CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Med stor vogn på slep i utlandet

Go down 
+8
Johnny
Jan Ole
ulven
ArveH
Thomas
quattro1
Ottar
norx
12 posters
AvInnlegg
norx
CAMPER
CAMPER
norx


Male
Antall Innlegg : 36
Localisation : Sandnes
Registration date : 24.01.2012

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeTir 24 Jan 2012 - 22:24

Har en KABE 880 vogn på slep. Var i 2011 på sommerturne i Danmark og opp i Sverige før turen gikk tilbake til Sandnes.
Det gikk jo forsåvidt greit og litt utfordringer liker vi jo Smile Begynte "campinglivet" og ferien med å måtte rygge ombord på fjordline i Kristiansand for de mente man ikke kunne snu ombord. I Sverige lærte vi å ikke spør etter stor plass, da får man plassens minste og mest utilgjengelige.. Vurderte en liten stund å peise på nedover europa når været ikke var helt med oss, men følte vel at de fleste boksene på 10x10 i Sverige var litt i minste laget om ikke draget skulle stikke for langt ut i veien så tok aldri sjansen på det. Har litt dårlig erfaring med Tyskere og Engelsk så trakk oss der. Har ikke veldig med erfaring fra livet langs veien som voksen, kun fra baksetet som barn. Første sommer var i 2011, men ut på tur aldri sur Smile.
Noen som har erfaring med utlandet og helst nedover mot italia og litt sol og varme? Vogna er 10m lang, og bilen 5,5 så vi blir fryktelig lange.
Er dette stay away eller hva sier dere som har vært der? Er det noe å bekymre seg for i det hele tatt? Er Tempo 100 ett must på en slik tur?
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeTir 24 Jan 2012 - 22:45

Tempo 100 er ikke et must,og ja,mange steder får du problemer med den lange vogna.Min forrige 720 ga meg ofte problemer syd i Europa,så jeg kjører nå med kortere vogn.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeOns 25 Jan 2012 - 0:53

Tror også at det vil være en god del plasser der du kan få problemer, men ikke alle steder. Så to svensker med samme vogn på Garden Paradiso i Cavallino i fjor. De ble plassert på et mer åpent område med mer plass til å snu seg, ikke i de vanlige "gatene". Men sjekk før du kjører inn på ukjent sted, det ville i alle fall jeg gjort. Ikke noe hyggelig å kjøre seg fast, og det er trangt en del steder, også på tilkomstveier. Men når det er sagt, med sunn fornuft går det helst greit, særlig hvis man sjekker litt i forkant.

Tempo 100 er greit å ha, men ikke noe must. Har i årevis lagt i 100+ på autobahn uten å få problemer, men fikk i fjor ordnet saken i Tyskland og fikk oblaten på¨plass. Det er alltid ok å kjøre lovlig, men samtidig ugreit å bli forbikjørt av vogntog. Så hvis tyngden på bilen
er over totalvekten på vogna, så er det kurant å få ordnet med papirene hos TÜV eller Dekra.

Lykke til, og god tur!
Til Toppen Go down
norx
CAMPER
CAMPER
norx


Male
Antall Innlegg : 36
Localisation : Sandnes
Registration date : 24.01.2012

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeOns 25 Jan 2012 - 20:00

Sjekker alltid på forhånd hvordan det er å kjøre inn i området Smile Med det bakhenget så er det lett å dunke nedi om det blir for store humper eller den rette bakken.

Hva synes langtransport folket om at campingturister tar opp plassene deres på stasjonen nedover? Normale parkeringer blir ihvertfall umulige.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeOns 25 Jan 2012 - 20:26

Ikke ta P-Plassen til langtransport gutta!
Har opplevd enn gang at en trailer la seg på hornet bak en personbil i trailerparkeringen og han ga seg ikke før bilen flyttet seg Shocked

Det er egne felter til campingvogner / busser på de store tankstasjoner / P-plasser så det er ingen problem. Bare du ikke kommer for seint, for det blir fort fullt.

Det er vel også større problem med stor vogn gjennom småbyene mellom motorveien og campingen enn på selve campingplassen. Her er det ofte trangt, veldig trangt faktisk... og så mye rare parkeringer Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeOns 25 Jan 2012 - 21:10

Det er ikke flertallet av "tank og rast" som har egne felt for campingvogner/bobiler. Der de finnes er det fint, der de ikke finnes bruker jeg alltid de store plassene beregnet for store kjøretøy, og har aldri hatt problemer med det. Det samme ser jeg at huyndrevis av andre med vogn gjør. Har heller aldri opplevd tuting fra trailere, men derimot mange hyggelige samtaler med trailersjåfører. De forstår jo greit at man ikke kan kjøre inn på personbilplass med vogntog på 12-15 meter. Og om en hadde tutet, så fikk han bare tute til han var lei. Når det er fullt, så er det fullt, da får man kjøre videre til neste, det er ikke så langt.

Men det blir nok klart forventet at personbiler (uten lang henger) ikke bruker plass som er beregnet til større kjøretøy.

Vil klart fraråde å kjøre inn på plasser som er beregnet for personbiler med så lang ekvipasje, da er det fort gjort å kjøre seg fast eller få skade.
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeOns 25 Jan 2012 - 23:55

jkl skrev:
Ikke ta P-Plassen til langtransport gutta!
Har opplevd enn gang at en trailer la seg på hornet bak en personbil i trailerparkeringen
og han ga seg ikke før bilen flyttet seg


Vi må huske på at disse MÅ stoppe.De har kjøre/hviletid de MÅ overholde,og da irriterer
en ferie-ekipasje om denne har tatt oppstilling på eneste ledige plass,når kjøretiden hans
er oppbrukt.

Derfor gjør man nok rett i å kjøre til neste plass.

Trådstarter forteller han blir 15,5 meter lang,så det er jo enda et stykke igjen til lengden på
en lastebil med tilhenger,men slik jeg har opplevd dette,begynner ikke problemene før man
skal inn på trange campingplasser,og dem har jeg opplevd flere av nedover Shocked Bykjerner
skal man rett og slett holde seg unna.Ta med sykkel,og parker utenfor byen(e).
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeTor 26 Jan 2012 - 9:06

Har opplevd på transportetapper med kjøring til langt på kveld/natt, at mange tank og rast er fulle slik at det er vanskelig å stoppe. Da står det vogntog både i tilkjørsel og utkjørsel. Har opplevd dette særlig på vei nordover sør i Tyskland. Det er ikke noe hyggelig å kjøre og kjøre til langt på natt uten mulighet til stopp, og når jeg da finner en ledig plass så tar jeg den, det skulle bare mangle. Dette fungerer jo etter først til mølla-prinsippet, og oftest er det ingen problemer med plass. Så jo, jeg tar stor parkeringsplass fordi jeg trenger det med 12 meter lengde, og det gjør jeg uten noen dårlig samvittighet.

Men det er jo lurt å legge inn poi i gps på de tank og rast som er særlig greie å stoppe på. Der det er egne områder for vogn/bobil er jo disse ofte trukket mer tilbake fra veien, og dermed mer skjermet mot støy, noe som er en klar fordel. Det er heller ikke noe særlig rolig ved siden av en trailer med kjøleaggregat som durer og går.

Men vanligvis tar vi inn på en campingplass i kveldingen, for da blir det mer tur, og ikke bare transport. Man får også en roligere natt.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeTor 26 Jan 2012 - 14:52

Her ble det mye negativt!! Smile Jeg drar selv til Italia og Kroatia hvert år med vogn på drøyt 9 mtr. Ikke noe problem så lenge man bruker hodet og tar det med ro. Inne på campingplassene er det greit å sondere terrenget litt først.. Har 3 turer til Union Lido med ekvipasjen min, Caravelle og Burstner 680. På tur ned og opp så har vi stoppet på Autohof, Rasthof etc. Ikke noe trøbbel der. Men, hvis det skulle komme tyske onkler med tungtransportsjåfører som SKAL hvile så må man bare flytte seg, enten kl er 17.00 eller 03.00. Er flere plasser langs veien hvor man betaler noe få euro for å stå og der skal det noe til å bli jaget bort fra. Men når man kjører så mange mil på forholdsvis kort tid så blir det jo fort til at man opplever et eller annet som ikke var planlagt da... Smile Er litt av moroa det. I hvertfall i ettertid Smile
Til Toppen Go down
norx
CAMPER
CAMPER
norx


Male
Antall Innlegg : 36
Localisation : Sandnes
Registration date : 24.01.2012

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeMan 30 Jan 2012 - 13:05

Fikk svar på e-brev her nå.
ca 90m2 er muligens i minste laget. Er redd at draget stikker ut i veien da...

Sitat :

thank you very much for your request.
In our campsite it is possible to book some defined categories of pitches MV, AR, BR available online (i.e. exclusively on our web page).The minimum stay is one week . From the attached plan, you can see where the different bookable areas, which are marked with the letter “R”, are located.
For a such big caravan is not very easy to find a place so we suggest you to book an AR reserved pitch (ca 90 m2). (They are located behind the W10.)
We hope that you agree with our proposal and as we get many requests for this spoot, we’d advise you to book on-line as soon as possible. for any further information you can have a look on our website

Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeMan 30 Jan 2012 - 17:03

norx skrev:
Har en KABE 880 vogn på slep
Noen som har erfaring med utlandet og helst nedover mot italia og litt sol og varme? Vogna er 10m lang, og bilen 5,5 så vi blir fryktelig lange.
Er dette stay away eller hva sier dere som har vært der? Er det noe å bekymre seg for i det hele tatt? Er Tempo 100 ett must på en slik tur?


Du får svar på transportetappen opp og ned til Italia,og camping der.Kanskje greit,ettersom det er det du tar sikte på,for
å kjøre rundt overalt nede i Tyskland,Østerike,Frankrike og der omkring,vil nok gi deg en god del problemer.Jeg reiser
på den måten,og 720`n ga meg problemer mange steder Crying or Very sad

Enkelte,eller forresten en stor del av campingplassene nedover,er ikke lagt til rette for så lange kjøretøy.Mellom-Europeerne reiser
mest med 4 - 5 meters vogner,så det ser ut som de fleste plassene er lagt opp etter disse!
Til Toppen Go down
norx
CAMPER
CAMPER
norx


Male
Antall Innlegg : 36
Localisation : Sandnes
Registration date : 24.01.2012

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeMan 30 Jan 2012 - 17:21

Det var svar fra Union Lido, - Kom desverre ikke med på forrige melding.
Til Toppen Go down
ArveH




Antall Innlegg : 8
Registration date : 22.08.2009

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeMan 30 Jan 2012 - 18:28

Hei

Kan ikke helt se at turen ned/opp fra Italia skal by på store problemer. Kjører selv vogn på ca 9m og kan ikke si turen er noe problem.

Du har jo kjørt en del på ferie med vogna og da regner jeg med du har god trening i å tanke på bilen uten å glemme at en skal ut av tankplassen igjen etterpå Wink.

Vi overnatter ikke på Autohofer (bensinstasjon/rasteplasser). Kan tipse om greie plasser å overnatte om det er ønskelig.

På campingene kan du møte trange 90graders svinger med hekker og trær som kan være ei utfordring. Likedan kan adkomsten til tomtene være trang. Det er der problemene ligger. Og selvfølgelig om du kjører deg inn i byer, for gatene er ikke som hjemme.

Hele Lido området i Italia er kaotisk midtsommers. Har du tidlig ferie (juni) kan du greit finne deg en plass på A-området på Union Lido der det skal være grei plass til vogna di. Dette er et område du ikke kan bestille på. De kommer jo inne med gigantiske bobiler der. Kommer du omkring 10.juli er det mye verre på akkurat den campingen hvis du ikke har bestilt. Men hele området kryr jo av campinger så en av dem skulle det vel være mulig å få plass på. Men jeg ville ha ringt og sjekket, evt bestilt.

Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeMan 30 Jan 2012 - 19:05

btw med kjøring i utlandet..
nok et dumt spørsmål... Embarassed
Hvordan er sideveier i sverige når man kommer litt lengre innover i landet?
har kjørt endel i strømstads distriktet og rundt charlottenberg uten vogn og det jeg husker at selv utenfor hovedveiene er det breie og fine veier, men til sommeren skal vi dra med vogna og da kom jeg til å tenke på om det er stort sett breie fine veier når man kommer lengre unna europavei og grenseområdene og slikt Smile

noe å tenke på eller går det som en lek?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeMan 30 Jan 2012 - 19:17

Det tangeste du kommer borti er sikkert veiene inn til enkelte campingplasser.....

Som her litt sør for Grebbestad. Her er vi på vei ut fra en plass som ikke hadde plass til oss, tipper det var under ti centimeter klaring på begge sider av vogna.

Med stor vogn på slep i utlandet Dsc02611

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeMan 30 Jan 2012 - 19:26

ohh... trangt.. Smile og bil i møte nedi der ser jeg.. hehe.. det der er jo det man ikke vil møte.. Smile
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeMan 30 Jan 2012 - 19:43

Rota oss inn en veistubb på østkysten av Sverige. Var ut til en camping. I begynnelsen var veien brukbar men etter siste mulighet for å snu på en ok måte ble det vanskeligere. Og da vi kom til en bro som var ca 2 meter bred, da var det bare å ta reversen i bruk. Så vær litt obs på gamle lokalveier i sverige som i norge. Ellers mye helt ok veier der borte.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeMan 30 Jan 2012 - 19:54

skjønner.. ser jeg burde få montert det ryggekameraet jeg har liggende.. er kablet type så det krever litt monteringsarbeid Wink
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeMan 30 Jan 2012 - 21:04

ulven skrev:
btw med kjøring i utlandet..
nok et dumt spørsmål... Embarassed

Ingen temaer er "dumme",Ulven.Det er første gang for alle.

Hvordan er sideveier i sverige når man kommer litt lengre innover i landet?
noe å tenke på eller går det som en lek?

Ingen fare.Det går bra.
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeTir 31 Jan 2012 - 3:34

Hei, min ekvipasje er ca 15,5m lang og min erfaring er at det er innkjøringene til campingplassene som er "flaskehalsen".
Synes de store Autohofene er greie da de er tilrettelagt for lange ekvipasjer.
I tyskland er det forresten ofte sånn at om skal til en campingplass så må du først kjøre gjennom en trang småby, der har
jeg flere ganger sittet med hjertet i halsen.
Prøver så langt det er mulig å holde meg til hovedveiene.
Vil absolutt ikke råde til kansilere turen pga stor vogn, man må bare planlegge litt mere.

Magne.
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeTor 2 Feb 2012 - 5:32

Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Gjest
Gjest




Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeSøn 12 Feb 2012 - 19:29

Ingen problemer med stor vogn noen steder egentlig, det er helt avhengig av kjøreferdigheter. Er du trygg på at du er i stand til å rygge ut fra en trang gate så vil det gå helt fint.
Et greit tips er å ha walkier tilgjengelig, da kan en person gå bak og dirigere trafikk hvis det er nødvendig og dere kan snakke sammen uten at den som er ute og passer på behøver å trave frem og tilbake, dette behøver ikke være mer avansert utstyr enn den typen unger bruker, funker fint hos oss det ihvertfall.
Angående vogn så kjørte jeg tidligere en Hobby 520 som var 230 bredde, har siden 2008 kjørt 650 som er 250 bredde, ingen problemer det bare en vet hva en har bakpå kroken.
Vi har vært 2 ganger i Kroatia med 650-vogna, synes ikke det var verrre enn da vi reiste med 520.
Skal til Spania denne sommeren.
Til Toppen Go down
norx
CAMPER
CAMPER
norx


Male
Antall Innlegg : 36
Localisation : Sandnes
Registration date : 24.01.2012

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeSøn 12 Feb 2012 - 22:28

Walkie er jo smart. Vi brukte mobil på handsfreen sist vi var ute for "enveis" kjørt vei. Det var faktisk inn på Morvigsanden Camping ved Grimstad. Ett skogholt man må igjennom før en kommer ned til området.
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeMan 13 Feb 2012 - 1:23

norx

Du har ju mine favorit leketøy just nå. En Audi Q7 och Kabe 880 , din lykkopelle. Smile Smile Smile Smile Smile

cheers
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeTir 29 Mai 2012 - 19:08

Litt OT:
Syntes jeg så deg oppi Nord-Trøndelag i helga? Kan være en tilfeldighet, men er vel ikke så mange som kjører kombinasjonen Q7 og Kabe 880?
Heftig vogntog var det allfall Smile
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeTir 29 Mai 2012 - 21:15

Våger du kjøre med den ekvipasjen på norske veier, kan jeg ikke se noen grunn til at du ikke skal kunne gjøre det nedover. 15,5 meter er langt - men det vet du jo selv. Det går helt sikkert bra, men det kan nok by på en utfordring eller tre en del steder ...
Her ser du et av poengene mine fra Italia - men der fikk jeg problemer selv om jeg ikke en gang er fyller til 12 streken.
http://campist.info/utstyrstips/tips-underveis/134-trang-historie

Jeg vil jo tippe at den blir litt vanskelig å skyve den saken der. Har også sett folk streve vettet av seg med tabbert vognerpå 7-8 meter. Det er vel sånn omtrent en meter kortere - så det gjør vel ikke så mye fra eller til når du først har kommet så langt?

Tankstasjoner kan faktisk by på de største utfordringene. Særlig i Østerrike, men det også er ofte vanskelig nok i Norge. Jeg har gjort meg noen tanker om det her:
http://campist.info/utstyrstips/tips-underveis/172-fyll-drivstoff

Og parsellene er ofte små - men da finner du vel en annen plass?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
norx
CAMPER
CAMPER
norx


Male
Antall Innlegg : 36
Localisation : Sandnes
Registration date : 24.01.2012

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 22:28

Rebell skrev:
Litt OT:
Syntes jeg så deg oppi Nord-Trøndelag i helga? Kan være en tilfeldighet, men er vel ikke så mange som kjører kombinasjonen Q7 og Kabe 880?
Heftig vogntog var det allfall Smile

Har vært mange ganger i Nord-Trøndelag, men aldri med Kabe vogna på kroken... Har sett en 2-3 stk som har komboen ....
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 22:35

norx skrev:
Rebell skrev:
Litt OT:
Syntes jeg så deg oppi Nord-Trøndelag i helga? Kan være en tilfeldighet, men er vel ikke så mange som kjører kombinasjonen Q7 og Kabe 880?
Heftig vogntog var det allfall Smile

Har vært mange ganger i Nord-Trøndelag, men aldri med Kabe vogna på kroken... Har sett en 2-3 stk som har komboen ....

OK, da fikk jeg svar på det... Synes det var heftig kombo allfall Smile
Til Toppen Go down
norx
CAMPER
CAMPER
norx


Male
Antall Innlegg : 36
Localisation : Sandnes
Registration date : 24.01.2012

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 22:45

campist skrev:
Jeg vil jo tippe at den blir litt vanskelig å skyve den saken der. Har også sett folk streve vettet av seg med tabbert vognerpå 7-8 meter. Det er vel sånn omtrent en meter kortere - så det gjør vel ikke så mye fra eller til når du først har kommet så langt?

Har som du en Mover på. Desverre en litt for "slapp" til å dra på i for kraftige bakker før den spinner på hjulet. Det er en Enduro Premium jeg satte på kun for å lirke den inn i gårdsrommet hjemme. Kan ikke snu med vogna på bilen på snuplassen lenger borti veien for den har en U bakke og da tar baken på vogna nedi på vei opp med bilen.... Moveren vil nok klare seg bedre på vogner inntil 2000kg, men sterk nok til at vi har klart oss på enkelte tranger plasser. Er gresset vått så hjelper vi den litt med å dytte, for den spinner raskt på dekket da. Den er elektrisk inn mot hjulet så tror ikke jeg får den hardere mot. Har tenkt på om en slik snøsokk vil avhjelpe? eller enda høyere lufttrykk, men har ikke kommet dit at jeg har testet noe ut...

Båten t/r Kristiansand - Hirtshals er booket. 4 uker blir turens lengde. Hvor finner vi ut på veien.... Drømmer om syden temperatur, men vet det er laaaaaangt å kjøre selv uten vogna på Smile
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 23:00

Neida, Italia er ikke langt. Følg bare E45 hele veien rett fram Smile

Truma'n er også elektrisk inn mot hjula, men kan justere avstanden manuelt. Selvsagt inntil en viss grense
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Sponsored content





Med stor vogn på slep i utlandet Empty
PosteTema: Re: Med stor vogn på slep i utlandet   Med stor vogn på slep i utlandet Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Med stor vogn på slep i utlandet
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vognvekt i Utlandet/ Nedregistrering av vogn /Ny trekkbil
» Stor prisforskjell på lik vogn, 580 TK
» Til Italia med stor vogn - erfaringer?
» Er blæservarmen fuldt tilstrækkelig i stor vogn?
» 2009 - Ford Mondeo 140Hk TDCI Automat til stor vogn.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: