CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 VW Sharan 2.0 TDI

Go down 
+6
thor_egil
ArneO
lange
Lars Egil
joka
OyvindSP
10 posters
AvInnlegg
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeOns 22 Jun 2011 - 23:52

Da er bilen endelig prøvekjørt og som lovet kommer det en liten oppsummering!

Data på prøvekjørt bil:
Volkswagen Sharan Highline 2,0 TDI DSG Bluemotion Technology
140 HK /320 Nm fra 1750 o/min
7 seter
Egenvekt: 1800¨
Nyttelast: 540 kg (med 4motion: 640 kg)

Maks tilhengervekt: 2200 kg (med 4motion: 2400 kg)
Maks vogntogvekt: 4540 kg (med 4motion: 4970 kg)

Lengde 485 cm
Bredde 190,4 cm, med speil 208,1 cm

Utseende/interiør:
Bilen er ganske kjedelig utvendig, selv Highline-utgaven. Men det diskre utseende skjuler også bilens størrelse meget godt. Faktisk er bilen bredere enn vår Mulitvan, og bare noen små cm kortere, men når den står på gården ser den mer ut som en litt forvokst Touran, en bil den forøvrig ligner ganske mye på.

Setene passet mine 190 cm utmerket, og det var lett å finne en god kjørestilling. Jeg satt også godt i de andre setene, bakerste rad inkludert. Bilen har heldigvis tradisjonelle instrumenter, lettleste og velplassert. Alle betjenigshendler og knapper sitter der man forventer og gjør jobben helt greit. Det eneste jeg stusser på er at radioen delvis må styres med touch-screen, en heller dårlig løsning på svingete veier.

Plass:
Innvendig er plassfølelsen god, med litt romskipfølelse a la Renault Espace. Det er selvfølgelig ikke en Mulitvan, men jammen var det 7 gode sitteplasser, men full beinlengde over alt. Og det er fortsatt plass til en koffert eller to bak bakerste rad. Så dette er virkelig en ekte 7-seter. Med bakerste seterad klappet ned er bagasjerommet STORT, og er behovet enda større er det bare å forsette å klappe ned seter!

Motor/gir:
140-hesteren gjør en helt grei jobb uten å overbevise. Den virker litt anstrengt når den blir presset, men ved normal kjøring er den nesten ikke hørbar. Forbruket er mye lavere enn forrige generasjon motorer, og med vogn på en prøverunde i dag bruke vi 0,92 pr. mil. DSG-kassa er en drøm å kjøre med, den girer så mykt at det nesten ikke merkes. Vil man leke er det padder på rattet, men etter en liten stund, da man finner ut at dette er en ikke-lekebil er det helt greit å la elektronikken passe på giringen igjen.

Utstyr:
Det er plenty av standardutstyr på bilen, og alle de riktige forkortelsene er med: ABS, ESP, ASR osv. I tillegg er det veldig greit å velge parkeringssensorer, man ser nemlig ikke hjørnene på bilen, ja faktisk så jeg ikke panseret i det hele tatt. Og lista over ekstras inneholder noe for alle, vil jeg tro. (jeg i allefall funnet mine favoritter)

Med vogn:
Jeg spurte selgeren pent om vi kunne teste med vogn og, jada! det er bare å kjøre det!

Det var vanskeligere enn jeg trodde å rygge inntil med DSG kombinert med elektrisk håndbrekk, hill-hold og gass som ikke virker dersom man trår på bremsen samtidig, men jeg fikk nå lirket meg inntil. Liker faktisk manuell bedre da kan jeg lure meg inntil millimeter for millimeter med større presisjon.

Vel ute på veien merket jeg straks at bilen hadde full kontroll over hengeren, til tross for noe lav kulevekt ettersom jeg bare dro den med fra parkeringen, og det fortsatt er igjen 20 liter vann i tanken bakerst. Bilen hadde full kontroll, og jeg følte aldri at det ble ubehagelig, selv om vi kjørte på til dels meget dumpete/skrå vei. Bremsene tok meget godt, og motoren gjorde en helt grei jobb, slev om jeg merket godt at det mangler 35 hk, 80 Nm og 50 kubbik opp til Multivanen. I bakker der vi normalt kan akselerere videre forbi 90 om vi ønsker, nådde den 90 , og det var det. (og fortere enn 80 er jo ikke tillatt uansett så)

Konklusjon:
Inntrykket er at dette er en helt ok bil, som det sikkert går an å bli glad i. Det er litt synd at VW ikke tar den litt lengre ut, a la Ford Galaxy, og gi den et bedre understell og en litt mer responsiv oppførsel, men det er nå en gang en familiebil, og til det formålet fungerer den utmerket. Bilen overbeviser ikke på noen områder, men totalpakka er så bra at dette absolutt er å anbefale. Den fungerer helt utmerket som trekkvogn og med en litt mindre henger enn vår er nok dette en drømmebil. Så jeg er rett og slett redd for at jeg kommer til å bestille en 4motion i løpet av uka...
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 8:08

OyvindSP skrev:


Det var vanskeligere enn jeg trodde å rygge inntil med DSG kombinert med elektrisk håndbrekk, hill-hold og gass som ikke virker dersom man trår på bremsen samtidig, men jeg fikk nå lirket meg inntil. Liker faktisk manuell bedre da kan jeg lure meg inntil millimeter for millimeter med større presisjon.

det er enklere med sikkerhetsbeltet på, da er det bare å gi litt gass og håndbremsen kobler ut automatisk,
med manuell gir, slipp ut clutchen til "holdepunkt" og gi litt gass
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 8:41

Pris..................?
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 9:26

Enig i vurderingene om at den kunne vært mer spennende i designet, men at det likevel er en bil som gjør det man forventer på en god måte.

Takk for at du tok deg tid til å skrive en lite testrapport. Det er alltid interessant å lese brukererfaringer Smile
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 11:28

joka skrev:
OyvindSP skrev:


Det var vanskeligere enn jeg trodde å rygge inntil med DSG kombinert med elektrisk håndbrekk, hill-hold og gass som ikke virker dersom man trår på bremsen samtidig, men jeg fikk nå lirket meg inntil. Liker faktisk manuell bedre da kan jeg lure meg inntil millimeter for millimeter med større presisjon.

det er enklere med sikkerhetsbeltet på, da er det bare å gi litt gass og håndbremsen kobler ut automatisk,
med manuell gir, slipp ut clutchen til "holdepunkt" og gi litt gass

OK! Det var jeg ikke klar over. Redselen for å skade demo-bilen var rimelig stor, så jeg var nok ut og inn av bilen 5 ganger før jeg fikk på hengern. Tar jo litt tid å ta på beltet hver gang selvfølgelig. (Grunnet jordskjelvet i Japan kan man ikke bestille ryggekamera, noe som selvfølgelig hadde gjort det mye enklere å rygge inntil)

Valget mellom automat og manuell er forøvrig et akademisk problem for oss, da 4motion kun leveres med manuell 6-trinns kasse, og vi prioiterer 4wd foran DSG.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 11:32

Lars Egil skrev:
Pris..................?

Priser ligger her!
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 11:39

Tok forøvrig en liten ekstra-runde i dag, litt motorvei-kjøring og parkering. På motorveien oppfører bilen seg eksemplarisk, skal ikke skryte av at jeg kjører fort, men den var stabil og fin litt over 100 også. Styringen ble tyngre, noe som gjorde bilen mindre nervøs. Fin akselerasjon også fra 80 og oppover. Den ligger vel så bra på veien som Multivanen.

I et trangt p-hus i Asker oppdaget jeg at den krever god plass, kombinert med uoversiktilg karroseri er det en utfordring å komme seg inn i trange luker. Jeg synes T5en er mye enklere å parkere, men så har jeg jo hatt den i 5 år da. Kanskje automatisk parkeringsassistent ikke er så dumt likevel?
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 12:17

Var jo ikke så ille priset egentlig. Og i Highline har en vel egentlig det en trenger...?
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 12:46

Lars Egil skrev:
Var jo ikke så ille priset egentlig. Og i Highline har en vel egentlig det en trenger...?

Ja, stort sett. Vil dog varmt anbefale en eller annen form for park assist/sensorer, ref min opplevelse i p-hus i dag....
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 12:53

To smarte ting jeg glemte: Den varslet på informasjonssystemet at jeg hadde en defekt blinklyspære på hengern, og det stemte :-) Må også nevne slepekroken, den har integrert 13-polet kontakt, mao mye mindre vedlikehold/fare for korrosjon i kontakten på bilen.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 16:50

Hva er ca vekt på vogna når du testet?
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 16:55

Tipper rett under 2000 kg.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 17:13

Det er litt synd at den ikke kommer med 170 hk og trekk på alle fire.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTor 23 Jun 2011 - 18:58

Helt klart synd. Iflg møller var det så vidt den fikk 4motion i det hele tatt. Kunne jo tom ha tatt ut 180 som i T5b
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeLør 25 Jun 2011 - 0:49

Hvor snuten på Sharan slutter er et spørsmål om tilvenning..helst før man subber borti noe som er hardt..og dyrt!!!
Men sensorer kommer alltid godt med uanz.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeMan 27 Jun 2011 - 21:05

og i høst en gang kan jeg fortelle mer for da kommer MIN! affraid cheers
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeMan 27 Jun 2011 - 23:33

Grattis, blitt veldig fin den nye.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeSøn 18 Des 2011 - 22:07

Sier ikke mer enn sjekk avatar.....DEILIG! Skal bruke den noen dager så skal dere få en liten oppdatert rapport på 4motion-utgaven.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeMan 19 Des 2011 - 9:25

Gratulerer, blir spennende å høre hva du synes om den.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Sharan 4motion   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTir 6 Mar 2012 - 13:09

Ser at jeg har oversittet mitt løfte om rapport med mange uker, men nå kommer endelig oppfølgeren! Vi har hatt nybilen i snart tre måneder nå, og tilbakelagt ca. 5000 km. Bortsett fra en løs ledning som gjorde at en airbaglampe lyste, har det ikke vært noe å utsette på bilen. Uvant for meg som har hatt brukte biler bestandig bare å kjøre og fylle diesel.

Tenkte å bruke malen fra min første-omtale for å belyse erfaringer, forskjeller fra testbilen, og fordeler/ulemper med det utstyret vi har valgt.

Data/utstyr

Volkswagen Sharan Highline 2,0 TDI 4motion Bluemotion Technology
Ekstra:
El. innfellbart tilhengerfeste
Xenon/led-lys
18" felger/dekk sommer
Sportsunderstell
RDC 510 med Dynaudio
Mørke ruter bak
Parkeringssensorer foran/bak
Beskyttelsesfolie i dører/bakluke
El. innfellbare speil

Utseende/interiør:
Synes fortsatt at Ford S-max/Galaxy er mer spennende å se på, men man venner seg til det meste. Mot alle anbefalinger valgte vi lyst skinninteriør, og dette gir en fantastisk romfølelse i bilen. Selv om det krever litt ekstra stell, angrer jeg ikke. Barna trives godt i sine seter også, og det er meget enkelt å 'ommøblere' bilen til forskjellige behov: Frakte ski, mye bagasje, mange barn osv. osv.

Plass:
Den virkelig testen ble vinterferie med 4 barn og bikkje i bur. Det betyr tilhenger! Det er plass til helgebagasje for seks, men ikke 6 par lanngrenn- og slalomski og 3 snowboard med tilhørende støvler, hjelmer og klær. Men med norske fartsgrenser er det liten forskjell på tur med og uten henger, så det var bare å hive oppi og sette av gårde.

Som rent pakkesel er bilen utmerket. Jeg har vært på trelasten et par ganger og kjøpt materialer, og fått store øyne da jeg legger ned alle setene, passasjersetet inkludert, og stapper inn alle varene mine. Da sluker bilen det meste!

Motor/gir:
140-hesteren gjør en helt grei jobb også med 4motion. Forbruket er litt høyere enn 2wd-utgaven, og mye høyere enn en Passat med samme motor, men så veier bilen 1867 kg også. Synes utvekslingen virker veldig riktig ift norske fartsgrenser, med fint drag på 6. gir ned til 70. Motoren går utrolig stille, og jeg ha nå sluttet å være misunnelig på andre med moderne dieselmotorer, ene og alene fordi min motor er en av de stilleste.

Utstyr:
Mest fornøyd med: Parkeringssensorer! Dessuten er det elekstriske tilhengerfestet genialt, et trykk på knappen, og frem kommer herligheten.

Minst fornøyd med: Stereo med DAB og ekstra dyrt Dynaudio system. Ikke verdt pengene, hverken med tanke på lydkvalitet (hadde mye bedre lyd i en Audi A6 med subwoofer i bagasjen) eller med tanke på at radioen ikke støtter DAB+ (den innebygde SD-kortleseren er derimot genial, har lastet over 6 GB med musikk om kan velges i klartekst på skjermen!)

Konklusjon:
Etter 5000 km har jeg vent meg til tanken på nok en gang å ha brukt alt for mye penger på en stor og ikke så pen bil. Den er utrolig praktisk i hverdagen, mye enklere å ha med å gjøre enn vår gamle Multivan, og mye billigere i drift. Med sportsunderstell er den veldig god å kjøre, og selv om det ar vært en dårlig vinter med tanke på å teste 4wd her på Østlandet, har de få prøvelsene vi har møtt blitt håndtert lekende lett.

En liten ting som må legges til er den servicen jeg har fått hos forhandleren. Tidligere var dette det siste stedet jeg kunne tenke meg å handle bil, men en utrolig flott gjeng hos Møller Asker og Bærum har gjort at jeg har snudd fullstendig! Både salg og ettemarked fungerer nå utmerket, jeg føler meg godt ivaretatt og får alltid kjempeservice! Kan anbefales til alle!

Første langtur med vogn blir kanskje i påsken, så får vi se om det kommer en ny rapport da!
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTir 22 Mai 2012 - 14:23

Du verden som tiden flyr! Plutselig var det mai du skjønne milde, og vogna er flyttet til sin nye faste sommerresidens i Skåne. Det betyr at vi har tilbakelagt 60 mil med Sharanen med henger bak. Og det fungerte aldeles utmerket!

Med kone, fire barn, hund og hengervekt på 2200 kg føltes det trygt og godt å ligge i marsjfart på 90, selv i hastighet over 100, som forekom et par ganger ved forbikjøring, lå ekvipasjen støtt og godt på veien. Det blåste til dels kraftig nedover i Sverige, og selvfølgelig var det litt mer bevegelse i vindkastene enn vi opplevde med Mulitivanen, men likevel er jeg positivt overrasket. Den største forskjellen er savnet av 80 Nm og 35 hk, vi var i 4. gir flere ganger enn før, men selv opp Hallandsåsen holdt farten seg over 80, så det er ikke noe stort problem. Forbruk på turen lå på 1,2 l/mil, snittfart var ca. 75 km/t

Og ellers da? Jo, fortsatt veldig fornøyd med bilen.
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeLør 24 Mai 2014 - 21:34

Hei,

Nå har du hatt bilen en stund. Like godt fornøyd? Kan se ut som at det kan bli en 14 mod 4M etter hvert...
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTir 27 Mai 2014 - 10:46

Takk som spør! Vi har nå tilbakelagt ca. 70.000 km med bilen. Den fungerer aldeles utmerket, og vi er veldig fornøyd med den. I helga var vi håndballcup og hadde full bil. Vår eldste er snart 18, og derfor vil behovet for 7-seter bil mindre fremover, så jeg kunne godt tenke meg en 'kulere' bil, men på veien opp til Hamar konstaterte min kone at vi ikke kunne selge denne bilen! Med 7 i bilen og takboks er den like stø og trygg og kjøre som når man er alene. Den er bygget for å frakte mye vekt, rett og slett.

Noen feil og mangler har det selvfølgelig vært, noen litt mer alvorlige enn andre:
- Ca. 7500 km: SKiftet dynamo og batteri (ladet ikke, garanti)
- Ca. 15000 km: Byttet dashbord (Luft i venstre defrosterdel traff ikke frontrute, men ansiktet på fører, garanti)
- Ca. 50000 km: Skiftet clutch (vibrasjon, garanti)
- Ca. 50000 km: Reparert mekanisme for et baksete (umulig å flytte på, vanskelig å åpne,garanti)
- Ca. 65000 km: Verktøy for låsebolt defekt, trolig etter uvettig bruk av luftverktøy ifm med hjulskift (kr 500 hos Viking)


Av andre ting kan nevnes:
- Vi kjørte i et hull i vinter og ødela et dekk såpass at det ikke kunne lappes. Det medførte fire nye vinterdekk, da en firehjulsdrevet bil må ha dekk med tilnærmet lik mønsterdybde.
- Det er nødvendig å etterfylle AdBlue på denne bilen. Det er veldig smart å kjøpe en adapter og gjøre dette selv, da forhandler tar ca. 70 kr pr liter. På bensinstasjonen koster det ca. 10,- pr liter, så adapteret er tjent inn på en fylling. Har etterfylt to ggr. på 70000 km, nå er det nok snart tomt igjen.

Utstyr jeg er fonøyd med:
-Helt rått med parkeringssensorer! Tidligere ble det alltid noen småriper og bilker grunnet litt uforsiktig kjøring på trange områder, med nå har jeg helt unngått slike skader!
-Vi valgte lyst interiør, mot mange anbefalinger, men det gir en veldig trivelig kupe. Det har gått helt greit å holde det rent, selv om blå jeans setter merker, er det lett å få det bort.

Utstyr jeg savner:
-Parkeringsvarmeapparat med fjernkontroll hadde vært digg!
-Cruisekontroll med automatisk avstand til bilen foran (fantes ikke da vi kjøpte)

Utstyr jeg har betalt ekstra for men aldri har brukt:
Hmm, kommer ikke på noe.
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTir 27 Mai 2014 - 11:49

Så dette er vel en bil du vil anbefale? Det er kjekt med garanti da skjønner jeg.
Synes Sharan virker som en bil som kan dekke våre behov, primært er det 4hjulsdrift, plass i bagasjerommet og en som ikke bruker 1,5 pr.mil som er utgangspunktet. Og trekkevne.

Vi synes at en vanlig stasjonsvogn blir for lavt, og jeg ser at en Caravelle eller MV er vesentlig dyrere enn Sharan.

Liker også S-Max og Galaxy, men der mangler de jo firehjulsdriften.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTir 27 Mai 2014 - 15:03

Dette må da vel være bil for å dra Campinghenger sikker komfort for alle underveis.
http://www.abcnyheter.no/motor/2014/05/27/dette-blir-en-drommebil-norske-familier
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTir 27 Mai 2014 - 17:19

Det er det nok, det er bare det at den er ca. dobbelt så dyr som en Sharan.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTir 27 Mai 2014 - 17:23

Jo jo,men så er den myyyye bedre også Very Happy d koster å vara kar affraid 
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeTir 27 Mai 2014 - 17:25

Kommer an på hva man legger i "bedre".... Smile
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeOns 28 Mai 2014 - 7:56

Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeOns 28 Mai 2014 - 15:41

Rebell skrev:
Så dette er vel en bil du vil anbefale? Det er kjekt med garanti da skjønner jeg.
Synes Sharan virker som en bil som kan dekke våre behov, primært er det 4hjulsdrift, plass i bagasjerommet og en som ikke bruker 1,5 pr.mil som er utgangspunktet. Og trekkevne.

Vi synes at en vanlig stasjonsvogn blir for lavt, og jeg ser at en Caravelle eller MV er vesentlig dyrere enn Sharan.

Liker også S-Max og Galaxy, men der mangler de jo firehjulsdriften.

Ja, jeg vil anbefale denne bilen, og JA, det er greit med garanti.

Nettop det at man sitter litt høyere, har enorm bagasjeplass med fem, og fortsatt litt med 7 personer i bilen, kombinert med mulighet for 4M, 2400 kg hengervekt og ikke helt avskrekkende forbruk (0,7 t/r Slemmestad-Hamar med 7 pers og takboks, mye kø og rykk og napp) er ganske unikt for denne bilen.

Som tildigere eier av MV: Hadde jeg hatt råd ville det blitt en ny MV! Med samme spec hadde den kommet på ca. 950, altså 400k mer. Det har ikke vi anledning til. En MV er enda mer avhengig av garanti, så det er utelukket å kjøpe en som har gått langt og lenge. (Neste eier på vår gamle hadde utgifter på over 100k på et år...men han fikk bilen billig da)
Til Toppen Go down
rosu

rosu


Male
Antall Innlegg : 13
Age : 49
Localisation : Trondheim
Registration date : 05.07.2014

VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitimeSøn 6 Jul 2014 - 9:54

Hallo!

Jeg er på utkikk etter ny trekkbil, og valget faller vel kanskje på Sharan p.g.a tillatt hengervekt.
Kunne tenkt meg en 170 hk evt 177 hk highline.
Men jeg synes det er litt urovekkende at det er så store feil bare etter 50000 km.
(Den bilen jeg har, en 2003 Renault Grand Espace 3.0 DCI har kun hatt en alvorlig feil på de 10 årene jeg har hatt den. Styringsenheten tok kvelden for 1 år siden. Nå har bilen gått 136000 km.)

Hvordan fungerer DSG kassa med vogn?
Til Toppen Go down
Sponsored content





VW Sharan 2.0 TDI Empty
PosteTema: Re: VW Sharan 2.0 TDI   VW Sharan 2.0 TDI Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
VW Sharan 2.0 TDI
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» VW Sharan

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: