CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vannspulern for toalett funker ikke

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeLør 23 Jul 2011 - 21:06

Nå har vogna stått 1 mnd uten og bli brukt. Skulle bruke spylern til toalettet i dag og den funker ikke. Det jeg merker er at den drar strøm, men jeg hører den ikke, og ikke noe vann kommer. Hvor starter jeg feilsøking? Kan "pumpen" ha hengt seg opp? Eller har den tatt dagen? Hvor finner jeg denne i så tilfelle? Har ei Knaus Sudwind Royale 97 modell... i dodøra står det noe som Thetford Cassette.
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeLør 23 Jul 2011 - 21:33

Fant ut at den ligger under toalettpapirholdern. Når jeg kikker ned der så ser jeg at det kan hende det kan være kortslutning siden den svarte klempakningen som beskytter koblingene kan være lekk. Er det bare å tørke greiene? Eller finns det en sikring som må skiftes. Regner med at ingen sikring må skiftes i og me at den drar strøm når jeg forsøker og spyle (Ser at lyset på badet blir dimmet når jeg spyler)
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeLør 23 Jul 2011 - 22:15

Ser ut som det kan være litt algevekst i tanken..... då er vel pumpa infisert.... er det en smal sak og rense dritten.... Venter til i morgen med å ta den ut.... ungane he akkurat sovna... Rense tips mottas med stor takknemmlighet...
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 0:08

Har du sjekket om det er en sikring som er gått? Er ofte en 3A sikring som kun er tilgjengelig når du tar ut dotanken.
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 8:41

Den såg hel ut.
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 10:58

Nå har jeg fått opp pumpa og rotoren var treg av alger.... snurret litt på denne og nå virker pumpa.... men... nå får jeg ikke vann gjennom pumpa.... har jeg mistet en del på pumpa??? ligger det noe form for "lokk" rundt rotoren?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 11:34

Hvilke kjemikalier har du brukt i spylevannstanken?

//Ole
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 11:43

Aqua Kem Green, den originale....

Alt ser ut til å funke men den drar rett og slett ikke vanne gjennom slangen.... og det er ikke tett...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 12:02

Du skal bruke ROSA i spylevannet.
Blå og grønn er til tanken.
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 13:01

Men akkurat nå er det reint vatn på tanken.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 13:30

mulig det, men det kan se ut til at det er den grønne som har laget problemer
den har nemlig ingenting i spylevannet å gjøre
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 13:33

Sånn er det når man handler med ekstra hjelp på butikk. Må jeg skifte pumpa?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 14:32

neida, bare gjør den ren du, og kjør den med rette stoffet så skal den nok funke som før
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 14:43

Ren hvordan? Jeg har plukket den ut og løsnet rotoren og da funket den, men ingen vann kom. Kjenner og hører det er bra drag i pumpa. Må jeg "åpne" pumpa og fysisk rense delene inne i den???
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 14:56

muligens, for det kan ligge belegg av dette stoffet inni pumpa
alternativt inni en eventuelt tilbakeslagsventil
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 15:43

Pumpa er kompakt, ser ikke hvordan jeg skal greie og reingjere nåke meir enn jeg har gjort. Når jeg stapper pumpa ned i et glass vann så drar den ikke vanne gjennom pumpa, den bare roterer. Manger det noe på nederste del av pumpa??? Legger ved et bilde...


Vannspulern for toalett funker ikke Pumpe
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 15:58

Her mangler det noe i bunnen Skal etter det jeg husker være en sil og et deksel rundt som leder vannet til utgående rør.
Sjekk nedi toalettet om det ligger der eventuelt om pumpa skal sette nedi noe der for å virke.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 16:31

Prøv å blåse luft motsatt vei av det vannet går, noe er tett later det til. Kan ikke bli værre uansett. Får du ikke opp den med luft så får du ev. kjøpe ny, er ikke så dyrt.

Later til at du har fått med noe dritt da sila er borte. Men pumpa skal jo virke uansett sil eller ikke sil. Men pass på at sila er der, den hindre en del rusk i å bli med opp i pumpa. Blir ikke noe bedre av å pumpe rusk og rask igjennom.

Edit: ser ut til at det mangler noe mere her enn bare sila. Forstørret bilde, men kan ikke se at vannet blir presset noen vei, utenom på siden. Er det slik må det være et kammer under pumpa som er borte.


Sist endret av JanP den Søn 24 Jul 2011 - 16:39, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 16:36

JanP skrev:
Prøv å blåse luft motsatt vei av det vannet går, noe er tett later det til. Kan ikke bli værre uansett. Får du ikke opp den med luft så får du ev. kjøpe ny, er ikke så dyrt.

Later til at du har fått med noe dritt da sila er borte. Men pumpa skal jo virke uansett sil eller ikke sil. Men pass på at sila er der, den hindre en del rusk i å bli med opp i pumpa. Blir ikke noe bedre av å pumpe rusk og rask igjennom.

Jeg tror ikke pumpen, slik den er avbildet, kan pumpe noe som helst da selve pumpehuset er borte. Det jeg ser på bildet er en motor og et skovlhjul.



//Ole


Sist endret av Ole3 den Søn 24 Jul 2011 - 17:03, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 16:45

Tenkte meg at noe mangla ja..... forsto liksom ikke korleis den derre skulle greie å pumpe vatn..... skal se om jeg greier og finne det...
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 17:03

....sånn, då funka pumpa som normalt. Då skal eg handle Rosa Kem i mårga.
Til Toppen Go down
Viti
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Age : 47
Localisation : Fosnavåg
Registration date : 16.05.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 17:03

Takk for hjelpa...
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 55
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 20:11

Kan være et tips å ha med en ekstra pumpe. Ny pumpe koster ikke all verden, kanskje et par hundre kroner??. Kjøpte med en ekstra en fra BILTEMA, men den fikk en venn av meg bruk for. Der gikk ikke skovelen rundt og sikringen gikk som en følge av det. Enkel jobb å skifte, men det måtte loddes ledninger. På BILTEMA kostet den kr. 89,50.

Uansett er det kjekt med en do som fungerer .... Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeSøn 24 Jul 2011 - 20:22

Kjøp noen sukkerbiter også, som passer små kabler. Samt litt småverktøy for slike ting. Har alltid verktøykista med, og på hver ferietur har det vært nødvendig å ha den til et eller annet. Også for å hjelpe andre som står der tomhendt.

I år kom det tilogmed en landsmann med en liten sykkel som av alle ting var nesten tom for luft. Men hjelp fikk han til det også. Shocked
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 55
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeMan 25 Jul 2011 - 16:58

JanP skrev:
Kjøp noen sukkerbiter også, som passer små kabler. Samt litt småverktøy for slike ting. Har alltid verktøykista med, og på hver ferietur har det vært nødvendig å ha den til et eller annet. Også for å hjelpe andre som står der tomhendt.

I år kom det tilogmed en landsmann med en liten sykkel som av alle ting var nesten tom for luft. Men hjelp fikk han til det også. Shocked

Den med sukkerbiter var ikke dum...... skulle tro jeg hadde kommet på det selv... ;p
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitimeMan 25 Jul 2011 - 17:45

Kan slette det jeg skrev jeg, så kan du foreslå det for deg selv! Laughing

Og husk at om du har litt store sukkerbiter så legg gjerne ledningen dobbelt, da blir det litt bedre kontakt også.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vannspulern for toalett funker ikke Empty
PosteTema: Re: Vannspulern for toalett funker ikke   Vannspulern for toalett funker ikke Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vannspulern for toalett funker ikke
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Elektrolux kjøleskap funker ikke på 230V
» Spyling på toalett virker ikke.
» Gassovn funker det?
» Gammel antenne og rikstv ,funker dette ?
» Heia pumpen på 220 funker men støyer en del tips

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: