CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gps med inngang for ryggekamera

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin


Male
Antall Innlegg : 77
Localisation : Senja
Registration date : 19.07.2009

Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 16:02

Er det noen som har testet disse ?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28967932
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29246358

Lurer på om noen av de kjente merkene har inngang for kamera? tenker på TomTom eller Garmin?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 17:29

Jeg er litt gps freak... Embarassed
Aldri i verden om jeg hadde brukt en krone på disse ukjente merkene.

Kjøp et kjent merke som kan oppdateres med kart og software!

Det er inngang for kamera på Garmin dēzl 560LT, Europe
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=275&pID=68620
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 17:57

jkl skrev:
Jeg er litt gps freak... Embarassed
Aldri i verden om jeg hadde brukt en krone på disse ukjente merkene.

Kjøp et kjent merke som kan oppdateres med kart og software!

Det er inngang for kamera på Garmin dēzl 560LT, Europe
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=275&pID=68620


En krone brukt på Jalla er bortkastete penger.
Trådløst ryggekamera: Gps med inngang for ryggekamera 232937
Til Toppen Go down
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin


Male
Antall Innlegg : 77
Localisation : Senja
Registration date : 19.07.2009

Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 23:07

JanP.... meine du trådløst ryggekamera er bortkastete penger..:?

Trur man får det man betaler for.... e bare å finne ut korr mye mann e villig å legge i d.
Teknologien her jo kommet videre de siste årene.
https://www.youtube.com/watch?v=va0vEY8CKVc

Svein-Roe
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 23:19

Ja, tilnærmet det. Ustabilt og flimrende bilde er det du må regne som standard kvalitet.
Har nå byttet til Waeco trådbasert, og det er slik som det skal være. Bruker det påslått under kjøring, for å følge med de har det travelt og skal kaste seg forbi ved den minste anledning.


Uvurderlig med etgodt kamera når en er alene og trenger et stabilt bilde.

De som sier at trådløst er topp er sannsynligvis de som selger slike løsninger. Spurte 3 forhandlere, og alle gav meg det samme svar. Det trådløse er nå kasert og vil aldri bli tatt i bruk.

Om du vurderer dette vil jeg anbefale 5" og ikke større, Det det tar mye plass i fronten på de fleste biler. Det forrige hadde 7" skjerm og var altfor stort. Du ser det du skal med en 5" skjerm også, det er min erfaring. Andre kan sikkert mene noe annet, sjekk selv før du handler.

Mitt Waeco slår seg over i nattmodus når jeg kjører inn i tunneller, det er også et pluss. Og selvsagt ser jeg bakover også når det er mørkt. Om du vil kan jeg ta et bilde og legge inn som viser løsning på hengerfestet, jeg slet litt med å finne plugg og overgang. Kjøpte forresten et litt jallasett fra Dometic med 7 pins plugg/kontakt for dette.


Sist endret av JanP den Tir 11 Okt 2011 - 20:21, endret 1 gang
Til Toppen Go down
lea
CARAVANER
CARAVANER
lea


Antall Innlegg : 67
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 20.11.2010

Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 23:35

Tror ikke du skal være sa bekymret for å kjøpe gps av ukjent merke.

Har selv 2 stk av ukjent merke.
2din enhet i ene bilen med gps ,ryggekamera(med ledning) osv osv.
Denne har jeg hatt i 2 år nå uten tull.

I andre bilen har jeg en 7" gps med trådløst ryggekamera bak på vogna.
Dette fungerer utmerket.
Med ryggekameraet koblet med fjernkontroll til 12 v slik at er lett og velge om vil se hva som er bak vogna eller kart.

Ikke noe problem med oppdatering av hverken software eller kart.
Fikk med ftp adresse til grossist og unlimited updates på kart.
(Siste kart jeg la inn var fra mars 2011)

Har ikke hatt denne så veldig lenge så helt sikker kan jeg ikke være på kvaliteten , men det jeg har brukt den fram til nå så har alt virket topp.

Skal dog sies en ting: fartsgrenser på kart stemmer ikke helt med virkeligheten.
Flere veier ligger inne med lavere fartsgrense enn hva det egentlig er , så får gjerne noen påminnelser fra Synnøve(den norske stemmen heter vist så) om at kjører for fort.
Dette har ikke noe med byggkvaliteten på de , er vel heller Norske kartverk som ikke oppdaterer sine databaser.

Til Toppen Go down
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin


Male
Antall Innlegg : 77
Localisation : Senja
Registration date : 19.07.2009

Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 23:38

Trur muligens å bruke kabel blir like bra.
Eg kunne tenke meg å se bak når eg kjører framover og... Sliter litt med å bedømme avstander til ting bak meg når eg feks skal ut fra bensinstasjoner, parkeringsplasser....osv...
Kommer hekken til å gå klar hvis eg legger over nå problematikken.

Svein-Roe
Til Toppen Go down
lea
CARAVANER
CARAVANER
lea


Antall Innlegg : 67
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 20.11.2010

Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 23:41

Janp
Jeg selger ingen ting men flimmer og ustabilt bilde har jeg til nå ikke opplevd.
Men hvor og hvordan sender og motaker blir montert spiller nok stor rolle.
Jeg har plassert sender helt øverst i gasskassen.
Hadde jeg tatt sender bak ved ryggekameraet så hadde jeg nok vært helt enig at flimmer og ustabilt bilde hadde vært tingen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeOns 13 Jul 2011 - 9:50

Antennen var plassert på taket, midt på vogna hos meg. Og det funket
ikke. Spurte meg til råds bl. annet hos Bilradiospesialisten i Trondheim, og deres
erfaring med trådløse kamera gjorde at de ikke anbefalte kundene å
kjøpe det.

Og så har jeg montert noen trådløse kamera til annet bruk, og
pga høy frekvens kreves det kort avstand. Og min erfaring med dette
tilsier at støy kommer og går, og at dette ikke er en optimal løsning til alle.

Om du monterer kamera slik du beskriver er du minst halvveis i montasje av et trådbasert. Du legger jo kabel i hele vogna når du monterer sender på gasskassen. Itillegg må du koble frem strøm også. Men jeg avviser ikke trådløst, men er det kjøpt og en plages med støy så er det ingen vei tilbake. Og derfor mener jeg at det lett blir penger ut av vinduet.
Til Toppen Go down
lea
CARAVANER
CARAVANER
lea


Antall Innlegg : 67
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 20.11.2010

Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeFre 15 Jul 2011 - 8:19


Ja blir jo litt strekk av kabel fram på denne måten.
Strøm har jeg tatt ut av en batteribank med lithum aa batterier og montert siden av sender foran i kassa , så noe ekstra med strømtrekk ble det ikke.

den store fordelen sånn jeg ser det med trådløst er at slipper kontakter mellom vogn og bil samt enda en ledning inne i bilen.Holder med ledning til dvd til unge og ++.
Jeg har ikke lyst til å løsne paneler i bilen for legge en kabel
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeFre 15 Jul 2011 - 9:35

Jeg ønskte å unngå ekstra kabel mellom bil/vogn og prøvde med trådløst kamera uten at det ble helt bra, billig og dårlig kanskje, men uansett, nå har jeg stabile 7-pols kontakter relativt godt skjult på vogn og bil og en skikkelig spiralkabel mellom, tar 5 sekund å plugge i og funker perfekt med stabilt og bra bilde.
Primærkamera står på bilen og er knøttlite, brukes til å koble på hengeren som jeg ofte bruker og til å sjekke for unger og annet bak bilen ved rygging.
Ble veldig bra og ikke så dyrt. Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeFre 15 Jul 2011 - 10:32

Lea: jeg var også redd for å løsne paneler i bilen. Fikk tips om hvor jeg skulle starte i midtkonsollen, og da så jeg at dette var ingen grunn til å frykte. Men er en usikker så spør på merkeverksted. De bør kunne gi deg gode råd.

Men bra at du er fornøyd. Det er det viktigste.

Her er et par linker til de som ønsker å kjøpe tilbehør:

http://www.no.rs-online.com/web/home.html

http://www.no.farnell.com/
Til Toppen Go down
J.H




Antall Innlegg : 7
Registration date : 14.08.2008

Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeMan 10 Okt 2011 - 22:44

jeg ønsker også gps med ryggekamera muligheter,
hvilke leveres? gjerne noe kjente merker
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 11 Okt 2011 - 10:47

Garmin Streetpilot 7200 og 7500 serien har kamerainngang


Snooper har "camping gps" med kamera inngang.
http://www.snooperuk.com/

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 11 Okt 2011 - 18:23

Er de i salg da? Undersøkte når jeg skulle ha rundt juletider, og da fant jeg ut at ingen Garmin hadde inngang for ryggekamera. Fant 2 modeller dengang, og de var utgått.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 11 Okt 2011 - 19:32

Nope... Garmin SP 7x00 er ikke i salg lengere, men på eBay ligger denne:

http://www.ebay.co.uk/itm/Garmin-street-pilot-sat-nav-/330621029643?pt=UK_AudioTVElectronics_GPSSystems_GPSSystems&hash=item4cfa8c8d0b

Ikke kjøp garmin på eBay.com (hvis ikke du er en kløpper på å manipulere gps softwaren!!
Her er det US utgaver med US kart og det er et h...... å få byttet til EU kart i internminnet!!!

Man kan selvfølgelig legge EU kart på SD brikke og deaktivere US kartene, men den blir sikkert noe tregere av å lese fra SD
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 11 Okt 2011 - 19:50

Glemte at Garmin dezl 560T også har inngang for kamera (og innstilling for høyde, lengde, bredde osv....)
Selges ikke her heller men de finns i utlandet Wink

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=DEZL+560LT&_sacat=156955&Usage=Automotive&LH_BIN=1&_sop=3&Brand=Garmin&_dmpt=UK_AudioTVElectronics_GPSSystems_GPSSystems&_odkw=&_osacat=156955&_trksid=p3286.c0.m270.l1313
Til Toppen Go down
J.H




Antall Innlegg : 7
Registration date : 14.08.2008

Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeTir 11 Okt 2011 - 21:00

hmm
hvis det ikke er noen garmin som leveres i norge, så kan jeg vel like godt prøve en slik da..
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31150272
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 10:36

Netshop.no selger Garmin dezl !!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Gps med inngang for ryggekamera Empty
PosteTema: Re: Gps med inngang for ryggekamera   Gps med inngang for ryggekamera Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Gps med inngang for ryggekamera
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ryggekamera
» Trådløst ryggekamera
» Kablet ryggekamera på vogn.
» Montering av ryggekamera på vogna.?
» WIFI/IP ryggekamera på Android.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Navigasjon-
Gå Til: