CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil

Go down 
+5
OyvindSP
Jan
ArneO
Runerask
tater ola
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil    Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Icon_minitimeTir 16 Aug 2011 - 15:20

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil    Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Icon_minitimeTir 16 Aug 2011 - 16:19

Så den var såpass lang den linken ja, JKL!

Finnes metoder i menyen for å gjøre den litt mindre synlig. Men nå har jeg lagret den! Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil    Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Icon_minitimeTir 16 Aug 2011 - 16:48

JanP skrev:
Så den var såpass lang den linken ja, JKL!

Ja, det er jo ikke akkurat noen lokal butikk lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil    Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Icon_minitimeTor 18 Aug 2011 - 19:28

JKL: El-post ankommet. Og lys ble det, dog ikke så mye med 5 dioder. Takk! For gjøre gjengjeld siden.

Skal sjekke litt på linken din og se om jeg finner noen på rundt 3000K, og 10 dioder. Nå vet jeg hva jeg skal se etter. Idea
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil    Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Icon_minitimeTor 18 Aug 2011 - 19:51

JanP. Gi oss et tips når du finner.
Så noen på Finn.no men vet ikke om disse duger.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil    Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Icon_minitimeTor 18 Aug 2011 - 19:57

Fryktelig stiv pris på de da!

De som JKL har kjøpt ligger vel mot det blålige, greitt arbeidslys men ikke noe lunt. Men skal se og tipse, tror det er mange som vil ha LED istedetfor halogen. Finner jeg noe så tipser jeg selvsagt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil    Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Icon_minitimeTor 18 Aug 2011 - 21:32

De med 5 dioder gir lite og noe blått lys. Bare egnet som "koselys" bak TVen.
De med 9 dioder gir litt kald, men grei lys over kjøkkenbenk, på badet og som utelys mm.

I spottene har jeg disse:
http://www.ebay.com/itm/3W-Warm-White-GU5-3-High-Power-focus-LED-spot-Lamp-12V-/390263197423?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5add7fceef
Gir et veldig grei leselys i behagelig temperatur i rundsitter og over sengen mm.
Ser i spec'en at de er på 3500K, så det er nok fargen å gå for.
Til Toppen Go down
Cabby550
CARAVANER
CARAVANER
Cabby550


Antall Innlegg : 53
Age : 40
Registration date : 20.07.2009

Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil    Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Icon_minitimeLør 20 Aug 2011 - 13:21

Led pærer kan anbefales kjøpt fra http://www.dealextreme.com
Noe lang leveringstid opptil 3 uker. Kjøpte 10 LED pærer til markeringslys / skiltlys på vogna. Ble litt voldsomt strøm sluk etter at jeg kobla alle lys inn på stand by.
10 LEd Pærer for 80NOK. Bedre lys ble det også.

Ohms lov sier vel at P/U gir I Så om jeg ikke skivebommer voldsomt nå skulle vel et solcelle
panel på 100W / (14,3 ladespenningen) bli ca 7Amp på en den varmeste sommerdagen.
Så en 14 - 15 timer med tropesol skulle vel da fylle et 100Amps batteri.
På enklest teoretisk måte, men det er sikkert noen parameter som jeg ikke vet om.


Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil    Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Icon_minitimeLør 20 Aug 2011 - 16:07

Vil anbefale dette nettstedet http://www.powershop.as/

Dem har også en butikk på Moss.

Høyt kunnskapsnivå, hvis man lurer på ting ang. solcelleanlegg
Til Toppen Go down
tater ola
CARAVANER
CARAVANER
tater ola


Male
Antall Innlegg : 58
Localisation : Østfold
Registration date : 24.07.2011

Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil    Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Icon_minitimeLør 20 Aug 2011 - 16:53

Ja det er nok mye man kan gjøre på forbruks siden for å tilpasse seg event solselle installation men tanken min var at dersom reklamen fra Kama stemmer ang denne lade boosteren fra ctek så er det kunn selve panelet som trengs i tillegg for å ha enda et alternativ til ladingg. ET 100w panel kan man vel få for litt over tusingen på Ebay og med toll/frakt kanskje rundt 1500. det er jo ikke så mye da dersom det vil gi deg for eks en ekstra natt eller to på frikamp med litt godt vær. Selv om en kanskje må investere noen hundrelapper i led pærer i tillegg.
Greie linker det der. Begynner å dukke opp mange som selger led pærer etterhvert nå.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil    Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Icon_minitimeLør 20 Aug 2011 - 18:16

Skjønner poenget, men det enkleste hadde kanskje vært å lade med strøm fra bilen på tomgang et kvarter til en halv time.... Gir fort strøm til et par dager ekstra Wink
Til Toppen Go down
Sponsored content





Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil    Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil  - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Strøm 13pin
» Strøm.
» Gass vs strøm
» Lys og strøm i vogna
» Strøm å sånnt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: