I sommer holdt vi på å få hele turen ødelagt på grunn av en fortauskant eller et hull i veien jeg aldri har sett. Tilfeldig oppdaget jeg en kraftig bul på dekket. Har noen andre opplevd slikt enten på bil eller vogn?
Gjest Gjest
Tema: Re: Skadet dekk kan ødelegge turen Fre 11 Nov 2011 - 20:56
I sommer holdt vi på å få hele turen ødelagt på grunn av en fortauskant eller et hull i veien jeg aldri har sett. Tilfeldig oppdaget jeg en kraftig bul på dekket. Har noen andre opplevd slikt enten på bil eller vogn?
Ja jeg har det. Med vår første Dethleffs (2000-mod). Dette skjedde etter mange mil en glovarm søndag, på vei hjemover fra Stockholm. Men oppdaget det heldigvis på en Statoil-stasjon. Prøvde å reparere med skum, men bulen på innsiden av dekket var alt for stor og dekket klarte ikke å holde på lufta.
Dekkene var av typen Matador, og vogna var 6 år da det skjedde. Nye dekk ble montert prompte da jeg kom hjem. Var mange og lange sprekker i dekkbanen også.
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
Tema: Re: Skadet dekk kan ødelegge turen Fre 11 Nov 2011 - 21:00
Har opplevd på bil engang. Årsak til utbuling skal jeg ikke påstå noe om og dekket var nok ikke helt nytt heller. Men skarpe kanter eller harde slag kan påføre skader i dekket som så på sikt kan føre til plutselige punkteringer.