CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Riks-TV dekoder / kort

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Riks-TV dekoder / kort Empty
PosteTema: Riks-TV dekoder / kort   Riks-TV dekoder / kort Icon_minitimeTir 2 Aug 2011 - 22:38

Fant ikke noen bedre sted for dette innlegget, men er det slik at om man kjøper et programkort fra Riks-TV, så blir kortet låst til den ene dekoderen?

Var nylig i kontakt med Riks-TV ang. Minipakken til dekoderen i campis'en, og da ville de vite serienummeret på dekoderen. Kortet skulle imidlertid sendes prompte slik at jeg fikk det før fredag når vi drar til campis'en, men jeg måtte melde tilbake dette med serienummer på boksen.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Riks-TV dekoder / kort Empty
PosteTema: Re: Riks-TV dekoder / kort   Riks-TV dekoder / kort Icon_minitimeTir 2 Aug 2011 - 22:44

Kortet låses ikke til den bestemte dekoderen. Du kan ha 4 mottakere og flytte et, to eller inntil fire kort imellom dine 4 dekodere. Men Riks-TV må ha alle serienr. på dekodere og alle programkortene's ID.

Om det går lang tid (2 år hos meg) uten at en dekoder er brukt må Riks.-TV sende ut et signal for vekke dekoderen. Det måtte de før ferien med en Tecnocrypt CAM som ikke hadde vært i bruk på lenge.
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

Riks-TV dekoder / kort Empty
PosteTema: Re: Riks-TV dekoder / kort   Riks-TV dekoder / kort Icon_minitimeOns 3 Aug 2011 - 22:35

Har akkurat kjøpt en brukt dekoder som er på tur til meg pr post.

Må jeg også ta kontakt med Riks-tv hvis jeg kun skal ha NRK kanalene?
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Riks-TV dekoder / kort Empty
PosteTema: Re: Riks-TV dekoder / kort   Riks-TV dekoder / kort Icon_minitimeOns 3 Aug 2011 - 23:03

Jeg får inn alle NRK-kanalene uten kort, inklusiv radiokanalene. (Vi betaler jo lisens i dyre dommer!! Cool )

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Riks-TV dekoder / kort Empty
PosteTema: Re: Riks-TV dekoder / kort   Riks-TV dekoder / kort Icon_minitimeOns 3 Aug 2011 - 23:20

Du vil aldri ta inn noe annet enn NRK om du senere kjøper kort og vil ha full pakke. Selger må først overføre dekoderens serienr til deg via RiksTV. Gjør han ikke det så får du ikke inn andre enn de 3 kanalene fordi kort og dekoder ikke er matchet.

Du får ikke gjort det fordi selger er eier av dekoderen hos RiksTV inntil dette overføres. Ellers som Tasle sier.
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

Riks-TV dekoder / kort Empty
PosteTema: Re: Riks-TV dekoder / kort   Riks-TV dekoder / kort Icon_minitimeOns 3 Aug 2011 - 23:25

Samme som hos Canal Digital da.

Det får jeg så det skal jeg fikse så fort jeg har dekoderen i hånden.

Takk.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Riks-TV dekoder / kort Empty
PosteTema: Re: Riks-TV dekoder / kort   Riks-TV dekoder / kort Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Riks-TV dekoder / kort
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvor kjøpe svensk dekoder til bakkenett?
» Digital dekoder i vogn
» WL-ventiler - hvor kjøper jeg med kort levering?
» Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval
» Digital bakkenett dekoder i 2008 Hobby KFU.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: