CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fordeler med Bjølseth

Go down 
+10
kbanto
Rashid
Camping Kai
Harald
Black Betty
Jan Ole
Johnny
Jan
Pondus
Lars Egil
14 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 13:50

Jeg regner med at det ikke finnes ulemper... eller?
Her er i allefall en fordel ingen? har tenkt på før:
Navnet begynner på B slik at når jeg ser på nye vogner som er lagt til på finn.no så slipper jeg å bla langt ned til side gokk for å finne de siste som er lagt ut....

Very Happy

Og for å komme på den seriøse siden... list opp hva som gjør Bjølleseth så bra...
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 15:28

De produseres ikke lenger......... det er jo bra, for da blir det litt mindre kvalitetsvogner å velge mellom......alt blir enklere liksom.....

Fordeler med Bjølseth 95882 Fordeler med Bjølseth 95882 Fordeler med Bjølseth 95882 Fordeler med Bjølseth 95882 Fordeler med Bjølseth 95882
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 15:32

de er meget solid bygget, og har gode vinteregenskaper
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 16:14

og erfaringsmessig lettsolgte!

gjennomtenkte og smarte løsninger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 17:05

LEV.

Fordeler med Bjølseth ?? Hjelp,hvor skal man begynne.Gjør det kort jeg.Verdens mest velbyggede vogner,med et håndtverksmessig preg som oser kvalitet og omtanke.De ble lagd på gamlemåten,uten preg av masseproduksjon,og bruk av billige materialer.Ekte treverk i stedenfor folie som de fleste andre bruker.

Jeg har hørt at ingen andre vogner krevde så mange arbeidstimer pr. vogn for å ferdigstilles.Og dette er vel litt av grunnen til at det gikk gæærnt,pluss at de var for trege til å våkne opp,og følge med i timen når det gjaldt nytenkning.

Hvil i fred Bjølseth.I love you !!!!!!!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 18:36

ARVE skrev:
LEV.

Fordeler med Bjølseth ?? Hjelp,hvor skal man begynne.Gjør det kort jeg.Verdens mest velbyggede vogner,med et håndtverksmessig preg som oser kvalitet og omtanke.De ble lagd på gamlemåten,uten preg av masseproduksjon,og bruk av billige materialer.Ekte treverk i stedenfor folie som de fleste andre bruker.

Jeg har hørt at ingen andre vogner krevde så mange arbeidstimer pr. vogn for å ferdigstilles.Og dette er vel litt av grunnen til at det gikk gæærnt,pluss at de var for trege til å våkne opp,og følge med i timen når det gjaldt nytenkning.

Hvil i fred Bjølseth.I love you !!!!!!!


Fordeler med bjølseth? "Hjelp hvor skal man lete" mener du vel Arve.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 19:38

Johnny U.

Du er en ond mann.Hehe.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 19:41

ARVE skrev:
Johnny U.

Du er en ond mann.Hehe.





Ja jeg kan være veldig Fordeler med Bjølseth 8 innimellom. Fordeler med Bjølseth 928394
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 19:45

Johnny.

Og jeg som for en gangs skyld var saklig i svar angående Hobby i sta.Det blir det slutt på nå ja.You've got another thing coming !!!!!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 19:54

ARVE skrev:
Johnny.

Og jeg som for en gangs skyld var saklig i svar angående Hobby i sta.Det blir det slutt på nå ja.You've got another thing coming !!!!!


Og jeg rakk ikke en gang å nyte den sakligheten, den forsvant med overlydsfart.lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 20:08

J.O.

Bare å få henta ut en ny Dethleffs vet du,så slipper du billigere unna.Hehe
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 20:20

ARVE skrev:
J.O.

Bare å få henta ut en ny Dethleffs vet du,så slipper du billigere unna.Hehe

Må nok prøve å stå imot litt til, både lysten på Dethleffs og "Hobbyhetsen" her.Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 21:35

En fordel av konkursen er at prisen har gått ned slik at jeg har fått råd til en Bjølle... Trist, men sant.

Er det ikke et eller annet ordtak som kan passe her...? Noe med brød og død...?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 21:44

LEV.

Hva er det du somler med da gutt ????? Løp og kjøp !!!!

Kjenner ikke dette ordtaket der,men om du setter nok brød i halsen,så kan du nok dø ja.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 21:47

Den enes død, den andres brød...?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeOns 10 Okt 2007 - 21:49

LEV.

Ja,sånn går det når man stjeler brød fra noen !!!
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 12:39

ARVE skrev:
LEV.

Fordeler med Bjølseth ?? Hjelp,hvor skal man begynne.Gjør det kort jeg.Verdens mest velbyggede vogner,med et håndtverksmessig preg som oser kvalitet og omtanke.De ble lagd på gamlemåten,uten preg av masseproduksjon,og bruk av billige materialer.Ekte treverk i stedenfor folie som de fleste andre bruker.

Jeg har hørt at ingen andre vogner krevde så mange arbeidstimer pr. vogn for å ferdigstilles.Og dette er vel litt av grunnen til at det gikk gæærnt,pluss at de var for trege til å våkne opp,og følge med i timen når det gjaldt nytenkning.

Hvil i fred Bjølseth.I love you !!!!!!!

Lidenskap og kjærlighet kalles innholdet i dette innlegg...... til campingvogn.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 13:10

Pondus.

Yeah !!!!!!!!!!!!!!!!!
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 13:42

ARVE skrev:
Pondus.

Yeah !!!!!!!!!!!!!!!!!


Fordeler med Bjølseth 928394 Fordeler med Bjølseth 928394 Fordeler med Bjølseth 928394 Fordeler med Bjølseth 928394 Fordeler med Bjølseth 928394 Det er mulig.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 15:45

Hm,sitter og ser litt på avatarene til Pondus og meg.Æ'kke svære vogna han har den kroppen der gitt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 17:39

ARVE skrev:
Hm,sitter og ser litt på avatarene til Pondus og meg.Æ'kke svære vogna han har den kroppen der gitt.

Arve

med cabby sin måte å måle vognene på, så vil jeg tro den 740'n fra Cabby, ca er på str med den 690'n du hadde..... dette uten at jeg har sjekket dette nøye....

Vet bare at 800+ er ca 40 cm kortere i huset, enn min 790...

ikke lett å bli klok på de benevnelsene der....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:37

Vegard.

Totallengde Cabby 740:861 cm.

Totallengde Cabby 800:942 cm.

Totallengde Bjølseth 790:953 cm.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:40

Vegard.

Innvendig lengde Cabby 740:670 cm.

Innvendig lengde Cabby 800:740 cm.

Innvendig lengde Bjølseth 790:785 cm.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:42

Arve skrogmåla har du de sånn for morroskyld?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:44

ARVE skrev:
Vegard.

Totallengde Cabby 740:861 cm.

Totallengde Cabby 800:942 cm.

Totallengde Bjølseth 790:953 cm.

Arve

stemmer det, men det er med dragene, se på utvendig chassismål....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:45

ARVE skrev:
Vegard.

Innvendig lengde Cabby 740:670 cm.

Innvendig lengde Cabby 800:740 cm.

Innvendig lengde Bjølseth 790:785 cm.
og innvendig lengde Kabe 780:720cm Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:46

Jan skrev:
Arve skrogmåla har du de sånn for morroskyld?

Jan.

Brosjyrer,gamle hvalfanger !!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:46

Arve

Cabby 800 er vel ca 800 urvendig med gasskassa.... 790 er jo 786 innvendig...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:46

Morten E skrev:
ARVE skrev:
Vegard.

Innvendig lengde Cabby 740:670 cm.

Innvendig lengde Cabby 800:740 cm.

Innvendig lengde Bjølseth 790:785 cm.
og innvendig lengde Kabe 780:720cm Very Happy

Morten E.

HAHA;DUKKEVOGN !!!!!!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:47

Vegard.

Se innlegget med innvendige lengder og
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:50

Vegard.

Totallengde karrosseri Cabby 740:740 cm.

Totallengde karrosseri Cabby 800:810 cm.

Totallengde karrosseri Bjølseth 790:810 cm.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:51

Arve

bjølle med 785 lengde innvendig, er jo 06 modellen.... den er litt kortere pga den rette bakveggen.....

så egentlig har jo du kjøpt den lille 790'n.... min er nemlig 786 innvendig.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:52

Vegard.

Det er ikke den gamle tapeten på din som er 1 cm. tykkere enn på Mortens/min da ????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:53

Arve

Da er jo selv 680 større enn 740.... da jeg skrev dette, turde jeg ikke ta 680 som eksempel, da jeg var usikker på hvordan den 740'n ville ligge i forhold.... men 690 visste jeg var større...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:55

ARVE skrev:
Morten E skrev:
ARVE skrev:
Vegard.

Innvendig lengde Cabby 740:670 cm.

Innvendig lengde Cabby 800:740 cm.

Innvendig lengde Bjølseth 790:785 cm.
og innvendig lengde Kabe 780:720cm Very Happy

Morten E.

HAHA;DUKKEVOGN !!!!!!!!!!
jeg har ikke behov for å ha så stor vogn jeg så!!! Fordeler med Bjølseth 849802 Fordeler med Bjølseth 849802
Til Toppen Go down
Sponsored content





Fordeler med Bjølseth Empty
PosteTema: Re: Fordeler med Bjølseth   Fordeler med Bjølseth Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fordeler med Bjølseth
Til Toppen 
Side 1 av 5Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Bjølseth 530
» Bjølseth 600
» Bjølseth 640 vs 650
» Bjølseth 690
» Bjølseth 790

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: