CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?

Go down 
+6
myklebust.oyvind
Beduin
Stine
joka
lea
morrun
10 posters
AvInnlegg
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeTor 9 Jun 2011 - 22:18

Hei.
Vi har en LMC 500 MDK 2002 med et flaut lite tv-skap oppunder taket (med "trekkspill-skyvedører"). Har rikstvboks og en liten 15" på fot inni der, men det er egentlig ikke helt plass til den heller. "Drømmen" er en veldig snedig leddet og ganske lang festearm med hurtigfester, slik at jeg kan svinge armen ut av skapet og hekte på tv`en. Inn i skapet og bort me`n igjen, når jeg ikke vil ha tv`en på, og hurtigfester slik at jeg enkelt kan ta av tv`en og rulle den inn i dyna under transport. Håper å kunne få på en 22" LED, hvertfall.

Har noen av dere stått med samme utfordringa og fått til en bra løsning? Tips til gode (og rimelige) produkter? Har jo ikke lyst til å skru festet hverken i yttervegg eller tak. Beste feste ser det ut som jeg finner i tv-hylla sin bunnplate.

På forhånd takk,
mvh. morten
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeTor 9 Jun 2011 - 22:34

Kjøpte et Vogels EFW 6125, kan klarei nntil 22".

Har hatt det samme festet tidligere også, solid og enkelt å ta av tv, en 10 mm skrue om jeg husker rett, (mulig 12mm)
Til Toppen Go down
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeTor 9 Jun 2011 - 23:15

Lekker sak JanP, men jeg må nok ha en med lengre utsving. Flere forslag?

Mvh. morten
Til Toppen Go down
lea
CARAVANER
CARAVANER
lea


Antall Innlegg : 67
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 20.11.2010

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeFre 10 Jun 2011 - 10:03

Om du ikke har fått kjøpt deg tv enda så tror jeg expert hadde tilbud på 22" nå.
Denne kan du få i rosa også som jo hadde passet mèèget godt i vogna .

Men med feste ditt så ta å lag en tegning av hvordan du vil ha det å dra ut til Walsø mek verksted.
Er ikke sikkert at det vil bli noe dyrere enn kjøpe feste i caravan butikken, samt du får det som du vil ha det .

Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 59
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeFre 10 Jun 2011 - 10:23

Til Toppen Go down
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeFre 10 Jun 2011 - 13:10

[quote="lea"]Om du ikke har fått kjøpt deg tv enda så tror jeg expert hadde tilbud på 22" nå.
Denne kan du få i rosa også som jo hadde passet mèèget godt i vogna .

Du kan spøke du, blir ikke sittende uvirksom av bare litt dårlig vær ...

Nå er ikke rosa tv det fargevalget som lå nærmest, sånn umiddelbart, men kanskje det ville være "prikken over i-en" for dere , for å tjene noen kroner på utleie av vogna til gullkjedebehengte østeuropeere som er på tur i noreg med en to-tre av "konene" sine Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? 65842

Uansett, takk for tipset Wink
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeFre 10 Jun 2011 - 15:13

Min bobil har en TV som skjules bak et av overskapene og senkes ned når den skal brukes. Selve TVn er festet i skapet og ødelegger ikke yttervegg. Men du må jo i såfall ta bunnen i overskapet og lage bakvegg ca 10-15cm ut i fra ytterveggen så TVn får plass og noe den kan festes i.

Når TVn er heist opp er den skjult i underkant også av en list som er skrudd fast i TVfestet og ser ut som resten av overskapene.

Til Toppen Go down
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin


Male
Antall Innlegg : 77
Localisation : Senja
Registration date : 19.07.2009

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeMan 13 Jun 2011 - 10:17

Kjøpte på Expert en 19" med innebygd tuner for Rikstv. Denne LED tv bruke bare 14W og va ferdig me 12V ledning som gjorde valget enkelt. Den hadde også innebygget DVD.
I skapet mitt var det kun plass til 49 cm brei TV så eg hadde ikkje så mye å velge mellom, iallefall hvis eg skulle kunne lukke "trekkspilldøra"
Til Toppen Go down
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER
myklebust.oyvind


Male
Antall Innlegg : 34
Age : 44
Localisation : Tennfjord
Registration date : 01.06.2011

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeFre 17 Jun 2011 - 22:57

Jeg løste det på følgende måte. Fann fort ut at visst jeg skulle få inn en stor nok tv måtte foten bort. Så da gikk det akkurat inn en 24" led tv cheers cheers cheers


Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Imag0089r.th
Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Imag0088n.th
Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Imag0087uv.th
Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Imag0086f.th
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeFre 17 Jun 2011 - 23:11

Fikk montert et veggfeste fra Vogels rett på veggen. Imidlertid så er kjøleskapet rett bak så jeg kan ikke bruke lange skruer eller maskinskruer med mutter da jeg ikke kommer til på baksiden.

Jeg løst det slik: forboret 6 hull til kraftige skruer, som ble kappet ned til 15 mm lengde. Og så ble gjengene og hullet fyllt med sterkt lim. Har ikke kjøpt ny tv, men det blir en 22 eller 23 LED. 26" vi bruker i dag er for stor, og kan ikke henges noe sted heller.

Så får jeg bare se om festet henger på veggen etter neste tur som blir ferieturen. Skal ta en sjekk for å se om skruene sitter før jeg drar. Men plata, Vesa 100, løsnes meget raskt med en 12 mm nøkkkel, det gjorde jeg tidligere med det samme veggfestet.
Til Toppen Go down
Ralena
CAMPER
CAMPER
Ralena


Female
Antall Innlegg : 36
Age : 52
Localisation : Asker
Registration date : 24.04.2011

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 18:11

myklebust.oyvind skrev:
Jeg løste det på følgende måte. Fann fort ut at visst jeg skulle få inn en stor nok tv måtte foten bort. Så da gikk det akkurat inn en 24" led tv cheers cheers cheers


Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Imag0089r.th
Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Imag0088n.th
Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Imag0087uv.th
Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Imag0086f.th



Dette likte jeg, har prøvd å finne på en måte å få inn en større tv i det skapet, ser ut som du kan snu tv og se i fra sengen også hvis jeg ikke tar helt feil ?
Til Toppen Go down
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER
myklebust.oyvind


Male
Antall Innlegg : 34
Age : 44
Localisation : Tennfjord
Registration date : 01.06.2011

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 18:24

Ja da snur jeg hele stangen/røret. Kan love deg at du ikke får inn noen større tv i det skapet Cool
Til Toppen Go down
Ralena
CAMPER
CAMPER
Ralena


Female
Antall Innlegg : 36
Age : 52
Localisation : Asker
Registration date : 24.04.2011

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 18:42

hehe jeg kan leve med en 24" Smile

Takk Smile
Til Toppen Go down
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER
myklebust.oyvind


Male
Antall Innlegg : 34
Age : 44
Localisation : Tennfjord
Registration date : 01.06.2011

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 23:06

Tv'n er forøvrig en United LED, med innebygd riks-tv tuner
Til Toppen Go down
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeLør 2 Jul 2011 - 23:25

Hei igjen. Genial løsning Myklebust, slik vil jeg ha det. Hva er kjøpt og hvor har du kjøpt det, og hva er hjemmelaget og hvordan?
Til Toppen Go down
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER
myklebust.oyvind


Male
Antall Innlegg : 34
Age : 44
Localisation : Tennfjord
Registration date : 01.06.2011

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeLør 9 Jul 2011 - 11:40

Selve festet kjøpte jeg via jobben, husker ikke hvilken leverandør det var. Mener jeg fant det ved hjelp av vår gode venn google. Når jeg hadde festet i hende fant jeg et passende rør. Festene til røret laget jeg ved hjelp av to hullsager i passende dimensjoner.
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeLør 11 Feb 2012 - 15:21

Er ikke 40" standard i disse dager altså? Wink

Jeg og frøkna liker best å krype inn under dyna når vi skal se film eller spille xbox.
Så derfor ble det montert slik i min 540 Premium.

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? 423771_10151271382185182_873550181_23207776_959967629_n

Fra siden:
Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? 430927_10151271382555182_873550181_23207777_795295667_n

Skjult kabel:
Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? 429212_10151271381895182_873550181_23207775_706452920_n

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? 419811_10151271381400182_873550181_23207774_235292412_n


Sist endret av offpist den Lør 11 Feb 2012 - 17:51, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeLør 11 Feb 2012 - 15:29

Der tv`n vanligvis ville stått passet bedre for en Ipad docking syns jeg,
Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? 429281_10151271383570182_873550181_23207779_1502630014_n


Sist endret av offpist den Lør 11 Feb 2012 - 17:19, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeLør 11 Feb 2012 - 15:33


Var ikke lett å se uten bilder Wink

Du må laste opp bilder på nett og linke de hit...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Caravan
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeLør 11 Feb 2012 - 15:55

Ja, var det jeg gjorde..
Virker fint også herfra... hmm..
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeLør 11 Feb 2012 - 17:07


Hmmm.... får ikke de opp her jeg. Har prøvd med Opera og IE. Men andre ser de kansje?

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Caravan
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeLør 11 Feb 2012 - 17:20

Brukte en litt dum plass å laste opp bildene tydeligvis, kun innloggende som kan se.. Wink
Men NÅ skal det virke.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeLør 11 Feb 2012 - 17:35

jupp virker her nå med opera jaffall
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitimeLør 11 Feb 2012 - 17:40


Nå funker det Smile

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Caravan
Til Toppen Go down
Sponsored content





Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Empty
PosteTema: Re: Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?   Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Oppheng for flatskjerm, hvordan har dere løst dette?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Flatskjerm med DVD
» Tv/flatskjerm/tv-tuner/paraboltuner
» Oppheng til skyvedør 720 ukfe 2012
» Oppheng lampe knaus blueline
» Skifte oppheng for skyvedører 2008 Hobby 650 KFU

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: