CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Er Hobby bra nok?

Go down 
+26
janp
Breda
Knaus 780 royale
thor_egil
Hobby 540ufe Premium
hobby 650 kfu
petter34
Mr.Vikebø
anjatupp
smholt
Mensana
Beauville
EirikN
OyvindSP
HobbyTom
chg
Camping Kai
Åge P
Sten Rune
Veggis
Jan Ole
Ottar
Johnny
Jan
ArneO
Perkrs
30 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeTor 17 Nov 2011 - 21:51

Åge P skrev:
Camping Kai skrev:
personlig syntes jeg hobby vognene virket litt solidre for noenår siden enn nå men det kan bare være innbilning.

Personlig syns jeg motsatt, men kan jo ha gått i bølgedaler det. Den jeg har no synes iallefall jer er mer solid enn den forrige.
Største minuset er lastekapasiteten.

Når det gjelder vinteregenskapene så synes jeg og den jeg har no er mye bedre, blir varm på halve tiden i forhold til den forrige selv om jeg hadde Alde i den også. Men det kan godt være det er pga det er Nordic utgave at den er bedre laget for den type bruk.

Den vogna de var jeg inne i på messa skikkelig strøken vogn du har.
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeTor 17 Nov 2011 - 21:54

Jeg forstår at den store forskjell er vinteregenskaper og det er sikkert rett. ser alikevel at Hobbyer overlever vinteren på fjellet selv om ikke med samme kvalitet som de skandinaviske.For meg som ikke vintercamper så holder det med den varmeren som er levert.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeTor 17 Nov 2011 - 23:00

Ingen problem å campe med Hobby om vinteren, har gjort det i mange vintre. Hadde 33,7 minus nyttårsaften for 3-4 år siden. Var så godt og varmt inne atte.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeFre 18 Nov 2011 - 0:58

Camping Kai skrev:
Åge P skrev:
Camping Kai skrev:
personlig syntes jeg hobby vognene virket litt solidre for noenår siden enn nå men det kan bare være innbilning.

Personlig syns jeg motsatt, men kan jo ha gått i bølgedaler det. Den jeg har no synes iallefall jer er mer solid enn den forrige.
Største minuset er lastekapasiteten.

Når det gjelder vinteregenskapene så synes jeg og den jeg har no er mye bedre, blir varm på halve tiden i forhold til den forrige selv om jeg hadde Alde i den også. Men det kan godt være det er pga det er Nordic utgave at den er bedre laget for den type bruk.

Den vogna de var jeg inne i på messa skikkelig strøken vogn du har.

Var det 2011 modellen du var inne i ? Var inne i en 2012 modell på messen i Bergen for en mnd siden og den syntes jeg ikke var like fin som 2011 modellen. Den var rett å slett for lys etter min smak. I tillegg hadde den fått mindre kjøleskap og de hadde forandret litt på tv-skapet og kjøkkenskapene.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeLør 19 Nov 2011 - 9:22

Det var en 2012 modell.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeTir 22 Nov 2011 - 13:46

Min første Hobby fra 1986 kan jeg vel ikke huske spinkle vegger og fester. Min 2002 Hobby er virkelig noe som er satt sammen i hu og hast. Men lever godt med det siden vogna ellers er stor og fin og den stort sett brukes til å sove i. Vært å titta på ny Hobby, en 720 og den falt veldig i smak...
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeLør 26 Nov 2011 - 21:15

Morsom tråd, dette.

Hobby har for tynne vegger, gulv og tak. Likevel er de for tunge...

Hobby er bare dritt. Til tross for at ingen selger bedre...

Hobby tåler ikke vintercamping. Til tross for at det er de vanligste vognene på fjellet.

Til lags åt alla, kan ingen gjera. Det er helt klart.

Evig eies kun et dårlig rykte. Men forumets oppfatning av Hobby kan da ikke bare være fordommer?

Jeg prater med folk med både svenske og tyske vogner. Jeg har ingen av problemene de har, og om jeg hadde hatt halvparten av dem, kunne jeg trøsta meg med at jeg også hadde betalt under halvparten for vogna av hva de har...

Jeg har driti i både Kabe og Hobby. Dassen var den samme. Og det går igjen på gassbluss, vannopplegg osv. Truma og Alde leverer varmen i alle vogner, uansett type. Det er kun Knott eller Alko som leverer akslinger og rammer på alle vogntyper.

Adria markedsfører at de har markedets tynneste vegger, men ingen snakker om dem av den grunn? Jeg spør meg selv, hva kan dette skyldes?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeLør 26 Nov 2011 - 21:59

Hehe, sånn kan det oppsummeres.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeSøn 27 Nov 2011 - 21:09

Eller for å si det på en annen måte er Cabby bra nok ??????

Kom opp i vognen frdag kveld og ble møtt av bløtt gulv. Takluka lekker.

Begynner å bli nok med denne vogna nå kjenner jeg.

1. Microovn virket i en helg.
2. Kjøleskapet klartre ikke holde temperaturen lav nok i sydligere strøk.
3. Aldepanel klikket.
4. Plate på kjøleskapdør tålte ikke kulde/varme forskjellen slo seg og hoppet ut av sporene sine.
5. Innbrudd i vogn sist vinter. (Ikke vogna sin skyld )
6. Vannpumpe måtte byttes.
7. Luke til vannpåfylling åpner seg under kjøring. Byttet en gang.
8. Lokk til vannpåfylling kranglete, klarte å vri i stykker hele mekanismen.
9. Lekkasje i takluke etter ekstrem vær i Østerrike sommeren 2010. Skyldes tvangslufting i følge forhandler.
10. Toalettspyling startet av seg selv midt på natten.
11. Lekkasje i takluke nå i helgen, DET ER IKKE TVANGSLUFTINGEN SOM HAR SKYLDEN.


Har i alle fall aldri hatt så mange problemer med de vognene jag har hatt til sammen fra 1992 og frem til i dag som jeg har hatt med denne Cabbyen. Ellers så er vogna bra den.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeSøn 27 Nov 2011 - 21:16

Cabby hadde takluke problemer i -09, men det ryktes om både før og etter den tid....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeSøn 27 Nov 2011 - 21:18

He He virker som de sliter med litt av hvert spør du meg.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeSøn 27 Nov 2011 - 21:27

Du skulle kjøpt Dethleffs, ser lik ut men har andre feil....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeSøn 27 Nov 2011 - 21:33

Ja noe skal det vel være men føler som sagt at det begynner å bli nok nå.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeSøn 27 Nov 2011 - 21:49

Det skjønner jeg,virker som litt mer enn det jeg har hatt, men litt har det vert der også det skal jeg ikke legge skjul på.
Har forsåvidt skrevet det meste i tråden om vogna, om ikke så lett leselig som den lista di..

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeMan 28 Nov 2011 - 11:31

Som Hobby-eier er man alltid var for overskrifter av type 'Er Hobby bra nok?'

Hva er bra nok da?

I mitt daglige virke jobber jeg en del med å svare opp tilbud basert kravspesifiseringer fra det offentilige. En typisk slik for en campingvogn kunne vært:

1. Må ha minst like god vinterisolering som et norsk hus etter nye standarder, som har 25 cm i vegg og 40 cm i gulv og tak.
2. Må ha masse plass til å bevege seg på
3. Må ha stooort kjøleskap, gjerne mer enn 300 liter
4. Må ha mange senger med skikkelige springfjærmadrasser, gjerne like gode som Svanemadrasser (eller kanskje Hästens)
5. Må ha stort separat baderom med skikkelig dusjkabinett
6. Må ha plass til svææær TV
7. Må ha sofa med sittekvalitet som Ekornes
8. Må ha minst 500 kg nyttelast
9. Må aldri gå i stykker
10. Må ikke ha mer enn 2000 kg totalvekt
11. Må ikke koste mer enn 250.000 kroner

Tilbud leveres i lukket konvolutt til meg, så skal jeg bruke det som underholdning i hele vinter!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeMan 28 Nov 2011 - 15:34

Mener å huske noen som snakket om en vogn som ble bygget før i tiden omtrent på denne måten, kanskje en sånn er kommet ned i den prisklassen nå? Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeMan 28 Nov 2011 - 16:14

790? Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeMan 28 Nov 2011 - 16:38

Ja, var det det da, godt mulig det altså. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
EirikN
CARAVANER
CARAVANER
EirikN


Male
Antall Innlegg : 66
Age : 47
Localisation : Bergen
Registration date : 23.04.2009

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeOns 30 Nov 2011 - 22:01

Godt fornøyd med vår Hobby 2006 Hobby. En varmtvannstank som røk i fjor vinter, men det var vår egen feil da vi glemte drenere før vi dro hjem.... Ellers har den fungert utmerket sommer som vinter. Vinter i opptim minus 33 har vi campet, uten problemer:-)
Til Toppen Go down
Beauville

Beauville


Male
Antall Innlegg : 8
Age : 33
Localisation : Begnadalen, Valdres
Registration date : 27.08.2011

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Des 2011 - 0:22

Jeg har jobbet litt hos en caravanforhandler, og vært borti endel problemer med nyere Hobby-vogner. For min del virker det som de var bedre før. Har selv en 81 modell 580, og den er det ingen nevneverdige skader på bortsett fra normal slitasje. Både innreding og selve vogna er i meget god bruksstand Smile
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Des 2011 - 9:53

Vi har hatt vår 2003 560 KMFe 3-køyer siden 2006.

Den vinterlagres utendørs, men med presenningstativ og presenning, så taket holdes tørt. Vogna er fortsatt lekkasjefri og tørr.

Vogna har hatt to feil i vår eie:

Vannkrane i kjøkkenbenk har utviklet en liten lekkasje i roteringspunkt ved innfesting, altså over innfesting. Disse dråpene renner ned i vasken, og utgjør altså ingen fare. Men det skal jo ikke være sånn, så jeg kommer nok til å skifte batteriet, eller pakningen, når jeg får ånden over meg. Maken vannkran på bad er tett.

Overskap over dobbelsenga ble stappet full av komprimerte klær andre året vi hadde den... Bunn av overskap bulet nedover, så jeg skrudde på en alu vinkelprofil for å rette ut denne. Dette ble så bra at vi på alle lengre turer etterpå fortsatt pakker dette overskapet stappfullt av klær, for nå tåler bunnen dette.

Det var det hele. Jeg synes Hobby er ei meget bra vogn. Svært få vogner har denne planløsningen, og vi kommer nok ikke til å selge denne vogna på mange, mange år.
Til Toppen Go down
Mensana

Mensana


Antall Innlegg : 1
Registration date : 11.12.2011

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeSøn 11 Des 2011 - 19:54

Vi har en Hobby Exellent 710 (2009) og er foreløpig superfornøyd med den. Den står dønn i ro hele året da, så da er det vel en del greier ved vogna vi aldri oppdager... Vi bor i den hele året, og den blir god og varm (har alde). Elsker planløsningen, tv-løsningen, at det er godt med sengeplasser og at det er plass til å bevege seg i den. I tillegg har vi et "hytte"-spikertelt hvor vi har stue og garderobe. Fungerer helt supert for oss. Cool
Til Toppen Go down
smholt
CARAVANER
CARAVANER
smholt


Male
Antall Innlegg : 123
Age : 67
Localisation : Drammen
Registration date : 31.01.2012

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeOns 25 Apr 2012 - 14:15

Og jeg satte opp vår nye 2012 Hobby Premium 720 UML på mandag. Kjempetøff og utrolig fin, spør du meg. Men jeg er vel inhabil når jeg har kjøpt den sjæl. Embarassed

Vi bestilte oss denne tiltross for at jeg har lest denne tråden og jeg tenker bl.a. som så at vi er i godt selskap med nesten halvparten av de som kjøper ny vogn i Norge, samt at prisen er kanskje halvparten av andre vogner vi har sett på. Selvfølgelig er det forskjell på løsninger, men jeg tror ikke vogna er dobbelt så bra om den koster dobbelt så mye. Vi har aldri prøvd dette før, men jeg har skjønt at det er mye hyggelige folk på plassen "vår", som sikkert vil komme med gode råd. Råd vi trenger og sikkert noen råd vi ikke syns vi behøver.

Vi gleder oss veldig til å prøve dette som vår faste "helårshytte", liggende på samme plass. Nå må vi bygge platting og sette opp forteltet og gjøre klar for 4 forhåpentligvis varme og tørre juliuker på østlandet. Blir det for vått, får vi ta en flytur sør for alpene.

Så får vi se når høsten kommer, om dette er noe vi liker og fortsatt er fornøyd med. Very Happy

Ellers syns jeg det er morsomt å lese om alle mulige spørsmål og diskusjoner her på forumet.
Til Toppen Go down
http://www.platelayer.com
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeOns 25 Apr 2012 - 14:32

Svein Martin. Gratulerer med ny vogn. Og når dere har fått prøvd vogna en sommer så er dere nok fremdeles godt fornøyd.
Dette med hvilke vogn man liker er nok mye basert på egen smak og ønsker. Og så er forhandleren viktig i etterkant dersom det skulle være noe som ikke er bra.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeOns 25 Apr 2012 - 15:49

Hobby-vogner kan nok på mange måter sammenlignes med måten Bavaria seilbåter omtales i båtfora. Samlebåndsprodusert dusinvare til lavere pris enn konkurrentene, men med samme underleverandører som alle dyrere merker.

Forskjellen blir imidlertid at ei campingvogn blir mere lik konkurrentene enn en seilbåt blir. Dassen og kjøleskapet blir direkte sammenlignbart i Hobby og Kabe, mens vinsjene og riggen blir underdimensjonert på Bavaria om man sammenligner med Hallberg Rassy. Begge har Lewmar-vinsjer, men Bavaria har mindre utgaver på båter med samme seilføring.

Campingvogna er bare et sove/spisested på landbasert tur. Man tilbringer ikke hele dager i vogna. På sjøen er man på båten flere dager i strekk. Kravene til komfort og sikkerhet er mye strengere.

Jeg klarer meg lenge med Hobby på land, men ville aldri hatt en Bavaria på sjøen. Sånn er nå en gang jeg skrudd sammen.
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeOns 25 Apr 2012 - 16:52

ER nok av samme mening.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeOns 25 Apr 2012 - 17:18

Grattis med lekker vogn, dette blir helt sikkert veldig bra.
Til Toppen Go down
anjatupp




Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.05.2012

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeMan 14 Mai 2012 - 13:43

HobbyTom skrev:
Morsom tråd, dette.

Hobby har for tynne vegger, gulv og tak. Likevel er de for tunge...

Hobby er bare dritt. Til tross for at ingen selger bedre...

Hobby tåler ikke vintercamping. Til tross for at det er de vanligste vognene på fjellet.

Til lags åt alla, kan ingen gjera. Det er helt klart.

Evig eies kun et dårlig rykte. Men forumets oppfatning av Hobby kan da ikke bare være fordommer?

Jeg prater med folk med både svenske og tyske vogner. Jeg har ingen av problemene de har, og om jeg hadde hatt halvparten av dem, kunne jeg trøsta meg med at jeg også hadde betalt under halvparten for vogna av hva de har...

Jeg har driti i både Kabe og Hobby. Dassen var den samme. Og det går igjen på gassbluss, vannopplegg osv. Truma og Alde leverer varmen i alle vogner, uansett type. Det er kun Knott eller Alko som leverer akslinger og rammer på alle vogntyper.

Adria markedsfører at de har markedets tynneste vegger, men ingen snakker om dem av den grunn? Jeg spør meg selv, hva kan dette skyldes?

Er Hobby bra nok? - Page 2 190968 Er Hobby bra nok? - Page 2 95882 hilsen lykkelig eier av en Hobby Prestige 535 80 mod. som jeg har fått! Skal kose meg mye med den uten å måtte betale meg ihjel på lån og årsavgift cheers
Til Toppen Go down
Mr.Vikebø
CARAVANER
CARAVANER
Mr.Vikebø


Male
Antall Innlegg : 131
Age : 41
Localisation : Meland(Nordhordland)
Registration date : 14.08.2011

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Jun 2012 - 23:23

anjatupp skrev:


Er Hobby bra nok? - Page 2 190968 Er Hobby bra nok? - Page 2 95882 hilsen lykkelig eier av en Hobby Prestige 535 80 mod. som jeg har fått! Skal kose meg mye med den uten å måtte betale meg ihjel på lån og årsavgift cheers

Lån er en ting, men om du klarer å betale deg ihjel på noen skarve kroner på årsavgifta, da har man bomma med økonomien.

Vi har bytta vogn nå, gått fra en Knaus Sudwind 530TK til Hobby 560 UFK, fra 1995 til 2005. Merker selv at dette er en betraktelig oppgradering i komfort og standard fra Knausen. Riktignok var Knausen enkel, men vi ble glade i vogna fordiom.

Nå gleder vi oss derimot til turer i Hobbyen, og allerede før vi fant ut hvilken vogn vi ville ha visste vi om "kjipheten" med Hobby. Småfeil fikser vi underveis, ingen problemer med det Wink
Til Toppen Go down
anjatupp




Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.05.2012

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Jun 2012 - 19:59

Men om en har tre biler og en motorsykkel i tillegg, så blir det litt mye likevel syns jeg da Wink
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeMan 25 Jun 2012 - 9:55

Kos deg med vogna di, anjatupp.

Det viktigste er å bruke den, ikke hva naboen synes om den.

Er Hobby bra nok? - Page 2 105977

God sommer!

Til Toppen Go down
smholt
CARAVANER
CARAVANER
smholt


Male
Antall Innlegg : 123
Age : 67
Localisation : Drammen
Registration date : 31.01.2012

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeMan 25 Jun 2012 - 11:28

HobbyTom skrev:

Det viktigste er å bruke den, ikke hva naboen synes om den.
Der tar du vel feil, det viktigste er da hva naboen synes? Embarassed
Eller? Very Happy Laughing
Til Toppen Go down
http://www.platelayer.com
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeMan 25 Jun 2012 - 12:07



Et statussymbol er noe ekstravagant du egentlig ikke trenger, men likevel anskaffer for å imponere noen du ser opp til.

Samme hva slags vogn du har, blir ei campingvogn aldri noe statussymbol med mindre de du ser opp til er harrytasser. Derfor er det viktigere å kjøpe noe som fungerer, enn noe naboen liker.

Sånn tenker hvertfall jeg.

Wink
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeMan 25 Jun 2012 - 13:27

Tema: Re: Er Hobby bra nok?   Tor 17 Nov 2011 - 21:51
Det synes ihvertfall 47% av alle norske ny vogn kjøpere. Jeg hadde en 2005 495 ufe prestige i 4 år. Da ble det adria, småfeil har det vært på begge to. Når det gjelder oppbygging holder jeg en knapp på adria. Plate tykkelsen på siden av hobby er 05 mm , på adria 0,7mm. Begge har "hvit isopor" i vegg og gulv, adria sin er mye tettere og mindre "smulete". Adria har glassfiber tak, der det er sponplate med folie i hobby er det trefiner i adria. El opplegget er "enklere" batteri ladder og alt er med stikk kontakter, det sikkert ikke så vanskelig på hobby heller, men synes enklere og greiere på adria. Men er Hobby dårlig? Nei, de holder i lange baner.
Til Toppen Go down
smholt
CARAVANER
CARAVANER
smholt


Male
Antall Innlegg : 123
Age : 67
Localisation : Drammen
Registration date : 31.01.2012

Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitimeMan 25 Jun 2012 - 14:38

Eter noen netter i vår nye Hobby Premium 720, må jeg ihvertfall si meg svært godt fornøyd med madrassene. Smile De er veldig gode.
Godt og varmt har det vært med Alden og gulvvarme. Med klimaanlegget på varme, har vogna raskt fått god temperatur også.
Med medbrakte ørepropper gikk det an å sove i styrtregnet også. Smile
Jeg ser jo at det er benyttet noen enkle løsninger noen steder, men det ser bra ut og prisen er jo ikke avskrekkende uansett.
På plassen er den tydeligvis en liten snakkis. En kom å fortalte de hadde veddet på størrelsen, minst 10 meter lang.... En annen fortalte at den så ut som et tog og enda en sa den så ut som et romskip.
Nå er plattingen med rekkverk, vintertelt, tørkestativ, utelys, terassevarmer, partytelt og møbler på plass. Så da venter vi bare på varmen........ Very Happy Den er bestilt til neste helg. clown
Til Toppen Go down
http://www.platelayer.com
Sponsored content





Er Hobby bra nok? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Er Hobby bra nok?
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Hobby 720 UKFe og Dometic Hobby Cool 25 Klimaanlegg?
» hobby 610 89modell
» min hobby!
» Hobby 780 VIP !
» Ny dør Hobby 650

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: