CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 650 KFU som førstevogn?

Go down 
+9
ArneO
knutove
Elisabeth
chg
Thomas
hpk
janp
Johnny
TrønderCamp
13 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 18:21

Hei!

Har fortsatt ikke kjøpt oss vogn, men merker at det frister nå når vi er kommet på rett side av året.
Forumet her er trålet opp og i mente for å finne ut hva som er bra, og hva som er dårlig - og det er jaggu ikke lett, smaken er visstnok som baken ja Very Happy

Vi er en familie på 2 voksne og 2 barn, og synes således at 650KFU ser ut til å passe behovet svært godt. Vi skal kun bruke vogna til ferier på vår/sommer/høst, og er derfor ikke ut etter en vogn som tåler det absolutte nullpunkt.
Når jeg nevner vognmerket for venner og kolleger med vogn, er svaret ofte "kjøp deg en Hobby, og du har skaffet deg en hobby...."
Hva er egentlig så galt med disse vognene - om det er noe mer galt enn med de fleste andre? Kan vel ikke være uten grunn at Hobby har 40% av markedet her på berget Question

Har sett på 2007-2009 modeller (vil så gjerne ha utgaven med TV-rondellen Smile )

Har selvsagt sett på en del andre typer, sånn som Polar, Solifer og Kabe, men synes de blir litt dyre til førstevogn å være, og vil heller ikke ha en gammel vogn (synes 2007 er "gammelt" nok).

Bil til å trekke med har vi: 2008mod X-Trail 2,0 LE, man (mangler bare BE, men det ordner seg i løpet av våren).
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 18:29

Hei. Liker dere vogna dere ser på så kjøp den. Ingen ulempe om den heter hobby. Helt ok vogner det. Og liker man ikke vogna etter ei tid så er det bare å handle noe annet. Smaken endrer seg som regel over tid. Og du kan gjerne bruke hobbyen hele året igjennom. Er faktisk helt kjempe å campe vinterstid også.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 18:43

Om dere skal kjøpe denne vogna fra forhandler i Trøndelag send meg en PM. Har noen tips til dere som ikke skal stå åpent på forumet.


Kjøper dere privat så ønskes dere lykke til. Det viktigste er at dere selv liker vogna, og tenker litt på planløsning og kvalitet på madrasser etc.


Som dere sikkert skjønner så er det kvalitetsforskjeller som utgjør en del av prisforskjellen. Dethleffs,Cabby og andre bruker f.eks isolasjon av bedre kvalitet. Og gulvvarme som dekker et langt større gulvareal. Hobby har elektrisk gulvvarme i forholdsvis liten del av gulvet sammenlignet med f.eks min Dethleffs.
Og sikkert mye annet. Men vogna gir helt sikkert mye for pengene.


NB: vær obs på at X-Trail tidligere har vært plaget med dårlig klutsj. Er ikke det beste alternativet ved rygging av tyngre vogn. Mulig dette er blitt bedre på nyere modeller. Sjekk ut litt og ta litt forholdsregler.


Sist endret av janp den Fre 3 Feb 2012 - 18:48, endret 1 gang
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 18:46

Du blir garantert fornøyd med planløsningen og det er godt med skapplass.
Vær obs på at det ikke er dusj i 650 KFU

Noe småplukk må du regne med at det er, men det er det med alle vogner. Du får mye for pengene når du kjøper Hobby. Vi er iallefall godt fornøyd etter 4 sesonger med sommer og vintercamping.
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 19:51

janp skrev:

NB: vær obs på at X-Trail tidligere har vært plaget med dårlig klutsj. Er ikke det beste alternativet ved rygging av tyngre vogn. Mulig dette er blitt bedre på nyere modeller. Sjekk ut litt og ta litt forholdsregler.

Ja, er det eneste jeg ikke liker med bilen - går alt for kjapt i revers. No
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 19:53

hpk skrev:

Vær obs på at det ikke er dusj i 650 KFU


Har lagt merke til det - får vel dusje før og etter ferien....... Very Happy
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 19:57

Du får sende meg en PM så skal du få prøve et skikkelig trekkdyr. Antar at du kommer i kjøpemodus når du rygger opp vogna i 15 gr motbakke på steinete underlag. Da vil du sikkert se på andre biler enn X-Trail. Very Happy




Men det er en flott bil, og vi vurderte den for noen år siden. Men ble vraket den gang pga klutsj blant annet. Og bagasjeplass var elendig. Men det er blitt bedre etterhvert. Og så er det idiotiske midtplasserte instrumentbordet borte også. Det savner vel ikke noen tror jeg.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 20:03

Kan anbefale KFU som førstevogn. Har selv hatt denne vogna, ikke som førstevogn riktignok, men likevel fornøyd med vogna. Kan ikke huske vi hadde så mye plunder, men noe er det med alle merker. Grunnen til at man hører ekstra mye om Hobby er vel som du sier selv, at den har nesten halvparten av markedet her oppe. Siden det er flest Hobbyvogner må det være Hobbyvogner som har flest feil også.. Statistisk sett i hvertfall Smile Eneste er at det er litt tangt i bakre del ved siden av køyene, men det er ikke der du oppholder deg mest... Lykke til!!
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 20:06

janp skrev:
Du får sende meg en PM så skal du få prøve et skikkelig trekkdyr. Antar at du kommer i kjøpemodus når du rygger opp vogna i 15 gr motbakke på steinete underlag. Da vil du sikkert se på andre biler enn X-Trail. Very Happy




Men det er en flott bil, og vi vurderte den for noen år siden. Men ble vraket den gang pga klutsj blant annet. Og bagasjeplass var elendig. Men det er blitt bedre etterhvert. Og så er det idiotiske midtplasserte instrumentbordet borte også. Det savner vel ikke noen tror jeg.

Er godt fornøyd med den nye utgaven av X-Trailen (byttet inn en 06-mod i fjor), men skeptisk til rygginga med noe tungt på kroken (hadde en daycruiser på henger, på tilsammen 1300kg, jeg kjørte til og fra vinteropplag og utsett, men blir vel noe annet med boggi og 2000kg) Wink

Sitter nå og sikler på en Pajero, men fruen har visst noe de kaller medbestemmelsesrett......????? Razz
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 20:14

janp skrev:
Om dere skal kjøpe denne vogna fra forhandler i Trøndelag send meg en PM. Har noen tips til dere som ikke skal stå åpent på forumet.


.

Fikk du PM? Litt usikker på om jeg gjorde det rett - er jo nesten helt ny her inne Shocked
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 21:08

Joda, svar ligger i innboks hos deg!
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 21:18

Thomas skrev:
Kan anbefale KFU som førstevogn. Har selv hatt denne vogna, ikke som førstevogn riktignok, men likevel fornøyd med vogna. Kan ikke huske vi hadde så mye plunder, men noe er det med alle merker. Grunnen til at man hører ekstra mye om Hobby er vel som du sier selv, at den har nesten halvparten av markedet her oppe. Siden det er flest Hobbyvogner må det være Hobbyvogner som har flest feil også.. Statistisk sett i hvertfall Smile Eneste er at det er litt tangt i bakre del ved siden av køyene, men det er ikke der du oppholder deg mest... Lykke til!!
Det er litt bedre plass baki ved køyene på de vognene som er 2007 og nyere enn på de eldre modellene, men noen danseplass er det ikke
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 21:45

hpk skrev:
Thomas skrev:
Kan anbefale KFU som førstevogn. Har selv hatt denne vogna, ikke som førstevogn riktignok, men likevel fornøyd med vogna. Kan ikke huske vi hadde så mye plunder, men noe er det med alle merker. Grunnen til at man hører ekstra mye om Hobby er vel som du sier selv, at den har nesten halvparten av markedet her oppe. Siden det er flest Hobbyvogner må det være Hobbyvogner som har flest feil også.. Statistisk sett i hvertfall Smile Eneste er at det er litt tangt i bakre del ved siden av køyene, men det er ikke der du oppholder deg mest... Lykke til!!
Det er litt bedre plass baki ved køyene på de vognene som er 2007 og nyere enn på de eldre modellene, men noen danseplass er det ikke

Jeg er så lang, at jeg holder meg unna den bakerste delen - er ungene som skal oppholde seg der. Very Happy
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeLør 4 Feb 2012 - 11:21

Har en Hobby 650 UMFe 2002 modell, den begynner å bli gammel men mener fortsatt at jeg fikk mye vogn for pengene. Har sluttet å irritere meg over noe knirk i gulv og billige løsninger. Har faktisk vært å tittet på ny Hobby, men det får nok vente noe til. Men nye Hobbyen overrasket meg positivt, så å kjøpe Hobby igjen ser jeg som ganske problemfritt.

Lykke til med valg av vogn !
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeLør 4 Feb 2012 - 16:37

Vi har og hatt 650 KFU, og var veldig godt fornøyde. Kan akkurat nå ikke komme på et eneste problem med den.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeLør 4 Feb 2012 - 17:36

Har heller lært meg å godta meningene om Hobby vogna mi på campen, mange meninger og ikke minst eksperter som skal fortelle om alle svakhetene... Enkelte som er så opptatt av sitt eget at alt annet ikke er bra nok, kan bli noe slitsomt men så lenge man er fornøyd selv er det ingen ting som er bedre en som så Wink
Til Toppen Go down
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeLør 4 Feb 2012 - 20:53

Når man tenker på at Hobby er det merket med desidert høyest markedsandel, er det vel ikke så rart man hører mye om Hobby.

En bekjent kjøpte 650 KFU i fjor, 2011mod. Kjempefin vogn, men det var forferdelig trangt bak i barnerrommet. En voksen person må gå sidelengs inn ved siden av køyesengen. Han hadde forøvrig vannlekasje i forbindelse med en lufteventil før han rakk å ta i bruk vogna. Dette ble ordnet på garanti, men kjedelig alikevel.
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeLør 4 Feb 2012 - 21:00

Ja, forstår at det er mange meninger om Hobbyvognene - usikker på om alle meningene skyldes erfaringer fra eiere/tidligere eiere, eller om det er mye synsing.

Forstår det som at det kan være noe trangt bak i vogna ja, men satser på at det kun er ungene som skal være der Smile

Noen påstår også at dobbeltsenga kan være litt kort (jeg er 194cm), mens andre sier at den er mer enn grei nok. Tiden vil vel vise, men slik det ser ut nå så kan det vel bli en 650KFU.
Skal se om det dukker opp noen i nærområder her i Nord-Trøndelag som jeg kan se på, for å få en bedre følelse av vogna.
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeTor 16 Feb 2012 - 17:31

Da har vi bestemt oss, og det ble en 2009-mod 650 KFU. Leveres i april en gang, da det snør så mye her i Trøndelag at det sikkert ikke blir vår før til høsten Very Happy

Vi gler oss allerede til å prøve campinglivet! Smile
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeTor 16 Feb 2012 - 18:08

TrønderCamp skrev:
Da har vi bestemt oss, og det ble en 2009-mod 650 KFU. Leveres i april en gang, da det snør så mye her i Trøndelag at det sikkert ikke blir vår før til høsten Very Happy

Vi gler oss allerede til å prøve campinglivet! Smile
Grattis med nyvogna! Ble det privatkjøp, eller ble den forhandlern vi snakket om?
Apropos snø: hvor bor der da? Jeg har ikke snø i hagen jeg, bare litt is.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeTor 16 Feb 2012 - 18:17

Gratulerer med nyinnkjøpt vogn,
Hilsen fra en våryr sørlending.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeTor 16 Feb 2012 - 18:48

Gratulerer med ny vogn!! Du skriver at du er 194 cm... Jeg er nøyaktig like lang som deg og det mange steder det er trangere enn i dobbeltsenga Smile Jeg slet ikke der i hvertfall, sov som en baby Smile
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeTor 16 Feb 2012 - 18:58

Gratulerer!
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeTor 16 Feb 2012 - 19:40

Det blir sikkert bra, gratulerer med vogn. Siden påska er i starten av april i år blir den nok enten veldig lang fordi du venter på vogna, eller så blir det å flytte inn i vogna og prøvekjøre.

Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 17 Feb 2012 - 8:55

janp skrev:
TrønderCamp skrev:
Da har vi bestemt oss, og det ble en 2009-mod 650 KFU. Leveres i april en gang, da det snør så mye her i Trøndelag at det sikkert ikke blir vår før til høsten Very Happy

Vi gler oss allerede til å prøve campinglivet! Smile
Grattis med nyvogna! Ble det privatkjøp, eller ble den forhandlern vi snakket om?
Apropos snø: hvor bor der da? Jeg har ikke snø i hagen jeg, bare litt is.


Det ble så vi kjøpte av forhandler, men ikke den vi snakket om.

Vi bor i Namsos, og her snør det jaggu meg i dag også - glad jeg har snøfres Very Happy


Sist endret av TrønderCamp den Man 23 Apr 2012 - 16:21, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 17 Feb 2012 - 9:46

Gratla med ny vogn.
Etter familieforøkelse måtte jeg selge vogna vi hadde, og ser da etter ny. Jeg har 4 barn og ser det da som aktuelt å kjøpe en 650 KFU med trippel køyeseng og legge et barn i sittegruppa som er ved siden. Jeg har bare tatt det som en selvfølge, men det er mulig å legge ned denne sittegruppa til en seng?

Den vogna du kjøpte, har den 1900 eller 2000kg totalvekt? Ser det bli ganske snautt med 1900 totalvekt om det skal tas med det som trengs til noen ukers ferie.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 17 Feb 2012 - 10:59

Jeg ville ikke brukt den lille sittegruppa til seng.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 17 Feb 2012 - 17:07

Skal du bruke den lille sittegruppen som seng, må du frem med hammer og spiker. Den kan ikke legges ned som seng i utgangspunktet :-)
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 17 Feb 2012 - 17:36

Camelot skrev:
Gratla med ny vogn.
Etter familieforøkelse måtte jeg selge vogna vi hadde, og ser da etter ny. Jeg har 4 barn og ser det da som aktuelt å kjøpe en 650 KFU med trippel køyeseng og legge et barn i sittegruppa som er ved siden. Jeg har bare tatt det som en selvfølge, men det er mulig å legge ned denne sittegruppa til en seng?

Den vogna du kjøpte, har den 1900 eller 2000kg totalvekt? Ser det bli ganske snautt med 1900 totalvekt om det skal tas med det som trengs til noen ukers ferie.

Vogna har totalvekt på 1900kg, og nyttelast på 270kg. Til oss tror jeg det holder, men kan også laste litt i bilen.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 17 Feb 2012 - 18:42

Gratulerer med ny vogn. Gpdt valg.

Det er dessverre bare på papiret du har 270 kg nyttelast.
Jeg reiste rett på vekta da vogna vår var ny. Husker ikke akkurat på kiloen, men den veide godt over 1700 kg. Ca 30 kg ekstra for Alde kontra Truma, men allikevel....

De gangene vogna har vært på vekta med ferieoppakning har den vist over 1900 kg på boggien + det som er på kula. Vi er restriktive med pakkinga da bilen bare kan dra 1800kg lovlig, men det er vanskelig å holde vekta nede.
Til Toppen Go down
Ralena
CAMPER
CAMPER
Ralena


Female
Antall Innlegg : 36
Age : 51
Localisation : Asker
Registration date : 24.04.2011

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeSøn 11 Mar 2012 - 20:24

Gratulerer med ny vogn:) sikker på at du blir fornøyd. cheers


Jeg har en 650 kfu 2001 model, nyinnkjøpt i fjor, kjempefornøyd, ja det er trangt i barnerommet MEN der skal man jo bare sove, jeg har en sønn på 15 som er 174 og en liten 8 åring, men vi har ingen problemer med størelsen på rommet, elstemann brukte til og med den "lille" sittegruppen for å spille på data'n lol! .skal ungene absolutt sitte inne i vognen kan de bruke den store sittegruppen.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 30 Mar 2012 - 22:33

Angående 650 Kfu.Jeg er sikkert litt tett i pappen,men er en bryter jeg ikke finner ut av hehe.Når en sitter i salongen på kjøkken siden så sitter det en rund bryter på "benken" liksom.Sort av farge,som lyseer rødt når den slås på.HVA er den til?? Wink En 2006 mod.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 30 Mar 2012 - 23:02

Gulvvarme.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeFre 30 Mar 2012 - 23:38

Takk Jan Ole!! Hadde det i tanken. Mye "nytt" med annen vogn første dagen.
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitimeLør 21 Apr 2012 - 11:55

Heisann folkens!

Da ble det ikke Hobby på oss likvel. Har ventet lenge på kontrakt fra en av landets forhandlere, men den kom aldri, til tross for purringer.

Resultatet av dette ble at vi nå har kontaktet en forhandler i vårt nærområde, som skaffer oss en 2010mod Adria 663 UK Classica.

Tror nok vi vil bli like fornøyd med en slik vogn, da den er så godt som like stor som 650KFU`n, og den har samme løsning med køyesenger bak.

Til Toppen Go down
Sponsored content





650 KFU som førstevogn? Empty
PosteTema: Re: 650 KFU som førstevogn?   650 KFU som førstevogn? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
650 KFU som førstevogn?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: