CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Vannkrana er død på varmtvann

Go down 
5 posters
AvInnlegg
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Male
Antall Innlegg : 308
Registration date : 25.06.2010

Vannkrana er død på varmtvann Empty
PosteTema: Vannkrana er død på varmtvann   Vannkrana er død på varmtvann Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 10:44

La den under elekrisk da det muligens er et elekrisk problem, ellers får moderator flytte den til et passende sted.

Har en 02 Hobby og får ikke krana til å fungere på varmvann. På badet fungerer den perfekt, mens på kjøkken er den helt død. Akkurat i det en svinger krana over midten fra kaldt til varmt skjer det ingen ting og pumpa slutter. Ser for meg 2 ting, krana er defekt eller et elekrisk problem. Noen vært borte i det samme?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Vannkrana er død på varmtvann   Vannkrana er død på varmtvann Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 14:17

Kombinasjon, defekt kran/elektrisk antar jeg.

Alternativ 1: åpne og se hva som er feil
Alternativ 2: bytt ut selve kranen, slangene under kan benyttes om igjen hvis den kan kjøpes uten.

Jeg har 2 kraner liggende, en som ble reparert til bruk på badet, og 1 til kjøkkenet som jeg kjøpte da jeg hadde en feil. Fikk ikke stoppet pumpa, kjøpte ei for å bytte ut. Neste gang var alt ok, så da kan det være kjekt med noe i reserve.

Bytter du ut ta vare på den gamle, jeg satte sammen deler til ei 100%brukbar av 2 med feil, det er den jeg har liggende i skapet om noe skjer. Der ligger det også ei ekstra lita pumpa, da tidligere erfaringer med Reich pumper tilsier at de blir svanger på vinters tid, og slutter å virke. Og så har de en tendens til å lukte litt brent også under svangerskapet. Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13247
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Vannkrana er død på varmtvann   Vannkrana er død på varmtvann Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 14:29

Kjører fortsatt på den gamle Hobbypumpa som jeg hadde som reserve, satte den inn i påsken etter at Twinpumpa ga opp. Ny twin ligger i skapet og venter, men trykket er upåklagelig sånn det er takket være relestyringen og feitere kabler. Rolling Eyes

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Vannkrana er død på varmtvann   Vannkrana er død på varmtvann Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 14:44

Jan Ole skrev:
Kjører fortsatt på den gamle Hobbypumpa som jeg hadde som reserve, satte den inn i påsken etter at Twinpumpa ga opp. Ny twin ligger i skapet og venter, men trykket er upåklagelig sånn det er takket være relestyringen og feitere kabler. Rolling Eyes

Sikkert bare at Hobby pumpa er mye bedre enn lefse-pumpa, har sikkert ikke noe med kabler og releer å gjøre Laughing
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Vannkrana er død på varmtvann   Vannkrana er død på varmtvann Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 16:35

Mulig, har bare prøvd uoriginal pumpe i Dethleffsen, Reich Twin, men er ikke sikker på om Hobbypumpa var original heller, men den er jaffal av den enkle typen... Shocked

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: Re: Vannkrana er død på varmtvann   Vannkrana er død på varmtvann Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 21:50

Kan ikke være så enkelt at den røde varmtvannsslangen har hoppet av koplingen på undersiden av krana?? Det har den gjort hos meg, men på badet.
Til Toppen Go down
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER
myklebust.oyvind

Male
Antall Innlegg : 34
Registration date : 01.06.2011

PosteTema: Re: Vannkrana er død på varmtvann   Vannkrana er død på varmtvann Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 22:45

Tipper det er bryteren i kranen som er defekt, evt. en ledning som er løs
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Vannkrana er død på varmtvann   Vannkrana er død på varmtvann Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 22:50

Men bryteren bryr seg ikke om kranen står på varmt eller kaldt, bare om hendelen blir hevet eller senket.
Like fullt virker det som mekanismen som påvirker bryteren er noe ustadig Suspect

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER
myklebust.oyvind

Male
Antall Innlegg : 34
Registration date : 01.06.2011

PosteTema: Re: Vannkrana er død på varmtvann   Vannkrana er død på varmtvann Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 22:55

Det er i allefall no ifbm. bryteren, siden pumpen stopper Very Happy
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: Re: Vannkrana er død på varmtvann   Vannkrana er død på varmtvann Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 23:23

myklebust.oyvind skrev:
Det er i allefall no ifbm. bryteren, siden pumpen stopper Very Happy

Dette er noe jeg overså Smile Og siden jeg ikke er elektrikker... heller.... så skal jeg ikke si noe mer Smile Smile
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Male
Antall Innlegg : 308
Registration date : 25.06.2010

PosteTema: Re: Vannkrana er død på varmtvann   Vannkrana er død på varmtvann Icon_minitimeTir 21 Jun 2011 - 11:47

Takk for alle tips og råd!
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Vannkrana er død på varmtvann   Vannkrana er død på varmtvann Icon_minitime

Til Toppen Go down

Vannkrana er død på varmtvann
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Varmtvann
» varmtvann
» Caravan varmtvann
» varmtvann og knapper
» Trykk på varmtvann