CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fukt i Bjølseth 600 GLD

Go down 
2 posters
AvInnlegg
rtechracing




Antall Innlegg : 2
Registration date : 05.09.2011

Fukt i Bjølseth 600 GLD Empty
PosteTema: Fukt i Bjølseth 600 GLD   Fukt i Bjølseth 600 GLD Icon_minitimeMan 5 Sep 2011 - 19:49

Heisann.
Jeg kjøpte en 1986 Bjølseth 600 med noen små skader bak i hjørnene som jeg var innstilt på å reparere, det var ingen lukt i vogna så jeg trodde at det skulle være i bra stand. Etter at jeg åpnet opp hjørnene fra utsiden var det straks verre enn forventet. Finerplatene som er limt til aluminiumsplatene kom nærmest smuldrende ut Sad
Jeg har vært i kontakt med et Caravan verksted og spurt litt med tanke på reparasjon. De fortalte at den eneste muligheten var å fjerne aluminiums platene, tørke det ut for så å lime nye finerplater til nye aluminiumsplater. Er det noen som har erfaring med å fjerne aluminiumsplater for så å sette på plass igjen de samme etter at reparasjonen er gjort?? Er det håpløst eller lar det seg gjøre??

Takk
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Fukt i Bjølseth 600 GLD Empty
PosteTema: Re: Fukt i Bjølseth 600 GLD   Fukt i Bjølseth 600 GLD Icon_minitimeMan 5 Sep 2011 - 20:46

ring jømna caravan som har erfaring med bjølseth
de har nemlig bygget de, og kan gi deg mang et godt råd om hvordan du best og enklest skal ordne dette
men personlig ville jeg ha latt vær plata utvendig, og heller jobbet meg utover innenfra
da er det mye lettere å få det tett og pent etterpå
Til Toppen Go down
rtechracing




Antall Innlegg : 2
Registration date : 05.09.2011

Fukt i Bjølseth 600 GLD Empty
PosteTema: Re: Fukt i Bjølseth 600 GLD   Fukt i Bjølseth 600 GLD Icon_minitimeMan 5 Sep 2011 - 23:21

Det var Jømna jeg var i kontakt med som rådet meg til å skifte både finer og alu plater.......men på en annen side, de ville jo selvsagt selge alt til meg så det blir litt bukken til havresekken. Dette er en vogn fra 1986 og den blir aldri som ny og det er heller ikke forventningene men kanskje vi hadde fått det godt nok til vårt bruk.
Så det er enklest og mest effektivt å jobbe innen ifra?? Alle gode råd tas i mot med takk.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Fukt i Bjølseth 600 GLD Empty
PosteTema: Re: Fukt i Bjølseth 600 GLD   Fukt i Bjølseth 600 GLD Icon_minitimeMan 5 Sep 2011 - 23:43

enklest i den forstand at du da slipper å lage "knekk" på alu plata utvendig, og slipper å åpne opp en tett skjøt
innenfra er det treverk hele veien, og ofte innredning forran som skjuler jobben som er gjort
og effektivt i den forstand at vogna er tett utvendig hele tiden mens du jobber, og vogna kan da stå hvor som helst utendørs, og flyttes ved eventuelt behov når det trengs
ikke når man har fått tetta den ytterveggen igjen
Til Toppen Go down
Sponsored content





Fukt i Bjølseth 600 GLD Empty
PosteTema: Re: Fukt i Bjølseth 600 GLD   Fukt i Bjølseth 600 GLD Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fukt i Bjølseth 600 GLD
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bjølseth 540 fukt i gulv bak
» Fukt reprasjon Bjølseth 600 grand deluxe
» Fukt
» Fukt
» Fukt i vegg.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: