CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Empty
PosteTema: Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul   Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Icon_minitimeTor 23 Feb 2012 - 1:52

Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul









http://www.visiblyloud.com/index.html

-Litt mer enn ei spikertelt.... Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Empty
PosteTema: Re: Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul   Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Icon_minitimeTor 23 Feb 2012 - 18:10

Nais... Smile
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Empty
PosteTema: Re: Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul   Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Icon_minitimeLør 10 Mar 2012 - 15:06

Nydelig!

Hvor mye koster bobiler i Sverige, tro? En tilsvarende ca. 1,5 MNOK her til lands?? pirat

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Empty
PosteTema: Re: Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul   Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Icon_minitimeLør 10 Mar 2012 - 15:25

Det kan jeg si litt om.
For 3-4 år siden var vi Borås-området, hos Forsberg Fritidssenter om jeg husker rett navn, og kikket på bobil, merke Frankia. Og prisen på en tilsvarende bil der og her hjemme skillte ca 300' når kronekursen ble regnet med. Nypris her hjemme mener jeg da var ca 1450000 mot litt under 1200000 i sverige.


Så når kronekursen er slik den er pr idag så regn med minst 20% lavere pris i sverige. Det merkelige den gang var at Hobby campingvogner var betydelig dyrere, en Excelsior til ca 220' her i Trøndelag kostet oppunder 300' hos Forsberg den gangen, mulig rundt 280' skr. Men sånn cirka deromkring.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Empty
PosteTema: Re: Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul   Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Icon_minitimeLør 10 Mar 2012 - 15:54

Da er det ikke den prisforskjellen jeg innbilte meg, neppe grunn til å gjøre svenske av seg pga. bobil. Vanlige biler er vel tildels mye rimeligere. Min Pajero i Norge koster oppunder 1 million, i Sverige ca. 500.000 SEK, det utgjør 426 000 NOK etter dagens kurs. Men kanskje man gjør svenske av seg likevel, de har visstnok noe som kalles veier på den andre sida av grensa... Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul 653975

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Empty
PosteTema: Re: Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul   Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Icon_minitimeLør 10 Mar 2012 - 17:48

Veier ja, det er derfor vi som regel tar veien over grensa så fort vi kan når vi drar på ferie.
Og vi har lenge hatt planer om å kjøpe hus. 1. gang var det Arvika, men megler lurte oss litt, ukjente som vi var med bud og gyldighet. Sykdom stoppet oss fra å signere, og det var egentlig best akkurat da. Men det er en annen historie, som er fortalt here inne for etpar år siden og gjentaes ikke her. Men bil- og bobilpris er som sagt to forskjellige ting.


For å illustrere litt norsk-svensk prising på bil: Da vi holdt på å kjøpe eiendommen(e) i Arvika sjekket vi hva det ville koste å kjøpe en bestemt bil for eksport. Her var prisen ca 550' norske, uten avgifter ved eksport og innførsek til sverige. Importen ble pålagt 25% svensk moms, altså opp 700'. Den samme bilen med den samme utrustningen kostet, uprutet, ca 560-570' svenske kroner, den gang ble det (omgjort til norske kr) under 500'.
Mao: en bil som ikke skulle selges med avgifter, men for eksport, ville allikevel koste ca 200' mere slik vi hadde tenkt å gjøre det.
Nå ble det ikke noe av huskjøpet, og bilkjøp for eksport til sverige ble det, og blir heller ikke aktuellet. Bilen var forresten en VW Touareg. Istedet ble det LC og fortsatt bolig her hjemme på bjerget.
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Empty
PosteTema: Re: Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul   Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Icon_minitimeSøn 11 Mar 2012 - 11:31

janp det der med LC kontra VW Touareg gjorde du klokt i. Hører (vet ikke) at girkassa ikke er gode på dem?

Eller hur! Billige priser i Sverige. Men, da er det like så greit å flytte dit, om man vil ha mest for pengene.

Jeg trives godt slik jeg har det. Lønna betalt i norske penger og koser meg i Sverige. Det har jeg gjort siden -87. Kan jo ikke akkurat si at jeg er en last for samfundet da utdannelsen har blitt gitt i utlandet. Netto skattebetaler og ikke ei krone av bidrag. Hepp! Smile
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Empty
PosteTema: Re: Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul   Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Icon_minitimeSøn 11 Mar 2012 - 11:41

Ble ikke noe av flyttinga den gangen. Som du vet Markus så er ikke bud på bolig bindende før selger/kjøper har signert. Og pga langvarig sykdom dengang så var det for oss litt flaks at det ikke ble noe kjøp/signering. Det var nok en mening med det...
Eiendommene (3 tilsammen) var på vestre sund, på motsatt side av Ingestrand camping som ligger på østre sund. Du er vel kjent i området, så du vet jo sikkert omtrent hvor det er.



Toureg er lekker, men VW er ikke mitt merke. Når det gjelder girkasse så tror jeg at hyppigere vedlikehold enn det fabrikken sier er alfa og omega. Mercedes haddef.eks ikke oljeskift på girkassa for noen år siden. Det gikk ikke så bra, nå er det 60' km som gjelder om jeg husker rett.
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Empty
PosteTema: Re: Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul   Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Icon_minitimeSøn 11 Mar 2012 - 14:35

Jo, er kjent rundt Arvika jeg. Smile
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Sponsored content





Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Empty
PosteTema: Re: Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul   Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» LMC 560 MDK Luxus
» påløpstempel LMC 535F luxus 1985mod
» hvordan er skallet bygget opp lmc 450 Luxus 1986
» Hjul
» Spikertelt på hjul

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILPRAT-
Gå Til: