert sykkelstativ på draget? Jeg har tenkt til det på vogna under, men jeg lurer på om det er noe problem å demontere det plastdekselet på draget
Gjest Gjest
Tema: Re: Sykkelstativ på draget Tor 9 Jun 2011 - 19:39
Jeg har vært inne på dette selv og vet at noen har montert en Biltema-kule etter først å ha demontert dekselet.
Selv ønsker jeg ikke å øke kulevekten ytterligere eller ha sykler som både er i veien for gassluka og bakluka på bilen. Våre havner på taket.
//Ole
ArneO GENERAL!
Antall Innlegg : 2903 Age : 58 Localisation : Asker Registration date : 16.08.2008
Tema: Re: Sykkelstativ på draget Tor 9 Jun 2011 - 20:21
Vet ikke om det er omtrent samme deksel på Hobby og Adria, men det var ikke noe problem å ta bort dekselet på en Adria. Før du kjøper stativ og setter det på sjekk ut hvilke konsekvenser det har for pakkingen. Om dobbelsenga er foran og du har planer om å stue ting der kan det bli litt vel tungt foran. Men sjekk ut om du får en god balanse. Det er ikke umulig, men om du vil komme til luka må stativet ganske langt fram. Med stativet langt framme, kommer også syklene nære bilen når du svinger, så det blir litt mer å passe på.
Antall Innlegg : 8904 Age : 67 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
Tema: Re: Sykkelstativ på draget Tor 9 Jun 2011 - 21:35
Sikkert ingen problem å ta vekk dekselet på draget for å montere sykkelstativ. Har en svært negativ erfaring med slik kule til å montere på draget fra Biltema. Kula knakk løs fra firkantrøret den var sveiset på da vi var midt mellom Kautokeino og Alta for et par år siden. Fikk heldigvis stoppet i tide før noen stor skade var skjedd på sykler og vogn. Har siden kjøpt meg et tiltbar sykkelstativ og satt på draget siden jeg ikke ønsker flere slike hendelser. Viste seg at det var flere som hadde negativ erfaring med slike kulefester.
Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 46 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
Tema: Re: Sykkelstativ på draget Tor 9 Jun 2011 - 22:11
Tror nok det dekslet er det minste problemet i denne saken. Blir fort en god del ekstra kilo hvis med en eller to sykler på i tillegg. Vi har hatt syklene på taket tidligere, på biltaket selvsagt
Gjest Gjest
Tema: Re: Sykkelstativ på draget Tor 9 Jun 2011 - 22:57
Thomas skrev:
Vi har hatt syklene på taket tidligere, på biltaket selvsagt
Syklene er ikke med lenger, eller har dere plassert dem et annet sted?
//Ole
Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 46 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
Tema: Re: Sykkelstativ på draget Tor 9 Jun 2011 - 23:01
Ole3 skrev:
Thomas skrev:
Vi har hatt syklene på taket tidligere, på biltaket selvsagt
Syklene er ikke med lenger, eller har dere plassert dem et annet sted?
//Ole
De er ikke lenger med nedover. Vi reiser til bl.a. Union Lido og der er det stort sett ikke lov med sykkel. Hadde med første året, men de ble ikke brukt én eneste gang. Så derfor drar vi ikke på de kiloene en gang til
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 56 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
Tema: Re: Sykkelstativ på draget Tor 9 Jun 2011 - 23:04
Er det lov med Segway da?
_________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
Thomas GENERAL!
Tema: Re: Sykkelstativ på draget Tor 9 Jun 2011 - 23:20
Jan Ole skrev:
Er det lov med Segway da?
He he.. Segway'n er vel også et hjulbasert fremkomstmiddel Tviler nok ja...
Gjest Gjest
Tema: Re: Sykkelstativ på draget Tor 9 Jun 2011 - 23:20
På Øland så! Mener å ha sett bilder der en kan leie en Segway med styrmann ombord også. For en hundrings!
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 56 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
Tema: Re: Sykkelstativ på draget Tor 9 Jun 2011 - 23:26
Falköping, skikkelig gøy altså..
_________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89