CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vintercamping

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Camper1




Antall Innlegg : 5
Registration date : 21.10.2011

Vintercamping Empty
PosteTema: Vintercamping   Vintercamping Icon_minitimeFre 21 Okt 2011 - 8:14

Ser med blandete følelser frem til vintercamping på fjellet...
Har fått meg en -08 Adria 663 PT Classica som jeg ikke har noen referanser på hva gjelder vintercamp.
Og da er det spesielt tak og belastning der jeg tenker på. Varmt og godt blir det nok:)

Kunne tenke meg en løsning som gjør at taket/ luker/ ventiler/ aldeutlufting får "fred".
På plassen vi har så er det ikke lov med overbygg over vogn.

Hva tenker dere om denne løsningen:

Spikertelt er ca 40 cm høyere enn vognen.
Hva med å spenne opp en solid presenning/ duk, festes på spikertelttak og strekkes over vognen,
og ca 20 cm ned på siden. Her festes/ surres duken i/ rundt 2"4, for så å bardunere med tau på 3-4 punkter.
Alt forutsettes å sikres slik at vind ikke tar tak i dette..... Da oppnår jeget naturlig fall og det virker lettere å fjerne snø.

Vet ikke om dette er en brukbar idé, har ikke sett noe lignende, kanskje av en grunn....

Hører gjerne om andre petter smart løsninger
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Vintercamping Empty
PosteTema: Re: Vintercamping   Vintercamping Icon_minitimeFre 21 Okt 2011 - 8:38

høres bra ut i teorien det der, men i mine øyne er det visuell forsøpling å gjøre noe slikt
vogna er konstruert for å være ute, noe den tåler meget bra, så jeg hadde ikke kastet bort energi på noe som helst over vogna
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8908
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vintercamping Empty
PosteTema: Re: Vintercamping   Vintercamping Icon_minitimeFre 21 Okt 2011 - 8:40

Har Ingen petter smart løsning. Tar turen oppå vogna og fjerner snøen med en plastskuffe og kost.
Er vel våt snø som skaper mest problemer på grunn av tyngde og våt tung snø er vel mest vanlig ute ved kysten.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Vintercamping Empty
PosteTema: Re: Vintercamping   Vintercamping Icon_minitimeFre 21 Okt 2011 - 9:01

Sett noen har laget et stort lokk av plexiglass og satt over lukene. De er ventilert så en kan bruke lukene. Hvordan de er festet har jeg ikke sett, men der slipper man iallefall å tenke på våt snø som legger seg på lukene
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vintercamping Empty
PosteTema: Re: Vintercamping   Vintercamping Icon_minitimeFre 21 Okt 2011 - 9:04

På vår Adria Classica 563 UK av 2009 modell var det ikke noe problem å la det snø på den. Opp på taket og feie av med kost når vi kom opp, og det var greit nok det.

Hadde jeg vært plasseier og hatt forbud mot overbygg, ville jeg også klassifisert den løsningen du foreslår som overbygg. Om du må ha noe på taket så sjekk ut de ekstratakene som er relativt vanlig fra Tyskland og nedover.
Til Toppen Go down
Camper1




Antall Innlegg : 5
Registration date : 21.10.2011

Vintercamping Empty
PosteTema: Re: Vintercamping   Vintercamping Icon_minitimeFre 21 Okt 2011 - 9:57

Enig med utsagn. Visuelt blir det med en hvit duk kanskje ikke så synlig.
Men jeg kan tenke meg at dette er noe som ville blitt et tema, ja!
Bruker løsningen med "kasser" over lukene og har kjøpt en forlengelse av Alde utluftingen.

Er det forresten kommunes lokale lover og regler som avgjør overbygg, sammen med plasseier?

Er plassert på Kvamskogen utenfor Bergen, som forøvrig hadde mest snø sist vinter;-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintercamping Empty
PosteTema: Re: Vintercamping   Vintercamping Icon_minitimeFre 21 Okt 2011 - 16:39

Presenningen strekker seg garantert, har prøvd dette i en annen sammenheng. Skal være bratt vinkel før snøen er garantert å skli av.
Men for all del, prøv det. Men snø sklir uansett ikke av en slik løsning.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vintercamping Empty
PosteTema: Re: Vintercamping   Vintercamping Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vintercamping
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» vintercamping
» Vintercamping..
» Uvdal vintercamping
» Dethleffs til vintercamping
» Uvdal vintercamping

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: