CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vintermarkise til Kabe

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Vintermarkise til Kabe Empty
PosteTema: Vintermarkise til Kabe   Vintermarkise til Kabe Icon_minitimeOns 22 Feb 2012 - 11:42

Er det noen som har noen solide vintermarkiser å annbefale? Vogna skrår rimelig bra i fronten, og det hadde vært greit med noe over for å beskytte mot det værste.
Hva slags størrelse trenger jeg på markisen når vogna er 230?
Til Toppen Go down
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

Vintermarkise til Kabe Empty
PosteTema: Re: Vintermarkise til Kabe   Vintermarkise til Kabe Icon_minitimeOns 22 Feb 2012 - 19:27

Jeg ville vel valgt vintertelt istedenfor markise på vinteren. Hvilken størrelse du trenger er vel en smaksak, men hvis du mener at vogna er 230 bred har ikke dette noe å si i forhold til markise/telt. Hvis du skal ha markise er det lengden mellom svingene på teltskinna som er viktig.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Vintermarkise til Kabe Empty
PosteTema: Re: Vintermarkise til Kabe   Vintermarkise til Kabe Icon_minitimeOns 22 Feb 2012 - 19:30

tror han mener en slik som står i skinna over vinduet og beskytter fronten på vogna
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vintermarkise til Kabe Empty
PosteTema: Re: Vintermarkise til Kabe   Vintermarkise til Kabe Icon_minitimeOns 22 Feb 2012 - 19:33

Her er det en som er 240x40 cm, vogna er 250 brei.
Tror jeg ville sjekket med en forhandler, de vet sikkert hvilken som passer best på din vogn.
Vintermarkise til Kabe 426687_3238853660852_1552080859_2825345_27663069_n
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Vintermarkise til Kabe Empty
PosteTema: Re: Vintermarkise til Kabe   Vintermarkise til Kabe Icon_minitimeOns 22 Feb 2012 - 19:58

Til Toppen Go down
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

Vintermarkise til Kabe Empty
PosteTema: Re: Vintermarkise til Kabe   Vintermarkise til Kabe Icon_minitimeOns 22 Feb 2012 - 20:13

Beklager, min feil. Tenkte vanlig markise og skjønte ikke helt hvorfor han ville ha det på vinteren. geek Det må selvfølgelig være en slik til fronten på vogna.
Til Toppen Go down
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Vintermarkise til Kabe Empty
PosteTema: Re: Vintermarkise til Kabe   Vintermarkise til Kabe Icon_minitimeOns 22 Feb 2012 - 20:56

Helt korrekt, snakker selvfølgelig om en markise for å ha over vindu.
Har sett på noen, og de fleste virker litt skrøpelige til å kunne holde en del snø uten å bøye seg eller knekke. Derfor søker jeg erfaringer.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vintermarkise til Kabe Empty
PosteTema: Re: Vintermarkise til Kabe   Vintermarkise til Kabe Icon_minitimeOns 22 Feb 2012 - 22:00

Den jeg har er en lett aluminiumsak. På tvers på undersiden er det profiler hvor man trer inn rør, så den blir ganske stødig.

Problemet er nok ikke snømengden, men om du har på varmen og ikke måker av taket etc. vil det smelte fra undersiden og renne ned bak og foran. På markisa har du ikke undervarme som på taket og det vil fryse. Bak på vogna vil det danne seg is nedover veggen og istapper. Men om du måker av tak og markise når vogna er i bruk tror jeg ikke det er noe problem.

Det er første vinter'n med markise, så betraktningene mine er basert på begrenset erfaring Wink
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vintermarkise til Kabe Empty
PosteTema: Re: Vintermarkise til Kabe   Vintermarkise til Kabe Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vintermarkise til Kabe
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kabe XL X2
» KABE 50 år!
» KABE -08
» Vannpumpe - Kabe
» Vintercamp med Kabe

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: