| Campingplass Spania | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Campingplass Spania Søn 12 Feb 2012 - 19:39 | |
| Skal til Spania ferien 2012, tenker området rundt Barcelona. Er det noen som har tips til greie plasser i det området ? Er 2 småbarnfamilier som reiser nedover, planlegger å ligge nær sjøen. Reiser nedover begynnelsen på Juli. |
|
| |
Ottar CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 181 Registration date : 14.10.2011
| Tema: Re: Campingplass Spania Søn 12 Feb 2012 - 19:57 | |
| | |
|
| |
Per Olav CARAVANER
Antall Innlegg : 70 Age : 64 Localisation : Molde Registration date : 04.11.2007
| Tema: Re: Campingplass Spania Søn 12 Feb 2012 - 20:05 | |
| Hei!
Det er massevis av campingplasser rundt Barcelona,de fleste av dem i nærheten av middelhavet.
Dere finner plassene på nettet, ved litt søking.
Vi har campet 11år i en by som heter Roses ca. 16mil nord for Barcelona.
Området rundt Barcelona har en største tetthet av campingplasser i Spania. | |
|
| |
T_Rex CARAVANER
Antall Innlegg : 105 Registration date : 27.05.2008
| Tema: Re: Campingplass Spania Man 13 Feb 2012 - 19:49 | |
| Jeg kan anbefale Camping Camping International i Platja D'aro. Den ligger ca 10 mil nord for Barcelona, like innenfor Girona. Vi har vært der i mange år og stortrives i det området og på plassen. Vi blir liksom aldri ferdige i det området, utrolig mange flotte mindre steder og byer å dra til i nærheten dersom en ønsker det. Og selvfølgelig Barcelona også da, den er jo obligatorisk. Med vogna som står i avataren din bør du nok velge de største parsellene. De minste plassene er nok store nok i seg selv, men det er trær der, og trær vil du ha, tro meg . Klimaet er er jo også behagelig ute ved kysten der, ikke så mye av disse klamme dagene. Det ligger også et par andre plasser 'vegg-i-vegg' der (Treumal og Cala Gogo). Per | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass Spania Man 13 Feb 2012 - 20:50 | |
| Takker for tips, ser ut til å være mye bra i dette området ja. Angående trær så har vi vært 5 ganger i Kroatia, 1 gang på Kirk og 4 ganger på Istra, vi har aldri søkt under trær. Kan nok til tider være "heslig" men er jo varme vi søker så er ikke noe must med skygge på tomta Har og med oss AC. Har og funnet ut at vi får meget greie plasser hvis skygge ikke er et krav da det ser ut som vi er blant de få som greier oss uten. Camping International ser ut til å være mest forlokkende til nå, så meget bra ut på you-tube filmen derifra. |
|
| |
T_Rex CARAVANER
Antall Innlegg : 105 Registration date : 27.05.2008
| Tema: Re: Campingplass Spania Man 13 Feb 2012 - 21:15 | |
| - Globetrotter skrev:
- Camping International ser ut til å være mest forlokkende til nå, så meget bra ut på you-tube filmen derifra.
Da anbefaler jeg Sector C oppå toppen der Men send meg gjerne en PM hvis dere vil ha litt mer detaljert info om plassen og området, bilder etc. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass Spania Søn 22 Apr 2012 - 21:34 | |
| Var nå inne og tenkte å bestille på denne campingen, fikk et lite sjokk da jeg fant at prisen pr natt var i overkant av 77 EUR for 5 personer, campingvogn og bil på 90m2 stor plass, dette tilsvarer bortimot 600,- pr natt med dagens kurs. Har tidligere bare vært borti slike priser da vi var i Italia 2009, tror jeg sjekker litt alternativer før vi legger inn bestillingen...... |
|
| |
maya CARAVANER
Antall Innlegg : 93 Registration date : 21.02.2012
| Tema: Re: Campingplass Spania Lør 9 Mar 2013 - 19:47 | |
| Per Olav / T_Rex Bestiller dere plass når dere ankommer i juli på plasser som Camping Salata eller Camping International ? Regner med begge campinger har noen tomter til ca. 9m vogn? Når på året bestiller dere? I Italia foregår dette gjerne på høsten. Er det slik også i Spania? Har hørt veldig mye bra om området rundt Roses | |
|
| |
Rashid HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1393 Localisation : Levanger Registration date : 12.10.2008
| Tema: Re: Campingplass Spania Søn 10 Mar 2013 - 8:52 | |
| | |
|
| |
OyvindSP DIREKTØR!
Antall Innlegg : 640 Localisation : Slemmestad Registration date : 24.06.2008
| Tema: Re: Campingplass Spania Man 11 Mar 2013 - 12:14 | |
| - Globetrotter skrev:
- Var nå inne og tenkte å bestille på denne campingen, fikk et lite sjokk da jeg fant at prisen pr natt var i overkant av 77 EUR for 5 personer, campingvogn og bil på 90m2 stor plass, dette tilsvarer bortimot 600,- pr natt med dagens kurs. Har tidligere bare vært borti slike priser da vi var i Italia 2009, tror jeg sjekker litt alternativer før vi legger inn bestillingen......
Sjekket priser på en del steder i Italia, og der kommer vi ut med 95-103 euro pr. natt for oss, som da er to voksne og barn 16-13-11-7 år......for å si det sånn, vi håper på lav eurokurs i sommer! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass Spania Søn 21 Apr 2013 - 20:11 | |
| - OyvindSP skrev:
- Globetrotter skrev:
- Var nå inne og tenkte å bestille på denne campingen, fikk et lite sjokk da jeg fant at prisen pr natt var i overkant av 77 EUR for 5 personer, campingvogn og bil på 90m2 stor plass, dette tilsvarer bortimot 600,- pr natt med dagens kurs. Har tidligere bare vært borti slike priser da vi var i Italia 2009, tror jeg sjekker litt alternativer før vi legger inn bestillingen......
Sjekket priser på en del steder i Italia, og der kommer vi ut med 95-103 euro pr. natt for oss, som da er to voksne og barn 16-13-11-7 år......for å si det sånn, vi håper på lav eurokurs i sommer! Italia er dyrt ja, men jevnt over velholdte campingplasser med reine sanitæranlegg og grei standard selv på de litt eldre plassene er vårt inntrykk. Så er det kanskje og på tide med et lite referat på hvordan det ble i Spania og da. Vi reiste nedover en gjeng samlet, vel fremme splittet vi opp og kjørte til noen venner som allerede var i Lèscale, var noen netter der før vi samlet satte kursen mot Roses og reisefølget nedover som campet der. Roses var meget bra, og med kjentmann Per Olav, som har et innlegg litt ovenfor i denne tråden, fikk vi vite det som var verdt å vite om området og fasiliteter. Trivelig å treffe hyggelige Nordmenn så langt hjemmefra. Blei liggende ca en uke i Roses før vi satte kursen mot Paris, her campet vi midt i sentrum på en plass som hette camping de`Paris. Blei værende noen netter her og fartet rundt i byen på sightseeing, tips hvis du skal til Paris: ordne med den maten du har tenkt å spise før du reiser inn i byen, finnes kun frosne grønnsaker, boksemat og baguetter her, skal det grilles må det medbringes. Det blei ellers en fin ferie med mange opplevelser, fant en trivelig liten campingplass ved et gammelt slott siste natten i Frankrike, badebasseng, restaurant ++ og trivelig betjening. Tips hvis du noen gang skal bestille frokost på Camping i Frankrike, be om å få se hvor store baguettene er, endte selv på nedturen med å bære en svær pose med 8 stk 1meter lange baguetter til vogna (frokost for 2 voksne og 3 barn...) |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Campingplass Spania | |
| |
|
| |
| Campingplass Spania | |
|